Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.

Aloittaja matecci, 09.09.08 - klo: 22.56

Janne O

En tiijä kestääkö paremmin, mutta en oo koskaan suojaillu servoa mitenkään ja on kestänyt. En oo kyllä kovin kummasesti suojannu muitakaan sähköjä, mutta vähäsen.  :laugh:
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

vms

#841
Talvikokemuksia jääkentältä Slash 4x4:n parissa.

Nastarenkaat tein alkuperäiskumeista pro-line bead-loc -vanteille. Ruuvattavat vanteet olivat mukavat kun säätöä tuli useampaan otteeseen. Ensimmäinen kokeilu oli pelkät 3,0-15mm puuruuvit foamien ja renkaiden läpi. Toiminta OK, mutta pari ruuvia katosi. Vahvistin sitten ruuvien kiinnitystä Scotch Exteme Packing -teipillä, jossa oli sopiva tiheä vahvikekuviointi. Lasikuituteipissä oli liian suuret reiät ja ilmastointiteippi ei ollut tarpeeksi vahvaa.

Kuvioksi tuli taakse seuraava (binäärikoodina, toistuu 8 kertaa/rengas):
0000000
0100000
0001000
0000010
0000000



Eturenkaisiin tuli aluksi sama kuvio, mutta kun auto yliohjautui reilusti niin poistin keskimmäiset ruuvit edestä. Nyt on melko mukava tasapaino.

Sisätilan suojaus omalla hupulla toimii edelleen. Pientä uudistusta tuli viriteltyä siihenkin. Kuvissa ilmanvaihdon osat ovat:
- lumikerros (tuli bonuksena, ilma näyttää mevän läpi)


- outerwears shroud
- välikappale (metallinen korkinpidike)
- aukon peittävä palanen pölynimuripussista leikattua kangasta
- suojapussin aukko


- tuuletinritilä
- tuuletin


Sisätilat pysyvät tuolla isolla tuulettimella vähän liiankin viileinä. Pakkasella tuuletin tulee käännettyä välillä pois päältä. Mukavampaa olisi jos jostain löytyisi termostaatin kaltainen komponentti jolla voisi pyöräyttää tuuletinta vain tarpeen mukaan (tai tarpeeksi kovaa).
Slash 4x4 Monster

william97

mistä saan 1/8 piikkirenkaita?

savo

Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

william97


savo

Ei taida valmiina saada mistään kaupasta joten ite askartelemalla pultteja/muttereita/ruuveja/teippiä/liimaa ja hyviä hermoja apuna käyttäen sellaiset saa.Toteutustapoja on monia,hyviä ja huonoja mutta edellisellä sivulla tässä topikissa oma tyyli.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

savo

Ei purkkeja,pusseja,kelmuja jne. vaan
Corrosionx testiä:




Kuvat klikkaamalla isommaksi.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Janne O

Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php


vihku

rcsabestakin saa sieltä ostin ainakin ite vähä aika si ja makso vähä vajaa 15e pari ilman inserttiä...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

veltsu1

Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

Janne O

Kiitos! Ihme kun ei omaan silmään sattunut.  :roll:
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Slässi

Tein tuossa loppuunkuluneista slashin kesärenkaista huvikseen talvirenkaat, ku en raaskinu roskinkaan heittää.  :grin: Eli tässä tulis sitte teko-ohje kuvien kanssa:


1. Otin ensin kumit pois vanteilta ja käänsin kumit nurinpäin.

2. Seuraavaksi laitoin ilmastointi teippiä muutaman kierroksen renkaan sisäpintaan vahvikkeeksi.

3. Sitten ruuvasin kumiin leveäkantaisia ohutlevyruuveja 24 kpl per rengas

4. Sitten vedin vielä pari kierrosta teippiä ruuvien kantojen päälle varmuuden vuoksi.

5.Sitten käänsin kumen oikeinpäin.

6. Sen jälkeen laitoin foamin renkaan sisään ja laitoin vanteen paikoilleen. Lopuksi tietysti kumi piti liimata vanteelle ja käytin siihen tavallista pikaliimaa.

Pito oli uskomaton, lumipolanteella oli parempi pito kuin kesällä asfaltilla!   :grin: Ja hintaa tuli kaikille renkaille yhteensä vähän reilu 2€.
Traxxas slash 2wd, 9T, 4300kV, 60A, 2S LiPo

Slässi

Näin hyvä pito on  :cheesy:
Traxxas slash 2wd, 9T, 4300kV, 60A, 2S LiPo

Miksu L

Heh heh, nuo kesärenkaat on kyllä tosi hyvin ajettu loppuun. :grin:
Ei noilla kumeilla talvella pitkälle ois enään päässykkään. :grin:

Onko sulla lässykässä vakiorunko?
Mulla on Rustlerin runko ja keula ei nouse sitten millään, vaikka olisi millaset piikkipyörät alla.
Slipperi on niin tiukassa kuin vaan voi olla, moottorina on Hobbywing Xerun 8,5T ja akku 2S.
Ilmeisesti pienikin painopisteen laskeminen vaikuttaa tosi paljon keulimiseen.

Slässi

Joo, on mulla vakio runko, mutta kun laitoin piikkirenkaat eteenkin niin ei enää niin reippaasti nostanu keulaa... Onko se susta hyvä vai huono juttu että se keulii? :shocked:
Traxxas slash 2wd, 9T, 4300kV, 60A, 2S LiPo

Miksu L

Lainaus käyttäjältä: Slässi - 03.03.13 - klo: 17.14
Joo, on mulla vakio runko, mutta kun laitoin piikkirenkaat eteenkin niin ei enää niin reippaasti nostanu keulaa... Onko se susta hyvä vai huono juttu että se keulii? :shocked:

Jos ajettavuutta miettii, niin huono asiahan se on, mutta jos ajattelee hauskan pitona, niin silloin ihan mukava lisä. :smiley:

Joo eturenkaissa pienikin painon lisäys vaikuttaa varmasti heti.

Slässi

Niin, onhan se tämmösessä pihasudittelussa ihan hauskaa, mutta onhan sitä vaikee ohjailla keula ilmassa!  :cheesy: :grin: :laugh: :grin: :grin:
Traxxas slash 2wd, 9T, 4300kV, 60A, 2S LiPo

Hiekkamonttu

Perhana pitäs itekki tehä piikkirenkaat, vanhat rikkoutuivat kun niillä rossas 2s lipolla. Nyt tosin on jo 3s lipo ja lapikset, keula kevenee niilläkin hieman, mutta ei varsinaisesti keuli.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Slässi

Juu, kannattaa tehä hyvät piikkirenkaat, ku nuilla on kyllä ihan järjetön pito...
Traxxas slash 2wd, 9T, 4300kV, 60A, 2S LiPo

Hiekkamonttu

Oli niilläki hyvä pito, mutta ei ihan nuin hyvä kuin nuilla sinun tekemillä. 2s lipo nosti täyellä akulla keuli, mutta ei niistä kauaa ollu iloa, ko neki oli niin loppuun ajetut...
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Janne O

Minäkin tein uudet piikkirenkaat. Nopareita odotellessa. Laparenkaatkin tilasin, niin näkee miten niillä pääsee lumella ja sitten kesällä hiekkamontulla.
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

STruck

Tervehdys tässä helppo keino suojata sähköt akku yms halvalla budjetilla. Nippuside+muovipussi ja hyvin toimii!

https://www.dropbox.com/sh/3yxaqyfc9rlguaz/ioTtFxH0Q8
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

vilve97

Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

Janne O

Noparin olen suojannut jollain Mastonin kiveniskusuojalla. Kumipintanen siitä tulee kun kuivuu. Hyvin on kestänyt nämä ajot mitkä olen ajanut.
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Manskus

Talvi tulee taas... (Ihme kyllä)
Ite aattelin laittaa noparin minigrip pussin/ilmapallon sisään ja ulostulot tiivistää jollakin mönjällä,sama vastarille. Muuten tarviiko moottoria ja servoa hirveemmin suojata?

4wdkanootti

Minigripin sisällön mukaan laittaisin palan talouspaperia imemään irtokosteudet.
Ja pitää muistaa avata pussi ajojen jälkeen, ettei lämmömuutoksen kondenssi jää
sisään jumiin, vaan pääsee haihtumaan.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

villetauriainen

Laitelkaa kuvia kuinka suojaatte polttis koneita! ja servoja.
Kiitos etukäteen kuvista!
Traxxas e-revo

Pazuu

Tuollasta on tullut väsättyä, tosin kuvassa vielä kesken. Ei varmasti mistään kauneimmasta päästä mut ekan testin jälkeen ei yhtään tullut lunta sisäpuolelle.

1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

polle

Mulla oli viime talvena nastarenkaat, eka laitoin monta kerrosta jesaria kumin sisäpuolelle. Sen jälkeen laitoin jotain lyhyitä n. 1cm ruuveja renkaista läpi. Kyllä oli pitoa, kunnes kumit alkoivat repeilemään...
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax