Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

pietro

Stail on tehny evolva modista kuvasarjan, löytyy vissii kyösti gt topikista?
KYOSHO B-TEAM

mikari

Stail ? Eikös se ollut minä?  :grin: http://www.snrt.net/evo/instructions.htm

Mä rakensin Pietron evolva laatikon 1/2 tunnissa  :laugh:

Mutta ei sitä kannata enää Evolvan osista tehdä vaan laittaa IGW008 laatikko. Se on ihan vastaava ja suora "bolt-on" ja siinä on kaikki kytkinkelloineen kaikkineen
Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: pietro - 16.07.10 - klo: 21.22
Mutta auto kumminkin luistatti perää helposti ehkä koneessa liikaa potkuu :roll:

Turhan jäykät jouset takaiskareissa.
Karvan jos sais pehmeemmät niin auttais heti.

RoddeR

Kyosho, elämäni auto.

mikari

Sama laatikko. Mutta kytkinkello ja GT2 etukardaani puuttuvat ilmeisesti tuosta. Nämä tulevat paketissa mukana normaalisti.
Kiitos 20 vuodesta!

RoddeR

Oisko antaa vinkkiä myykö tota suomen maalla muut kuin kyösti liikkeet? Ajohalut ois kovat ja pitäis pikaisesti saada aski ton vaki lootan tilalle.
Kyosho, elämäni auto.

pietro

Sorry gt warrior, niinhän se oli.
Sinähän sen mun laatikon olit tehnyt, kiitos siitä.
Sitten tosta jousi hommasta, mitkäs jouset sinne taakse sit kannattaa laittaa?

Pystyykö gt warrior auttaa?
KYOSHO B-TEAM

mikari

de nada  :grin: hauskaahan se oli

ihmeen hyvin kestää vaikka kakkosen sisällä ei ole laakeriakaan. no tossa IGW008:ssa on tietty.

kyosho kamaa myy vain kyosho jälleenmyyjät

jousista ei kokemuksia, siis muista kuin IGT vakiojousista. TRW haulla löytyy optioiskarit ja jousia kuten
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.TRW105&BildLopNr=01
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.TRW101.9014&BildLopNr=01
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.TRW101.9514&BildLopNr=01


Kiitos 20 vuodesta!

-Juho-

Iskarit löytyy joo trw105, mutta jousiksi IGW004-9022 hopea ja IGW004-8022 mustakromi. Molemmat ilmeisesti vakiota löysempiä..
TRWxxx:t on DBX, DRT ja DST optio-osia.. Iskarit tosin myös IGT:hen.
Liikaa Kyoshoja

pietro

Kiitos näistä vinkeistä, pitää käydä kössi liikkeessä huomenna hakemassa osia.
KYOSHO B-TEAM

pietro

Oho kello olikin jo noin paljon, siis tänään :roll:
KYOSHO B-TEAM

*HOKE*

Vakiojouset vaikutti edessä sopivan jäykiltä.
Äkkiseltään ei tuntunut tarvitsevan ainakaan pehmeempää.

pietro

Hyvä, etsitään taakse vähän pehmeämpiä.
toivottavasti pito tän myötä paranee?
KYOSHO B-TEAM

*HOKE*

Kyllä.

Nyt takajousi oli niin jäykkä että auton perä pomppii jatkuvasti.

Ensimmäinen havainto minkä kyseisestä autosta heti tein kun sen muutaman mutkan radalla näin liikkuvan.

pietro

#1754
Tää ongelma tulee esiin kun lähtee mutkasta vähänkin eturenkaat luirussa ja
painaa kaasua.

edit: en sit tiedä onko koneessa niin paljon vääntöä et sen takia käyttäytyy noin?
KYOSHO B-TEAM

pietro

Rullaten menee mutkassa hyvin.
KYOSHO B-TEAM

mikari

Kokeilin noita optioiskareita TRW105 2008, ehkä aika laittaa sellaset uudelleen. Huoltovapaat ja pehmeät kuin mitkä.

Tosiaan oikeat jouset ovat IGW004-9022 ja IGW004-8022, 9022 ollen hieman pehmeämpi? (9 kierrosta lankaa, toisessa 8, sama paksuus) ja molemmat pehmeämpiä kuin vakio musta.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

jos kelit jatkuu tällaisena niin yritetään pitää harjoituskisa 1.8. vahvistan parhaillaan kierroslaskennan vetäjän läsnäoloa, pitäisi onnistua.

ajanoton myötä mahdollisuus kullakin tarkistaa oma ratavauhti ja sitten ajetaan lopuksi muutama finaalierä. riippuen paikallaolevien määrästä tarkistetaan finaalien pituus.

jos mekaanikkoja on vähän niin toimitaan kuten edellä ehdotin eli tankkauspulloon nimi ja pari kaveria tankkaa autoja, pari nostaa
Kiitos 20 vuodesta!

pietro

Hyvä, toivottavasti mahdollisimman moni osallistuu.
Pääsis sitä myöten treenaa ihan kilvan ajoa jos sitä pääsis kouvolaan osallistuu :cool:
KYOSHO B-TEAM

Stail

Tuleekos joku tattikselle?
Joskus 12 jälkeen oon itse paikalla.
JQ

RoddeR

Tuli oltua tattiksella ja paikalla oli stail, meitsi ja pari sähkäriä. Auto toimii LOISTAVASTI! uusi evolva vaihteisto tarttui matkaan kyösti shopista kohtuu hintaan vaikka alkuun tuntuikin isolta summasta, onneksi pietro oli kannustamassa osto tapahtumassa. Auton toimintakin parani kun vaihdoin sisäänajo tulppana olleen novarossi mediumin ossin p3:een. Novarossin tulpalla tyhjäkäynnillä pikkasenkin seisoessaan tuppas sammumaan ajoon lähdettäessä. Upee päivä meitsin polttis uralla ja juhlistan sitä 6-packillä karhu olutta. Huomenna uudestaan radalle heti klo 12. Toivottavasti muitakin ajajia tulee paikalle.
Kyosho, elämäni auto.

pietro

hyvä RoddeR et ostit sen vaihteiston, alkaa nyt olee ajaminenkin mukavampaa kun uus
kone ja vaihteisto.

Tänään tuli itsekkin korjattua diffi ja laitettuu pehmeämmät jouset taakse(mp 7.5 crossarin
etujouset).
Saas nähdä miten jouset toimii kun pääsee radalle testaamaan?

Jouset tuntui jonkin verran pehmeämmiltä kuin orkkis jouset.
KYOSHO B-TEAM

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: pietro - 17.07.10 - klo: 22.54
hyvä RoddeR et ostit sen vaihteiston, alkaa nyt olee ajaminenkin mukavampaa kun uus
kone ja vaihteisto.




Totta toriset hankinnat ovat olleet vähintäänkin erinomaiset.

Tänään sää taas suosii GT autoilijaa. Toivottavasti porukkaa saapuu paikalle ajelemaan ja turisemaan. Itse ois tarkoitus olla heti klo 12 radalla.
Kyosho, elämäni auto.

pietro

Mäkin saavun radalle tänään :grin:
Huominen sää ennustaa vesisadetta niin meikäläisen treeni päivä siirtyi
tähän päivään.

Nähdään radalla RoddeR.
KYOSHO B-TEAM

RoddeR

Hyvä Hyvä  :afro: Ehkä päästään ajamaan ihan kisaa kun viimeksi mulla oli vaan se ykkönen käytössä vaihteistossa.
Kyosho, elämäni auto.

mikari

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 17.07.10 - klo: 18.20
Tuli oltua tattiksella ja paikalla oli stail, meitsi ja pari sähkäriä. Auto toimii LOISTAVASTI! uusi evolva vaihteisto tarttui matkaan kyösti shopista kohtuu hintaan vaikka alkuun tuntuikin isolta summasta, onneksi pietro oli kannustamassa osto tapahtumassa. Auton toimintakin parani kun vaihdoin sisäänajo tulppana olleen novarossi mediumin ossin p3:een. Novarossin tulpalla tyhjäkäynnillä pikkasenkin seisoessaan tuppas sammumaan ajoon lähdettäessä. Upee päivä meitsin polttis uralla ja juhlistan sitä 6-packillä karhu olutta. Huomenna uudestaan radalle heti klo 12. Toivottavasti muitakin ajajia tulee paikalle.

Aivan LOISTAVAA!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

RoddeR

Tänään taas tattiksella ajamassa ja nyt tarviisin pikkasen neuvoja. Alku viikosta ostettu alpha 21 vihreä kantinen alkaa toimimaan vasta 120C asteessa sitä ennen röpöttää melkoisesti. Pääneulaa kun vetää kiinni 5-10 min jolloin kone alkaa toimimaan ok niin lämmöt on 130c--> . Ajojen lopussa yksi toinen kuski radalla arveli että voisiko lämpöjen nousu johtua silikooni letkusta joka johtaa pakokaasut korin ulkopuolella? Savua tulee koko ajan putkesta ihan kunnolla joten sen puolesta kaikki pitäisi olla ok.
Kyosho, elämäni auto.

pietro

Hyvin meni tänään tattiksella ajot :grin:
RoddeRin rtr infernon crossarin etujouset kävi mainiosti mitoiltaan gt:n takajousiksi ja
nehän toimi aivan loistavasti :shocked:

Enään ahteri ei pyrkinyt niin helposti rinnalle, pääs mutkastakin lähtee oikeen
kaasun kanssa :grin:

Alkoi ajokin näyttää ajamiselta eikä driftaukselta.

Kiitokset taas kerran HOKElle neuvoista :grin:

Enemmän vaan treenii niin alkaa läppi ajat parantumaan :roll:
KYOSHO B-TEAM

mikari

Lainaus käyttäjältä: pietro - 17.07.10 - klo: 10.20
Hyvä, toivottavasti mahdollisimman moni osallistuu.
Pääsis sitä myöten treenaa ihan kilvan ajoa jos sitä pääsis kouvolaan osallistuu :cool:

Kierroslaskenta vahvisti läsnäolonsa  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

MrOllinmaki

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 18.07.10 - klo: 18.50
Tänään taas tattiksella ajamassa ja nyt tarviisin pikkasen neuvoja. Alku viikosta ostettu alpha 21 vihreä kantinen alkaa toimimaan vasta 120C asteessa sitä ennen röpöttää melkoisesti. Pääneulaa kun vetää kiinni 5-10 min jolloin kone alkaa toimimaan ok niin lämmöt on 130c--> . Ajojen lopussa yksi toinen kuski radalla arveli että voisiko lämpöjen nousu johtua silikooni letkusta joka johtaa pakokaasut korin ulkopuolella? Savua tulee koko ajan putkesta ihan kunnolla joten sen puolesta kaikki pitäisi olla ok.

Jos kyse on siis pakoputken jatkeesta, niin ota se heti pois. Se sotkee säädöt ja heikentää tehoja merkittävästi. Halutessasi, rakenna mieluummin koriin joku lokasuojan tyylinen ohjain vaikka hukkalexanpaloista.

Moottorin lämpöjen mittaaminen ei ole niin yksinkertainen asia kuin yleensä luullaan. Mittareita on joka lähtöön ja lisäksi mittarin mittapään etäisyys koneesta vaikuttaa lukemaan melkoisesti.

Luotettavin ja edullisin mittari lienee edelleen 10ml lääkeruisku apteekista ja vesi. Siitä annos tulpan päälle ja mitta-asteikko on seuraava:
- ei kiehu
- höyrystyy/mieto ja pehmeä löyly
- perunat kiehuu
- nyt hitsataan MIGillä!!

===> noista tuo "perunat kiehuu" on hyvä treenisäätö koneelle kuin koneelle.

-A-