Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GS21R

Aloittaja RC-tuunari, 23.05.03 - klo: 14.02

RC-tuunari

Joo kävi tässä niin että kun ajoin pihallani Landmax kakkosella niin koneestani(GS21R) irtosi jäähdytyskansi noin 15min ajon jälkeen!!
Koneeni taisi muutenkin olla vähän huonossa kunnossa kun samalla läksi mäntä ja kiertokanki!!
Taitaa mennä uuden koneen hankintaan kun en muutenkaan tykännyt tuosta koneesta!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:

opa

Oho  :shock:

Minkä verran autolla/koneella oikein oli ajettu? Taitaa olla se ruuvilukite todellakin tärkeää esim. noissa ruuveissa...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

late

No on se ihme, jos 4 ruuvia irtoavat kaikki yhtä aikaa.
Jos jotkut ruuveista olisivat olleet alunperin löysällä sen olisi huomannut varmasti.
No onhan multakin irronnut tulppa ajon aikana talvella.
LRP - Ei tulta ilman savua

Tatti

Late:esim. jos pari ruuvia löystyi nii saattoi olla yhden ruuvin varassa joka katkesi.
Kuinka vanha kone oli?

Sludge

Mutta, eihän kannen tarvitse edes paljoa löystyä, kun paine jo häviää ja kone sammuu.
Minkälaisessa tilanteessa onnettomuus muuten tapahtui?
Nikko on kirosana!

RC-tuunari

Kone oli ERITTÄIN vanha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En kyllä itsekkään oikein ymmärrä tilannetta mutta totta se on!
Se tapahtui niin että ajoin isosta hyppyristä ja sen jälkeen auto pyöri noin 15 kertaa katon kautta ympäri!

late

Aika suuresta hyppyristä saa ajaa, että sylinterinkansi irtoaa.
Ja jos sulla on Landmax II, niinku taitaa olla kun tossa ensimmäisessä viestissä mainitsit, niin eihän se kone voi kovin vanha olla.
Kuinka monta litraa ajettu ja huolsitko usein sitä?
Mitä vikaa siinä koneessa on, kun sanoit ettet tykkää siitä?
LRP - Ei tulta ilman savua

RC-tuunari

No se oli iso hyppyri ja tulin siitä täysillä!
Hups! ei se kyllä olekkaan landmax 2 tuli vahingossa kirjoitettua niin. :oops:
Koneella ajettu ainakin 50l ja sitä ei ajojen välissä paljoa huollettu! :lol:
No kone ei lähde hyvin käyntiin ja ei käy hyvin! :cry:

Migu

Tulipahan tällänenkin kysymys mieleen, kun tässä muutenkin GS21R:stä keskustellaan, joten.....

Onkos kellään tietoa onko tohon moottoriin mistään saatavissa sellaista vipu-kaasutinta ton liuku kaasarin tilalle?
"Jäässä oksat jäässä maa tähän ei saa nukahtaa"

Heikkri

Voi olla, että 50l ajettuihin koneisiin ei monestikaan olla tyytyväisiä.
Sinänsä kelpo suoritus merkistä riippumatta. ( onko tuo mainos, voisi olla järkevää ostaa ko. kone, jos kestää ajaa noin paljon) ??

opa

Eikö se lähde käyntiin ja käy hyvin sen jälkeen kun mäntä ja kiertokanki läksi  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

_CozzU_

"Hups! ei se kyllä olekkaan landmax 2 tuli vahingossa kirjoitettua niin."......outoa??!

late

Hmm, 50 litraa ilman huoltoja?
Menee jo yli hilseen. Sehän olis jo kyrvähtänyt parin kymmenen litran kohdalla..
Tätä en usko.
LRP - Ei tulta ilman savua

ReCo

hmm.. mayby mayby not :P
Savage SS 4.6
Mini-z

late

Paljonkos oli nitroa siinä bensiinis millä ajoit?
LRP - Ei tulta ilman savua

opa

Toi 50 litraa on kyllä ihan hatusta vedetty! Mulla on myös LandMax I ja sillä on ajettu suhteellisen aktiivisesti eli n. 10L 4 vuodessa! Tuohon 50 litraan olisi saanut ajaa melkein yötäpäivää  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Otsomaani

Lainaus käyttäjältä: "late"Paljonkos oli nitroa siinä bensiinis millä ajoit?

Varmaan 100%... :roll:




:lol:

ReCo

Savage SS 4.6
Mini-z

late

Lainaus käyttäjältä: "opa"Toi 50 litraa on kyllä ihan hatusta vedetty!

Niin on tämä koko topikkikin.
Sylinterinkansi on niitä viimeisiä osia jotka irtoaa autosta tälleissä..
LRP - Ei tulta ilman savua

RChullu

Lainaus käyttäjältä: "late"Niin on tämä koko topikkikin.
Sylinterinkansi on niitä viimeisiä osia jotka irtoaa autosta tälleissä..

Samaa mieltä. Tuo ei oikein ole mahdollista. Jos kannen ruuvit alkaa löystymään, niin aivan varmasti kone sammuu kun puristukset kaikkoavat. Ja miten ihmeessä se mäntä ja kiertokanki sieltä ulos voi lentää?Kiertokanki ei varmasti siitä mene poikki, että purtistukset loppuvat. Eikä edes irtoa kiinnityksestään.
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

hermo1989

Ei tässä koko jutussa ole mitään järkee. ja Jos ne ruuvit ovat tarpeeksi löysät niin eikö sieltä välistä karkaa puristukset ja konee sammuu, Korjatkaa jos olen väärässä.

ups. Oli tää artikkeli auki tunnin ja to äskönen viesti oli tullut sen aikana, kun en ollut päivittänyt sivuu.
kyllä se auto kulkee yli 300km/h, mutta kiihtyvyys lopuu kesken.

opa

Johan niin tuossa edellisessä kirjotettiin :!:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Migu

Niinpä tietysti, hukkasin vetarista yhden osan.

Eli jos jollakin olisi tietoa siitä mikä sen osan numero on joka tulee sinne vetarin sisään?

Sellanen mutterin näkönen, jossa on joku homma sisällä mikä ottaa siihen metalli tappiin kiinni, että se pyörittää konetta.

Hommalla olis vähän kiire, sen pitäisi ehtiä maanantain tilaukseen, jos ei ehi niin kauan menee sen jälkeen :cry:

Ai niin ja kone on tietysti Kyoshon GS21R :mrgreen:
"Jäässä oksat jäässä maa tähän ei saa nukahtaa"

ReCo

Savage SS 4.6
Mini-z

ReCo

Savage SS 4.6
Mini-z

Migu

Lainaus käyttäjältä: "ReCo"eikös se toi ooo?!!

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXW865&P=7

Kiitti, ReCo  :!:
"Jäässä oksat jäässä maa tähän ei saa nukahtaa"