Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Korin maalausta

Aloittaja hapelton1, 05.08.08 - klo: 08.48

mikrometri

#600
Seuraavaksi pikkuinen tietokilpailu: Mitähän helvataa tässä on mahtanut tapahtua maalauksen suhteen. Jos joku tietää/arvaa täysin oikean vastauksen niin 1 X korinmaalaus palkinnoksi. Tässä vaiheessa en paljasta enempää muuta kuin että pieleen meni ja pahasti aivan viime metreillä. Käytetyt tuotteet täytyy olla oikein myös tai siis mikä tuon ilmiön aiheutti. T. Artsi

VASTAUKSET YV:nä niin ei mene sivusto tukkoon... :grin:
Niin ja oikean vastauksen kunniaksi harrastan tasajalkahyppelyä korin päällä...se tunne on muuten sanoinkuvaamaton kun onnistumisen riemu vaihtuu mikrosekunnissa suunnattomaan ...Hhmmm..mitähän sanaa käyttäisi tässä...  :police:
milli pielessä,auto metässä,kuski hukassa.

Jarzanza

Lainaus käyttäjältä: mikrometri - 03.06.10 - klo: 18.01
Seuraavaksi pikkuinen tietokilpailu: Mitähän helvataa tässä on mahtanut tapahtua maalauksen suhteen. Jos joku tietää/arvaa täysin oikean vastauksen niin 1 X korinmaalaus palkinnoksi. Tässä vaiheessa en paljasta enempää muuta kuin että pieleen meni ja pahasti aivan viime metreillä. Käytetyt tuotteet täytyy olla oikein myös tai siis mikä tuon ilmiön aiheutti. T. Artsi

VASTAUKSET YV:nä niin ei mene sivusto tukkoon... :grin:
Niin ja oikean vastauksen kunniaksi harrastan tasajalkahyppelyä korin päällä...se tunne on muuten sanoinkuvaamaton kun onnistumisen riemu vaihtuu mikrosekunnissa suunnattomaan ...Hhmmm..mitähän sanaa käyttäisi tässä...  :police:

Ei mitään hajua mitä tuossa on tapahtunut, mutta sehän on hieno  :grin:
DEX410r

Joel

Nestemaski tai keltainen maali on ollut liian ohutta?
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

*HOKE*

Käytetty vesiliukoista maalia ja viimeinen pohjille tuleva maali oli pactran liuotinohenteista.

Koheltaja

Ei kannata käyttää isojen autojen ikkunatummennus sävytettä tai käy juuri noin, varsinkaan jos varsinaisen maalin päälle ei ole maalattu suojaa vaikkapa Mastonin valkoisella :wink:
Kylätason RC-kuski.

mikrometri

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 03.06.10 - klo: 21.57
Ei kannata käyttää isojen autojen ikkunatummennus sävytettä tai käy juuri noin, varsinkaan jos varsinaisen maalin päälle ei ole maalattu suojaa vaikkapa Mastonin valkoisella :wink:

Tässä tuo lähimmäksi osunut vastaus muttei täysin oikein koska oikeaa käytettyä tuotetta ei mainittu. Katsotaan kuitenkin voittajaksi...tasajalka hyppyjä kolmannella...HOP HOP HOP :lol:

Kyseessä siis PACTRAn WINDOW TINT-spraymaali ja sitä todellakin käytetään myös oikeiden autojen lasien/vilkkujen tummennukseen. Jos käyttää tätä maalia niin oltava pohjana saman valmistajan COVERCOAT spray vähintään kaksi kerrosta. :tongue:
Kerrosten annettava kuivua hyvin,vähintään vuorokausi ja sen jälkeen huippuohuita kerroksia jotka kuivatettava nopeasti. Koria ei saa jättää kuivumaan katolleen...  :sad:
Tässä nuo netistä poimitut ohjeet, joita en siis ollut lukenut. Käytin maalia ensimmäisen ja viimeisen kerran...oli meinaan sen verran vaikea tuote. Todella vahva liuotin,en suosittele. :wink:
milli pielessä,auto metässä,kuski hukassa.

Janezki

Äläs nyt mikrometri noin vähästä hermostu, "Lucky Bastard":in eteen vaan lisäät tussilla "Un", niin se on siinä -> kovaa ajoa.  :grin:

mikrometri

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 06.06.10 - klo: 01.32
Äläs nyt mikrometri noin vähästä hermostu, "Lucky Bastard":in eteen vaan lisäät tussilla "Un", niin se on siinä -> kovaa ajoa.  :grin:
No enhän toki,Kaikki vaan lähti siitä kun kompura sanoi itsestään ilmat pihalle väärästä kohtaa ja jouduin olosuhteiden pakosta spraymaalin uhriksi. Kori oli oikeasti ihan kelvollinen ennen tuota ikkunan tummennusta,joten harmittaa tietty iso homma ja käytetyt glitterit ym. muu kulunut aika. Onneksi vielä yksi samanlainen koppa varastossa. ps. Ostetaan uusi kompura...
milli pielessä,auto metässä,kuski hukassa.

jannekoskinen

#608
Tänään sain työn alle aamuyöstä ensimmäisen isomman projektin early bronco kori josta tulee kaksi värinen joista toinen väri on musta ja toinen kulta. Olen sanutmelkein kaikki mustat alueet maalatua mutta väri loppui kesken. Konepellin skuuppi, pyörien aukot ja rollbar tulivat mustiksi muut alueet toisella värillä. Kori tulee todennäköisimmin slässin päälle ja siitä tulee bäshäys kori. Autossa tulee olemaan laparenkaat alla ku tätä koria käytetään koska alkuperäiset sc renkaat ottavat kiinni koriin. Olen saanut kopan juuri suihkittua ultimate racingin kilikoli maalilla
Liian monta auto tähän tilaan

hekekorte

#609
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

rizardi

samaa räpellystä se on täälläkin.
En ole oppinut nestemaskien saloihin.

rizardi

Vielä täytyy puollustukseni sanoa, että kori kesti tulla turusta yli viikon,
pari iltaa kestäneen(minkä lasten hoidolta pääsi) detaljien teon ja teippauksien jälkeen ISO OHO wanhaa badgeria ei löydy joten kauppaan ja halpa kopio tilalle.
Motonetin ruisku alkoi temppuilemaan heti alku metreillä, mutta yritetääm silti, kun on maalitkin valmiiksi sekoitettu. Noh sitten tekeekin mun uskollinen kompurani sellaisen liikkeen ettei paineentasaaja toimikkaan ja minun jo monta tuntia omistamastani 30e "kynäruiskustani" tulikin hetkeksi raketti!!!
Lukuisien P-rk-leitten ja muidenkin pirujen manaamisen jälkeen sivellin vasempaan käteen ja samassa vaimo kulta työntää v.s.o.p pullon minun oikeaan "turmeltuneeseen" kätöseen (pyytäen hiljaisempaa eloa näin naapurisovun kannalta) ja jo puolen pullon jälkeen käytiin napoleonin kanssa keskustelu etthä kannathaa vielä pelastaa mikä pelastettavissha on.
Nyt kun pullo on haihtunut kori näyttää jo hyvältä.
Avaan toisen.

Mikko L

#612
Taas on tuherrettu...

Auton uusi omistaja halusi pinkkiä ja pinkki siitä tuliki  :grin:



Pari kuvaa vielä, aurinko paistoi niin kirkkaasti, ettei oikein saa kaikista kohdista selvää...



Kansiossa muutama kuva lisää -> klik
Old fart

SLap

Oj maar :shocked: kyllä mun kelpaa nyt rossata :smiley:
Jeps

e-revo vxl

moro

voiko lexan koreja maalata tavallisella spray maalilla
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

SLap

Kyllähän niitä voi, mutta se on sitten eri asia miten se maali pysyy siinä kiinni.
Jeps

genlee

tavallinen harrastus spraymaali joko hilseilee irti, tai lähtee isoina paloina. Vaatii pohjamaalin ja läpinäkyvään koriin se ei oikein toimi.

