Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Rajatorpan rata (UAU)

Aloittaja jarkko, 11.08.08 - klo: 16.56

jarkko

UAUn kiinteä sisärata Rajatorpan kalliosuojassa saa uudet matot.

Sisäkauden treenit "Torpassa" alkavat syyskuun myötä.

Ennen ajovuorojen käynnistymistä vaihdamme nykyisten 5 tai 6  vuotta käytössä olleiden mattojen tilalle uudet matot. 
Samalla teemme toisen MERKITTÄVÄN PARANNUKSEN eli tasoitamme radan pohjan ja poistamme "hyppyrit" ja muut ajoa haitanneet isommat epätasaisuudet.

Myös tulevan radan profiiliin haetaan uutta haastetta ja vaihtelua.  Luonnostelu on jo käynnissä.

Talkoiden aikataulu (näihin töihin tarvitaan PORUKKAA mukaan)
> 19.8. tiistaina klo 17.30 alkaen rullataan vanhat matot pois ja siivotaan paikat. Samalla päästään kunnolla näkemään mitä pohjan tasoitus vaatii käytännössä. Myös voidaan aloittaa porukalla pohdinnat uudesta profiilista luonnoskuvien pohjalta.
> 21.8. torstaina klo 17.30 päästään työstämään pohjaa tasaisemmaksi. Ohjelmassa myös rataesteiden ja mollien puhdistusta ja kunnostusta ym. ym.
> 26.8. tiistaina klo 17.30 jatkuvat tasoitustyöt ja jos hyvin edistytään päästään ehkä jo levittämään uusia mattoja asettumaan ennen kiinnitystä
> 28.8. torstaina klo 17.30 jatketaan hommia (maton kiinnitystä, rataprofiilin työstämistä, varikkotilojen kunnostusta jne.
> 3.9. sisäkausi alkaa Torpassa (myöhemmin kerrotaan otetaanko varusteiksi työhanskat vai pienoisautoilulaitteet)

Uusi ajoalustamme on samaa Finett 11 mattoa, jota käytetään ainakin Kuusankoskella, Riihimäellä ja Raisiossa. Pyysimme tarjouksen matoista myös CRC:ltä USAsta, mutta huonon saatavuuden ja maton kestävyyteen liittyneiden epävarmuuksien vuoksi päädyttiin jo kotimaassa testattuun ja hyväksi todettuun mattolaatuun.

Talkoissa nähdään ja tervetuloa syksymmällä ajamaan uudistetulla radallamme.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

jarkko

Eilen UAU:n ahkera talkooryhmä sai koko hiontaurakan hoidettua. Ajoa haitanneet hyppyrit poistettiin suoralta ja parista muusta paikasta.
Samalla pohjaa tasoittiin monesta muustakin kohdasta, jotka on aikaisemmin pitänyt kiertää radan profiilia säätämällä.
Osa porukasta työskenteli mollien puhdistuspisteessä.

Uuden profiilin luonnoksia on piirrelty ja kommentoitu. Niiden kommentointi jatkuu talkoilun lomassa. Tavoitteina mm.
-minimoida vastapallon riski suoralla
-ratakierrokselle hieman lisää pituutta
-haasteellisuutta ajamiseen
-vaihtelua viimetalviseen verrattuna

Ensi tiistaina 26.8. imuroidaan pölyt pois ja levitetään uudet matot suoristumaan.

Torstaina 28.8. on tarkoitus kiinnittää matot ja aloittaa uuden rataprofiilin laittaminen.

Ensimmäinen treenivuoromme on keskiviikkona 3.9. ja pyrimme saamaan radan viimeistään silloin valmiiksi. HUOM. foamirenkaita mukaan parilla ekalla kerralla niin ajetaan pitoa uuteen mattoon porukalla.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

jarkko

#2
Matot on eilen tiistaina levitetty suoristumaan. Reunoissa on sen verran kupruilua, että päätettiin antaa niiden suoristua viikon verran.

Tämän viikon torstaina EI siis ole talkoita Torpassa.

