Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Summit

Aloittaja Janezki, 16.10.08 - klo: 18.12

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 08.10.10 - klo: 17.15
Mites summittiin ois mamba max nopari ja 5700 kv moottori? ajattelin kokeilla mites toimii. Meneekö ihan vakion tilalle vai ei?  :tongue:

Eihän tossa nyt mitään järkeä ole, ei riitä motissa voima/vääntö.
Itsellä ainakin MM5700 motti oli normi Stampedessakin kovilla välillä vaikka oli lyhyet välitykset.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Ville Vainio

#691
Topicin alkuvaiheessa on käyty keskustelua noista sarjanumeroista,

JESI
Essonbaarin mukaa mitä isommat lukemat, sen paree. (eos onko Fakta vai maaginen päätelmä).
Mulla 378.

savo
Miun auton sarjanumeron kolme viimeistä numeroa on 616.

Onko näillä nykypäivänä merkitystä jos ostaa gigasilla radioilla olevaa mallia?



http://www.youtube.com/watch?v=ubf_rcrz0QI&feature=player_embedded
Oliko tuon videon kokoonpanosta tietoa joku epäili että olis:
MMM Combo 2200kv ja 2x 2s lipot. Mutta oli kyllä varmasti noparista tehoja laskettu reilusti.
Tuohon ylläolevan linkin malliin kun summitti kulkis niin hyvä ois,


Jesi tiesi kertoa:
Summit kulkee 4s lipoilla vakiona 30kmh gepsiin, joten pelkät harjattomat ei riitä.
Revon pinjoni ja spurri plus rattaat laatikon sisään tarvii vaihtaa.
-ninku olette huomanneet niin mulla meinaa olla vaikeuksia uskoa tätä, mitenkään JESIn asiantuntemusta väheksymättä.
Oiskin kiva tietää nytten harjattomien summittejen kokoonpanoja ja käytettyjä nopareita ja moottoreita. Ja jos nopeuksia on tiedossa.
Mitä JESI olet mieltä mihin vauhdin saisi nostettua JOS vaihtaa pinjonin ja spurrin?

Niin ja olet JESI myös vaihtanu tuon lukkosysteemin niin että kytkettynä on takalukko tai etu ja taka. Mistä tuon vaihdoin teit? Ohjaimen sisältä johtoja katkasijasta vaihtelemalla vaiko joku helpompi systeemi?


Mittasin tuossa släshin ja revon platiniumin nopeuksia, niin slässi kiekas 54km/h ja revo 64km/h, joista kumpanenkin piisailis alkuunsa varsin hyvin.



Kyosho Inferno MP9e

OV

Ainahan välityksiä joutuu roplaamaan jos haluaa kulkua varsinkin kun tämä auto on suunniteltu enemmän sitä hidasta möyrintää silmällä pitäen kuin kovaa ajamista. Ennemmin niitä välityksiä vaihtamaan kuin moottoria vaihtelemaan. Eiköhän se ole jo kymmenen kertaa todettu, että ne 2000kv ja 2200kv moottorit on ihan päteviä tähän. Ja voin sanoa, että kulku 2000kv motilla vakio välityksillä ja 4s akulla ei ole mitkään järisyttävin. Tarpeeksi kyllä tälle autolle, mutta jos haluaa alkaa paikkoja rikkomaan niin 6s;ät kehiin tai välityksiä muuttamaan.

Ville Vainio

#693
niinno, ennemmin kyllä laitan harjattoman motin kun pidän tuon vakion. Oli välitykset muutetut tai vakiot. Käsittääkseni nuo hiilikoneet vaatii huoltoa aika paljon enemmän kuin harjattomat?

Mutta toi pinjonin ja spurrin vaihto kysymys ois kiintoisa.

Ja eikös alusta ole melko sama kuin revossa, platiniumissa tietty on ne vakaajat jota tästä ei luonnollisesti löydy koska tekisivät hallaa maasto ajolle. Joten uskon että tästä sais aika toimivan kompromissiin möyrimiseen ja nopeempaankin räppäilyyn.
Kyosho Inferno MP9e

OV

Renkaat tässä kai ekana antaa periksi. Siten veikkaisin tota lootaa jos lähetään revo vauhteja hakemaan. Ihan mutua vaan, mutta noin ainakin tuumaisin. Revon vaihdeloota tilalle niin ei kait sitä mikään estä polkemasta...

jesi

Tuskin sarjanumeroilla on enään mitään merkitystä.

Ja videon summitti oli ehkä laiskin mitä oon harjattomilla nähny :)



Summitissa, e-revossa ja uuskorisessa e-maxxissa on sama vaihdelaatikko.
Ainuat erot:
- on mallista riippuen moottoreiden määrässä, sen kautta tulee erillainen ratassuoja plus toiselle moottorille kiinnitysmountti. Ja toki harjaton pata istuu kuten harjallinenkin.

- pinjoni spurri autokohtaisesti tehtaan jäljiltä.

- Summitissa on vaihdelaatikon sisällä eri välitykset mitä muissa, jotta ollaan saatu sitä vauhtia pois ja vääntöä. (toki nämä pari ratasta saa kaupasta muutamalla ropolla ja senku vaihtaa paikalleen).


Tehdään seuraavanlainen kuvitelma (voi olla pieniä heittoja näin aamutuimaan parin vuoden muisteloiden jälkeen):

- 4s akut, 4.2v per kenno.
- 2200kv ilman kuormaa.
- 13/52 pin/spur
- renkaan halkaisija 200mm.

Lopputulema karkeasti:
- ykkösvaihteella: 20kmh.
- kakkosvaihteella: 55kmh.
- Revon sisusrattailla: 74kmh.

Ja sittenkun lähtee kaivamaan siihen niitä sahara välityksiä, niin kyllä se satanen helposti rikki menee.

/ Jere Siirilä

Ville Vainio

noniin tänks jesi...

tuo 55nopeus piisaisi mainiosti, mitä vähemmän se huippuja kelaa sitä vähemmän siinä mitään hajooo ilmalennon loputtua.

Juuu ja renkaat menee varmastikkin vaihtoo jo 55nopeudessa, mutta se ei ole iso homma.
Kyosho Inferno MP9e

jesi

#697
Ollaan myö summittia 6sällä ajettu vakiorenkaillakin :)

Ja yhtälailla vakaajat saa summittiin asennettua, en enään muista mitä eroja oli trx vs se tarvikemerkin vakaajissa asennuksen suhteen, tästä topikista löytyy infoa myös siitä.
/ Jere Siirilä

Ville Vainio

tuolla aikojen alussa juttelit että lukon vivut aiheuttaa harmia, tossa ois tosiaan yks revon platinium joutilaana, mutta siitä ei kait vakaajat ihan helposti asetu summittiiin?

Lääkehän löytyy varmaan ebaysta tms. lässiinkin tuli tilattua vakaajat saa nähdä kuinka toimii.
Kyosho Inferno MP9e

Penguin

Miksi Revon vakaajat ei kävisi Summittiin sen kun ruuvaa kiinni?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Ville Vainio

Jesi:
Vakaajien asennuksessa joutui lukot poistamaan käytöstä (tangot/linkit asennuksen tiellä tavalla taikka toisella).
Pistin samalla P3 cantileeverit ja niille kuuluvat tangot.

Sivun 11ta, puolivälissä kuvien kera.
Kyosho Inferno MP9e

jesi

Foorumilla on muute se "lainaa" nappula, mikä veistää muiden kirjoitelemat lainaukseksi:


Lainaus käyttäjältä: Ville Vainio - 09.10.10 - klo: 21.22
Niin ja olet JESI myös vaihtanu tuon lukkosysteemin niin että kytkettynä on takalukko tai etu ja taka. Mistä tuon vaihdoin teit? Ohjaimen sisältä johtoja katkasijasta vaihtelemalla vaiko joku helpompi systeemi?


Muistaakseni olen raapustanut tähän topikkiin, että lukkojen ohjaus-satiaisesta joka löytyy vastariboxista, niin vaihtanu johdot vaa ristii:

/ Jere Siirilä

WhistlerR

Huomenissa ois ihan ihka oma Summitti kotona ihasteltavana, katsotaanpa miten nopeasti saan sen remonttiin  :wink:
Nutech Mega Beetle 4x4 26cc  By: SmooSmoo.com

daggeri

vaikka nuo summitin hexit ovat erinäköiset kun muut 17mm hexit niin eikös niihin sovi ihan normaalit 17mm hexillä olevat vanteet, vai olenko väärässä?
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

sjos

Jep, käy "normaali" hexiset trx:n tähtihexeihin.
son loppu ny.

daggeri

juu näin ajattelinkin kun noita tutkailin. Kiitokset vastauksesta.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

jesi

Kuviakin tässä topikissa aiheeseen liittyen on, kun vähän selailee  :police:
/ Jere Siirilä

daggeri

yritin haulla ettiä, mut en jaksanut sitten kaikkia sivuja yksitellen selata, saahan tiedon näinkin:D
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

jesi

Mut paljon viisaammaks tulee, kun lukee ajatuksen kanssa autoa käsittelevän topikin läpi  :angel:
/ Jere Siirilä

daggeri

toki, mutta itselle en tätä tietoa etsinyt niin en jaksanut:D
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Duster1

Tuli itsekin Summit hommattua ja pikkasen tartteis lisää tehoa.

Haluan kummiskin pitää auton veden kestävänä, joten harjallista konetta kehiin.

Onko kellään kokemusta tästä koneesta?
http://204.186.93.64/Summit-Single700-HO.htm
Axial SCX 10 TR

cjakyto

| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

savo

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 17.11.10 - klo: 20.32
Tuli itsekin Summit hommattua ja pikkasen tartteis lisää tehoa.
Haluan kummiskin pitää auton veden kestävänä, joten harjallista konetta kehiin.
Onko kellään kokemusta tästä koneesta?
http://204.186.93.64/Summit-Single700-HO.htm
Voin itse muutaman Summitin kokemuksella sanoa että ilo on lyhyt hintaansa nähden noilla karvallisilla moottoreilla... Ainakin jos meinaa oikeasti autolla leikkiä sukellusvenettä tai muuten vaan mutarallia vedellä niin ei vaan toimi.Vesi-muta-hiekka ym. shaisse ei tee hyvää moottorissa=muutaman akullisen jälkeen kypsä eli kakkana.
Tehoa jos kaipaa ja viitsii luopua tuosta ns."sukellusvene" ominaisuudesta niin joku harjaton setti vaan hankintaan ja asiallinen suojaus autoon(esim.kelmu).Pärjää hyvin kostealla kelillä ja lumessa.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Duster1

Niinhän se on.
Kyllä niille harjakoneillekin kannattaa toki suoja laittaa. Eli emännän sukkahousuista pussi ympärille.

Olishan tuo veneestä nyt joutavana Feigao XL n. 1500kv kone.
Mamba Max noparikin on joutilaana, jos vähän juotoshommia jaksais tehdä niin ehkä heräis sekin henkiin.
Axial SCX 10 TR

SSchevy

Olisikos nämä servot summittiin hyvät vakioiden tilalle ? Sanwa SDX-901 Digital High Torque (29kg) kun ei noi vakio servot jaksa kääntää vähänkään isompia renkaita ollenkaan.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Penguin

On, mutta laita vain yksi. Voimaa on silti 50 % enemmän kuin kahdessa Traxxasin 2075:ssä, eikä servot ole "tappelemassa" keskenään ja polttamassa toisiaan. Käännön saa myös kevyemmäksi, kun kasvatat caster-kulmaa eturenkaissa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Kurayamino

Viikonloppuna tuli ajeltua lumella/jäällä ensi kertaa ja ihan pätevästi auto eteni pehmeällä hangella. Pitää joskus talven aikaan rakennella jokin luminen hyppyri tai rata.

Timitii

Renkaita renkaita renkaita.

Millasta rengasta porukka laittaa Summittiin talveksi? Nuo vakio renkaat kun eivät vauhdissa toimi lainkaan. Ehdotuksia?

SSchevy

#718
nuo vakio renkaat on parhaat lumi hangessa toimii ihan hyvin.  Mulla tälläset renkaat . http://www.imexrc.com/servlet/the-1537/IMEX-1-fdsh-8-TRUGGY-TIE/Detail

Mihin käyttöön ajattelit renkaita ?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Timitii

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 02.12.10 - klo: 18.04
nuo vakio renkaat on parhaat lumi hangessa toimii ihan hyvin.  Mulla tälläset renkaat . http://www.imexrc.com/servlet/the-1537/IMEX-1-fdsh-8-TRUGGY-TIE/Detail

Mihin käyttöön ajattelit renkaita ?

No hangessa ja lumessa ja lumisella tiellä ja tampatussa lumessa. Eli periaatteessa yleisesti toimivinta ratkaisua suomalaisessa talvessa. Nuo vakirenkaat kun pihalla saatavassa vauhdissa venevät niin paljon että hakkaavat koppaan kiinni toisinaan.
Eli varmaankin korkeampaa rengasta pitäisi laittaa ja hieman kovempaa. Tuo vakiohan on melkoisen pehmeä. Tuossa olisi sitten vaihtoehtona BigJoen renkaat jotka ovat hieman matalemmat mutta selkeästi leveämmät. Niihinkin voisi toisaalta laittaa ketjut kiinni, mutta 60+ km/h vauhdeissa ne ketjutkaan eivät ole näppärin ratkaisu.

Kertaalleen näin jossain videon Summitista reilunkokoisilla renkailla, jotka vaikuttivat näitä laadukkaimmilta mutta samaa kokoluokkaa:

http://media.hobzob.com/files/384/vehicle/49ebc9e07c899/Jumbo_Kongs_04-14-09.jpg