Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 7

Aloittaja _CozzU_, 21.05.03 - klo: 19.12

jesse.finneman

kyllä mua ainaki AHISTAA HINNAT ku vertaa mp 7.5 varaosa hintoja
melkein naurattaa kunka suuri ero niillä on kyoshon hinnat
on täysin naurettavia MUUTAMALLA OSALLA SAA JO HYPERIN
SEN KU OLIS TIENNY Nyt viriitän tän kyöstin loppuun ja katon uudestaan

mike_87

Noni. kaikki Hobao miehet!

Onko kokemuksia Hobao hyper 21 pro motista. Onko ollu ongelmia?

AssoRacing

Lainaus käyttäjältä: "mike_87"Noni. kaikki Hobao miehet!

Onko kokemuksia Hobao hyper 21 pro motista. Onko ollu ongelmia?

Hyvin on toiminut, ei mitään ongelmia  :wink:
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

Rc hemmo

Lainaus käyttäjältä: "jesse.finneman"kyllä mua ainaki AHISTAA HINNAT ku vertaa mp 7.5 varaosa hintoja
melkein naurattaa kunka suuri ero niillä on kyoshon hinnat
on täysin naurettavia MUUTAMALLA OSALLA SAA JO HYPERIN
SEN KU OLIS TIENNY Nyt viriitän tän kyöstin loppuun ja katon uudestaan

Et ole sattunut huomaamaan etä osa Hobaon osista menee mp-7.5. Kyllä hobaossa huonojakin puoliakin, esim itselläni meni torsenista ulostulot heti väljäksi (en ole ainoa) ja hobaon vakiodiffissa ulostulot meni 10l jälkeen käyttö kelvottomiksi (en ole siinäkään ainoa).
Kaikilla merkeillä on miinuksensa ja plussansa.

RChullu

Kumma juttu, itselläni ei ole hyperin missään ulostulossa pienintäkään kulumisen jälkeä noin 27 litran jälkeen
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

TeemuR

Tässä aiheessa voi varmaan kysellä säädöistä sun muista. Minula on ongelman sen auton kanssa, kun se tuntuu että se ei käänny oikeen kunnolla mutkasta ulos. Jos joku osaisi neuvoa niin saa auttaa. Perä pitä minusta ihan sopivasti, tai oikeastaa aika paljonkin.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Rc hemmo

Lainaus käyttäjältä: "RChullu"Kumma juttu, itselläni ei ole hyperin missään ulostulossa pienintäkään kulumisen jälkeä noin 27 litran jälkeen

Jaa, minulla ja Myllärillä on mennyt yhdet ulostulot. taitaapi olla aivan kuormasta kiiinni ja karkaisusta.

Alfa

JEE kohta mäkin saan Hyper7 pro-r:n 8)
VAROKAA RADAT :twisted:

TeemuR

Lainaus käyttäjältä: "teemu12"Tässä aiheessa voi varmaan kysellä säädöistä sun muista. Minula on ongelman sen auton kanssa, kun se tuntuu että se ei käänny oikeen kunnolla mutkasta ulos. Jos joku osaisi neuvoa niin saa auttaa. Perä pitä minusta ihan sopivasti, tai oikeastaa aika paljonkin.

Edelleen kysyn tuota..... Eli perää pitäisi saada enemmän irti ja puskevuutta pois(tuossa edellisessä viesissä sanoin perän pitävän sopivasti mutta....)
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Heikkri

Mitä öljyjä diffeissä ?? Täällä taistellaan myöskin kahden puskijan kanssa. Ollaan kokeilemassa erilaisia diffiöljyjen yhdistelmiä etu/keski/taka.

TeemuR

En muista mitä sielä on. Mutta mitä niihin kannattais laittaa? Joku kokenut kuski voisi kertoa.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

RChullu

teemu12: Jos ongelmana on puskeminen, niin kokeile vaihtaa ohjauslinkin paikkaa ohjauslevyssä. Eli ei näin, vaan toiseen reikään mitä kuvassa on. : http://www.twf8.ws/new/tech/car/hobao/hyper7/hyper7build/picsstep13/h7-step13-015.jpg
Käyttöohjeessa neuvotaan laittamaan samalla tavalla kuin kuvassa.
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

TeemuR

Tuolla tavalla se minulla onkin. Pitää vielä kokeilla laittaa takasin eteen ne mustat vaki jouset, kun nyt siinä on edessä pinkit ja takana mustat...Ja vielä jos joku kertois niistä öljyistä niin kyllä elämä taas hymyilis.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "jesse.finneman"kyllä mua ainaki AHISTAA HINNAT ku vertaa mp 7.5 varaosa hintoja
melkein naurattaa kunka suuri ero niillä on kyoshon hinnat
on täysin naurettavia MUUTAMALLA OSALLA SAA JO HYPERIN
SEN KU OLIS TIENNY Nyt viriitän tän kyöstin loppuun ja katon uudestaan

niinpä. mutta odottakaas pari vuotta jos/kun Hobaosta tulee yhtä suosittu ja menestystä kisarintamalla niin kyllä ne hinnat siitä nousevat ..  :mrgreen:

se on katsokaas kapitalismia ja kysynnän ja tarjonnan laki

Timo

Lisää kääntyvyyttä, mutkasta ulos kiihdytettäessä saadaa lisäämällä casteria. Eli 22 asteen C-palalla kääntyy parhaiten mutkasta ulos kiihdytettäessä, mutta mutkaan sisään kääntyminen heikkenee. Jos käyttää 17 asteen vakiopaloja, niin niistä täytyy leikata ne muoviset rajoittimet kokonaan pois. 20 ja 22 asteen paloissa näitä rajoittimia ei ole ollenkaan.
Lisäksi kannattaa katsoa, että renkaat kääntyvät maksimaalisesti pyörien ollessa maassa.
Vetoa saadaan siirrettyä taakse jäykistämällä keskidiffiä.
Jäykistämällä etudiffiä saadaan kääntyvyyttä lisää veto päällä, mutta kääntyminen taas heikkenee ilman vetoa.
Itse käytän edessä 5000 keskellä 7000 ja takana 3000 silikoonirasvaa.

Takapitoa saa heikennettyä kiihdytyksessä vähentämällä takapään anti-squadia laittamalla etupään alaripustusten kannattaja taakse.

Heikkri

Millaisia kokemuksia spider- ja torsen-diffien käytöstä löytyy eri positioissa (etu/keski/taka)??
Onko spiderin toiminta samanmoinen kuin kyoshon tcd:n ??

Alfa

Nyt meitilläkin on hobao hyper7 pro-r  :D  Kyllä on kova hyppäys mulla kun ennen oli vaan pure teni ja sitä ennen crossarimallin sandmasteri :lol: Kähtotaan että pysyykö auto aissoissa :mrgreen:

TeemuR

Lainaus käyttäjältä: "Timo"... anti-squadia ...
Anteeksi tyhmyyteni mutta mitä se on? :oops:
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Timo

Anti-squad on takaripustuksen kallistuskulma yleensä vaakatasosta ylöspäin. Eli ripustusten etuosa on vähän korkeammalla kuin takaosa.

Heikkri

Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"Millaisia kokemuksia spider- ja torsen-diffien käytöstä löytyy eri positioissa (etu/keski/taka)??
Onko spiderin toiminta samanmoinen kuin kyoshon tcd:n ??
Timo varmaankin osaisi kommentoida diffityyppejä ??

Timo

Thorsen diffit lisäävät auton kääntyvyyttä ja parantavat kiihtyvyyttä, mutta ne tekevät autosta hakalamman ajaa. Etenkin röykkyisellä radalla. Autosta tulee epäjohdonmukainen ajaa. Edessä Thorsen parantaa kääntyvyyttä ja keskellä lisää kiihtyvyyttä. Thorsen diffiä käytetään yleensä edessä tai edessä ja keskellä. Takana Thorsen diffiä ei käytetä, koska autosta tulee liian hankala ajettava. Thorsenit toimivat hyvin pitävällä ja tasaisella radalla.
Spider lisää myös kääntyvyyttä ja kiihtyvyyttä, mutta toimii paremmin röykyissä, kun Thorsen. Spider ei mene lukkoon missään vaiheessa niin kuin kyoshon lsd-diffi. Joten se ei toimi samalla tavalla. Spiderin toiminta perustuu pieniin ilmarakoihin rattaiden välissä, jolloin siellä voidaan käyttää ohuempaa öljyä kuin tavallisessa diffissä. Ohut öljy antaa paremman kääntyvyydeen mutkaan sisään hiljaisessa vauhdissa, mutta mutkasta ulos kiihdytettäessä pienet ilmaraot tekevät diffistä normaalia diffiä jäykemmän, joten kääntyvyys paranee myös mutkasta ulos kiihdytettäessä. Spider-diffejä käytetään samaan tapaa, kuin Thorseneita eli edessä ja keskellä tai pelkästään edessä.

Heikkri

Kiitokset Timolle erinomaisesta ja kattavasta vastauksesta.
Lieneekö diffien (spider/torsen)  käyttöiässä/huollettavuudessa/varaosatarjonnassa merkittäviä eroja ??

Alfa

Ostin nyt tuon Hobao hyper7 pro-r auton ja siihen hobao 21 port8 moottorin.
Auton olen saanu kasattua ja moottori tuli kytkintä lukuunottamatta kasattuna.Eli auto on nyt kokonaan kasassa. Kun aloin sisäänajamaan moottoria (vetokäynnistin moottori) niin se lähti n.10 nykäisyn jälkeen käyntiin. Pääneula oli 5kiekkaa auki.Tyhjäkäynti oli täysillä. No se kävi n.30sekkaa ja sitten kaput loppu kuin seinään. :cry:  Sama toistui useiden eri vääntelyiden jälkeen.... ....mikä on???  :| Olen jo kasannnut kytkimen uudestaan niinkuin minua on käsketty!

Heikkri

Sama kone käytössä. Voi olla että pitää piiru laihentaa. Saattaa tukehtua liialliseen löpöön. Itsellä sai käytettyä muutamia tankillisia 5-kierrosta auki asetuksilla.

Alfa

Niin muuten tämä moottori ei halua käydä siis tyhjäkäyntiä onko se siitä johtuvaa että se meinaa tukehtua siihen löpöön.Käytin minäkin siinä sisäänajovaiheessa 5 kierrosta neula auki.Tää on pakko saada toimiin ku mun vähäsistä kesätyö/säästö rahoilla ostettu auto niin kyllä ottaa pannuun jos ei käykkään  :cry: Miten muuten tämän M-8 luokan lähöt menee? Lähteekö ne paikaltaan vai niinku kartingissa? Ku ens kesänä aijattelin aloittaa kisaamisen.MUTTA TÄRKEINTÄ OIS NYT TIETENKIN SAADA TÄÄ MOOTTORI LAULAMAAN. Niin käytän tuossa moottorissa 10% nitrobensaa cool poweria valmiiksi sekoitettuna.

blenheim

Laita ihan piirun verran piikimmälle niin että se käy, muttei sammu kuitenkaan... Ei kuitenkaan liian laihalle jos on vielä sisäänajossa.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Heikkri

Tyhjäkäyntiä isommalle myös.
Aika hintsusti on nitroa. Itse käytän 20%:sta.

Alfa

Mutta moottorin manuaaleissa sanottiin että 5-6 kiekkaa auki ja 5% nitrolla.  :| No teen nyt tuötä käskettyä :wink:

Alfa

Niin mutta mites M-8 luokassa lähdöt tapahtuu kisassa? Mutta Auto ei käy sillai tyhjäkäyntiä että renkaat on kokonaan ilmassa ja eivät pyöri eikös se niin pitäis myös käydä? Mun vanhassa pure tenissä kävi niinkin... ...vai onko nää isommat moottorit siinä mielessä erilaisia?

Heikkri

Jos peli on vasta sisäänajo vaiheessa, tuskin kannattaa huolestua käynnissä pysymisistä tms.