Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Summit

Aloittaja Janezki, 16.10.08 - klo: 18.12

sjos

Lainaus käyttäjältä: SuomiKP - 07.07.09 - klo: 20.45
hmmm... kannataisko ostaa 2kpl 7.2v 5100mahhttp://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-NiMH-akut/Team-Orion-5100-Rocket-Pack-Stick-NiMH-72V-wTamiya-Plug-107930


vai sitten 2kpl 8.4v 3600mah http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-NiMH-akut/GMVIS-3600mAh-84V-potkoakku-103628


mitäköhän ajoaika noilla on?

Jos nimh:llä meinaa ajella, ni eiks kannattais ostaa molemmat, siis 7,2 ja 8,4v.
Taitaa juuri summitilla olla aika iso skaala ajoajassa, vrt kalliolla hitaasti hiipien/aakeella laakeella urku auki ?

Ja mitä identtisiin akkuihin tulee, voi karrikoiden sanoa: et kokeile päivä kävellä toisessa jalassa pari numeroo pienempi kenkä. :grin:
son loppu ny.

SuomiKP

mult löytyy täl hetkel parit 7.2v 3000mah joten kantsis varmaa ostaa noi 8.4v 3600mah
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

jaska80

ennenkun törsäät noihin nimh akkuihin rahaa, niin mieti onko budjetti kuinka tiukka. Jos laitat puolet enemmän rahaa akkuihin saat lipo akut. Joissa pidempi ajoaika ja kestoikä n.10 kertaa kauemmin.

SuomiKP

Lainaus käyttäjältä: jaska80 - 07.07.09 - klo: 21.15
ennenkun törsäät noihin nimh akkuihin rahaa, niin mieti onko budjetti kuinka tiukka. Jos laitat puolet enemmän rahaa akkuihin saat lipo akut. Joissa pidempi ajoaika ja kestoikä n.10 kertaa kauemmin.

puolet enemmän + lipolaturi ja olenko täysin väärässä jos sanon etä lipoakut eivät kestä oiken vettä? vai kestävätkö
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

jesi

En ole käyttänyt aikaa aiheen tutkimiseen, mutta mielestäni ainut syy siihen ettei lipo ns kestä vettä on se että akun sisällä on pieni piirilevy jossa kennot on yhdistelty jne, niin sitä ei ole suojalakattu.
Siis kosteuden, sähkön ja ajan myötä hapettuu.

Sama tosin kyllä pätee nimheihin....
/ Jere Siirilä

Makro86

#395
Aika hyvin sanottu kyllä sjos "Ja mitä identtisiin akkuihin tulee, voi karrikoiden sanoa: et kokeile päivä kävellä toisessa jalassa pari numeroo pienempi kenkä."  :lol: Totta sekin, mutta toimii   :grin:

Nii tota veden kestävyyttä itekki mietein ja pitikin kysyä siitä, että jos nyt lähden tota autoo uittaa jonnekkin lätäkköä syvemmälle (sain äsken auton taas kasattua  :laugh:) niin mitäs noi Yutongit tykkää semmoisesta?? Nimh ainakin sen touhun kesti, aikoinaan Maxxin kanssa :-)

Ja tosiaan täytynee lisätä vielä plupsa pisteet jesille, hyvästä ja nopeasta kaupankäynnistä  :shocked: :laugh: Tuskin olisin saanut moista osaa ihan heti juuri mistään, ainakaan Suomesta =)
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

ToBy1

Kannattaa laittaa LiPo johonkin muovipussiin kun lähtee vesileikkejä leikkimään. Pussin pää nipparilla kiinni.
Silloin ainakin kestää paremmin sitä vettä.

AK-78

Vakiorenkaat vaikuttaa olevan hyvät yleiskäyttörenkaat. Mitä muita renkaita renkaita voisi (kannattaisi) harkita maastoajoon vai onko edes parempia olemassa?
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

savo

Itse testasin summitissa eilen savage fluxin vakiorenkaita ja kyllähän nuo alla pyöri ja menee summitissakin piharevittelyssä. Jos ei ne ihan parhaimmat oo niin ei ne ainakaan summitissa vakio kamojen tuottamassa nopeudessa virunu...  :grin:

Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

savo

Oon jo tässä muutaman päivän ihmetelly kun summitin takalukkoa käyttävä servo sekoilee ja servon teho on heikko.
Tänään sitten irrotin servon ja purin sen pöydälle. Arvaukseni osui oikeaan,vettähän siellä oli! On sen verran ruman näköinen sisältä tuo WATERPROOF servo että ei taida enää tulla toimivaksi.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

