Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GT Rata-autoilu

Aloittaja Mikko L, 18.08.08 - klo: 10.35

Ender

Hieno video. Päiväkin oli mahtava. Kyllä ratapuoli on vaan niin paljon mukavampaa kuin crossi.

Itse ajoin GT-8:lla ja TP-10 -autolla.

Rodderin Kyosho oli kyllä hyvässä setupissa ja kulki kyllä tosi upeasti.



Sent from my iPad using Tapatalk

mikari

Lainaus käyttäjältä: RadDaddy - 28.07.19 - klo: 18.49
Lainaus käyttäjältä: Screwed - 28.07.19 - klo: 18.08
https://www.youtube.com/watch?v=9hpEwaXsAyQ

tällaistahan sen pitäisi olla Tattiksella jokainen KUIVA viikonloppu,  niin alkais Asvalttitouhu nousta kohisten...

Kyllä, säistähän toi on paljo kiinni.

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 28.07.19 - klo: 19.16
Jumalauta Kimi miten hienon pläjäyksen olit tehnyt😜😜😜
Jerzi

Kyllä, hieno pläjäys  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Ender - 28.07.19 - klo: 19.49


Rodderin Kyosho oli kyllä hyvässä setupissa ja kulki kyllä tosi upeasti.



Sent from my iPad using Tapatalk

Joo auto alkaa olemaan aika hyvässä tikissä eikä oo vielä ikinä ollu noin helppo ajettava. Pitää suraavaks varmaan alkaa iskareita kattelee kun on varmaan 3-4 vuotta vanhat kastikkeet sisällä.
Kyosho, elämäni auto.

Ender

Nämä kuvat ja videot löytyivät omasta puhelimesta:

https://photos.app.goo.gl/AwMTFWanFTxXwLCYA

Tarkoituksena olisi mennä ensi lauantaina uudestaan.

Tuli myös tilattua GRP renkaita S2 ja S3 -kovuuksilla. S4 toimi kyllä viime lauantaina Rodderilla hyvin, mutta kelihän oli poikkeuksellisen lämmin.

Ender

Laitetaas vielä jakoon vanhoja kuvia ja videoita GT-8 -kisoista (+LS-5 ja TP-10):

https://photos.app.goo.gl/8ZhAPrywXpUL1Hds9

Ender

...Tilasin sitten vielä EuroRC:ltä S4 -kovuutta.

S2 ja S3 kovuudet tilasin täältä:

https://www.t2shop.de/

Ender

Laitetaas pieni Tattiksen nopein kierroskisa 2019 pystyyn:

Tämänhetkinen tilanne:

21.527 Petri Hoffman, Kyosho IGT2, Novarossi N21R7 Rally Game ?, GRP S4, 27.07.2019
22.303 Mika Niiranen, Kyosho IGT2, Novarossi N21R7 Rally Game, GRP A (2011?), 27.07.2019



RadDaddy

aloitin GT8 sääntökeskustelun Emanon palstalla, mutta kopsaan sen tännekin, ehkä oikeampi paikka:



gt8 sääntö keskustelu
« : 27.07.19 - klo: 17.48 »
LainausMuokkaaPoista
laitoin alotuksen tänne, ja pohjustukseksi linkin EFRA sääntöihin: https://www.efra.ws/wp-content/uploads/2014/05/V2%20final%20EFRA%20Version%20GT8%20Rally%20rules%20June%203rd2014.pdf

Paljon on eroa täällä käytettyihin sääntöihin, mutta myös IFMAR MM kisoissa käytettäviin sääntöihin.
Jokaisen joka on asiasta kiinostunut, niin kannttaa tutustua näihin ja käytössä oleviin eroavaisuuksiin, jotta on pohjaa keskustelun aloittamiselle.
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Ender - 30.07.19 - klo: 13.04
Laitetaas vielä jakoon vanhoja kuvia ja videoita GT-8 -kisoista (+LS-5 ja TP-10):

https://photos.app.goo.gl/8ZhAPrywXpUL1Hds9

Jos joku bongas minut tuolla niin plussaa hei🥰🥰🥰
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

matti1983

#3759
Aavituksen lähti mopo keulimaan tän GT ihmeen suhteen, ensiks oli tarkoitus vaan siirtää vanhat sähköt ja kone tohon sir penttiin mutta  eilen tilasin kumminkin siihen uudet servot ja äsken uuden koneen rotua novarossi hardito, JUMALAUTAMINUUUUU :grin: :grin: :grin:

Kopan sain maalailtua
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

jerzirccar1

Matti. Yksi väri. Mistä puhuttiin lauantaina😂😂
Ja sitten se pikaisesti säätöihin ja rodderin aikoja.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

matti1983

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 31.07.19 - klo: 17.24
Matti. Yksi väri. Mistä puhuttiin lauantaina😂😂
Ja sitten se pikaisesti säätöihin ja rodderin aikoja.
Jerzi

Sinä puhuit, en minä.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

C1S F1

BTW mitä fuilii jengi käyttää noissa gt8 autoissa 25% vai jtk 16%?
GSB-Racing - Sanwa - ARC - HotRace

matti1983

Lainaus käyttäjältä: C1S F1 - 31.07.19 - klo: 23.44
BTW mitä fuilii jengi käyttää noissa gt8 autoissa 25% vai jtk 16%?