Tantsi

Käytättekö kynä ruiskua? Jos käytätte ni millasta? :smiley:
Rustler,

samae

Mastonin kiiltävät spraymaalit pysyy erittäin hyvin lexanissa. Muistaa vaan vetää ohuen kerroksen.

Fopa

No niin, ottaen huomioon että kuukausi sitte en edes tienny mistään nestemaskeista, tai yleensäkkään korin maalauksesta yhtään mitäään, niin tulokseen olen kyllä itse aika tyytyväinen.

http://fopa.kuvat.fi/kuvat/Rc-%20testiä/IMG_4913.JPG/_small.jpg

Omenahillomunkkipossu

Muutama kuukausi sitten maalattu kori (eka maalamani kori). Maaleina Rcjkl:sta ostettuja "Rc car" kilikaleja, vielä pysynyt hyvin kiinni eikä ole halkeillut yhtään. Rajaukset tehty teipillä.

Koirakin pääsi kuvaan.


Pistän lähiaikoina kuvia leikatusta ja tarroitetusta korista.
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Keppo

Tämä kysymys ei niinkään liity korin maalaamiseen vaan maalin korissa kiinnipysymiseen...

Mikäli kori on jo maalattu ja leikattu, voiko sitä vielä muotolla uudelleen kuumailmapuhaltimella ilman että maalit lähtevät?

Syy moiseen kuumentamiseen on noparin muuttunut asento jolloin ottaa kiinni koppaan. Lievästi koria pullistamalla ongelmasta pääsisi eroon. Seuraava kysymys onkin että onko pullistuma pysyvää laatua vai pitääkö kuumennuskäsittely tehdä tietyin väliajoin?




Lehtila

Ostin koemielessä Motonetistä alle 25€ maksavan pienen yläsäiliöruiskun ja se toimii varsin mallikkaasti. Saman mallinen kuin oikea automaalareiden käyttämä mutta mittakaavassa n.1/2.

Tuolla sujuu hyvin maalaushommat joita varten ei viitsi porsastaa ison ruiskun kanssa ja kynäruiskulla tuhraamiseen menisi ikuisuus.

Paketissa oli mukana paineenalenninkin mutta jäi käyttämättä koska kompurassa on säädin itsessään.
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Jani L

Tälläinen tuli Cougarin korista:

Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

e-revo vxl

moro

mitenhä sais vanhasta mini revon korista maalit pois ni vois maalata uudestaa

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Sampomies


Janne A

Lainaus käyttäjältä: e-revo vxl - 16.07.10 - klo: 20.24
moro

mitenhä sais vanhasta mini revon korista maalit pois ni vois maalata uudestaa

-Aki

Ei kannata, törkee homma ja ei saa siistiä. Osta uus kori.

Tursesteri

Tollainen tuli suihkepulloilla roiskittua.
On vaan kettumaista ottaa ekaa kertaa ajoon.

raceman

Voisiko korin maalata sisalta pain, että maali olisi suojassa? Tietenkin, vain jos kori on täysin läpinäkyvä.
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

*HOKE*

#629
Mikäs ihmeen kommentti se tuo oli???

Jos tuo oli ihan oikea kysymys niin vastaus siihen...

Tottakai.
Lexan korithan maalataan sisäpuolelta.
Ensin maalattavien pintojen karhennus ja pesu esim patapataa, metallivillaa, vesihiomapaperia jne käyttäen... fairy paras pesuaineeksi.
Sen jälkene ikkunatarrat ja muut mahdolliset maskeeraukset mikäli haluaa kuvioita tehdä.
Lexankorien maalauksessa on pari asiaa mitkä pitää muistaa...
Ensin maalataan tummat värit ja sen jälkeen vaaleat.
Maalia suihkitaan erittäin ohut kerros ja viimeiseksi vedatään valkoinen kerros kaiken päälle.