Seuraavat talkoot vasta ensi viikolla 2.9. tiistaina klo 17.30. Silloin kiinnitetään matot lattiaan ja ruvetaan laittamaan itse radan profiilia.
Jos porukkaa on riittävästi paikalla niin saadaan toivottavasti rata ajettavaan kuntoon.
Eka virallinen sisätreenimme on ke 3.9. ja siitä jatketaan sisällä harrastamista ke + la + su vanhan aikataulun mukaan.

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

jarkko

Eilen aktiivinen ja ahkera talkooporukkamme sai pohjan viimeistelyn ja maton kiinnityksen valmiiksi.

Tänään keskiviikkona homma jatkuu noin 17.30 ja aloitamme profiilin rakentamisen. Runsaan ideoinnin ja kommentoinnin jälkeen päällimmäiseksi suunnitelmaksi tuli tämä



jonka mukaan mollia ja paloletkua ruvetaan järjestämään paikoilleen. Suoralle mietittiin tulevaksi kaistaesteeksi samanlaista suorakulmaista valkoista muoviputkea kuin Kuusankoskella käytetään.

Toivottavasti päästään tänään jo ajamaan enimmäiset akutkin uudella profiililla.

Tarkoitus on, että kaikki ajavat alussa foam-renkailla, jotta pito uudelle matolle rakentuu mahdollisimman nopeasti. Olemme varanneet runsaasti foam-renkaita yhteiseen pidotusajeluun, tosin omillakin saa ajaa.

Vantaan kaupunki on päättänyt (:wink:), että meidän tulisi tarjota harjoittelutilaisuus myös niille, jotka pääsevät ajamaan perjaisin eli harjoitteluvuoromme tästä päivästä eteenpäin ovat:
-aloittelijavuoro sunnuntaisin klo 12-16
-kisakuskien treenivuorot

    -keskiviikko klo 17-21
    -perjantai klo 17-21
    -lauantai klo 10-17
Viikolle kertyy siis yhteensä 19 tuntia treenivuoroaikaa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

made

Tässä olisi kuvaa valmiista radasta:



Muutama akullinen päästiin tänään jo ajamaan, ja kommentit radasta ajojen jälkeen olivat erittäin positiivisia.

Vähän kokeiltiin jo ottaa kierrosaikaakin, ja tänään päästiin siihen 11 sekunnin pintaan.
Vanhalla radallahan kierrosaika oli 8,5 sekunnin hujakoilla.

Myös pito parani ajamisen myötä hurjaa vauhtia, ja kumirenkaillakin oli yllättävän hyvä pito.
Pölyä radasta tosin irtosi yllättävän vähän.
Tekisipä BMW RC-autoja
Capricorn/Novarossi/Much More/www.future-rc.fi/www.racingfactory.fi

jarkko

Nykyisestä, syyskuussa käyttöön otetusta profiilista on pidetty lähes poikkeuksetta.

Avataan kuitenkin keskustelu profiilin muutostarpeista, kun perinteisesti tammikuun alkupuolella olemme pitäneet ratatalkoot ja korjailleet samalla myös profiilissa havaittuja heikkouksia. 

Joitakin kommentteja on radalla esitetty syksyn aikana. Nyt niitä voi esittää täällä.

Mitä konkreettisemmin pystyt esittämään parannusehdotuksesi, sitä helpompi muiden on ottaa kantaa.

Sana on vapaa...
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Karvajalka

Vaikea vielä keksiä miten profiilia voisi parantaa. Se on tosiaan varsin passelin haastava ainakin minulle.

Tilan muodon ja oven paikan takia taitaa olla mahdotonta, mutta yksi asia jota voisi olla mahdollista parantaa, ovat nuo kulkuväylät. Nyt tulevat ja menevät ihmiset tuppaavat peittämään oikean ja vastemman puoleisia kurveja. Jos jousiammunta maalitaulujen alla olevan mekkausalueen saisi siirrettyä oven viereen, tarve kulkea radan viertä vähenisis aika oleellisesti. Taitaa vaan olla vaikeampi saada sähköjä siihen päätyyn ja maalitauluista tippuva roska ei ole myöskään tervetullutta radalle siellä toisessa päässä...
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz