Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.

Aloittaja matecci, 09.09.08 - klo: 22.56

Joo

Moro!
Kiitti tuosta! Tosiaan itselläkin tuuletin noparin päällä. Tilasin jo eilen tuon korin ja varmaan huomiseksi (jo) tulossa seurantakoodin mukaan.

Miksu L

Hieno keksintö vee73. :grin: Tuohon pohjaan voisi liimata vaikka palaneesta ulkopyöriästä neodyymit. Pysyy varmasti luukku kiinni, mutta saa myös auki ilman sorkkarautaa.

Ps, Videoitasi on aina mielenkiintoista katsella, jatka samaan malliin.

wille86

Tuollasen suojan tilasin tyttöystävältä ja hyvin toimii  :laugh:











Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Miksu L

No jo on viimeisen päälle komia suojahuppu. Eihän tuota ilkeä korilla peittää. :azn:
Taitaa ainakin Juhamatilta lähtee MCD autolle hupun tilaus sisään? :grin:

wille86

No vielä ei ole ainakaan mitään tilauksia tullu  :grin:
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Joo

Saapi kuulua tänne... elikkäs talviajoja (ja kesäajoja) varten tuossa tuo mun versio "kameramiehestä". Elikkäs lähettimeen kiinnitetystä kamerasta. Elikkäs tuommoisen tekoon tarvitaan :

-2kpl akku foameja
-sähköteippiä
-kaksipuolista teippiä : http://www.hobbylinna.com/muchmore-double-side-tape-p-23007.html

Noin tuon omani (kamera/kännykän) saa helposti pois ja paikoilleen. Katsotaanpa tässä mitä kestää tuo.
Koska tuo lähettimen pinta tuosta kiinnitys kohdasta on hiukan kalteva (vähän niin kuin tie) ,niin kummallakin puolella on kolme kerrosta kaksipuoli teipin suikaleita tukemassa kameraa.




Hyrsleri

Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

rc jonne


rcpoju

#818
Ei lipoa tarvi suojata. Mut jos tarvii, niin laita pussiin! mut itellä ja muulla aika monella, kestää ilmankin suojausta.

Smigi

Moro!
Hommasin oman Slässin (tai oikeestaan Ford F-150) sähköjen suojaksi polkupyörän kankaisen, vedenpitävän satulasuojan. Siihen vielä kiristysnyörin tilalle kuminauha niin istuvuus on melko täydellinen. Vanhoista kuluneista orggisrenkaista tein nastarenkaat. 3 x 12 mm:n ruuvit prikan kera renkaasta läpi ja ulkopuolelle nylock -mutteri kera prikan. Aiva päätön pito ei ole mutta sopiva. Ei mene aivan niinku kiskoilla kuitenkaan, takavedon hauskuus säilyy.. :) Eturenkaissa puolet vähemmän nastoja.
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T

Miksu L

Komeet on renkaat.  :azn: Tuo taitaakin olla hyvä idea laittaa ruuvit, mutterit ja prikat nappuloiden väliin.
Luulisi näin pysyvän tukevammin paikoillaan, eikä väänny renkaan alle?

Smigi

Erinomaisen hyvin on nastat toiminu eivätkä kulukaan kovin nopeasti vaikka harjattomalla mennäänkin.. :) Ja sitten kun piikit on kuluneet pois niin luulisi mutterin kestävän kulutusta vaikka maailman tappiin..Tosin pito ei välttämättä ole enää riittävä..Toisin kun piikkikärkisiä,leveäkantaisia ruuveja käyttäessä,näiden kanssa ei asennuksessa tarvinnut leikkiä pikaliiman ja ilmastointiteipin kanssa.Ja nylock pysyy kiinni,ei tarvi kiristää kovin tiukkaan--->rengas ei ainakaan repee prikan vierestä.Voin suositella tätä ratkaisua!
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T

Smigi

Btw,kuvassa vielä Titan -moottori,sittemmin vaihtunut Castlen tuotoksiin...
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T

eetuurr

Lainaus käyttäjältä: diyrc - 07.01.12 - klo: 00.05
Toimisikohan tällainen "piikkipyörä":
Etsitään sopivan kokoinen mopon/moottoripyörän tms. sisärengas.
Leikataan sisärenkaasta hiukan auton renkaan leveyttä pidempiä pätkiä.
Ruuvataan pätkien sisäpuolelta esim. yleisruuvit piikeiksi.
Venytetään sitten kyseinen tuotos renkaan päälle.
Onko tuhoontuomittu ajatus?
Tuommoiset tehtiintäään huomenna testaamaan hankikannolle;)
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

vihku

Nyt pääset hyödyntään autos tehoja ku ei koko ajan pyörähdä ympäri  :wink:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

eetuurr

Lainaus käyttäjältä: vihku - 04.01.13 - klo: 22.42
Nyt pääset hyödyntään autos tehoja ku ei koko ajan pyörähdä ympäri  :wink:
totta;) hyvin kyllä toimivat.
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

eetuppi

Jooh nyt kun tuo ajokki on pihassa niin tätä suojaus puolta voisi ruveta harkitsemaan.
Tänään kokeilu ajeluissa oli elmu kelmulla koko runko peitelty ja noparin kohdalla jugurttipurkki parantamassa virtausta  :grin:

Elmukelmua tuntuu menevän ihan kivasti niin olisi kiva jostain saada joku pussi suojaamaan sisältöä  :wink:
Carnage brushless

Blaze

#827
Tämmönen slässissä. Kuumeta voi vähän mutta ei liikaa




Lisää kuvia täällä : http://blaze.kuvat.fi/kuvat/RC/Traxxas%20Slash/

Oi!RC

Talvislässin kasasin tuossa juuri ja kävin ekat tyypit ottamassa. Edessä vakiorenkaat, takana biltema traktorikuviot piikeillä (ruuvit).
Auto on muuten vakio, iskarit jotkut metalliset nevöhöördit HobbyKingiltä, muutama optio-osa ja itse tehty pielavetinen. Korina käytetty joku kapea (crawler?) baja/kupla-kori, joka hieman venytettynä paikallaan, muovista tehty lumi/vesi -esteet edessä ja sivuilla. Noparille on keulilla (alla) oma ilmanotto (valkoista suojaputkea, joka kulkee auton läpi perässä olevalle noparille, pienireikäistä metalliverkkoa putken suulla edessä, -keittiösiivilästä!)  :shocked:

HobbyKingin halpis gigat, hextronicin 12kg servo, pakista löytynyt reedyn 3300 kv kone ja A60 nopari. 8,5 kone liittimiä vaille, tulee tähän.

olipas kiva päästellä ulkona, viimeksi ajanut ulkona varmaan jollain Tamyan kuplalla vuonna kives (kasarin loppua?)

Kiva oli päästellä ja pitoa aikas hyvin auratulla lumisella asfalttitiellä.
Traxxas Slash Anza Evo STRC Integy, Slash LCG BAJR Integy, Slash, Stampede, Rustler 4wd twin motor

Miksu L

Höh, paljon mielenkiintoisia asioita, mutta ei yhtään kuvaa. :wink:

Oi!RC! Kansa vaatii kuvia. :azn:

Oi!RC

^Katotaan jos sais aikaseks ottaa pari kuvaa. Tuossa on kanssa tuo Anza Evo -alustan Slash optio/virityspalikoilla SC pörinöihin.

Toiset jo vanteille liimatut ja piikitetyt traktorirenkaat tuhosin väsymyspäissäni porakoneella iltamyöhällä, kun piti vähän suurentaa vanteen reikää..liikaa woimaa  :afro:
Traxxas Slash Anza Evo STRC Integy, Slash LCG BAJR Integy, Slash, Stampede, Rustler 4wd twin motor

savo

Työllä sekä tuskalla valmistettuja piikkirenkaita kokeilin kun pakkasta ei oo enää kun vaivaset 13 astetta ja ns.kiskopito noihin tuli. :shocked: Huomattavasti parempi pito kun kesällä hiekalla...
Epäilin kestääkö tuo rengas mut hyvin näyttää kestävän vaikka tehoa/painoa on autossa.
Ehkä kokeneemmat piikkipyörien valmistajat osaa kertoa mitä olis pitäny tehdä toisin ettei olis ihan noin kova pito tullu?

Tässä vielä kuva:


Klikkaamalla isommaksi.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Miksu L

Vastaan kuitenkin vaikka en olekkaan piikkipyörien exspertti. :grin:
Sulla on aika pitkät piikit ja sen takia pitoakin löytyy, mutta liian pitkät piikit taittuu myös helposti renkaan alla, jolloin kumi halkeaa nopeasti. Kun itse piikkipyöriä tein, niin tein alumiini levystä vanteen insertin ja kumin väliin ja juotin ruuvit alumiini vanteeseen. Ei taittunut ruuvit enään.
Onko sulla teippiä tai jotain vahviketta ruuvin kantojen alla?

