Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Summit

Aloittaja Janezki, 16.10.08 - klo: 18.12

SuomiKP

kuinkas kestävä tuo vakiomoottori on summitissa? ettei hajoa 20-40 akullisen jälkeen niinku titan t12
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Åsgard

Mikään hiilikone ei pitempään kestä. Ainoa vaan että noissa suljetuissa koneissa ei saa hiiliä vaihdettua ja kollektoria sorvattua
Team Sokeripalat

SuomiKP

hmmm... no löytyyks tonkokosia parempia hiilikoneita ton alkuperäsen tilalle?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

-rcmh-

Kershaw Designsiltä taitaa saada isoja hiilikoneita.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

SuomiKP

http://204.186.93.64/Summit-Single700-HO.htm tuommoinen löytyi, onkohan vaihdettavat hiilet?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

jesi

#125
Nyt on auto nipussa päivitetyillä osilla ja luulot on otettu pois.


Poitsu anto isolla kädellä mailaa, sisältäen hangessa krossailua, lumipenkoista hyppelyä, saappaan varren syvässä mudassa leikkimistä ja huuhtelu yhtä syvässä vesilammikossa.
Toimii.




Akkuina tällä kertaa oli 14s 4400mah nimhit, ajettiin noin 35min.






Kummastelin että jopas muuttu keli äkkiä, kun hanki ei enään kanna autoa, mut syykin selvis:





Auto paino perstuntumalla noin 10kg...
/ Jere Siirilä

nnikkem

Kun kirjoitit, että 14s, etkös tarkoittanutkin kahta 7 kennoista akkua? Tuollatavallako, tuo virallisesti merkitään? Vain 14:sta kennolla?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

jesi

#127
Juu, kaksi 7kennoista akkua, eli lopputuloksena 14 kennoa sarjan kytkettynä.

En tiä mikä on virallista, mutta minä ainakin kerron näin, koska S=Series=Sarjassa, P=Parallel=Rinnan.
Kuten aina, sarjassa olevat kennot tuovat jännitettä ja rinnan olevat kapasiteettia.
Lipoissa varsinkin käytetään moisia termistöjä.

Kone ja noparihan on tässä tapauksessa tarkoitettu toimimaan 14.4-16.8v, mutta toimii myös 7.2v alkaen... (toki nopeudet puoliintuu).




Pojalle kyllä riittää noilla eväillä tarpeeksi menoja ja kulkuja, mutta omaan makuun tuo on hieman bore ajaa isolla perällä.
Tarvii varmaan käydä ele-tukusta kipasemassa joku sopiva purnukka joka omaa upotusvesitiiviys luokituksen, nappaa noparin sinne ja ja tiivistää johtojen reijät silikoonilla.
Toki ilmankierto tyrehtyy tässä kohtaa, mutta jos koittais hakea semmosen setupin sähköihin että lämmöt ei tuo ongelmaa.
Korin sisällähän on onneksi tilaa purkille kevyestikkin.


Sitten vois koittaa jotain kiinan harjatonta pataa, niin ei tarvi sääliä pataakaan jos kuraleikkejä leikkii.



edit: en tiedä osuko kalkulointini kohdalleen, mut numeroiden valossa vakio kone olisi noin 1500kv.
Joten jos nuo pitää paikkaansa, niin 2200kv koneella ja 4s lipolla kärry kulkee pienellä perällä noin 18kmh, kun isolla taasen 50kmh.
Orgishan on arviolta noin 12kmh/33kmh.

2650kv koneella 22kmh/60kmh.
/ Jere Siirilä

jesi

#128
Sen verran hyvät nuo valot tuossa autossa on, että säkkipimeässä kaljoissani akullisen pitkin maita ja mantuja törmäilemättä mihinkään.
Oiskohan että noin 10metriä nuo valot näyttää, ja äkkiähän niitäkin tuunaa kiinanledeillä.







Piha on muuten sen näköinen kans että poitsu on sielä toista tuntia päästänyt ympäriinsä, ei oo semmosta neliöö missä ei revitysjälkiä ole.
Ja puskatkin on hyvin ajettu nurin =)






Näillä eväillä kaikki neljä akkua lataantuu noin 25-30min ajassa (siis 4-akkua yhdellä latauksella puolessa tunnissa), ei ajot keskeydy pahemmin =)
(Kuvasta puuttuu pari sarjaankytkentä-adapteria, kun unehtuivat kotio)
(akkujen kanssa kävi hyvä muNkki, kaikkiin menee 4400mah (DP=5mV).

Lipot odotteleepi jo postissa, mutta noi on hyviä kun voi piiskata ladatessa.


Taidan käydä kipasemassa muuntajaöljyä tulevalla viikolla, sit jonkun sopivan boksin.
Riipasen Mamba Monsterista flektin pois, pudotan öljyyn, kansi kii ja vetoja.
Saa yhdellä iskulla vedenkestävyyden ja lämmöt saa helposti hävitettyä.



edit:
napsasin gpsän auton kyytiin ja kävin pikitiellä koittamassa lukemia.

Lyhyellä perällä kulki tasan 10kmh.
Pitkällä taasen tasan 30kmh.


10/04/2009 19:38

0-30 km/h: 5.0 s
0-20 m: 3.8 s
0-20 m: 26.8 km/h

0-10 km/h: 0.8 s
0-20 km/h: 2.6 s
0-30 km/h: 5.0 s


0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 11 m
0-30 km/h: 29 m


Peak: 30 km/h





10/04/2009 19:37

0-30 km/h: 3.7 s
0-20 m: 2.9 s
0-20 m: 29.1 km/h

0-10 km/h: 0.4 s
0-20 km/h: 0.9 s
0-30 km/h: 3.7 s


0-10 km/h: 1 m
0-20 km/h: 4 m
0-30 km/h: 26 m


Peak: 30 km/h
/ Jere Siirilä

SuomiKP

mitenkäs muuset putsaat tuon auton? ihan vedellä suhkuttaa vai, kun auto on vedenpitävä?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Duster1

Miksi kysyä kun oma kysymys antaa jo vastauksen?
Axial SCX 10 TR

jesi

Jeps, suihkulla vaan ja sit narulle kuivumaan akan kalsareiden viereen.
/ Jere Siirilä

savo

Lainaus käyttäjältä: jesi - 10.04.09 - klo: 22.39
Jeps, suihkulla vaan ja sit narulle kuivumaan akan kalsareiden viereen.

Itse kyllä kuivatan auton ihan vaan autotallin hyllyllä...  :grin: :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

hamietti

mulla on kaksi revoa niin hiton hyvä puhistus keino on paineilmakompura, tulee kuin uusiauto.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

jesi

Testing testing:



Asian syrjästä, oon huomioinut että toisesta akusta menee keskimäärin 300-400mah enemmän kuin toisesta, vissiinnii servot ja valot ruokitaan vain toisesta akusta.
Sulattelin ajatusta että laittais castlen bec:in Slummit:tiin, ja puukottas siten että se imee virtansa molemmista pattereista.
Samalla sais hieman jännitettä nostettua servoille..
/ Jere Siirilä

jesi

#135
Tulipas askarreltua p*skarreltua, kuvien oheessa jotai sepustuksia.


Pientä tarinaa nysväilystä:
Johdotuksissahan ei mitään vikaa ollut, enkä tiedä ovatko nuo nyt sen paremmatkaan, mutta vedin enemmistön johdoista ns johtosukkaan, joka yleensä luo vähän siistimpää ulkoasua ja suojaa mekaanisesti pirun hyvin, huomattavasti paremmin kuin esim spiraali.

Kun johtojen päät jouduin irrottamaan, niin samalla sitten purkasin vastarin ja T-Lock murkulan ja vedin metrin verran lakkaa niskaan.
Samoin vastariboksin o-renkaan rasvasin runsaalla määärällä silikoonirasvaa ja myös johtojen läpivienti "moduulin", joka on muuten varsin nerokas ja yksinkertainen.


Koska en keksinyt mitään fiksua ideaa miksi ohjaimesta saa etulukon päälle erikseen, niin nyt homma menee niin että on: lukot auki - takalukko kiinni - molemmat lukot kiinni, jos ei muuten nii menee paremmin hytti vinossa sladia =)


Noparilta koneellehan menee neljä johtoa, tinasin ne pareittain yhteen ja laitoin 6mm banaaniliittimet.


Johtojen vetoa sukkaan:








Vastari & T-Lock moduuli lakattuna:








Johtojen vetoa vastariboksiin:





Koneen liittimet:




Valamis:














edit:

Laitoin juuri castlen Joe:lle meiliä, kumpaa hän preferoi MMM suojauksessa.
Metrin kerrosta plastic spraytä vai aijemmin mainittua öljy eristystä&jäähdytystä.
Luultavasti tyrmää molemmat ideat =(

/ Jere Siirilä

savo

Ohoh, kylläpä oot jaksanu väsätä...

