Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 7

Aloittaja _CozzU_, 21.05.03 - klo: 19.12

mike_87

Onko porukalla ollu samaa vikaa talviajossa, kun välillä kiihdytettäessä kone booaa. Mut enimmäkseen toimii just niinku unelmasti.  Tämä booaaminen tapahtuu yleensä silloin kun ajaa paikasta, missä on enemmälti irtolunta ja joka suihkuaa auton korin alle ja kun lumi vastaa moottoriin niin se nopeasti haihtuessaan tuottaa vesihöyryä.

Niin lieköhän tuosta johtuisi tuo booaaminen kun koneeseen tukkii todella kosteaa ilmaa.

Onko tässä minun "päätelmyksessäni" mitään tolkkua, sanokaas viisaammat.

!marco!

Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"yks juttu mitä mä en tajuu miksi te ajatte kisakrossareilla ja monstereilla asfaltilla ..

No, no...

keväällä matka suuntautuu tuonne,
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Konehet/Sekot/Soramontulta/
ja kyllä savage maastossa on kesällä mutta talvella se ei ole oikeen mahd. lunta on jokapaikassa ku lähtee hangenpäälle, vaikka se vauhdilla siinäkin kulkee.

Muistahhan ottaa piikää viteoo jakoon..! Krossiakin saa näkyä videolla..  :wink:

Joona H

Tuli tossa perjantaina ajeltua taas,ja nyt saatiin motti hyviin säätöihin,tästä on hyvä jatkaa kohti kesää.
Mutta nyt tänään havaitsin jotain ongelmia takadiffissä,nimittäin taka-hexeistä kun pyörittää,niin tuntuu huomattavaa takkuilua,kun taas edestä pyörittäessä ei ole mitään ongelmia........pitänee purkaa diffi,ja katsoa,mikä on pielessä.
Päivän muut tappiot voi tsekata tuolta :mrgreen: :
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=2946&start=60

Jani Lindqvist

Lainaus käyttäjältä: "mike_87"Onko porukalla ollu samaa vikaa talviajossa, kun välillä kiihdytettäessä kone booaa. Mut enimmäkseen toimii just niinku unelmasti.  Tämä booaaminen tapahtuu yleensä silloin kun ajaa paikasta, missä on enemmälti irtolunta ja joka suihkuaa auton korin alle ja kun lumi vastaa moottoriin niin se nopeasti haihtuessaan tuottaa vesihöyryä.

Niin lieköhän tuosta johtuisi tuo booaaminen kun koneeseen tukkii todella kosteaa ilmaa.

Onko tässä minun "päätelmyksessäni" mitään tolkkua, sanokaas viisaammat.

Koikeile tehdä seuraavanlainen testi:
1. Aja moottori täysin lämpimäksi
2. Ota sekkari esiin ja pysäytä auto esim. ennen pääsuoraa
3. Anna koneen käydä tyhjäkäynnillä 15sek
4. Paina kaasu välittömästi pohjaan ja mene kaasu pohjassa pääsuora loppuun
5. Toista kohta 2 ja anna koneen käydä nyt 30 sek
6. Toista kohta 4

Eli kyse on alaneulan säädöstä. Sen pitää olla säädettynä niin, että kohdassa 4 kiihdytys tapahtuu moitteettomasti, mutta kohdassa 6 pitää auton lähteä rankasti räkien liikkeelle, tai sammua.

Avaamalla neulaa saa koneen röpöttämään helpommin alakierroksilla, ja päinvastoin.

mike_87

Kiitos Janille kattavasta vinkistä. huomenna kokeilemaan :mrgreen:

Tuukka

"Vuosihuollossa" havaitsin, että etudiffin kirkas öljy oli muuttunut niukanlaiseksi "harmaaksi rasvaksi". Autolla on ajettu n. 6 litraa. Varmaan pitäisi useammin öljyt vaihtaa, mutta mikä on Hobaon öljynvaihtoväli? Kertokaa kokemuksistanne. Toinen diffin laakeri meni vaihtoon kanssa. Se lienee normaalia.

Mika R

Alumiini värjää sen harmaaksi, se muuttuu hetkessä

Tuukka

Värjäytyminen on ihan tuttu ilmiö, mutta kun tuntuu siltä, että öljyä on hävinnyt diffin sisältä?! Vai onko se vain harhaa...

