Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

Sami L

Ja kun 20-30 päristelijää rupeaa rataa halliin tekemään, lyömään mekkauspöytiä pystyyn ja aloittamaan koko päivän kestävän korvissahumisevan mekkalan, niin voipi ruveta hieman hallin omistajaa kiinnostamaan. Kyllähän mm. airsoftaajia nuista halleista potkitaan pihalle aina sillointällöin. Toisekseen halliin pitäisi mahtua rata tekemään ja usein kannatintolpat tulee eteen, ettei kovin hääppösen kokoista rataa saa. Ja kun vaihtoehtona on tosiaan ajaa 1:18 ja 1:10 sähkistä sisällä luvan kanssa harrastajille tehdyissä tiloissa, niin eiköhän polttisten kanssa malta kevättä odotella.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

meitsi

Lainaus käyttäjältä: ibubu - 04.12.08 - klo: 23.55
mitäs meinasit rahalla tehdä??? uskon että tuo autolla ajo parkki hallissa ei maksa mitään!!! kun han käyttäytyy asiallisesti ja ei sotke paikkoja!!!
No kun parkkihallissa auton pitäminen maksaa älyttömästi niin miksi siellä annettaisiin pitää kilpailuja ilmaiseksi.

Lisäksi siellä saisi olla tehokas ilmastointi jos aikoo hengittää jotain muutakin kuin typen oksideja.

Lainaus käyttäjältä: Sami L - 05.12.08 - klo: 00.01
Ja kun vaihtoehtona on tosiaan ajaa 1:18 ja 1:10 sähkistä sisällä luvan kanssa harrastajille tehdyissä tiloissa, niin eiköhän polttisten kanssa malta kevättä odotella.
Jep, siksi pitää olla sähkis että polttis :grin:

ibubu

joo kyllä auton pitäminen  keskustassa maksaakin ja ei varmaan foorumin halliin pääsekkää ajelemaan, itse olen vajaat 2 viikkoa kaverini kanssa parkki hallissa pyöritellyt ja ei ole sanomista tullut päin vastoin ilosiä ilmeitä ja positiivistä palautetta ohikulkijoilta. halli jossa itse ajelen ei oikeen kilpa ajoon sovi kuin lattia sileää betonia eli pitoa ei juuri ole mutta luisussa menee sitäkin paremmin :grin: tiilaa kylläkin rittä västi. en tiiä josko pito ongelma ratkeais renkaan vaihdolla en viellä päässyt koittamaan kun yksi sliksi rikki.
vaanpa huomenna hommaan uuden parin kummeja. onkos muita driftailusta kiinostuneita?

meitsi

Juu toki tuommoinen satunnainen sunnuntaiajelu parin hengen kesken onnistuu parkkihallissa, siinä vaiheessa ku siellä pörrää koko päivän ajan kymmeniä autoja niin on hieman eri asia :azn:

ibubu

niin mene ja tiedä. enemmän ko parkki hallissa nuoriso aiheuttaa hämminkiä sotkee rikkoo autoja ym.
meluahan siitä kyllä tulee jos 10 nenkin autoa ajaa se on totta ja pakokaasua kin 10 kertainen määrä se on totta,  mutta savuttaahan nuo oikeatkin autot joten kyllä siellä ilmastointi on . arki päivisin voi olla skidisti oikeita autojakin parkissa mutta yleensä koko toinen puoli tyhjä ja jos joku on tullut niin olen vain pyytänyt että jos viitsii ystävälliseti siirtää auton toiselle puolelle että ei ole edessä.
viikon loppuna koko hallissa ei ole kuin maks 10 autoa ja kyllä mahtuis useampi sata.
kyseessä on metro aseman parkkipaikka. esim  tollasella 1/10 autolla on erittäin mukava ajaa kuin taas 1/8 skidisti haastavanpaa johtunee pito ogelmasta. tänään haen uudet sliksit ja koitan josko pitäis paremmin  :afro:

ibubu

onkos rajoituksia ko auto luokassa vanteiden suhteen että saako olla alumiinia vai onks oltava muovia???

meitsi

#276
Lainaus käyttäjältä: ibubu - 05.12.08 - klo: 12.03
onkos rajoituksia ko auto luokassa vanteiden suhteen että saako olla alumiinia vai onks oltava muovia???
onko alumiinisia vanteita edes olemassa jos ei itse tee? :huh:
Lainaus käyttäjältä: ibubu - 05.12.08 - klo: 10.16
mutta savuttaahan nuo oikeatkin autot joten kyllä siellä ilmastointi on
Juu, mutta ilmastointia ei ehkä ole suunniteltu niin tehokkaaksi että siellä useita tunteja putkeen päästellään kaasut pihalle kymmenistä autoista :azn:

Sami L

#277
Kyllä niitä jostain löytyy ja joihinkin automalleihin, mutta eipä niillä kyllä mitään tee, paitsi ehkä hyllykäytössä voi olla komeet.

