Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kumpi on parempi monsteri vai ralliauto???

Aloittaja Large_90, 23.05.03 - klo: 16.48

Large_90

Niin kumpi on parempi monteri vai ralliauto?
Onko mitään järkeä tehdä monsterista ralliautoa :roll:
kotisivut
NITRO DRIFTER

late

Kummallakin on omat käyttötarkoituksensa.
Sinänsä mahdoton vastata tuohon kysymykseen.
Eikä monsterista kunnollista rallibiiliä millään saa.
LRP - Ei tulta ilman savua

Jukka

Epäilen, että monsterista on paljon enemmän iloa kuin ralliautosta. Monsterille löytää paremmin ajopaikan kuin ralliautolle, koska sillä voi ajaa melkein missä vain. Itse ainakin hommaisin monsterin, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
Tiim Lahti | S-grafix

ieatdirt

olen samaa mieltä kuin Jukka. monsterilla pärjää kovassakin maastossa missä taas ralliauto ei. oon kyllä itekin joskus aatellut jotain ralliautoa, mutta monsteri on mun ajoon parempi.
be smart. don't be a retard

turilas101

No tuo nyt on melkein sama kuin kysyisi touring vai monsteri - nuo ralliautot ei mene yhtään sen kovemmassa maastossa kuin aidot touring-autotkaan, eli käytännössä asfaltilla kotonaan ja sileällä hiekkapinnalla toimii myös. Jos ajetaan nurmikolla, pinnalla on pieniä tai suuria kiviä, hyppyjä, tai kuoppia, saati oikeaa maastoa niin eihän siinä pääse kuin monsterilla. Tähän väliin sitten sijottuu jotkin korkeamaavaraiset stadium truck tyyliset, sekä crossarit jotka ei nekään kyllä maastossa mene, savella ja hiekalla kyllä.

Sludge

Lisäksi jos kavereiden kanssa siellä pihalla vähän kilpailee, voi monsterilla kaverit ylittää myös ylitse menemällä. Ei aina tarvitse etsiä sitä ohituspaikkaa sivuilta.  :mrgreen:
Nikko on kirosana!

hermo1989

On mukava Päästä ajaa mökille Monsterilla  :D  saan luultavasti syntymäpäivälahjaksi Traxxas Stampeden  :D  Pitää ostaa heti kuulalaakerointi autoon, että kestää paremmin, jos siinä ei ole vakiona.
kyllä se auto kulkee yli 300km/h, mutta kiihtyvyys lopuu kesken.

opa

Näitä näkemyksiä on varmasti yhtä paljon, kuin ihmisiäkin, mutta itse päädyi ralliautoon ja kerron nyt miksi. En olisi viitsinyt tälläistä välttämättä laittaa, mutta näytti olevan pari monstereiden kannattajaa, niin laitetaan vähän vastaan  :wink:

En sano että ralliauto olisi sen fiksumpi tai käytännöllisempi, kuin monsteri mutta ainakin omaan käyttööni koin sen paremmaksi. Yleensä ajelen asfaltilla (esim. parkkipaikoilla) tai sitten hiekalla. Hiekalla on tuntumaa ottanut yleensä jalkapallokentillä tms...
Mielestäni alustan ei tarvitse ole aivan tasainen ralliautolla ajettaessa ja rinnastus touringiin kuulostikin aika omituiselta. Alustaksi on kelvannut karkea sora, joka on käytännössä "pieniä" kiviä ja itse en ainakaan ole jokaista kiveä joutunut kiertämään...on näissä sen verran kuitenkin maavaraa!

Monsteri on maastossa tietysti ykkönen ja hiekallakin sillä on varmaan mukava ajaa, mutta jos harrastuksiin kuuluu myös asfaltilla ajo jossain määrin, niin silloin en sitä ehkä ostaisi. Totta kai esim. HPI Savage olisi aika kätevä, kun siitä voi tehdä maukkaan näköisen asfalttiautonkin  :D  

Jos olisi varaa, niin helpointa olisi ostaa ralli -ja monsteriauto erikseen, mutta jos ei niin näiden välillä pitää jokaisen tehdä oma valintansa! Eli siitä sen voi mielestäni päätää, että jos ajo on esim: 10% asfaltilla ja 90% maastossa, niin monsteri vaan alle ja toisinpäin...

todellista filosofiaa  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

turilas101

Rinnastin touringiin koska nämä autot mitä usein rally-autoina kaupataan, ovat maavaraltaan aika mitättömiä, ja pienet renkaat jumittaa helposti jos on röykkyisempi piha tai nurmikolla eivät tykkää kulkea. Käytännössä parhaiten kulkevat asfaltilla.

zzs

Aivan, ralliautoina kaupataan jotain asfalttiauton alustalla olevia autoja. Mutta sitten on erikseen Isommat ralliautot, Landmaxit, on todennäköisesti aivan toiselta planeetalta verrattuna muihin ralleihin.

Itse en ostaisi monsteria, vaikka sellainenkin olisi ihan mukava rassi. Krossi- ja ralliautot on jees.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

adrenaliini

Monsterit voi olla jonkun aikaa kivoja mutta luulen että rally autosta saa enemmän iloa irti koska pihalla ja nurtsila rälläys tulee aika nopeasti tylsäksi koska siinä ei ole mitään päämäärää. HUOM tämä oli minun mieli pide.

Yhdyn opan vastaukseen.

Large_90

Tietääkö kukaan millanen on Kyosho SuperTen Sports ralliauto. :?: Se on vähän kuin Kyosho Nitro Tracker jossa on ralli renkaat ja se on aika vanha malli.
kotisivut
NITRO DRIFTER

Mika R

periaatteessa ton mallin korvaa tr-15 rally nykyisin

Large_90

Oisko ihan turhaa ostaa rallirenkaita monsteriin niin vois ajaa ralliautolla sillonku huvittaa. :roll: Ei sitä aina jaksa ajaa monsterilla ja ei tarvi ostaa erikseen uutta ralliautoa. 8)
kotisivut
NITRO DRIFTER

zzs

Renkaiden vaihdossa kannattaisi myös vaihtaa välitystä paaaaljon pidempään, muuten auto matelee hissukseen vaikka kone huutaa täysillä.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

monstereihin saa upeita renkaita esim prolineltä joka lähtöön

Large_90

Pitäis hän ne välityksetkin vaihtaa mutta oisko siinä mitään järkeä verrattuna hintaan kun eihän ne renkaatkaan ilmaisia ole. :? Ei ne välitykset paljoa maksa että ne ei ole mikään ongelma. Kärsiiköhän auto mitenkään jos ne vaihtas ne renkaat sun muut :?:
kotisivut
NITRO DRIFTER

zzs

Enpä usko, että se voisi mitenkään tuhota autoa. Kokeile pois vaan, olen mäkin kokeillut ralliautoani monsterina ja krossarina, joka on tämän hetkinen setuppi.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Large_90

Stadium truck olisi ehkä hauskempi, mutta onko järkevämpää ostaa samalla kokonaan uusi auto kun ei toi monsteri oikein kiinnosta enää haluaisin tietää vaan että paljonko se tulis maksamaan, kun siinähän joutuu vaihtaan ne missä iskarit on kiinni kun pohja hipoo muuten maata ja korin kiinnikkeet kin pitäis varmaan vaihtaa jos aikois laittaa stadium truckin kuoret, mutta eka vois kattoo miltä näyttäis monsterin kuorilla. Tietenkin vois jonkun kanssa vaihtaa pelkät osat mitä ei oo toisen autossa niin ei tarvis koko autoa vaihtaa. :roll:
kotisivut
NITRO DRIFTER