Ei ollenkaan hassumman näkönen johdot kunnolla niputettuna.  :smiley:

Itse yleensä puutun vasta sitten mahdollisiin ongelmakohtiin kun ei enää toimi. Ois kyllä järkevämpi tehdä ennen kun tulee ongelmia niin selviäis ehkä helpommalla.  :grin:

Mistä sitä ns johtosukkaa saa?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

jesi

Vielä kun saan ne lipot haettu postista, niin tarvii jatkaa noparin minimaalisia akunjohtoja ja vetääneki nätisti sukkaan.

Hyvin varustetuista ele-kaupoista/tukuista, moon tota varmaan sata metriä myyny rc-hemmoille 3-5e/metri+ postikulut hintaan.


Sukkahan toimii siis näin:
/ Jere Siirilä

jesi

#138
Pitihän sitä leikkimään alkaa.


Potku-mopolla mentiin aluksi, mutta tekniikka ei kestänyt painoa...

Löysin nurkalta muksujen fillarin (jossa kellukkeet kun on laiturilta hypitty järveen), naru siitä Slummittiin ja vetoja.
Poitsu ei tosin ihan händlänny tota fillarin selässä oloa, kun jalat ylettynyt maahan.
Hyppäsin sitten itse fillarin satulaan ja käytännössä auto hoiti liikuttamisen, välillä jouduin jalkaa laittamaan maahan ettei katollaan olla.


Tarvii siis lisätä vetoautoon painoa ja tehdä asiallinen kärry aisan kera.


Infoa videon kuvauksesta:
Lainaa
100% stock Traxxas Summit.
Boy weight: 25kg (55lbs)
My weight: +100kg (+220lbs)
Lots of pulling power, no grip....




/ Jere Siirilä

savo

Ajattelin itsekkin kokeilla summitilla pojan vetoa jossain kärrissä. On vaan poitsu vielä niin pieni (11kk) etten tiiä mihin laittas ja ei se vielä oikein ymmärräkkään jutun tarkoitusta.

Mut kunhan keksin jonkun mihin poika laitetaan niin sit kokeillaan itse summitin vetokykyä!  :grin:

Kävin taas äsken piiskaamassa 5000mAh LiPot tyhjäksi ja mitään ei hajonnu. :huh:
Sai kyllä niin paljon kyytiä kun suinkin irtosi vakio motista.
Auto oli kyllä n.45min ajon jälkeen sen näkönen että huh huh!!
Suihkulla vettä päälle reilusti niin tuli kuin uusi.

Saa nähdä kuinka kauan kestää tälläistä "uittamista" nää kamppeet...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

travi

Kuusiokoloruuvien kannoissa varmaan ruoste näkyy ekana.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

savo

Lainaus käyttäjältä: travi - 12.04.09 - klo: 21.08
Kuusiokoloruuvien kannoissa varmaan ruoste näkyy ekana.

Ruoste näkyy kyllä jo ruuvien kannoissa mutta ajattelin näitä sähkö osia et miten ne pärjää pitemmän päälle...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

SuomiKP

monta akullista oot ajanu tolla summitilla yhteensä?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

savo

Lainaus käyttäjältä: SuomiKP - 12.04.09 - klo: 21.12
monta akullista oot ajanu tolla summitilla yhteensä?
En oo tarkemmin laskenu mut ehkä reilut 20...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Janne A

Lainaus käyttäjältä: jesi - 12.04.09 - klo: 20.26
Pitihän sitä leikkimään alkaa...

Ompas siinä hyvin vääntöä. Isompikin, kuin kuvista pysty päätteleen.

jesi

#145
Lainaus käyttäjältä: AiR - 12.04.09 - klo: 21.29
Ompas siinä hyvin vääntöä. Isompikin, kuin kuvista pysty päätteleen.


Tässä mittasuhdekuva (tärähtänyttä):



/ Jere Siirilä

savo

Halutaanko tuossa mainostaa nyt summittia vai karjalaa..? :lol:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Nair

onko noi kummit ihan vakiot?
tarttis tollaset isot kummit löytää vanteineen jostain?, isommatkin sais olla
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

jesi

#148
savo:
sattu olemaan ainut mittasuhdepala jonka kaikki tietää =)

Nair:
Renkaat ja wanteet on vakiot.
Nua on 7.1" korkeat.

Nämä on 8.26":





Nuo on jotai 36e/pari (renkaat)




Jumbo kongit taitaa olla 8.5", mulla oli DIY e-revossa joskus moiset.


/ Jere Siirilä

Sprite

OT: Kuinkas luotettava tuo Traxxasin "vesitiivis" vakio ratioboxi on?
Meinaan, kun Jesi:kin tuossa lakkaili oman vastarinsa, et pitäskö tässä huolestua?
Ei kiinnostais savustaa tuota gigasen vastaria...
Ilman hauskaakin voi olla viinaa.