Ja koska ne a) lisää pyörivää massaa b) vääntyy kolareissa, eikä palaudu kuten muovi, niin eivät ole suosioon nousseetkaan. Jos niillä jotain tekisi, niin niitä myös kaupoissa myytäisiin, pätee tässä ja lähestulkoon kaikessa muussakin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

meitsi

Lainaus käyttäjältä: Sami L - 05.12.08 - klo: 12.17
Kyllä niitä jostain löytyy ja joihinkin automalleihin, mutta eipä niillä kyllä mitään tee, paitsi ehkä hyllykäytössä voi olla komeet.
Joo on kyllä niin kulutustavaraa renkaat, turhaa hifistelyä :grin:

ibubu

ok. näin just jossain noita alumiini vanteita ajattelin että olisivat olleet kestävämpiä. mutta tuo on ihan totta jos menee solmuun niin solmussa pysyvät.
vaan kyllä joka tapauksessa ne hommaan koska olivat törkeen makeet kolmi puolaset :cheesy:

meitsi

Lainaus käyttäjältä: ibubu - 05.12.08 - klo: 13.00
ok. näin just jossain noita alumiini vanteita ajattelin että olisivat olleet kestävämpiä. mutta tuo on ihan totta jos menee solmuun niin solmussa pysyvät.
Kyllä noi vanteet yleensä kestää hämmästyttävän paljon osumaa vaikka ovatkin muovia, rengaspinta kuluu ympäriltä nopeammin kuin vanteet pettävät, ja petti se sitten suoraan tai menee solmulle oli alumiinia tai muovia niin entiset ovat ja eikun kauppaan hakemaan uusia :grin:

Mika R

http://www.redrc.net/2008/12/bmt-081-rally-game-chassis/



GT auto josta rata-autoiljat varmasti tykkää.. Kuvissa 1-vaihteinen mutta laatikkokin on olemassa optiona (ei vaan sallitty etelä-euroopan säännöissä). Tällä voi tulla nykyisiä malleja pataan niin että kuulo ja näkö lähtee ...

Sitten edelleen kysymys, johon raati ei ole vastannut:
- Saako lisävarsuteena myytävää pakoputkistoa käyttää vakiomoottorissa ? Minusta pitää sallia, koska pakoputkistot vaihtelevat eri valmistajien välillä kovastkin

peitsamo

Alkuperäinen ajatus on ollut se, että pakoputkistoa ei rajoitetttaisi ainoastaan autopakettien mukana tuleviin, vaan tarkoitukseen sopivat optiopakoputket olisivat sallittuja.
Flying Calacucco

Mika R

Loistavaa. Pitäkää tämä linja.

Nicke

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 18.12.08 - klo: 10.34
Tällä voi tulla nykyisiä malleja pataan niin että kuulo ja näkö lähtee ...

Hyvältähän toi näyttää, mutta kannattaakohan 650e kittiä verrata 400e rtr autoihin? :p

TheArska

Ja onhan noita hihnavetosia rally game/gt autoja vaikka kuinka paljon...ei tuossa nyt uutta ollut.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

No ei varmaan, mutta onko niissä vaihdetta? Perinteinen RallyGame ei pärjää vakiomoottorilla (mikä sitten onkaan) ilman vaihdetta - nyt on (Jopea lainatakseni)

Jenkit ovat puhuneet että on kova menijä. Ovat kuulemma nähneet oikein radallakin.....

Varmasti joku on valmis laittaa 650€ autoon voittaakseen. Krossissahan pelkkä pannu pakoputkistoineen on helposti 400€. Ja voi verrata koska käsitääkseni puhutaan saman luokan autoista edelleen.

TheArska

Tuota bmt:n autoa saa italiasta jo 599e ja sama auto Sirio S21 RR CL pannulla ja sirion pillillä vajaa 800e...eli ei mielestäni älytön hinta tuolla "arr" paketillakaan, jos vertaa täällä kovin suosittuun autoon..onhan tuo kuitenkin nopean näköinen ainakin ja luulis tuon sirionkin liikuttavan.
Eli aika saman hintaluokan vehe kuin huippu polttis buggy tai truggy..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

R/C GT autoilulle roolimalli? http://www.pbmwc.co.uk/about/

No, they won't be very fast... but they will certainly be entertaining!

"Production GT Championship"

Mika R

#289
Tässä meillekin mallia, GTS="GT Sport"

Sport tarkoittaa ettei hihnavetoisia sääntöjen laatijoiden mukaan

1/8 GTS CLASS RULES AND REGULATIONS PERU 2009-2010

1. 1/8 th scale cars, derived from a Buggy platform, or models created for this class but with shaft driven transmission system ONLY.

