Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Summit

Aloittaja Janezki, 16.10.08 - klo: 18.12

4wdkanootti

Mites väki on saanut castlelaiset noparit ymmärtämään tota traxxasin TQI 2.4ghZ radiota, KU PITÄS OSATA REVERSOIDA KAASUKÄSKY?
nappulat olis, "menu" ja "set" vaanei näyttöä tai tietoa käyttötavasta...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

eSATA

Reversen saa päälle valikosta juurikin kyseisillä nappuloilla.
Valikkorakenne löytyy manuaalista.
Jos manuaalia ei ole niin manuaali löytyy myös Traxxasin kotisivulta.
Cannondale Scalpel Team Replica

s.heinonen

Traxxas Summit / HPI Savage

4wdkanootti

Sillä ratkes, kiitti.
Hassu juttu, ettei mukana tulleissa prosyyreissä ollut linkkiä tonne. Tai ainakaan mä en löytänyt.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

s.heinonen

Löytyykö keltään ylimääräisenä etu oikeeta bulkkkia summittiin? Tarvisin sen pikaisezti et pääsis taas ajaa, ilman bulkkia hieman hankala ajaa  :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Asslake

Tein oman ketjun myös mutta ajattelin että jos Summit miehet osaisi kertoa kokemuksista.

Edellisellä kerralla auto pysähtyi kun ryömin kivillä ajattelin että se oli lämpökatkaisusta johtuva. Ajoin montulta koviin ja pihassa testasin että auto reagoi jälleen.

Tänään menin uudelleen ajelemaan mutta eipäi onnistunut. Nopari lähtee päälle mutta kaikki microservot "sekoilevat" eli rullaavat edes takaisin. Ohjausservo on hiljaa.

Välillä vihreä ledi palaa hieman pidempää jolloin auto kulkee rykimällä muutaman metrin. Sitten vihreä ledi sammuu ja auto ei reagoi mihinkään. Kun vihreä ledi palaa, niin silloin myös ohjaus toimii mutta hyvin voimattomasti.

Yleisesti kuitenkin muutaman sekunnin jälkeen noparista sammuu vihreä ledi, eikä mikään valo pala sen jälkeen noparissa.

Nopari lämpenee jonkin verran vaikka mitään muuta ei tapahdu kuin microservot liikuu itsekseen. Välillä servot rauhottuvat ja vihreä ledi palaa jolloin autoa pystyy ajamaan muutaman metrin tai kääntämään rattia (edelleen voimaton). Tämän jälkeen servosirkus lähtee uudeelleen käyntiin.

Koitin resetoida escin mutta ei auttanut tilannetta.

Mielestäni vastaanottimessa ei pala minkään väristä lediä mutta en vielä irroittanut kantta, joten likaisuuskin saattaa haitata näkyvyyttä.

Onko ollut vastaavia ongelmia?

s.heinonen

Mikä radio laite sulla on?
Mulla oli joskus täysin vastaavia ongelmia, mutta mulla pystyi ajamaan pari metriä ja sit vast alko sekoilemaan eli jos käveli perässä niin no problem.
Ja silloin tulin siihen tulokseen että se Linkki on ihan p*ska ja en sitä kyllä enään käytä vaikka halvalla sais. Futaballa mennään vaikka onkin vaan 3 kanavainen.
Traxxas Summit / HPI Savage

4wdkanootti

Perjantaina sain käsiini kaupasta ostetun summitin. Sunnuntainasiitä oli takadiffin teräksinen ulostuloakseli poikki. Melkein pakko olla viallinen. Onko joku saanut osaa TRA5678 takuuseen?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

mcly

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 26.08.13 - klo: 14.43
Perjantaina sain käsiini kaupasta ostetun summitin. Sunnuntainasiitä oli takadiffin teräksinen ulostuloakseli poikki. Melkein pakko olla viallinen. Onko joku saanut osaa TRA5678 takuuseen?
Käytitkö sitä lukkoa oikein ? Ettet vaan liian ahnaasti hanattanut kun lukkojen kanssa säädit  :wink: ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

s.heinonen

Ite sanoisin että valmistus virhe. Jos lukot päällä paukuttaa täys kaasulla niin kyllä pitäis joko diffin rattaat antaa periks tai sit se muovinen diffi kuppi johon lukko siis kytkeytyy. Iteltä meni kerran diffin rattaat ihan säpäleiks kun liian hurjasti ajelin lukot päällä :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

dippadaapa

Pitäs varalle tilailla muutamat micro servot vaihteen vaihtamiseen ja diffien lukitukseen. Onko jotain muita vaihtoehtoja kuin tra2065? Ei ihan hirveästi nappaile nuo muoviset rattaat. Hobbykingistä yritin etsiskellä, mutta ei ihan avautunut mikä olisi sopiva. Tämä ilmeisesti kävisi: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8742__bms_373mg_micro_servo_metal_gear_1_6kg_13sec_11_4g.html mutta kun ei yllättäen ole sitä varastossa.

4wdkanootti

#1301
Sain ehjää terästä takavoimansiirtoon, ja 2 kertaa ajella akut. Sitten tyhmäilin ja unohdin pitkän vaihteen yhteydessä ottaa lukot auki.

Vetariputken sisänivelen tappi murtautui ulos. Porasin uuden reijän ja tekohengitin sen kohdan. Samalla tuli huomattua, että sininen haitariliikkeen suoja oli rikki, p*kaa liukuri tiukaksi asti.
Taitaa käydä näin aina märkänä ?

Jokatapauksessa tilasin vetareita ympäri auton pari settiä, keinuja ympäri*2, kardaaniputkia*2.
Josko sitten uskaltas siirtyä S-kertoimessa yhden ylemmäs!? (Nää hajos jo 3S.)

-edit
jottei vakiomoottoria/noparia yliarvostettas, lisään sähkösetin tähän alle.
Leopad 4282-2000kv kone
Mambamax perinteinen vihreä 100A nopari
nyt 3A ubec
       (, tilattu vaan ei perillä CCbec 10A)
tilattu, vaan ei perillä 2* PowerHD 1501MG servot korvaamaan orkkikset (Jännite:    4,8 - 6,0V
       Voima:    15,5 / 17,0Kg
      Nopeus:    0,16 / 0,14sec / 60 astetta
      Rattaat:    Metallia
Kaipa 31-34 kilolla jaksaa saverin jousen tunkea lerpaksi....kolmenkympin ratkasuna
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Kurayamino

Onko tietoa voiko auton lähettää jonnekkin korjattavaksi/säädettäväksi?

Olen ostanut parin vuoden aikaan erinäisiä osia joilla tilannetta olisi pitänyt parantaa mutta niistä ei ole ollut apua, säädöt pielessä tai joku osa on viallinen. esim. Savöxin servo taisi olla typerä hankinta, ei ilmeisesti kestä ollenkaan kosteutta, pyörät ei juuri käänny.. Kondensaattorista ei ollut ehkä mitään apua ja sen tinaaminen liittimeen ei onnistut ainakaan oikealla tavalla. Onko sähköliittimille erikoistyökaluja vai miten/millä ne kootaan siististi?

Tarkoitus olisi ehkä luopua autosta kun sen saa kuntoon..

jesi

#1303
Noh, ei pidä autoa moittia kuljettajan tekemistä virheistä :)
Servo ei kestä vettä jos sen tekniset tiedot ei kerro sen kestävän vettä. Toki sen voi tiivistää itse.

Kondensaattori minne miksi ja mitä tinata ja millä tavalla?
Ja mille liittimille mitä työkaluja ja mikä on siististi?
/ Jere Siirilä

Kurayamino

3-hampaiset/reikäiset liittimet jotka asennetaan alkuperäiseen vastaanottimeen, muovikuoren sisältä paljastuu johtoon kiinnitetty liitin jonka kasaamiseen kyselin työkaluista. Tähän yritin asentaa kondensaattorin (tinaamalla liittimen kiinni puristetun osan päälle) koska tuo servo haukkaa ilmeisesti niin paljon virtaa että nopeudensäädin lyö jonkun virhetilan päälle..
Servo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SB-2271SG-20kg0065-74V-Brushless-Servo-109230

En tiedä onko servo rikki kun pyörät kääntyy heikosti? Epäilen että se on saanut kosteutta kun testailin sitä huonolla menestyksellä talvipakkasella (valot räpsyi ja välillä auto meni virhetilaan eikä liikkunut, nopparissa punainen valo tms.) Välillä se liikkui ja kääntyi heikosti. Lopetin kuitenkin pian alkuunsa ja laitoin auton sisälle. Mahdollinen sulamisvesi on saattanut aiheuttaa servoon jotakin vauriota tai sitten servo on suunniteltu vain sisäkäyttöön eikä kestä pakkasta..  :evil:

Siististi on siten kuin Traxxaksen tehtaalla ja oikeilla työkaluilla ammattimaisesti asennettu. Myös kotona asennettu käy jos lopputulos on yhtä hyvä.

Auto ei ole huono mutta tässä vaiheessa parempien osien päivittely alkaa kostautua.

mcly

Lainaus käyttäjältä: Kurayamino - 04.09.13 - klo: 19.20
3-hampaiset/reikäiset liittimet jotka asennetaan alkuperäiseen vastaanottimeen, muovikuoren sisältä paljastuu johtoon kiinnitetty liitin jonka kasaamiseen kyselin työkaluista. Tähän yritin asentaa kondensaattorin (tinaamalla liittimen kiinni puristetun osan päälle) koska tuo servo haukkaa ilmeisesti niin paljon virtaa että nopeudensäädin lyö jonkun virhetilan päälle..
Servo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SB-2271SG-20kg0065-74V-Brushless-Servo-109230

En tiedä onko servo rikki kun pyörät kääntyy heikosti? Epäilen että se on saanut kosteutta kun testailin sitä huonolla menestyksellä talvipakkasella (valot räpsyi ja välillä auto meni virhetilaan eikä liikkunut, nopparissa punainen valo tms.) Välillä se liikkui ja kääntyi heikosti. Lopetin kuitenkin pian alkuunsa ja laitoin auton sisälle. Mahdollinen sulamisvesi on saattanut aiheuttaa servoon jotakin vauriota tai sitten servo on suunniteltu vain sisäkäyttöön eikä kestä pakkasta..  :evil:

Siististi on siten kuin Traxxaksen tehtaalla ja oikeilla työkaluilla ammattimaisesti asennettu. Myös kotona asennettu käy jos lopputulos on yhtä hyvä.

Auto ei ole huono mutta tässä vaiheessa parempien osien päivittely alkaa kostautua.
Tuo on ongelma oikeastaan vain Savôxn servoilla. Ja tietysti tee se itse mies käy ostamassa kondensaatorin ja kolvaa sen johonkin väliin mutta meille muille on halvalla tuohon ongelmaan ratkaisu. Sen myös saa pois eikä haittaa sitten jälleenmyynti vaiheessa  :wink:
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=8_9_142&products_id=17148

Tai isompi ja toki kalliimpi. Pienempi toimii kyllä hyvin ja pari sellaista vastariin poistaa melko varmasti kaikki virta ongelmat.
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=8_9_142&products_id=17149

Mikäli siis servo haukkaa liikaa virtaa näkyy se ESCn kyykkäämisenä melkein aina. Ei jonkun "oheislaitteen" hitautena  :smiley: Mikäli pyörät kääntyy heikosti on melkein kyse siitä, että servon sisällä on kasa =¤#"%  :wink: Metallirattaat ja vesi.. niin noh..  :cool:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

4wdkanootti

Otanpa kantaa tuohon. Summitin vastari on nykyään jollain lisäefekteiden erikoisliitäänöillä ryyditetty. Seurauksena ei ole vapaita liittimenpainnoja botna yhdityisivät tarkoitettuun jännitesyöttöön. Pitää siis ostaa myös Y-haara ja kahdentaa joku, vIkka toisen ohjausservon liitäntä. Servo toiseen ja konkka toiseen.
Mainittu itse asenteleva voisi vastariin menevää liitintä katsoesaan paikantaa yhdellä kyljellä metallisien kontaktiosien kyljet. Joka metallin päädyssä, johdon puolen pää muovista on tehty joustavaksi. Askarteluveitsellä keventämällä muovin alareunan kynsi ei pidätä joten saat johdon metallipäineen pois. Muovi on niin ahdas ettei liitäntään mahdu muutoksia, mutta saat tinata ja kutistesukan liitinkuoren sulamatta.
Konkka on siis nyt asiana multa selvä.
Jos servo ja ajomoottori molemmat ovat laiskoja on syytä varmistaa että antavat akut ovat molemmat täynnä. Ko automalli kun otttaa ohjaamiseen sähköä vain toiselta akulta!
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Mölli

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 25.08.13 - klo: 00.20
Sillä ratkes, kiitti.
Hassu juttu, ettei mukana tulleissa prosyyreissä ollut linkkiä tonne. Tai ainakaan mä en löytänyt.

Katsoitko radion patterikotelosta?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

4wdkanootti

En ollut se, joka ensiasensi radioon patterit, ni jouduin kysymään. Ei paperia akkutilassa.

Koska koko ajan tuntuu heikolta 3a bec eikä ccbec kopsahtanut tänäänkään luukusta, palautin vakiokoneen ja orkkisnoparin.
Ja koska jonu kuitenkin kysyy näitä:
Molemmat servot pelaa yksinään
Keskinen kalibrointi on tasan.
Ledit melkein sammuu rattia käännelessä.
Tätä oiretta oli hetii ostaessa, vakiosähköilläkin.
Radiot ei resetoile kuitenkaan.
Vahvemmat servot pöydällä odottamassa 10a becciä...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

4wdkanootti

Tulipa todistettua, että harjallinen vakiosettikin kykenee rikkomaan etudiffin hampaat. 3/4 kierrosta auki slipperi, 3s lipo, hidasvaihde ja lukot.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

jaskaman

Losi DBXL, Savage flux XL

McJones

Kyllä se paperilla ihan toimivalta näyttää, sensorillinen voisi toki olla vielä mukavampi.

Vakiopinjoni (15t muistaakseni) on oikein sopiva lähtöpiste 2000kV koneen kanssa 4S lipoilla ja jos tykkää räimistellä kovempaa, voi pinjonia hieman kasvattaakin.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

4wdkanootti

Hobbywing XERUN-150A-SD - BL ESC 1/8  - näyttäs tehon puolesta vielä toimivammalta, vaan onko siinä mitään ryömintäkykyä jos summitin pikkuvaihdetta kallioilla käyttelis välillä?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

McJones

Lankomiehellä Summitissa Xerun 150A + Leopard 4065-1800kV, toimii kyllä, mutta enempi taitaa ko. kuskilla mennä tyyliin 6S ja Kovaa Ajoa. Sensorillinen kone tuohon pariksi olisi toki vielä parempi, jos painopiste on ryömimisen puolella.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Hokkaju

Dewalt on erilaisen nuoren vaihtoehto  :grin:

s.heinonen

Onko mitään järkeä pistää Summittiin kallistuksen vakaajia?
Traxxas Summit / HPI Savage

4wdkanootti

Kallistuksenvakaajan tehtävä on rajoittaa, jäykistämällä joustavasti, ristiinjoustoa.

Jos laitat jäykän ja matalan jousituksen kaveriksi nuo, niin hidasajo-ominaisuudet ja maavara katoaa.
Tilalle sait kovan nopeuden kaarresietoa. Ehkä mutkanopeuttakin osaavissa käsissä.

Yhä korkean maavaran, ja pitkäliikkeisen jousituksen säilyttämällä, et saanut kallistuksenvaimentimia lisättyäsi hidasajokykyä säilymään, etkä saanut kaatumatautia vähenemään nopeassa ajossa. Tassua nostaa vähemmän, mutta kumin sortuessa alle kippaa yhä.

Koko automalli on kahden tyylin kompromissi nyt jo, joten mieltymykset päättää.
Auto ei tartte lukkoja ja vaihteita, jos säädät sen olemaan pelkästään iso nopea.
(Sellasen mallin traxxas tekee eri nimellä)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

s.heinonen

Eli siis Summittiin ja ryömintään noita vakaajia ei kande hommata? Mutta E-Revoon ja bashaukseen kyllä?
Traxxas Summit / HPI Savage

4wdkanootti

Mutu näin. Pito loppuu heti kun vakaaja pakottaa kumin ilmaan. Vauhdissa se on pikku hetnrn, mut crawmeri jää siihe.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

s.heinonen

Kelläs on summitissa tai E-Revossa teräksiset kardaanit ? Mikä mallinumero on takakardaanin dog bone kun en sitä mistää löytänyt ?
Myös sekin auttaa jos viittis mittaa sen takakardaanin dog bonen pituuden ?
Traxxas Summit / HPI Savage