Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TULOKSET Finnish open #2 Vantaa

Aloittaja Nappe, 13.07.08 - klo: 20.44

Mika R

#30
Lainaus käyttäjältä: -PM- - 14.07.08 - klo: 22.40
just hyvä et on vähän ääntä siellä korokkeella, tulee enemmän kisa meininkiä/fiilistä. 2 viime finnish openissa on ollu nostajat ihan pihalla, kattellaan vaan jonnekkin taivaalle  :grin:

-Truggyssä loppu akku
-oli vähän kiire kokoajan
+sai ajaa paljon
+VOITIN Arin taas! (taitaa olla putki päällä)  :lol:
+järjestelyt
+buffetti
+HN

taitaa olla sm-kisoissa tilanne nostamisen osalta vähän parempi kun taso on kuskien osalta kovempi. tosin sielläkin viimeks eräskin kaveri istui nojatuolissa mietiskellen varmaan enemmän nuoren kuskinsa ajosuoritusta kun ohi ajavia autoja tehokkuudesta päätellen  :grin:
miltä toi rata tuntui kun siitä ei kauheesti kommentteja? samalla baanallahan on kohta sm-kisat edessä
Se mitä tulee tuohon suomalaisten menestykseen niin en tarkoittanut että menestys olisi ollut heikko, päinvastoin(!), erityisesti Arin suoritus EM:ssä loistava(!!), mutta joskus saa sellasen kuvan että italian ja saksan poika pärjää ihan yhtä hyvin vaikka radat ovat aika tasaisia profiililtaan (?), tosin ne ovat erittäin huonokuntoisia ja röykkyisiä verrattuna jenkkilään jossa ne ajetaan sileiksi jollain liimoilla, ainakin paikoin
vaikka en kyllä tiedä kun ole nähnyt itse, mutta lukenut.
no mutta spekulointi sikseen, kohtahan ne Wordlsit on edessä ja oikein ameriikassa joten eiköhän siellä nähdä jenkkien dominointia johon on totuttu viime aikoina

*HOKE*

Ottakaas jätkät varovasti ettei kukaan vaankaan ota palkokasvia haistimeen ja ala latelemaan turhanpäiväisiä valheita ja uhkailuita.

Rata oli mahtava.
Aamulla ja vielä ennen finaaleitakin rata oli pölyn peitossa.
Sade tuonut hienon pölypinnan koko radalle ja pinta oli hieman liukas.
Semissä ja finaalissa rata oli jo aikalailla saanut ajouran.
Betonia vastaava pinta anto mielettömästi pitoa jne.
Rata kesti nätisti tuon rasituksen, eikä rataan tullut uusia monttuja oikeastaan ollenkaan... Ainoastaan woopsit tais vähän kulua.

-PM-

ai niin, rata on hyvä, itseasias todella hyvä. taka hyndää vaan ei kannata kämmätä kovin montaa kertaa, mut ei oo pakko hypätä jos ei haluu.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

JQ

Mika R: Voisit palata sinne GT topicciin. Jauhaat pelkkää p****a. Taso on aivan sama finish openissa kuin sm kisoissa, koska samat kuskit ajaa....

Suomen radat eivät ole poikkeuksellisen vaikeita, vaarallisia tai hankalia.

Suomalaiset radat eivät heikennä suomalaisten kuljettajien pärjäämismahdollisuuksia.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

Joo joo, no alottelijoita on ainakin enemmän mukana, eikös se ole sarjan idea?

Ei heikennäkään mutta helpommallakin voitas päästä.. nostajat mukaanlukien ja samalla vähemmän ainaista itkua tuosta aiheesta. No jatketaan sitten sillä linjalla tulevatkin vuodet.

Mutta koska sä parhaiten tiedät kotimaisen ja ulkomaisen tason niin en todellakaan väitä vastaan. Taso nousee nuoren polven myötä varmaankin niinku joka lajissa.

JQ

niin ja helpommalla pääsis kans jos jäis himaan sohvalle.

Ei kukaan pärjää missään lajissa helpolla. Käy nyt hakee ne sun aivot jotka jäi narikkan.

JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

joo mä käyn
sm skaboja kohti..

Tuukka

Tukki:
- auto valmistui ehkä toiseen erään.
- suoran finaalipaikan sai kun vain kiersi rataa kaatamatta tai spinnaamatta.
- finaali 2 tai 3 paikoilla kunnes uusi kaasuservo päätti kuolla 20 minuutin jälkeen. Jäi tietysti kurkku auki huutamaan. Joku sen radalle sammutti, kiitos hänelle jälkikäteen. Harmi vaan, että kone myös hajosi siihen alalenkin murskaannuttua. Servo oli ihan juntassa täysin aukiasennossa.

Buggy:
- Olikohan Tuomas kolmas alkuerien jälkeen.
- Semissä sitten meni hyvin kunnes soppa loppui 7.20 kohdalle. Ei siinä mitään, mutta seuraava tankkaus piti suorittaa ennen kuin tulee kelloon 14 minuuttia. Se jäi suorittamatta, kun taas löpö loppui. Ei ymmärrä vieläkään miksi? A finaaliin ei sitten paukut riittäneet. Se jäi 16 sekunnin päähän, jos oikein muistan.

Nostomiehiksi vei tie. Tuomas meni mekaanikoksi jollekin, minä painuin isolle hyndalle nostelemaan. Valitsin sen paikan, jotta ei tarvinnut pölyä niellä niin paljoa. Hyvin finaalistit tuon paikan ajoivat. Melkein aina kaikki hyppäsivät hyvin ylitse paitsi kytkinvikainen Artsi. Paikka on nostajalle suoraan sanottuna vaarallinen. Itse jouduin kerran syöksymään auton ali metsän puolelle. Seuraavan nostopaikan kaveri uinahti ihailemaan nostamansa auton etenemistä ja seuraava tuli ihan konkreettisesti korvan vierestä ohitse. Takahynda on hyvä, siis vaikea ajettava, mutta nostamiseen liittyy kyllä suuri riski. Olen kieltänyt Tuomakselta tuon paikan nostajana toimimisen, vaikka häntä kehuittekin ko tehtävissä. Italian b-em-kisoissa oli vähän samankaltainen nostopaikka. Sinne oli nostajille tehty suojaseinä, jonka takana he voivat olla suojassa pahimmilta erheiltä. 

Hyvät kisat. Kiitokset kaikille sen tehneille!

*HOKE*

Takahyndästä tulikin mieleen...

Ahjaaja kokouksessa ilmoitettiin että mikäli joku kaataa takahyppyrille niin huudetaan lauteilla varoitus, ja kukaan ei saa hypätä pitkänä ennenkuin kuuluu huuto OHI tai vastaavaa...

Kaikissa tilanteissa joissa itse tulin kohdalle kun joku kaatoi niin kuulin oikeaoppisen varoituksen ja tiesin vetää hypyn lyhyeksi.

Kiitos siis kavereille että toimitte juuri kuten piti niin välttyi turhilta nostajan vaarantamisilta.

Ilmeisesti kaikissa tilanteissa näin ei ole tapahtunut, koska ainakin tuukalla omakohtaisia vaaratilanteita oli esiintynyt...
Siitä miinus kuskeille jotka eivät varoittaneet tai kuskeille jotka eivät varoitusta noudattaneet.

Mutta tosiaan jokainen kerta kun itse satuin olemaan kohdalla niin tämän varoituksen kuulin ja kaverit toimivat silloin juuri kuten pitää, eli jätti hypyn lyhyeksi.

Tämä kuvastaa selkeesti kuinka hienosti pääosin porukka kisoissa toimi.
Vaikka asia kerrottiin vain ohjaajakokouksessa niin silti viesti meni suurella osalla porukkaa heti perille.
Ylensähän kun kokouksessa ollaan paikalla niin kuunnellaan lähinnä sivukorvalla kun kuitenkin tietää jo asiat joita siellä käsitellään... (noloa tunnustaa, mutta itsekin kuulun tähän porukkaan joka saattaa räpläillä jotain auton osaa samalla kun seisoskelee kokouksessa jossa kuitenkin kerrotaan samat asiat. (pitääpä korjata oma asenne...))
Ihme siis että viesti meni noinkin tehokkaasti perille.
Tietenkin ensinmäisiä kertoja kisoissa olevat kuuntelevat tarkasti (ainakin toivottavasti)

*remppa*

Tuukka on oikeassa: takahynda on sellaisenaan liian vaarallinen nostajalle, jotain meidän on keksittävä SM-kisoihin.

Mielestäni Viljami Kutvosen isän ehdotus on paras kuulemani tähän asti. Eli laitetaan vähän ennen hyndaa lippumies, joka liputtaa HETI (ja näkyvästi) kun nostaja lähtee passipaikaltaan. Toisinsanoen lippumies vahtii nostajaa, EIKÄ puutu YHTÄÄN autojen nostamiseen. Liputus lakkaa vasta sitten, kun nostaja on taas takaisin passipaikallaan. Ja tietenkin keltaisen lipun aikana hynda ajetaan tosi varovasti ja varsinkaan EI HYPÄTÄ eikä ohiteta ennen nostopaikkaa.

Kommentoikaa ja tehkää ehdotuksia.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

*remppa*

Vielä kommenttini takahyndasta yleensä. Ennen kisoja aprikoitiin, että ehkä fifty fifty porukasta hyppää isosta hyndasta, mutta tosiasiassa ainakin semien porukka lähes poikkeuksetta veti sen yhdellä loikalla ja vain erittäin harvat epäonnistuivat. Oli aivan sairaan mahtavan näköistä, kun autot vetivät lähdön jälkeen hyndasta yhtenä helminauhana. TOSI NÄYTTÄVÄÄ ja yleisölle mieluisaa katsottavaa! Ainakin omasta mielestäni hyppyri on aivan mahtava!!!
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

*remppa*

kisakommentit:

+++tunnelma
+++tunnelma
+++tunnelma
+eka kerta ajamalla semeihin :p

(jäävään itseni buffetin arvostelulta)
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

*HOKE*

Tuli yhtäkkiä mieleen että olisiko sitä järkevä hieman muokata.
Tarkoitan nyt ainoastaan vastamäkeä.
Jos vastarinteestä ottaisi sen alastulon sileäksi niin pahat rysäytykset vastarinteen huippuun vähenis ja kaadot myös.
Aika moni jysäytti juuri vastarinteen huippuun ja siitä volteilla sinnetänne... Kalusto kärsi pahasti ja näitä kaadoista johtuneita vaaratilanteita tuli tietysti myös lisää.
Sillon ylipääseminen toki karvanverran helpottuu, mutta kyllähän se ainakin näyttävyydeltään pysyy samana. Ja lyhyenä vedetty hyppy syö edelleen aikaa ainakin hyvin lähelle saman määrän kuin nytkin.

Tai toki jos itse hyppyri pystytään muokkaamaan täysin kuntoon niin ne keulaedellä paukut vähenee huomattavasti.
Hyppyriin on kulunut aivan hyndän alkuun monttu jossa autot pohjaa rajusti ja sen takia monesti hyppy jää vajaaksi.
Eräänä treenipäivänä silotin hyndän alkua hieman jolloin autot loikki opikein hienosti hypystä yli...

Tämä tietysti vaatii talkoilua tai sitten jonkun harrastajan omatoimisuutta juuri ennen kisoja.

Ps: noloa ehdottaa radan korjaamista/pientä muokkailua kun itse en kuitenkaan ehdi tulla jeesaamaan, mut ehdotinpahan vaan

Hude

Lainaus käyttäjältä: *remppa* - 15.07.08 - klo: 11.31
Mielestäni Viljami Kutvosen isän ehdotus on paras kuulemani tähän asti. Eli laitetaan vähän ennen hyndaa lippumies, joka liputtaa HETI (ja näkyvästi) kun nostaja lähtee passipaikaltaan. Toisinsanoen lippumies vahtii nostajaa, EIKÄ puutu YHTÄÄN autojen nostamiseen. Liputus lakkaa vasta sitten, kun nostaja on taas takaisin passipaikallaan. Ja tietenkin keltaisen lipun aikana hynda ajetaan tosi varovasti ja varsinkaan EI HYPÄTÄ eikä ohiteta ennen nostopaikkaa.

Kommentoikaa ja tehkää ehdotuksia.