25%. 16% on liian laihaa kaiketi
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: C1S F1 - 31.07.19 - klo: 23.44
BTW mitä fuilii jengi käyttää noissa gt8 autoissa 25% vai jtk 16%?

Joo 25% vaan, se mitä merkkiä on makua asia. Itse käytän hot fire 25% buggy jonka olen todennut olevan ihan pätevää kamaa.
Kyosho, elämäni auto.

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Ender - 31.07.19 - klo: 11.58
Laitetaas pieni Tattiksen nopein kierroskisa 2019 pystyyn:

Tämänhetkinen tilanne:

21.527 Petri Hoffman, Kyosho IGT2, Novarossi N21R7 Rally Game+ novarossi efra2015, GRP S4, 27.07.2019

27.7.2019 Bestlap Tattarisuo 21.5s
Kyosho, elämäni auto.

mikari

#3766
hyvä, vuonna 2008 olin Inferno GT GXR28 RTR moottorilla sekunnin hitaampi :) ainakin siis..

Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 24.08.08 - klo: 12.47
Eilen käytiin Tattarisuolla ajelemassa ja saatiin ekaa kertaa ihan numerodataa nopeuksista..

C8 - Raikas - 105km/h - 17.78sec/kierros
C8 - Ollinmäki - 100km/h - 17.98sec/kierros
TP-10 - Raikas - 93km/h - xx.xxsec/kierros
TP-10 - Kuusinen - 92km/h - 19.90sec/kierros
LS-5 - Heikkilä - 79km/h - xx.xxsec/kierros
IGT-8 - Mika R. - 79km/h - 22.xxsec/kierros
Sharkki tms stanu (semmoinen pieni) - 21km/h - xx.xxsec/kierros

Loistava harrastuspäivä, toivottavasti kelejä riittäisi, että pääsisi vielä pari kertaa ajamaan ennen talvea.

-A-
Kiitos 20 vuodesta!

RadDaddy


Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 01.08.19 - klo: 11.02
Lainaus käyttäjältä: C1S F1 - 31.07.19 - klo: 23.44
BTW mitä fuilii jengi käyttää noissa gt8 autoissa 25% vai jtk 16%?

25%. 16% on liian laihaa kaiketi

EFRA sääntö sanoo 25% ja 125cc tankki. EFRA epävirallisissa  käytettiin 16% ja 150cc tankkia.
Jenkillä oli vaikeuksia saada motti toimimaan 16% fuililla (liian vähän puristusta)
Minun ehdotus olisi: Jos on 150c tankki niin 16% fuili , jos taas 125cc tankki niin saa käyttää 25% nitroa, eli "nopean tankkajan etu"  Helppo tsekata, eikä autoa tartte muuttaa, ainoastaan kansinappi.
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

RadDaddy

Lainaus käyttäjältä: mikari - 01.08.19 - klo: 16.08
hyvä, vuonna 2008 olin Inferno GT GXR28 RTR moottorilla sekunnin hitaampi :) ainakin siis..

Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 24.08.08 - klo: 12.47
Eilen käytiin Tattarisuolla ajelemassa ja saatiin ekaa kertaa ihan numerodataa nopeuksista..

C8 - Raikas - 105km/h - 17.78sec/kierros
C8 - Ollinmäki - 100km/h - 17.98sec/kierros
TP-10 - Raikas - 93km/h - xx.xxsec/kierros
TP-10 - Kuusinen - 92km/h - 19.90sec/kierros
LS-5 - Heikkilä - 79km/h - xx.xxsec/kierros
IGT-8 - Mika R. - 79km/h - 22.xxsec/kierros
Sharkki tms stanu (semmoinen pieni) - 21km/h - xx.xxsec/kierros

Loistava harrastuspäivä, toivottavasti kelejä riittäisi, että pääsisi vielä pari kertaa ajamaan ennen talvea.

-A-

Mä jo ihmettelin: Onks Mr. Ollinmäki palannu radalle ??
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: RadDaddy - 01.08.19 - klo: 19.17

Lainaus käyttäjältä: matti1983 - 01.08.19 - klo: 11.02
Lainaus käyttäjältä: C1S F1 - 31.07.19 - klo: 23.44
BTW mitä fuilii jengi käyttää noissa gt8 autoissa 25% vai jtk 16%?

25%. 16% on liian laihaa kaiketi

EFRA sääntö sanoo 25% ja 125cc tankki. EFRA epävirallisissa  käytettiin 16% ja 150cc tankkia.
Jenkillä oli vaikeuksia saada motti toimimaan 16% fuililla (liian vähän puristusta)
Minun ehdotus olisi: Jos on 150c tankki niin 16% fuili , jos taas 125cc tankki niin saa käyttää 25% nitroa, eli "nopean tankkajan etu"  Helppo tsekata, eikä autoa tartte muuttaa, ainoastaan kansinappi.

Sitten tuleekin tänka på jos käyttää 20% löpöä.
Sitten pitäisi löytää 140cc tankki.
Missä gt8 autossa on 125cc tankki?? Jos sellainen löytyy niin hän joko valitsee ajaa sillä mutta säännöt sallii 150cc myös mutta ei pakota..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Ender

Pidetään säännöt nyt mahdollisimman yksinkertaisina:

  • Tankki max 150cc
  • Polttoaine max 25%
  • Yksityyppirengas esim. GRP (ehkä voisi sallia esim. 2 kovuutta)
  • Vapaa .21 -moottori
  • ei pakollista ins-boxia

Muuten pohjana voisi käyttää vanhoja GT -luokan sääntöjä.



RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Ender - 02.08.19 - klo: 10.31
Pidetään säännöt nyt mahdollisimman yksinkertaisina:

  • Tankki max 150cc
  • Polttoaine max 25%
  • Yksityyppirengas esim. GRP (ehkä voisi sallia esim. 2 kovuutta)
  • Vapaa .21 -moottori
  • ei pakollista ins-boxia

Muuten pohjana voisi käyttää vanhoja GT -luokan sääntöjä.

Kuulosta mielestäni järkevältä👍
Kyosho, elämäni auto.

RadDaddy

#3773
jerzin logiikkaa...
Missä gt8 autossa on 125cc tankki?? Jos sellainen löytyy niin hän joko valitsee ajaa sillä mutta säännöt sallii 150cc myös mutta ei pakota..

Kai jokainen ajaa niin isolla tankilla kun mahdollista. Jos olet huomannut, useimmilla valmistajilla on sekä 125cc että 150cc tankki ohjelmassa, johtuen siitä että aina löytyy sooloilijoita.

EFRA onneksi pyrkii loogisuuteen. Sekä Nitrobuggyn että GT8 :n tankki on määrätty 125cc kokoiseksi.
polttoaineen nitroprosentiksi pyritään saamaan 16% kaikissa luokissa

Olen eri mieltä tuosta rengas säännöstä. Kannatan vapaata rengas sääntöä, myös "sadekumien" osalta, sillä kun on yhteiset kisat Nitrokasin kanssa niin sateen sattuessa voidaan ajaa GT8 lähtöjä enemmän-saderenkailla, kun nitrokasi kuskit pitävät sadetta.
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

mikari

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 02.08.19 - klo: 10.35
Lainaus käyttäjältä: Ender - 02.08.19 - klo: 10.31
Pidetään säännöt nyt mahdollisimman yksinkertaisina:

  • Tankki max 150cc
  • Polttoaine max 25%
  • Yksityyppirengas esim. GRP (ehkä voisi sallia esim. 2 kovuutta)
  • Vapaa .21 -moottori
  • ei pakollista ins-boxia

Muuten pohjana voisi käyttää vanhoja GT -luokan sääntöjä.

Kuulosta mielestäni järkevältä👍

rtr .28 moottorit vois kai sallia myös jos sellaisia sattuu vielä olemaan (lähinnä vetokäynnisteisiä). muuten ok.
tai ehkä oikeastaan niin että jos joku sellaisella paikalle ilmaantuu niin sillä saa ajaa. säännöissä ois hyvä olla .21 tosiaan
Kiitos 20 vuodesta!

jerzirccar1

Mikäs tankki mulle sitten tulee jos haluan tuolla 20% mennä?
Jos nyt joskus lähi vuosina saatte kisat pystyyn niin yksityyppi rengas ehdottomasti.
Nähtiinhän se kuin Rodderi laittoi nuo hoppyproot alle (30€ sarja). Oli minulla ja Matilla se 4 kierrosta hauskaa, ja rodderilla ei ollut🤣🤣🤣
Jerzi
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