4wdkanootti

Tyystin vedet_sisällään muhineetkin servot olen kuivuttuaan saanut oikein toimiviksi, joten yrittää kannattaa!
Oliko tossa samaa logiikkavirhettä kuin kaikissa purkamissa Hiteceissä:
- laakeri on vain yheltäpuoleltasuojattu ja suoja rasvan puolella laakeria.
- hiekkavoideltuna
- vuotanut PYSYY sisällään
- ja 5:ssä väärin tehty johdon läpiviennin asennus
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

savo

Paljonkohan tuon summitin lukkoja käyttävän microservon teho on?
Vois vaikka hommata hajonneen tilalle jonkun vastaavan mutta halvemman.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

AK-78

Eilen kävin testaamassa rata-ajoa vakiokamppeella. Päällimmäisenä jäi mieleen, että renkaat pitävät savella huonosti. No eipähän ainakaan rata kulunut, vaikka olisi kuinka p*skarinkiä pyöritellyt  :smiley:
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Dieselman

Neljän akullisen jälkeen ilmestyi ensimmäinen vaurio, takavetarin suojakumi sanoi sopimuksensa irti, oksa kiertyi ympärille ja söi sen :) Ajoahan tuo ei mitenkään haittaa mutta saattaa vetarin kestoikä hieman lyhentyä. Onneksi on varaosia jo hankittu varalle.
Muuten kyllä erittäin tyytyväinen tuohon kamppeeseen, 2s lipoilla nopeuskin riittää ainakin näin aloittelijalle, yhtään ei ole säästelty. n. 400g virittelin painoa etupäähän, saas nähdä onko vaikutusta mihinkään.

Mitähän järkeä muuten tuossa on että etulukko lukitaan ensin?? Parempi olisi kyllä että: kaikki auki/takalukko lukossa/kaikki lukossa.
Traxxas Summit

jesi

niistä teleskoopin kumeista ei kannata ottaa ressiä, ei ne turhat ole, mutta ei elinehtokaan.
Paino keulassa parantaa maastohaluja pirun paljon. Mutta kaahailuun kannattaa ehdottomasti ottaa turha puntti pois.


Etulukko on maastossa tarpeellisempi.

Mutta jos haluat vetää kahvassa tai perstuntuma vaatii takalukkoa, niin avaa vastarikotelo ja vaihda lukkomoduulin johdot ristiin.....
/ Jere Siirilä

Dieselman

#405
Lainaus käyttäjältä: jesi - 13.07.09 - klo: 12.37
Mutta jos haluat vetää kahvassa tai perstuntuma vaatii takalukkoa, niin avaa vastarikotelo ja vaihda lukkomoduulin johdot ristiin.....

Onkohan ne noi kaksi isoa liitintä vai jotkut niistä pienistä?
Edit: Ääh lukeehan siinä päällä että t-lock. Pitää illalla testailla  :angel:
Traxxas Summit

jesi

jaa se löyty.

Enivei, vaihda johtojen paikkaa, elä käännä. (väri väriin, tlock moduulissa merkittynä johtojen värit!)
/ Jere Siirilä

Dieselman

Lainaus käyttäjältä: jesi - 13.07.09 - klo: 15.01
jaa se löyty.

Enivei, vaihda johtojen paikkaa, elä käännä. (väri väriin, tlock moduulissa merkittynä johtojen värit!)
Juu, paikkoja vahdoin, en kääntänyt. Suttailun mukavuus nousi potenssiin kymmennen  :kiss:
Traxxas Summit

AK-78

Aiemmin ajattelin, että suomeen ei saada tällekesää myyntiin Summittia, mutta näyttäähän noita Sabesta löytyvän nettisivujen mukaan hintaan 579€.
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

jesi

Lainaus käyttäjältä: savo - 12.07.09 - klo: 14.58
Paljonkohan tuon summitin lukkoja käyttävän microservon teho on?
Vois vaikka hommata hajonneen tilalle jonkun vastaavan mutta halvemman.


Taitaa olla 1.6kg servo.
/ Jere Siirilä

sjos

son loppu ny.

Makro86

#411
Lainaus käyttäjältä: sjos - 17.07.09 - klo: 08.25
Summit kuskeillekkin olis tarjolla giga radioo 4kanavalla.
http://www.traxxas.com/products/accessories/trx_accessories_transmitters.htm

Joo o, aikast asiallisen näköinen peli kuitenkin eikä hintakaan nyt niin paha ole 139,99$ A Main Hobbiesta  :smiley: Paljonkohan vaan tulee tullimaksua tuohon jos tommosen tilata päräyttäisi? O_o
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

sjos

Tullimaksua ei pitäs mennä.
Euroiks muutettuna on n 100€ ohjain + postit ja jää alle 150€ kokanaisuudessaan

Tullimaksulle 150€ on raja, tietysti alvi menee 22%
Eli ei paha hinta olleskaan 4kanavaiselle ratille.
son loppu ny.

EmDzei

(ups, tuli väärään threadiin)
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

puistokuski

Mistähän mahtaisi saada vanteen, jossa on se omituinen hexi ko autoon.
Mitä kaikkea pitäisi vaihtaa että voisi käyttää normi vanteita. Itellä
ei just nyt oikein leikkaa ja joku on varmaan muutokset tehnyt joten apuja
kaivataan tai yksi ehjä orkkis vanne.

sjos

Kyllähän siihen pitäs mennä vanne kuin vanne, olettaen et on 17mm hexi ja et sopiva.



Jesin kuvaa lainaten.


son loppu ny.

puistokuski

Juu onhan siellä 17mm hexi, ei vaan tullu mieleen ottaa mauseria kouraan.
Kiitosta vastauksesta.

STP

Päivää tasapuolisesti uudelta kuskilta. Summitti tuli hommattua ja viiden akullisen jälkeen laittelin harjattomat romut paikoilleen. Säätimenä Ezrun 150A ja moottorina Feigao 540XL9 eli 1853kv:lla oleva moottori ja 12 hampainen pinjoni sen vakion 14 hampaisen tilalla. Akut on 2*2s 4300mAh sarjassa.

Mikäs on vikana kun moottori kuumenee todella nopeasti (=kahden minuutin ajamisella) ja todella kuumaksi (=ei kestä koskea sormin, vesi haihtuu moottorin päältä todella hätäseen, ei sentään ihan kiehu). Moottorilla ei ole tällä hetkellä mitään aktiivista tuuletusta, siinä lienee suurin vika? Toinen vika lienee se että ostin halvan kaksinapaisen kiinakoneen.
Säätimestä väänsin ennakoita jo pienemmälle, default asetuksella moottori tykkäsi lähteä liikkeelle melkoisella vinkunalla ja nypyttämisellä.

Tästä keskustelusta ja teidän jutusteluista ymmärsin, että tuo moottori nyt pitäisi olla suunnilleen passeli tähän autoon ilman lämpöongelmia  :huh:

jesi

Tolla kveella oleva kone ei todellakaan tarvi tommosessa autossa minkään moista jäähdytystä.
(mä ajelin summitilla 4s ja 2800kv ilman jäähdytystä)


Mä ekana kattosin että hammasväli on ok ja auto rullaa muutenkin ok.
Sitten kattosin akkujen C-lukemat, että riittääkö mehut.
Ennakot ja taajuudet on nopari ja konekohtaisia, ei ole mitään faktaa että kaikki toimii kaikkien kanssa.

Ja enempää sun tuota konetta ei kannata paistaa, kun 80c on melkee maksimi.


Enivei, noista markan nopareista en sano juuta enkä jaata, kun ei ole mitään kokemusta niistä enkä edes halua =)
/ Jere Siirilä

STP

Hammasväliin menee normaali kopiopaperi ihan hyvin, tämä lienee ok?
Mielestäni auto rullaa ihan hyvin, lähtee liukumaan takaisinpäin jo loivassakin ylämäessä kun pysäyttää mäkeen, eli rullaa kait ihan normaalisti?

Akut on ECpowerin 4300mAh hardcaset, lupaavat 25C continuous, 30C burst. Tiedä noista sitten...

Se kans ihmetyttää, että minusta tuohon autoon tuli vauhtia aika paljon lisää, muutos olisi pitänyt olla ~10% jos tuo alkuperäisen moottorin kv on 1500 (1500&14t pinjoni vs. 1850&12t pinjoni) kun samoilla akuilla mennään koko ajan. Ei nyt mitään dramaattista muutosta tai nopeuden tuplausta mutta selvästi hätäisempää liikkumista.