savo

Lainaus käyttäjältä: Miksu L - 19.01.13 - klo: 11.01
Vastaan kuitenkin vaikka en olekkaan piikkipyörien exspertti. :grin:
Sulla on aika pitkät piikit ja sen takia pitoakin löytyy, mutta liian pitkät piikit taittuu myös helposti renkaan alla, jolloin kumi halkeaa nopeasti. Kun itse piikkipyöriä tein, niin tein alumiini levystä vanteen insertin ja kumin väliin ja juotin ruuvit alumiini vanteeseen. Ei taittunut ruuvit enään.
Onko sulla teippiä tai jotain vahviketta ruuvin kantojen alla?
Sitä epäilinkin että taittuu ja olin valmis pätkimään ruuvit lyhyemmiksi jos tarvetta on.On noista nytkin pätkitty terävät kärjet jo pois.Sisäpuolelta isokantaiset ohutlevy ruuvit ruuvattu kontaktiliiman kera läpi sekä kannan ympärys vahvistettu samalla liimalla ja sitten roudaria muutama kierros päälle.Ulkopuolelta ruuvin läpitulokohta sekä ympärys vahvistettu muutamalla kerroksella rengasliimaa.Todella napakasti on ruuvi eikä kovin taipuile käsin kokeilemalla.Pito on vaan ehkä turhankin "kiskomainen".
Niin joo olishan sitä roudaria voinu laittaa vielä renkaan vahvistamiseksi jo ennen ruuvausta.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Smigi

En ittekkää oo mikää spesialisti mutta Savo:kato tuosta ylempää mun resepti nastoihin.En ymmärrä tuota pikaliiman ja jeesusteipin kans kikkailemista.Koneruuveilla ja muttereilla (+prikat) oli helppo toteuttaa ja on kestänyt hyvin.Pitoa sopivasti.Auto siis tuuppislässi ja modatut renkaat ovat alkuperäiset "BF Goodrichit".Autossa Castlen 4pole 5700kv -kone ja 2S lipot käytös.
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T

savo

Lainaus käyttäjältä: Smigi - 19.01.13 - klo: 22.11
En ittekkää oo mikää spesialisti mutta Savo:kato tuosta ylempää mun resepti nastoihin.En ymmärrä tuota pikaliiman ja jeesusteipin kans kikkailemista.Koneruuveilla ja muttereilla (+prikat) oli helppo toteuttaa ja on kestänyt hyvin.Pitoa sopivasti.Auto siis tuuppislässi ja modatut renkaat ovat alkuperäiset "BF Goodrichit".Autossa Castlen 4pole 5700kv -kone ja 2S lipot käytös.
Joo katoin kyllä ja tuo oli toisena vaihtoehtona mut päädyin kuitenki ruuveihin.Varmasti ihan pätevä systeemi tuokin.Mut eikös noista jo tuu aika paljon lisäpainoa renkaisiin?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Joo

Varmasti tulee ja silloin alkaa olemaan jo diffi aika kovilla + muut veto puolen rattaat.

Itellä pelkät piikit ja jesarilla + tosi kova insertti tukemassa (=ei taitu alle) ja kaasuttaessa pukilla alkaa perä vipajaan todella paljon,kun repivät painoa laidalta laidalle nuo piikit.

Oi!RC

itse laitoin renkaan sisälle (jotkut käytetyt Bilteman renkaat, "traktori" kuviot, 2.2" vanteelle) kiertämään auton jalkatilan lattiakumista  pikkasen renkaan leveyttä kapeamman suikaleen, siitä (ja renkaasta) läpi terävät puuruuvit.
Ruuvit läpi sillai, että ne tulivat ulos kohokuvioiden keskeltä, eli tarkoituksena oli, että taipuvat -ottavat tarpeeksi taipuessaan kiinni renkaan kohokuvioon. 12 ruuvia per rengas, tasaisin väliajoin, oik, vas, jne..aina löytyy pitokohtaan ruuvi.
renkaiden mukana tuli jotkut löysät ja suuret superloni insertit, laitoin ensin ne ja vielä Schumacheri crossi insertit päälle vanteita vasten.

Traxxas Slash Anza Evo STRC Integy, Slash LCG BAJR Integy, Slash, Stampede, Rustler 4wd twin motor

Smigi

20 g per rengas.Eipä tuo hiekalla ajoa "kesärenkailla" kummemmin ole käyttäytynyt.Slipperi pikkusen löysemmälle.Sen takia nuo m3-nastat teinkin että arvelin pidon olevan huonompi kuin piikkikärkisillä.Vähemmän nuo kuormittaa kuin esim kesällä asfaltilla ajettaes.Ja kiva tuupilla on ajella noitten kans kun ei ole sitä "kiskopitoa".Kääntyykin vielä tarvittaes...
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T

kehveli

Kuinka arkoja servot on vedelle/kosteudelle?
Jokapaikasta saa lukea, mitenkä nopari suojataan mönjillä ja joskus vastarikin mutta servoja tuntuu porukka aika vähän suojailevan. Kestävätkö ne vettä sitten paremmin?