RadDaddy

Sellainenkin sääntö voisi olla että "vanhan liiton autot" eli autot siltä ajalta kun viimeksi sarjaa ajettiin, voisi olla sen ajan sääntöjen mukaisia eli lähinnä melkein mitä vaan, kunhan on koppi kori ja kumipyörät ja motti polttaa nitroa. sitten uustuotanto autot kulloisenkin EFRA säännön mukaisia.
Rengas sääntö voisi olla että jos on rajoitetut renkaat niin kisajärjestäjän edellytetään pitämään niitä tarvittavan määrän (2-3 settiä per kisaaja) aivan kuten sähkötouring kisoissa. muuten olisi rengas sääntö vapaa, kunhan on EFRA sääntöjen mukainen

Minusta on vieras ajatus se että etukäteen aletaan rajoittaa kehitystä, sillä luokasta on tulossa aktiivisin polttis rata luokka- mutaman vuoden aikavälillä.
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

jerzirccar1

Jukka hei. Ota nyt se lusikka oikeaaseen käteen ja mieti vähän.
Enderin eli Mikan ehdotus on vallan mahtavan hyvä ja muistetaan nyt että nyt on se hetki kuin ei pitäisi alkaa mistään säännöistä puhua/ värjäämään vaan pitäisi saada kuskit radalle pitämään ekaksi hauskaa.
Se että väännetään jostain säännöistä kuin on 4kuskia ja ei mitään kisoja edes mailla eikä halmeella niin voi karkottaa potentiaalisia kuskeja tästä lajista.
Kyllä ne kisat sitten järjestetään kunhan on harrastaja määrät sitä luokkaa.
Ja toinen juttu mitäs nyt nää tämän hetkisen kuskit täytyy miettiä että kouluttaa oman meklarin itselleen.
Se että lähette kisoihin ilman mekkaria on vähän kuin lähtis uimaan mutta ei osata uida.
Minä olen rodderin mekkari aina kuin vaan voin ja se on varma asia.
Monestakin syystä tykkään mekata häntä, tai oikeastaan hänen autoa😂😂
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

RadDaddy

juu en ole vasenkätinen... jerzihän mesoo niinkuin sillä olisi oikeasti jotakin pelissä. oletko jerry aikeissa ostaa gt8 auto, vai onko vaan kivaa jutskata taas asiasta johon ei mitenkään liity.
Sulla oli aikanaan hyvinkin vankat mielipiteet siitä kuinka skeida luokka ratakasi oli.., nyt on vuorossa uusi hiekkalaatikko.
mulle on ihan sama, mitkä säännöt porukka haluaa, kunhan valitsemani kuski saa ajaa sillä autolla minkä olen tilannut ja sillä moottorilla ja renkailla mitkä siinä tulee mukana.

Se että sillä tultiin toiseksi ja kolmanneksi Saksan epävirallisissa EFRA EM kisoissa, saattaa närästää toisia, mutta  jos alkaa narina, että ei ole sallittu, niin koko touhu on minun kohdaltani passee...
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: RadDaddy - 02.08.19 - klo: 11.17
jerzin logiikkaa...
Missä gt8 autossa on 125cc tankki?? Jos sellainen löytyy niin hän joko valitsee ajaa sillä mutta säännöt sallii 150cc myös mutta ei pakota..

Kai jokainen ajaa niin isolla tankilla kun mahdollista. Jos olet huomannut, useimmilla valmistajilla on sekä 125cc että 150cc tankki ohjelmassa, johtuen siitä että aina löytyy sooloilijoita.

EFRA onneksi pyrkii loogisuuteen. Sekä Nitrobuggyn että GT8 :n tankki on määrätty 125cc kokoiseksi.
polttoaineen nitroprosentiksi pyritään saamaan 16% kaikissa luokissa

Olen eri mieltä tuosta rengas säännöstä. Kannatan vapaata rengas sääntöä, myös "sadekumien" osalta, sillä kun on yhteiset kisat Nitrokasin kanssa niin sateen sattuessa voidaan ajaa GT8 lähtöjä enemmän-saderenkailla, kun nitrokasi kuskit pitävät sadetta.

Mitä lisäarvoa tuo 125ml tankki toisi gt-8 sarjaan? Tähän asti on menty 150ml tankilla niin miten 125ml edistää kehitystä, josta jossain viestissä mainitsit? Sama homma renkaissa miksi vapaa rengastus? Grp on todettu parhaaksi saatavilla olevaksi renkaaksi, niin miksi lähteä rengas show:n? Grp:Ltä voidaan valita pari kovuttaa esim. xtra soft (edellinen ykstyyppi rengas) normi Suomen kesäkelille ja vaikka medium soft hellekelille, simple eikös?
Kyosho, elämäni auto.