Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Losi LST, missä vika kun ei jaksa paikoiltaan lähteä liikkeelle?

Aloittaja Teiskuri, 16.09.08 - klo: 16.59

Teiskuri

Eli auto käynnistyy ja toimii muuten ihan normaalisti, mutta täytyy työntää vauhtiin. Eli kun joku työntää auton liikkeelle ja kuski antaa kaasua, auto lähtee menemään ihan normaalisti, mutta jos kesken ajon pysäyttää, auto jää kyllä käymään, mutta kun taas pitäisi lähteä liikkeelle, auto ei jaksa lähteä. Missä lienee vika?  :huh:

*HOKE*

Slipperi luistaa.

Ilmeisesti siis kaasua painaessa nostaa kierroksia mutta auto ei liiku???

Jos taas kone sammuu niin säädöt pielessä.

Teiskuri

Joo juurikin noin että kierrokset kyllä nousee, mut auto ei liiku sitten mihinkään jos on pysähtymään päässyt, vaan täytyy käydä tönäisemässä liikkeelle. Mikä on slipperi?  :cheesy:

*HOKE*

Kaiva käyttöohjeet esiin.

Slipperi on päärattaalla oleva luistokytkin joka suojelee vaihtestoa ylimääräiseltä rasitukselta.

Ohjeet kertovat oikean kiristys suhteen.

Teiskuri

Uskon löytäneeni oikean osan. Onkos se tommonen missä on kolme valkosta lätkää ja kaks metallilätkää? järjestyksessä: VMVMV?

Futaba

Taidat nyt ihmetellä jarrua. Slipperi on siis "kiinni" itse rattaassa, mitä moottori pyörittää, se isompi ratas nimenomaan. Siinä on mutteri, mitä kiristämällä saat slipperyn kireämmälle.
| Academy | Axial |

Teiskuri

Tuossa on kaks isoa ratasta ja kaks pientä, niin kummassa isossa? etummaisessa vai takimmaisessa? ja ne (ilmeisesti) jarrut on siellä viimesenä.

Catiska

Jarrut on tuossa autossa kardaaniakselilla. Luistokytkimen mutteri on spurrien akselin päässä, eli niiden isompien vetohammasrattaiden akselilla joita moottorin akselilla olevat kytkimen pinioniakselit pyörittää. Se luistokytkin on niiden isojen spurrirattaiden takana, sellainen monilevyinen kytkin. Akselin päässä olevaa mutteria kiristämällä kiristetään mutterin ja painelaakerin välissä olevaa jousta joka puristaa painelaakerin kautta sitä monilevyistä kytkintä. Asia on selitetty hyvin käyttöohjekirjassa. Jos sen olet hukannut, niin saat ladattua sen Team Losin sivuilta.

Edit: se mutteri ja jousi näkyy tässä kotisivujeni kuvassa noiden isompien rattaiden akselin päässä:

http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Teiskuri

Noniin, jos alkais auto taas liikkua ilman työntöapua  :grin: Huomenna kokeilemaan. Kiitos tuhannesti neuvoista!

Teiskuri

Vaan eipäs liiku... Tuon mutterin kiristin tosta päästä, mut ei vaikutusta. Jos autoa vaikka pitää niin että renkaat on ilmassa (ne ei pyöri) ja antaa kaasua, niin renkaat ei lähde liikkeelle. Kuitenkin kun tönäisee liikkeelle niin liikkuu normaalisti kunnes pääsee pysähtymään. Sitten ei taas liiku. Joten missä vika sitten mahtaakaan olla?  :huh:

svart

Kaasuttele vaan paikoillaan ja kattele sitä voimansiirtoa että minne asti se voima menee, ja mihin se sitten loppuu. Siitä missä on katko kohta voiman kulussa niin eikun purkamaan ja kattomaan mistä mättää. Aloitat kampiakselin päästä ja etenet järjestelemästi kohti jokaista pöyrää niin eiköhän se selviä.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Teiskuri

Oivoi, taitaa auto olla sukua lohikäärmeille... Purettiin, kasattiin ja kokeiltiin tossa pihassa ajaa, puoli minuuttia meni hyvin, sit näky leimahdus, lensi kipinä ja auto sammus...  :undecided:  Taitaa täytyä käydä Sabessa näyttämässä että mistä kiikastaa etten ihan tuhoa autoa.

totese

Jos kerran su auto ei liiku ku yrität ajaa niin sul on pääratas menny ihan siliäksi. :grin: :grin:
Xray XB8R,Kyosho stadium force,Cen mg10 truggy.LRP SHARK   Kyosho Inferno7.5 sports4

svart

B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Catiska

Lainaus käyttäjältä: svart - 18.09.08 - klo: 19.10
Kaasuttele vaan paikoillaan ja kattele sitä voimansiirtoa että minne asti se voima menee, ja mihin se sitten loppuu. Siitä missä on katko kohta voiman kulussa niin eikun purkamaan ja kattomaan mistä mättää. Aloitat kampiakselin päästä ja etenet järjestelemästi kohti jokaista pöyrää niin eiköhän se selviä.

Teitkö tämän??

Kertoisi muillekin melko paljon, milloin pyöriminen lakkaa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg