Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Summit

Aloittaja Janezki, 16.10.08 - klo: 18.12

TimoJ

Ei Summitista kannata rakentaa mitään kovin rajua basheria. Ei se sitä kestä eikä sovellu esim. hyppyihin. Vähän kun innostuu ajamaan, niin aina joku paikka on rikki ja rahaa palaa korjauksiin.

Minullakin siinä on 2200kv Hobbywing sensored moottori, Mamba Monster X, 32kg tuplaservot ja niille oma BEC, LEM-diffit ja vaikka mitä. 4S lipoillakin saa jo tarpeeksi tuhoa, en ole siihen 6S tarvinnut. Varaosia on laatikollinen...

Kun taas X-Maxx 8s ei varaosia juuri ole tarvinnut, hyppii ihan eri tavalla kuin Summit ja menee melkein minne vain.

Traxxas X-Maxx 8S, Traxxas Summit 1/10 (Castle MMX & Hobbywing 2200), Tamiya The Fox

Harvester

Joo ei ole tarkoitus rakennella basheria. Leopard hobbyn 2070kv kone ja nopari tulee, kun halvalla sain. Saa nähdä onko niistä mihinkään. Saapahan pojille auton liikkumaan. Etudiffi taitaa olla seuraava remontti kohde.

Pixarmartti

Teräs vetareista mitään suosituksia?

s.heinonen

Mip tekee ainakin ja ebaysta saa alle 40€ pari. Ainakin itellä kestäneet ihan hyvin
Traxxas Summit / HPI Savage

Pixarmartti

Lainaus käyttäjältä: s.heinonen - 28.09.17 - klo: 12.15
Mip tekee ainakin ja ebaysta saa alle 40€ pari. Ainakin itellä kestäneet ihan hyvin

Pistin aikaisemmin hr-racingiltä tilaukseen, olivat paremman väriset :)

s.heinonen

Mipin vetarit kieltämättä aika tylsän värisiä ku ovat kokonaan mustat :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Pixarmartti

http://hot-racing.com/?partnumber=RVO288E06;c=454
6 päivää kesti paketin tulo toiselta puolelta palloa ja ilman tullia  :roll:
nyt on ensimmäiset kestävät osat summitissa

rysäkoijari

nii että nyt loppu se vetareitten vaihto!?  :tongue:
Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

Ville Vainio

Uskon kyllä mipin vetarin olevan laadukkaaampi ja kestävämpi vaikka väri onkin tylsä     
Kyosho Inferno MP9e

Pixarmartti

Lainaus käyttäjältä: Ville Vainio - 13.10.17 - klo: 20.13
Uskon kyllä mipin vetarin olevan laadukkaaampi ja kestävämpi vaikka väri onkin tylsä   

Saattaa olla, ei merkitystä kumpikin ajaa paremmin asiansa paremmin kuin vakiot

Truitti

Herätelläämpäs ketjua hiukan. Tuossa servoremontin yhteydessä murtui virtapiuha moottorin juuresta katki. Sitä pähkäillessä rupesin harkitsemaan harjattomaan aikakauteen siirtymistä. Eurorc :ltä kattelin noita hobbywingin settejä ja jos oikein ymmärsin ezrun max8  olisi ilman sensoria ja xerun xr8 plus olisi sensorilla. Millaisia nuo olisi ajella ja onko tuo sensorillinen miten herkkä särkymään kosteudesta? Auto kulkee ihan passelisti alkuperäisenäkin 2s lipoilla mutta saisihan tuo meno olla molemmista päistä parempaa.

Toinen mitä tuumailin niin onko kukaan asennellut noita progressiivisia jousilinkkuja. Saisiko niillä hieman napakkuutta tuohon alustaan vai ovatko turhakkeet.

mcly

Kyllä sensorillisella on paljon mukavampi ajaa varsinkin tällaisella autolla millä välillä möyrii. Kaasutuntuma on parempi eikä sellainen on/off mitä sensorittomana. Mutta tietysti riippuu ajaako aina lätkä lattiassa vai ajatko maastossa ja kallioilla yms..

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Truitti

No voimalähteen uusiminen siirtyi kun sai tinailtua johdot vakioon takaisin.
Rupesin taakse vaihtaman vetoakseleita kun oli toiselta puolelta melko kulunut nivelen reijästä mikä oli kerran uudelleen porattukin ja sattui olemaan metalliset tyrkyllä. Tuota purkaessa huomasin että laakerit on melko jumissa perässä/ navoissa ja vaihto kunnossa. Tuohon liittyen kun uusia kattelin niin maksaako jostai traxxaksen laakerista turhaan vai ajaako joku eurorc:n laakeri saman asian tuossa paikassa. Vähän haun perusteella joku totesi että tuommoseen "kuluttavaan" paikkaan käy huonompikin, mutta vaikka moottoriin kannattaa asentaa parempaa.
Tilasin myös progressiivi 2 linkuttimet niin kokeillaan tuntumaa niillä.

Chosen4

Lainaus käyttäjältä: Truitti - 30.11.18 - klo: 21.49
No voimalähteen uusiminen siirtyi kun sai tinailtua johdot vakioon takaisin.
Rupesin taakse vaihtaman vetoakseleita kun oli toiselta puolelta melko kulunut nivelen reijästä mikä oli kerran uudelleen porattukin ja sattui olemaan metalliset tyrkyllä. Tuota purkaessa huomasin että laakerit on melko jumissa perässä/ navoissa ja vaihto kunnossa. Tuohon liittyen kun uusia kattelin niin maksaako jostai traxxaksen laakerista turhaan vai ajaako joku eurorc:n laakeri saman asian tuossa paikassa. Vähän haun perusteella joku totesi että tuommoseen "kuluttavaan" paikkaan käy huonompikin, mutta vaikka moottoriin kannattaa asentaa parempaa.
Tilasin myös progressiivi 2 linkuttimet niin kokeillaan tuntumaa niillä.

Kestää sinne laittaa halvempaakin laakeria, nuo Traxxaksen laakerit eivät todellakaan ole mitään erikoisia. Itse olen tilannut nykyään ulkomailta nuo laakerit kun edullisia ei vaan tahdo Suomesta löytyä. Toki jos auto on kiire saada ajoon niin sitten tilaan Suomesta.
Kalusto: Xray T1 Drifteri, Traxxas Stampede 2WD ,Traxxas E-Maxx, Asso SC10 4x4 ja Destiny RX-10S. Youtube: https://tinyurl.com/y88pzfmf

Nenolanjones

Eilen tuli pitkästä aikaa ulkoilutettua Summittia, taukoa taisi olla ainakin puolitoista vuotta  :grin: olevinaan niin kiire tms ettei ole kerenny ajella. Stampeden jo möin eteenpäin mutta tuosta Summitista olen pitäny kiinni, kun omasta mielestä silloin hyvät kaupat tein kun tuossa oli jo Castlen 6s tekniikka kiinni.

Hienosti kyllä kulki vähälumisessa metsässä noilla Mudslingereillä, ei mitään ongelmia mennä eteenpäin vaikka välillä upottikin.

Nyt alkoi taas vaivaamaan tuo pyöränhubien välys. Sen saa hetkeksi pois kun laittaa väliin kutistesukkaa, mutta tahtoo kulua ajan myötä pois. Lueskelin jenkkifoorumeilta että nuo nuo vakiohubit voi modata siten, että leikataan se iso paksu kierreosa pois. Pyörä sitten kiinnitetään isokauluksisella mutterilla siihen pienempään kierretappiin. Tuosta visuaalista apua:
https://forums.traxxas.com/showthread.php?8982869-Hub-Hex-Slop-elimination-17mm-techniques-FAQ

Laitoin nuo pyöränmutterit tilaukseen jos saisi joskus tuon modin tehtyä.

Samalla tilasin jäykemmät jouset taakse, kun tuo perä tahtoo niiata paljon, mikä tosin on ihan ominaisuus. Tilalle tulee tuplaoranssit, mitkä ovat vakio etujouset.

Vaihteistoon otin myös varalle uudet rattaat, oli ajatuksena ehkä modata tuosta vakiosta välys pois, se tahtoo hitaammassa vauhdissa välillä häiritä. Tälläkään hetkellä valmista osaa siihen ei taida tehdä kuin LEM, pitäisi kysellä mitä maksaa jenkkilästä toimitus jos menisikin helpompaa reittiä.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Nenolanjones

Nyt on takajouset vaihdettu jäykempiin ja tehty tuo modaus noihin pyörän hexeihin. Oli aika kivuton homma tuo modaus, kierreosa rautasahalla pois juurta myöten ja viilalla viimeistely. Pikkusen piti noista pyöränmuttereista suurentaa takaa tuota reikää että kiristyy tarpeeksi, en tiiä onko nuo vanteet kiinnityskohdasta sitten ohuemmat kuin orkkikset.

Jos täällä muita Summittilaisia vielä linjoilla on, niin osaako muut sanoa että onko tosiaan ulommainen pyöränlaakeri kokoa 6x13x5? Traxxasin osanumero 5180. Mienasin jo laittaa noita tilaukseen mutta onneksi tarkistin, tuossa omassa on nimittäin paikallaan 6x12x5. En muista oonko ite tuon vaihtanu joskus, mutten muistaakseni täältä ole asiasta kysynyt.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Truitti

Kyllä se semmonen 6x13 taisi olla, mitä muistan tänään omaani kasailleen.

Mie läksin tuota heksi hommelia rakentamaan sillain että porasin 10mm reijän sen mokkulan päähän jotakuinkin 3 mm syväksi ja tiukkaan m4 mutterilla sen mokkulan kiinni ja normaalisti isolla mutterilla pyörä kiinni. Ei ollut tosin mutteria käsillä niin toimivuudesta en osaa kertoa. 10mm reikä siksi että se pikkanen yleisavain mahtui semmoseen reikään. Hieman kierteet jäi liian ohueksi, saman asian olisi ajanut pieni lyhentäminen.

Diitteri

Moi,

Mitäs mieltä raati olisi, onko tästä Summitin voimanlähteeksi kun itselle nämä kv sun muut on vähän heprean sukuista vielä...
https://www.ebay.com/itm/4076-2000KV-Brushless-Motor-120A-ESC-LED-Program-Card-for-1-8-Car-Crawler/362135861455?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

Nenolanjones

Lainaus käyttäjältä: Diitteri - 24.01.19 - klo: 21.07
Moi,

Mitäs mieltä raati olisi, onko tästä Summitin voimanlähteeksi kun itselle nämä kv sun muut on vähän heprean sukuista vielä...
https://www.ebay.com/itm/4076-2000KV-Brushless-Motor-120A-ESC-LED-Program-Card-for-1-8-Car-Crawler/362135861455?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

Onpas täällä hiljaista nykyään... mutta kyllä tuo minun silmään ihan sopivalta näyttää, melko edullinen joten uskaltaako tuolta liikoja odottaa?

Tuo kv luku on passeli, oma castle on 2200. Eli tuolla 2000 saa vähän vähempi kierroksia samalla jännitteellä, mutta vääntöä pitäisi olla enempi (ehkä?) jos nyt oikein olen nuo luvut ymmärtänyt.

Tänään kävin ite pitkästä aikaa ajelemassa, hyvin toimi tuo hex-modi. Takajousia piti hieman kiristää kun tahtoo roikkua tuo perä. Vaihteisto olisi tarkoitus modata jossain välissä niin saisi tuon välyksen pois... sitä odotellessa...
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

s.heinonen

Itteä kiinnostais kans ottaa vaihdelaatikosta välykset pois ja en nyt ihan ulkoa muista sen laatikon toimintaa mut vissii tarvis tehä erilainen se siirtäjän ratas  :shocked:
Traxxas Summit / HPI Savage

tammonen

Tuli hommattua 3d-tulostin ja ajattelin semmosen osan vaihdelaatikkoon tulostella, kunhan saan tulostimen toimintakuntoon.

Täältä löyty valmis tulostustiedosto. https://www.thingiverse.com/thing:2170664/
Serpent srx8-te | Asso sc6.2 | Asso b3.2e x2 | Arrma K8S | Arrma FT | TeamC GT8 brushless x3 | TeamC T8 | TeamC T8v3 | TeamC T8e | Traxxas Summit 1/10 x2 | Traxxas X-maxx | Traxxas TRX4 x2 | UDR x2

tammonen

Tämmösen palikan sain tulostettua, ei ihan täydellinen, mutta uskoisin toimivan. Palikka vielä kuitenkin asentamatta.
Serpent srx8-te | Asso sc6.2 | Asso b3.2e x2 | Arrma K8S | Arrma FT | TeamC GT8 brushless x3 | TeamC T8 | TeamC T8v3 | TeamC T8e | Traxxas Summit 1/10 x2 | Traxxas X-maxx | Traxxas TRX4 x2 | UDR x2

tammonen

Tulostettu palikka paikallaan.

Ennen asennusta auto liikkui "vapaasti" noin 8,5cm ennen kuin laatikko otti vastaan, nyt alle 2,5cm.

Jos ei kestä niin täytyy koittaa tulostaa jostain muusta materiaalista, nyt aineena oli petg.
Serpent srx8-te | Asso sc6.2 | Asso b3.2e x2 | Arrma K8S | Arrma FT | TeamC GT8 brushless x3 | TeamC T8 | TeamC T8v3 | TeamC T8e | Traxxas Summit 1/10 x2 | Traxxas X-maxx | Traxxas TRX4 x2 | UDR x2

s.heinonen

Itellä taas ei tulostinta oo ni aattelin alumiinista sorvaa mut olikin vähän monimutkaisempi palikka ku mitä muistin  :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

s.heinonen

Siivoilin työhuonetta ja laitoin pöydän paikalleen ym ja kaivoin tän romujen seasta esiin :grin:


Vähän on pölyinen ku ei oo 3 vuoteen ajeltu, nooh nyt vois laittaa renkaat alle ja käydä vähä ulkoiluttaa ku on vapaa viikonloppu :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Nenolanjones

Mites on tuo tammosen printtaama palikka kestäny? Kesä oli taas yhtä hulinaa ja nyt talvella tuli kaivettua taas Summit esille, näkyy pelaavan  :laugh: tuo vaihteiston klappi vaan välillä ärsyttää.

Tuo LEM pulju on näköjään noussut taas haudastaan, ja heiltä sais kaikkea kivaa palikkaa Summittiin, tuo vaihteiston ratas olis mielenkiintoisin, mutta suolainen hinta jää sille, kun tulee vielä rahdit jenkeistä päälle. Välttäis minun ajossa tuollainen muovinenkin.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Orkekum

Eikös kellää Summittia oo enää? :D

Hankin viikolla käytetyn Summitin, hieman karun olone, mutta toimiva. Ollu kuulemma kuusvuotiaan käytös ja seissy 6kk




VEnonivelien suojakumit kuivunut pois, renkaiden kumit kunto ookoo, mutta pientä halkeamaa löytyy.
Olin eilen koeajamassa sitä, ja huomasin et etudiffi välillä pelleili, joten aattelin tänäiltana avata ja katella mitä kuuluu.

Jaah, eikai tuo öljy ny hopea pitäs olla?


En ny oikein tiedä MITEN näin saa ajettua.


Nyt oottelen uusia osia diffiin, EuroRc'lta tilasin ku kaikkea tarvittava oli talossa, rattaat, tiiviste, öljy....
Samalla mietin pitäskö varmuuten vuoks avata takadiffi ja vaihtaa öljy sinne vai antaa olla ja toivoa parasta?
TRX4-Sport, Traxxas Bandit, Traxxas Summit, MST CFX kit Unimog, Himoto 1:18 truggy

Ipperu

Öö...5 vuotta vanhan Stampeden  diffeihin ei ole "tarvinnut" koskea vielä kertaakaan... :cool:
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Orkekum

Lainaus käyttäjältä: Ipperu - 10.08.20 - klo: 22.32
Öö...5 vuotta vanhan Stampeden  diffeihin ei ole "tarvinnut" koskea vielä kertaakaan... :cool:

Uskon, en vain tiedä millä tyylillä vanha omistaja ajoi tällä, ollu kuusvuotias ja ajo noin vuoden, 6kk seissy  :huh:
Mutta miten diffin saa tommoseen sörsseliin en tiedä, mutta osia tulossa niin saadaan sekin korjattua.
TRX4-Sport, Traxxas Bandit, Traxxas Summit, MST CFX kit Unimog, Himoto 1:18 truggy

mikari

ns p*skaringin pyörityksellä voisi onnistua
Kiitos 20 vuodesta!