Lippumies saa kannatuksen täältäpäin.......sama homma kuin esimerkiksi on F1/rallisprinteissä liputetaan keltaista kun vaara edessä...lippumiehelle vastuu,jos ei joku noudata sääntöä niin penalttii vaan raakasti kehiin,esimerkiksi stoppari jossa ajetaan varikolle ja mekkari nostaa auton ilmaan ja tuomari antaa luvan mennä.
Mugen MBX-6
NOVAROSSI Plus4 Futaba3PKS+2.4 FASST Tornado

AE-Mod

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

*HOKE*


AE-Mod

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Nappe

Kuvia olis tarjolla tuossa:
http://wormhole.coolsoft.fi/gallery2/v/nappe/RC_Cars/Finnish+open+2+-08/

Valinnanvaikeus iski taas, joten määrä korvatkoon laadun, kaikki ihanasti sekasin, autot, varikko, tytöt, hypyt, kaadot, buggyt ja truggyt.

- Nappe

*HOKE*

Hienoja kuvia.

Tässä itse allekirjoittanut näyttää oppikirjamaisen oikeaoppisen alastulon takasuoran isossa hyndässä...
http://wormhole.coolsoft.fi/gallery2/v/nappe/RC_Cars/Finnish+open+2+-08/n1d_6609.jpg.html

Ilmari_S

#49
Haha!! Hieno kuva! Hyvä, kun toi savuki näkyy tossa. :D
Huehue

Sami S

Löytyykös AE-Mod:lta kuvia M8:sta?

AE-Mod

Löytyy... täytyy vielä perata pahimmat pois ja pienentää kuvat.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

AE-Mod

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

*HOKE*

Senverran tarkka kuva napsahtanu että voi antaa Samille palautetta...
Sitä liimaa kuuluu käyttää noissa renkaissa ;)

AE-Mod

Joo, tais olla jollain muullakin liimat unohtunut/vähissä.

Siitähän tietää, että kuski on ajanut liian hiljaa jos kuvasta on tullut tarkka....  :grin:
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Sami S

Kiitos kuvista, aivan mahtavia :)

Ei kellään sattuis olemaan palkintojenjaosta kuvia, kameroita siellä ainakin näin? ;)

*HOKE*


Mika R

#57
Joo Josella on mennyt hyvin, onnittelut. Onhan kyseessä ammattilainen, ei satunnainen harrastaja niinkuin useimmat.

En jaksa veivata tätä vanhaa aihetta, mutta tuo lause on otettu irti kontekstista; tarkoitin silloin lähinnä sitä että helpommallakin radalla kotimaassa ajettaessa pärjättäisiin maailmalla ihan yhtä hyvin kuin nyt, olettaisin. Mutta saatan olla täysin väärässäkin.

*HOKE*

Nimenomaan siksi tuo lausahduksesi oli pielessä, koska jose on tunnetusti sitä kovempi mitä pahemmassa kunnossa rata on... Ja aina kun rata menee huonommaks, kuulee josen suusta että nyt rata alkaa mennä parempaan suuntaan.

Tämän takiahan suomessa on taso noussut, kun ajetaan välillä hyvinkin pahasti montulla olevaa rataa ja hypyt on suuria ja haasteellisia.

Jos katselee suomen ratojen kehittymistä muutaman vuoden aikana niin isompaa hyndää ja kokoajan enemmän ja enemmän sitä hyppyä rataan tehdään...
Ja mitä on tapahtunut kuskejen tasossa...?
No ei ainakaan ole annettu vaan enemmän tasotusta muille maille, vaan johan sen näkee kaikki lajia useamman vuoden seuranneista että hiljalleen on suomen yleis taso noussut.

Toissavuonna kärjessä oli vain muutama vakio kasvo... nyt on kirjo selvästi laajentunut, ja finaaliin pääseminen jo pelkästään on vaikeutunut.

Eikä ole josekaan enää nöyryyttänyt kuten ennen... Moniko muistaa josen turku semin aikanaan... 6 kertaa tuli herra vaihtamaan tulppaa ja vielä polki itsensä finaaliin.
Eipä onnistu enää ;)

Mika R

#59
Okei, hyvä että homma menee oikeaan suuntaan :)

Koska nostajat kuuluvat olennaisena osana lajiin, niin kannattaa myös huomioida heidät (jo rataa rakentaessa) tai sitten turha valittaa heidän suoriutumisestaan kisoissa.