Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.

Aloittaja matecci, 09.09.08 - klo: 22.56

juuttaanjunttura

Lainaus käyttäjältä: jomt811 - 10.09.08 - klo: 19.35
Mites on sähkisten kanssa, millasia toimenpiteitä kannattaa tehä et auto toimis vielä keväälläki?
Itse olen käärinyt alustan etu- ja takarenkaiden välisen osan tuorekelmuun!(Jesarin avulla) Toimii täydellisesti, ei pisaraakaan vettä alustan sisällä eikä kuumenemisongelmaakaan ole talvipakkasella. Ainoa ongelma on pohjakosketukset jotka repivät kelmun pois. :mrgreen:
|Tamiya TT-01E|Li-Po|2.4Ghz|6800kv BL| 

hpi racing

Onko minicrip pussit hyviä noparin suojaukseen.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

jonde_sorone

Venepuolella ainakin ite käytän minigrip pusseja vastarin suojaamiseen. Kyllähän se ihan hyvin toimii jos nippusiteellä laitat aukon kiinni muuten menee vettä sisään..
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

sil

Vastarissa sen ymmärtää, mutta minigrippi sitten noparissa jossa on jäähdytyssiilit sun muut tuulettimet niin en usko että ilma kiertää tarpeeksi. Itse olisin myös kiinnostunut miten porukka on suojannut MMM / Blur nopareitaan talveksi, jos se on ylipäätään mahdollista.
E-Revo - Savage Flux HP

jiksu

Lainaus käyttäjältä: sil - 28.11.09 - klo: 23.22
Vastarissa sen ymmärtää, mutta minigrippi sitten noparissa jossa on jäähdytyssiilit sun muut tuulettimet niin en usko että ilma kiertää tarpeeksi. Itse olisin myös kiinnostunut miten porukka on suojannut MMM / Blur nopareitaan talveksi, jos se on ylipäätään mahdollista.

Suojalakka....
-tauolla-

sil

Aivan, arveluttaa vaan uudesta autosta lähtee tota ens silmäyksellä purkaan mutta eiköhän se siitä saada joskus lakattua.
E-Revo - Savage Flux HP

hpi racing

Lainaus käyttäjältä: sil - 28.11.09 - klo: 23.22
Vastarissa sen ymmärtää, mutta minigrippi sitten noparissa jossa on jäähdytyssiilit sun muut tuulettimet niin en usko että ilma kiertää tarpeeksi. Itse olisin myös kiinnostunut miten porukka on suojannut MMM / Blur nopareitaan talveksi, jos se on ylipäätään mahdollista.
Mulla ei ole noparissa jäähdytyssiiltä. :laugh:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

OV

Lainaus käyttäjältä: sil - 28.11.09 - klo: 23.30
Aivan, arveluttaa vaan uudesta autosta lähtee tota ens silmäyksellä purkaan mutta eiköhän se siitä saada joskus lakattua.

Eipä sillä lakkaamisella mitään rikki voi saada. Edellinen MM tuli myös lakattua ja sen kanssa käytyä ihan uimassakin. Nyt MMM:n kanssa ei sentään uimaan ole päässyt, mutta helpottaa se mukavasti kun käy montulla ajelemassa ja auto on aivan pskanen niin päästelee puutarhaletkusta vettä päälle suoraan, ilman että alkaa ruuvaamaan elektroniikkaa pois.

Hpi_savage

Kannattaako jousia suojata mitenkään jos meinaa umpihangessa rällätä?
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

newbiejack

Mitenkäs ajetaan 2wd autolla lumen päällä?
Märän asfaltin päällä on vaikeaa niin lumen päällä varmaan mahdotonta?
Tamiya T2M eagle truck 5000 series

JL-

Lapakumit vetäville pyörille ni meno jatkuu.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Manny

Lainaus käyttäjältä: Manny - 15.11.09 - klo: 11.13
itellä tamyan hilift foord ja talviajoihin olen varautunu tekemällä lumiketjut. (kuva tod. näk . jossaki kuvaosastolla) Mut en varmaan lähtis ajeleen kovilla pakkasilla. Varmaan jotain - 5 pakkasta vielä tohtii. Jos ei laitteet nii näpit jääty jo nollakeleillä.Tumput tietenki on nii isot ettei ohjattavuus ole paras mahollinen.


Ei muuta ko pipo päähän ja kamat hankeen. :)
Nonnii, onhan noita ketjjuja jo täälä viljelty mut täs nyt vielä toi mun näkemys.... :)  Bon Apetit vain kaikki kotinikkarit, kauppaan kettinkiä hakeen ja muuan timma pois perhe-elämältä niin kohta on kiesillä ketjut.  :grin:
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Jakezzu

Voisiko joku kertoa mitensellaiset sisälokasuojat voisi väsätä, jottei lumi pääse korin sisään. :wink:
Kyosho DBXt2, Hpi, OS, JR

Manny

limupullon pohjasta joskus suunitellu....
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

historia

Viilipurkista vois kanssa tehdä.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Tepaja

Itse tein Lasolin pullosta aikoinaan lokasuojat. Koriin kiinnittämistä en suosittele, kun elää sen verran. Ei pysy kuin hetken, vaikka oli rasvaiselle muoville tarkoitettua pikaliimaa ja silikoonia. Sikaflexillä ehkä olisi pysynyt...


Hpi_savage

Milläs liimalla oot laittanu kiinni?
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Tepaja

Loctiten liimaa, tarkemmin en muista. Ja oli vielä 2 komponentti ainetta. Ensin puikolla kalvo (kiihdyttäjää?)pintaan, vartoo hetken, liimaa ja osat yhteen.

Hpi_savage

HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

MikkeH

Mietin tässä suorapitoa ja sivuttaispitoa, kumpihan olisi parempi, pyoreäpohjainen rengas jossa nastat myöskin sivuilla vai suora ns. asfaltti rengas jossa nastat suoraan alsapäin. Näistä hikiurheilijoiden kenkäpiikeistä olin ajatellut tehdä nastat. Kantsiisko laitta kovat insertit vai antaa keskipakoisvoiman tehdä työnsä. Itsellä kun ei ole kokemusta niin otan mielelläni vastaan kaiken tiedon.

Jani L

Taittuuko 13mm ruuvi Kyosho DBX:än alla?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

SLap

Tietysti ? Taittuu academynkin alla, mutta ei lähde irti, jos on hyvin kiinnitetty. -Sami
Jeps

juuttaanjunttura

Tässä kuva tuorekelmuviritelmästä:
|Tamiya TT-01E|Li-Po|2.4Ghz|6800kv BL| 

99999

Itekkin mietin noparin lakkaamista, mut en ole päässy hakee lakkaa vielä. Päätin siis kokeilla jotain muuta. Eli sulloin siilin välit täyteen foliota, sen jälkeen käämin useita kierroksia  rypisteltyä foliota koko noparin ympäri ,niin että siilin välissä oleva folio ottaa hyvin kiinni noparin ympärille laitettuun folioon. Sit vaan perinteinen ilmapallo päälle. Jos joku kokeilee samaa, niin kannattaa katsoa ettei oikosulun vaaraa ole. Siilin lämpötiloista en tiedä, mut paljon viilemmältä tuntuu lämmöt pinnasta käsikopelolla kokeiltuna. Kestäå hyvin ajaa kaks 3300 akkua putkeen. Molempien akkujen jälkeen lämmöt lähelle samaa, joten vois kuvitella et pystyy ajelee kerralla vaikka moottorin loppuun jos akkuja riittää. Nopari on 100A ja moottorina HBX:n mikälie alkuperäinen. Alunperin siilin lämpö meni kättä reilusti polttavaksi jonka jälkeen lämpösuoja tuli peliin. Tämä siis pussiin suojattuna ilman foliota. Voisin siis suositella ainakin "vakio autoihin".

rubberduck

Näyttää toimivan ainakin tasaisella jäällä tuokin ratkaisu, että ruuvit kierretään suoraan vanteeseen. Tuskin kestää paljon röykytystä?

http://www.youtube.com/watch?v=uO-AFe5JtLs

SLap

Itse teen tuommoiset suoraan vanteeseen ruuvatut piikit. On niin himo päästä ulos ajamaan uusilla lipoilla. -Sami
Jeps

Manny



Öööö, onks kellää käyny näin?  :grin: :grin: :grin:
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Hpi_savage

Joo-o
viime talvena meni dstn renkaat  just TOLLASIKS
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

JL-

Ihan normaalia tommonen, itelläkin tuppaa käymään.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Manny

Oiskohan liian märkää lunta tai liian kuivaa sohjoa???  :grin: :grin: :grin:
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