Mika R

En tunne hobaota, mutta voihan se öljy tihkua sieltä ulos jos diffi ei ole riittävän tiivis ja käy noin. Itse olen tiivistänyt diffejä silikonilla jotta öljyt pysyvät sisällä. Tällöin öljy ei ole muuttunut kuin väriltään.

Periaatteessa öljy on parempaa kun se ei roisku pois diffin rattailta kuten rasva, mutta paksua diffirasvaakin voi kokeilla vaihtoehtoisesti, se e ainakaan tihku ulos. Eli täyttää diffit rasvalla täytteen jos diffi ei ole 100% tiivis.

Jani Lindqvist

Kyllä se HoBaon diffi on ihan tiivis, varsinkin jos käyttää vähän silikoonia. Diffiä ei kuulu täyttää aivan täyteen öljystä. Jos sen on täyttänyt piripintaan niin osa on tullut ulos siinä vaiheessa kun kantta laittaa paikalleen, joten uudelleen avatessa öljyn pinta on laskenut lähemmäs "oikeaa".

Tuukka

Renpan edetessä havaitsin, että takadiffi oli täydenpänä kuin etudiffi vaikka siellä ei ollut alkujaan ollut kuin liraus. Näyttää siltä,että etudiffi on vuotanut öljynsä ulos, joten silikoonia tarttee pistää jatkossa tiivisteeksi. Mutta oliko niitä mielipiteitä / käytäntöjä diffien huoltoväliksi?

Pekka V

Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"yks juttu mitä mä en tajuu miksi te ajatte kisakrossareilla ja monstereilla asfaltilla ..

No, no...

keväällä matka suuntautuu tuonne,
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Konehet/Sekot/Soramontulta/
ja kyllä savage maastossa on kesällä mutta talvella se ei ole oikeen mahd. lunta on jokapaikassa ku lähtee hangenpäälle, vaikka se vauhdilla siinäkin kulkee.

Koskas olette menossa ajmaan? pääseeks mukaan? Pitäisi ostaa vaan uusi auto. Taidan ostaa hyper7 pro SE:n tai monsterin.

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Jonttu"Tuli tossa perjantaina ajeltua taas,ja nyt saatiin motti hyviin säätöihin,tästä on hyvä jatkaa kohti kesää.
Mutta nyt tänään havaitsin jotain ongelmia takadiffissä,nimittäin taka-hexeistä kun pyörittää,niin tuntuu huomattavaa takkuilua,kun taas edestä pyörittäessä ei ole mitään ongelmia........pitänee purkaa diffi,ja katsoa,mikä on pielessä.
Päivän muut tappiot voi tsekata tuolta :mrgreen: :
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=2946&start=60
Nyt kun isäni meni omin lupinensa,minun koulussa ollessani,purkamaan takadiffin,kävi ilmi että yksi laakeri oli jumissa,ollut jo varmaan pidemmän aikaakin.
Eikä lähde liikkeelle,vaikka uittaa kaiken maailman öljyissä........no eipä uusi paljoa maksa :mrgreen:
Eli jumittaminen johtui tästä.

Tum3

Ihan kiva toi voi olla vakava ongelma.
http://www.saikart.fi/
Mun lempinumero: viistöistä. Osta sika säkissä, He*vetin halpa.

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Tum3" Ihan kiva toi voi olla vakava ongelma.
Jos yksi laakeri on jumissa,niin se ei maailmaa kaada :lol:

Ville Vainio

Koskas olette menossa ajmaan? pääseeks mukaan? Pitäisi ostaa vaan uusi auto. Taidan ostaa hyper7 pro SE:n tai monsterin.[/quote]

eiköhän se järjesty kuhan vähän lämpenee on niin hirveetä mäskäämistä nyt, että vielä pysytään asfaltilla.

Osta savage!
Kyosho Inferno MP9e

Lassi

Mjaahas Villen asioilla se lähti inttii ei kerenny laittaa tät pätkää. Savagella ja Hyperillä ajeltiin http://koti.mbnet.fi/autosivu/videoit/rc-videoit/savage&hyper.wmv

Mika R

Hehee, hyvin kulkevat molemmat! Kovaa menoa ja hyvä video!
-Mika

Joona H

Nyt lähti Sanderssonalta tilaukseen renkaat ja vanteet Hyperiin,mallia Avenger.
Vanteiden väriksi tuli keltainen 8)
On se sen verran hyvä tarjous renkaista,tuo 8€/pari.

Tiedoksi :mrgreen:

Antti S

No tilattiin tässä kaverin kanssa prolinen renkaita ja ne olivat 10€/pari, eli ei todellakaan paha hinta! :mrgreen:
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Tuning girl"No tilattiin tässä kaverin kanssa prolinen renkaita ja ne olivat 10€/pari, eli ei todellakaan paha hinta! :mrgreen:
Mistäs sait tuolla hinnalla?

Antti S

Rc pisteestä, mut pitää tilata vähintään 5kierrosta et on toi hinta. Alle 5kierrosta tais olla 12€/pari
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

arska82

Tänään tuli taas päristeltyä...tankillisen verran, kunnes oli paikat niin tukossa märkää hiekkaa ettei auto oikein jaksanu liikkua. Meinas olla Hakunilan urheilukenttä vähä liejulla. Meni totaalisesti hermot ku servo reistas ja kun sen sai toimimaan ni kippasin vielä auton katolleen kentän toiseen päähän. Autossa kaasu täysillä ja renkaat kaivaa autoa maan sisään. Tuossa sit putsailin ja tulin siihen tulokseen ettei kannata paljon liejussa ajella. Tarttee lähtee myös servokauppaan ostelemaan. Oisko kellään hyviä ehdotuksia mitä servoja kannatais ostaa? Ite ajattelin tuota GWS:n S19CL MG servoa ohjaukseen (0.08s ja 7,2kg) ja kaasuun GWS:n S19HPX (0.11 ja 6.4kg) 8)
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

arska82

Tänään tuli taas päristeltyä...tankillisen verran, kunnes oli paikat niin tukossa märkää hiekkaa ettei auto oikein jaksanu liikkua. Meinas olla Hakunilan urheilukenttä vähä liejulla. Meni totaalisesti hermot ku servo reistas ja kun sen sai toimimaan ni kippasin vielä auton katolleen kentän toiseen päähän. Autossa kaasu täysillä ja renkaat kaivaa autoa maan sisään. Tuossa sit putsailin ja tulin siihen tulokseen ettei kannata paljon liejussa ajella. Tarttee lähtee myös servokauppaan ostelemaan. Oisko kellään hyviä ehdotuksia mitä servoja kannatais ostaa? Ite ajattelin tuota GWS:n S19CL MG servoa ohjaukseen (0.08s ja 7,2kg) ja kaasuun GWS:n S19HPX (0.11 ja 6.4kg) 8)
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Psykoosi

Joo, ei varmaankaan kannata liejussa ajella, koska sitä märkää maata lentelee auton sisälle ja ulos. Kotona saakin sitten pestä sellasta mutakasaa.
 Tuossa viimesunnuntaina viimeksi ajelin SE2004:llä ja hyvin pöristeli. Kolme tankkia tosin vain ehdin ajaa yhteensä. Renkaat piti kyllä kuvionsa ihmeen hyvin, mutta vaihtoon menivät kuitenkin... 8)
 Käsitin, että fuilin merkin vaihto tuottaisi säätöhetkiä kaasarin kanssa ennenku sitä saa edes käyntiin, mutta kyllä tuo näytti lähtevän ilman säätöä käyntiin :O
Hobao Hyper 7 Pro-R SE 2004

fiesta6

Mistä löytäsin hobaon motin räjäytyskuvan ku en saa kytkinjousia kii, et miten ne tulee  :oops:
Taas kehissä.. ;)

Pekka V

Mika:Oletko ostamassa crossia?
       Osta mielummin monsteri...

Mika R

Molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja niinkuin monet muutkin, mutta Crossareilla voi kisata joka on bonus.

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja niinkuin monet muutkin, mutta Crossareilla voi kisata joka on bonus.

Mä en sitä kisaamista ajattele :P
Ei oo kisakuskiks, ainakaa vielä :wink:

Midder

Nonni nyt on sitten mullakin HoBao  :)  Sisäänajo tuli ajettua ja oli aika helppoakin, vaikkakin oli vetokäynnistin  :)  Tää olikin sitten mun eka polttis joten myöskin eka sisäänajo. Jotkut varmastikkin on sanonut, että aika vaikeaa aloittaa sisäänajoa heti virimotilla jos ei ole aikaisemmin sisäänajanut, mutta olen sitä mieltä, että he ovat väärässä  :)  Sen verran hyviä neuvoja, kun on täältä RC Maailmastakin saanut niin aika helposti se onnistuu, vaikkei olisikaan koskaan sisäänajanut. Tämä on minun mielipiteeni  :mrgreen: