Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

mikä vikana??

Aloittaja lelu68, 12.10.08 - klo: 17.16

lelu68

elikkä auto on kyosho MFR lähtee käyntiin hyvin ja käy nätisti tyhjäkäyntiä. mutta sammuu yllättäen hetken päästä.
eli kysyn että mikähän säätö mahtaa olla pielessä??

Antti(rakentelija)

Käynnistämisen jälkeen kannattaa hehku pitää moottorissa jonkin aikaa ja kaasuttaa vähän, ennen kuin hehkun ottaa irti. Muuten moottori ei saa kunnolla lämpöä sytytykseen ja sammuu helposti.

Mikäli lämmitys ei auta, kannattaa kokeilla lisätä hieman tyhjäkäyntikierroksia kiertämällä kaasuttimen kurkun rajoittimen vastaruuvia sisäänpäin, ei kuitenkaan niin paljoa, että pyörät alkavat pyöriä. Seos voi myös olla liian rikkaalla, joten kokeile ajamalla, röpöttääkö moottori kauheasti, kun painaa kaasun pohjaan.

Jos nopeassa kiihdytyksessä moottori sammuu äkisti, on tyhjäkäyntiseos liian laihalla ja kaasuttimen rummussa olevaa tyhjäkäyntineulaa täytyy avata noin kahdeksasosakierros. Jos taas moottori köhii kiihdytyksessä, tyhjäkäyntineulaa suljetaan kahdeksasosakierros.
Mennään hiekka pöllyten, mutta hallitusti.

lelu68

kiitoksia tuosta kommentista/ohjeesta.
outoa tässä onkin että auto tekee ekaakertaa tommosta tähänasti toiminut kuin unelma.
säädöt näyttäis olevan muuten kohdallaan kone ei röpötä eikä muutenkaan tee mitään eirikoista.

nyt vaan tykkää sammumaan noin 1-2minuutin tyjäkäynnin jälkeen.

Antti(rakentelija)

Harva moottori oikeastaan jaksaa käydä kovin pitkää aikaa tyhjäkäynnillä. Nehän on suunniteltu käymään suurilla kierroksilla. :wink: Jos autoa joutuu pitämään paikoillaan, kannattaa silti antaa hiukan kaasua välillä, jotta moottori ei pääse jäähtymään liikaa. Itse käynnistän usein moottorin kori kiinnitettynä, niin ei tarvitse käyttää moottoria turhaan.
Mennään hiekka pöllyten, mutta hallitusti.