Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.

Aloittaja matecci, 09.09.08 - klo: 22.56

timomk

#210
varmaan löytyy tästä säikeestä vastaus tähän kysymykseen:nouseeko lämmöt jos pistää moottorin ja muiden laitteiden ympärille elmu kelmua? nakki sormet kun on niin osuu aina viereiseen näppäimeen niin tulee kirotus vierheitä :laugh:
Ny muuten hajos joku :D

SLap

Tietysti, ja pahimmassa tapauksessa kelmuelmu sulaa siihen päälle, riippuu tosin kuinka tiiviisti pakkaat ne sinne kelmuun.

[OT/]
Ja voisko sitä oikeinkirjoitusta ja kieliasua vähän hioa ? Esim. varnaab ja köytyy, varmaan ja löytyy ? Ja isot alkukirjaimet.
[END OT/]

-Sami
Jeps

Jabe

Ultimate talvirenkaat?

Nuo 1/16 e-revon alle, niin saattaa tulla vetareitten tilaus rumba, mutta näillä mennään.
Pitäisi olla pitoa niin jäällä kuin hangessakin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Olbe

Mitään lumisuojia tarvii  :p


Junnumestari 2007

Fbzero

Lainaus käyttäjältä: jiksu - 28.11.09 - klo: 23.25
Lainaus käyttäjältä: sil - 28.11.09 - klo: 23.22
Vastarissa sen ymmärtää, mutta minigrippi sitten noparissa jossa on jäähdytyssiilit sun muut tuulettimet niin en usko että ilma kiertää tarpeeksi. Itse olisin myös kiinnostunut miten porukka on suojannut MMM / Blur nopareitaan talveksi, jos se on ylipäätään mahdollista.

Suojalakka....

Mistä saisi suojalakkaa? Itsellä ez run 60a ja sitten 2,4ghz acoms vastari, joka todella pieni. Sen voisi kai muovilla/ ilmapallolla suojata, mutta kun tuossa säätimessä on tuuletin. Ps. Mitäs lipot tykkää kosteudesta? Nimhit ei käi välitä mitään, kunhan kuivaa ajon jälkeen, am I right.?

SLap

Lipoista kannattaa jos ei ole hardcase, niin se tasuripiuhan juuri teipata ja muutkin reiät, ja hardcasessa se 2mm tasuriliitin kannattaa suojata. Kun joissakin lipoissa on kai elektroniikkaa siellä sisällä, joka ei tykkää kosteudesta  :lipsrsealed:. -Sami
Jeps

-HL-

Kävin vetää äsken yhen akullisen slashilla.Hyvin kulki kun oli sen 1-3cm lunta.Ihmeen hyvin meni vakio renkailla mutta jos nyt nasta renkaat tekis.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

P.M


Hpi_savage

#218
Mites kun olin savagella eilen ajelemassa uudella pipellä ja ajon jälkeen huomasin että moottori oli varmaan 160 asteinen?!!
Säädin heti ajon päätteeksi rikkaammalle ala ja ylä neulaa...
Onkohan liian paljon jos on 3kerrosta melkein villasukkaa ja 1folio kerrosta savagen perus motin jäähytyskannen ympärillä... laitoin siihen sen 3kerroksen siksi kun pilkisti mottoria sukan alta... SAnokaas viisaat mitä mieltä ootte pitääkö ottaa yks kerros sukasta pois jos pysyy liikaa lämpimänä? ulkona oli tuona päivänä yli -20 asteen pakkanen ja pientä sammumis ääntä ilmassa... tarkotan siis että välillä meinas auto sammua kiihdytysten jälkeen...Vaikuttikohan toi pakkanen jollain lailla käyntiin ja lämpötilaan...

EDIT: unohtu vielä sanoa että savassa oli kiinni uusi nosramin medium/hot tulppa
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Hpi_savage

Voisko joku vastata pikaisesti tuohon mun kysymykseen kun asialla olisi kiire
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

P.M

Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 29.12.09 - klo: 12.32
Voisko joku vastata pikaisesti tuohon mun kysymykseen kun asialla olisi kiire
Ota vaan pois sukkaa jos käy liian kuumana. Ja sitten ilmeisesti paineletkuun saattaa jähmettyä polttoainetta pakkasessa, joka saattaa johtaa siihen että kone käy laihemmalla sitä mukaa kun tankki tyhjenee.

82juha

saisko vinkkejä tulpan suhteen millanen olisi paras tälläseen 0-miinus kymmenen asteen pakkasella.jos kieputtas kans sukkaa vähän ymparille.autohan oli savage x 4.6

Hpi_savage

Ehkä  nosran medium hot... ite käytän sitä
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

82juha

kiitos paljon pitää kokeilla

Joel

Olisko ilmansuodattimen päälle suojaksi hyvä esim. spray-purkin pohja(ehkä liian iso) tai vaikka jonkun sopivan kokoisen tablettipurkin pohja. :shock: :cheesy: Tossa kuva minkä näkönen toi ilmansuodatin oikeen on :wink:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

TheArska

Missä se kuva on..?  Mutta esim. spray-purkin korkkista voisi saada suojan 2-kerrosputsarin päälle. Ruuville reikä korkiin ja ruuvaa samaan ruuviin millä putsari pysyy nipussa.

edit: jaa, tulihan siihen kuvakin...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Joel

Joo ton kuvan laittamises on kyl ongelmii. En saa kuvaa laitettuu tähän tekstin väliin, :sad: sillee et se näkyis se kuva,muutaku tollei. :huh:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

rubberduck

Päätin itsekin väsäillä nastarenkaat Asson T4:n takapäähän. Valitsin Pro-Linen Dirt-Paw kumit talvirenkaiden aihioksi, koska kumissa on nappuloita melko harvassa(eli nastoja ei tarvita miljoonaa) ja kuvio on ihan talvikelpoisen näköinen jo ilman nastojakin verrattuna esim. Bow-Tie:n kuvioon.


Kuvissa näkyy kaksi muuten samanlaista kehitysversiota, mutta toisessa on naulat työnnetty kumiin kantaa myöten ja katkaistu ylimääräiset pois, kun taas toisessa naulan terävä kärki on tallella ja naulan ylimääräinen pituus on jätetty renkaan sisäpuolelle.
Renkaissa on vähemän pitoeroa kuin olisi voinut kuvitella. Oletin että varsinkin jäällä teräväkärkinen nasta purisi paremmin, mutta pitoeroa ei juurikaan ollut. Kovaksi tallatulla lumella eroa on enemmän terävän hyväksi. Molemmissa malleissa on nastoja vain kahdessa keskimmäisessä nappularivissa, eli 36 nastaa/rengas. Alunperin tarkoitus oli laittaa nastat kaikkiin nappuloihin, mutta tuollakin määrällä pitoa on vähitäänkin riittävästi. Nastoissa ei ole näkyvissä minkäänlaista kulumista ainakaan vielä 6 akullisen jälkeen.
"Nastat" ovat peräisin paikallisen halpakaupan TC-kiinnikkeistä. Naulat ovat 1.7mm paksuja, karkaistuja ja sähkösinkittyjä. 100kpl pussi maksaa n. 1€.

apt93

Itsellä on matkalla samat renkaat samaan autoon ja piikkirenkaat ois itellaki tarkotus tehä.
Ootko kiinnittäny nauloja mitenkään?

rubberduck

Renkaiden nappulat ovat umpikumia ja naula tuntuu takertuvan kumiin todella tiukasti. Alunperin mietin että liimaan naulat vaikka pikaliimalla, mutta kuinka ollakaan lähdin "vähän kokeilemaan" kun oli kova into päällä ja yllättäen naulat olivat täsmälleen omilla paikoillaan testilenkin jälkeenkin. Nyt on takana jo useampi akullinen ja naulat ovat edelleen paikoillaan ilman mitään liimaa.

apt93

Teitko nauloille reikiä ennen kuin työnsit naulat sisään?

rubberduck

Yritin ensin työnnellä nauloja sisältä ulospäin ilman mitään ohjurireikää, mutta naula ei sitten millään meinannut osua oikeaan kohtaan.
Loppujen lopuksi päädyin selaiseen tyyliin, että työnsin naulat ensin ulkopuolelta sisäänpäin läpi, jotta naula osuisi sitten myöhemmin sisäpuolelta työnnettäessä mahdollisimman keskelle nappulaa ja nappulan keskellä olevaa kuoppaa.