2. Rubber tires ONLY. Foams are not allowed.

3. Two speed gearbox allowed.

4. No limits on radio and servos.

5. Brakes are free with respect to number and material, as long as they are on the transmission axle.

6. Central differential is not allowed, neither Thorsen type differentials in either axle.

7. Engines allowed

• Original equipment engines from any Ready To Run Kit up to .28ci (4.6cc).
• Any .21ci (3.5cc) 3 port Off-Road engines, with a maximum MSRP of $200.00.

8. The recoil system (pull start) is optional and may be removed.

9. Only centrifugal shoe type clutches allowed. No Centax type clutches allowed.

10. Gas tanks:
• For .28 ci engines you can use either 125 cc or 150cc. tanks.
• For .21ci engines only 125cc. tanks are allowed.

11. General dimensions:
• Max. Length with body: 730mm
• Max. width with body: 336mm
• Distance between axles: Min. 270mm / Max. 361mm
• Max width outsider of wheels: 310mm
• Max. Height of body with rear wing and side plates,
(With the suspension compressed against a flat surface): 340mm

12. Body rules:
Body must be sedan or GT style body, No Can-Am style allowed.
1. The rear of the body can be cut up to 29mm over a flat surface in which the car rests.
2. You can cut the side windows, (sedan body only the front side windows and an appropriate hole for the pull start).
4. You can cut a max. 76.00mm ventilation hole in the front windshield.
5. You can cut the rear window totally.
6. You can cut a max 20.00mm hole on the roof for the igniter.
7. No refueling hole on the roof allowed.
8. You can cut an appropriate hole for pipe stinger.
8. Rear wing must be attached to body and not to chassis.

13. Minimum weight without fuel: 3.300 Kg.

Kts myös http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=5279
tämä on enemmän perinteistä rallygame eli perus buggy GT korilla, ei vaihteita, kalliit moottorit.

Ps. ROAR sääntöjä vuodelle 20089 ei ole enää tulossa GT luokan osalta, joten niitä on turha odotella

Niko

Eikös tässä GT luokassa ole just se idea että hihnavetoiset ovat kielletty, jotta käytetään krossiauto pohjaisia "RTR" autoja. Voidaan kerätä kipsut ja kampsut hihna-autojen tieltä jos C8 pohjaiset RallyGame autot ovat sallittu. Rallygame ja GT ovat 2 eri asiaa!
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 19.12.08 - klo: 09.23

Kts myös http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=5279
tämä on enemmän perinteistä rallygame eli perus buggy GT korilla, ei vaihteita, kalliit moottorit.

Ps. ROAR sääntöjä vuodelle 20089 ei ole enää tulossa GT luokan osalta, joten niitä on turha odotella


Missäs kohtaa tuossa on kalliit moottorit ? GO:n pannuillahan noi päästelee suurimmaksi osaksi  :grin:

Tohon Hobbytech pitäisi olla tulossa myös vaihde-optio, saa nähdä millä aikataululla. Tosin joku kiinnostunut pellepeloton voisi olla yhteyksissä, niin saataisiin selville josko joku olemassa oleva ratkaisu on kätevästi sovitettavissa.

Muuten olen Nikon kanssa samaa mieltä, että noi hihnapelit pitää ehdottomasti sulkea pois kuvioista mikäli niitä on edes harkittukkaan
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Mika R

No ehkä heille on voittaminen vähemmän tärkeetä kuin meille täällä kotimaassa.

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 22.12.08 - klo: 09.51
Muuten olen Nikon kanssa samaa mieltä, että noi hihnapelit pitää ehdottomasti sulkea pois kuvioista mikäli niitä on edes harkittukkaan

Kardaaniveto.
Flying Calacucco

Jonni

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 22.12.08 - klo: 10.13
No ehkä heille on voittaminen vähemmän tärkeetä kuin meille täällä kotimaassa.
Mitä tarkoitat tuolla?

ripe

#295
.

jarkkom

Ainakin Mikalle oli voittaminen tärkeetä kesän kisoissa / sarjassa. Ihan signatureen asti pääs.  :mrgreen:
---

Mika R

joo..
Ei millään pahalla mutta Voittiko joku go techillä suomessa jotain viime vuonna? Ei tietääkseni. Jos hintakatto on niin sitten varmaan hyvä vaihtoehto.

TheArska

#298
Eikai kukaan sillä ajanutkaan..ja epäilen nyt parjatun go moottorin olevan tehokkaampi/parempi kuin paljon kehuttu kyosho rtr moottori. Haaveillaanko täällä nyt optiopannuista ja rtr moottorit unohdetaan..?

edit: ai niillä ajettiin..? no enhän mä mitään tiedä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

ripe

#299
.