Casull

Yksi hyvä konsti on porata dremelillä ja millin terällä reikä haluamaansa kohtaan.
Kierroksia pitää olla paljon ja syöttönopeus pieni että renkaaseen tulee reikä eikä pelkkää viiltoa.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

rubberduck

Juu tuo on hyvä konsti, mutta järkeilin asiaa niin että jos poraa reiän, niin joutuu melko varmasti myös liimaamaan nastat paikoilleen. Nyt kun sain ne painettua kumiin ilman porausta, minulla on talvirenkaat joissa on helposti vaihdettavat/poistettavat nastat.

Tuohon naulojen kiinnitysasiaan piti vielä aikaisempaan viestiin lisätä että ne tuskin pysyy paikoillaan jos ajetaan kovin suurilla nopeuksilla. Itse ajelen tällä motilla, 2S lipolla ja vakiovälityksillä, jolloin takapyörän teoreettinen kehänopeus on n.57km/h.
Olen testannut nastat myös 3S lipolla, jolloin renkaan teoreettinen kehänopeus on n.85km/h. Metriäkään en ole 3S:llä ajanut, mutta renkaat ilmassa pyörittelin täydellä kaasulla melkein pari minuuttia ja nastat olivat edelleen tiukasti paikoillaan.

apt93

Höh, no johan on meillä yhtenevät autot. Itellakin toi tuubi koneena.

82juha

oisko savage x ään kellään kertoa mitä diffiöljyä kantsis laittaa ?asialla hieman kiire.palikat kohta levällään ja mistä tulisi vielä nopeesti =)?

mascot

Heitäppä kumiankka vähän mittaa minkä mittainen ruuvi/naula tulee läpi tuosta Dirt-Paw:n nappulasta... eli siis kuinka pitkä pitää naulan olla että ulkopuolelle jää 1-1,5mm terää?
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Duster1

Vähintään 3mm ulos. Milli on liian vähän ja reilusti.
Axial SCX 10 TR

mascot

No ihan miten vain.... Kiinnostais vain tietää noitten Dirt-Paw renkaitten nappuloiden pituus... Eli kuinka pitkä naula tahi ruuvi tulee läpi?
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Pietari

Ja näin tuli tästä topikista nastarengastopikki.

Noh kuitenki asiaan.
Itse prääsäilen ihan Mini Infernolla talvisinkin. Kuulostaa ehkä hullulta ajella noin pienellä autolla, ja kyllähän sen meno hyytyy kovastikin kun irtolunta on yli 1cm. Mutta hauskaa se on silti.
Muuta talvivarautumista en oo katsonu tarpeelliseksi, paitsi nopari on kääritty suodatinpussiin, ja onhan muuten servokin vulgaaniteipattu kun se on peräisin venekäytöstä.
Vastari on erittäin todennäkösesti kastunu myllerryksessä, kuten akutkin, mutta mitään ei ole menny rikki (jos ei lasketa suojaamattoman noparin kärähtämistä täysin avoimen mönkijäkorin alla ihan ekan talvirälläyksen aikana).

Renkaina on suunnilleen vakiorenkaat vähän isommalla nappulakoolla. Ei niissä kauheesti pitoo ole, mutta kyllä niillä etenee kivasti kevyellä 4vedolla. Ja onhan se iso osa talvirälläystä että vähän on liukasta.
MI 4400KV 3S
e-Revo VXL 1/16