Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally

Aloittaja RangerWalker, 18.10.08 - klo: 13.12

jej

#2310
Tää nyt menee vähän ot :ksi mutta kysyn kuitenkin, kun täällä on nyt puhuttu epa :sta sun muista radioiden säädöistä, että mitä eroa on epa :lla (end poind adjuster) ja dual ratella? Eurglen gigasista löytyy kumpikin. Entä mikä on exponential? Neuvokaa jos/kun osaatte. Kiitos! :wink:

edit. kirjoitusvirhe
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

gbvb28

Noniin alku peränen laturi hajosi kun nostin akkua.... Johdot poikki. Huom en repäissyt/riuhtaissut vaan nostin johto löysänä...  :huh: Eli laturi olis tarpeen  :grin: (ei viitti alkaa juottaa tätä kiinni...)
Satunnainen ajaja.

jej

#2312
Mitenkäs se nyt niin helposti katkesi? Ostitko auton Suomesta? Silloin vaan laturi takuuseen menemään... Eihän laturin johtoa ole joskus aiemmin vahingossa joku riuhtaissut?l

Sori tuli tuplana :roll:
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

jej

Mitenkäs se nyt niin helposti katkesi? Ostitko auton Suomesta? Silloin vaan laturi takuuseen menemään... Eihän laturin johtoa ole joskus aiemmin vahingossa joku riuhtaissut?

Lainaus käyttäjältä: jej - 14.01.12 - klo: 22.17
Tää nyt menee vähän ot :ksi mutta kysyn kuitenkin, kun täällä on nyt puhuttu epa :sta sun muista radioiden säädöistä, että mitä eroa on epa :lla (end poind adjuster) ja dual ratella? Eurglen gigasista löytyy kumpikin. Entä mikä on exponential? Neuvokaa jos/kun osaatte. Kiitos! :wink:

edit. kirjoitusvirhe
?
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

jej

Kattokaapa revoistanne ja miksi ei myös slässeistä ja rallyistä, kun otatte kuvassa keskellä olevan pohjaosan pois, niin onko bulkheadeissa väljää? Omassani on noin 1mm, saisiko sitä pienemmäksi jotenkin?
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

hankar

Jej mikä kuva?

Kysymystä pukkaa taas... Onko nuo diffien lautasrattaat ja pinioni metallia? Aloin vaan katselemaan jos ois jossain vahvempaa osaa tuohon, mutta ilmeisesti vakiotkin on jo sentään metalliset. Antaakohan ne bulkheadit periksi 3S:illä jos kokemuksen perusteella porukka meinaa että noi rattaat ei kestä? Epäilyttää että bulkheadin joustaessa rattaiden kosketuskulma muuttuu ja hampaat alkaa katoamaan, kun voisi ainakin kuvitella että oikeassa asennossa pysyessään pienetkin metalliset hammasrattaat kestää aika paljon tehoa kun kierroksia piisaa eikä paikkoja rikota väännöllä pikku kierroksilla. Onneksi nuo 1/16 vehkeet on keveitä niin voimat ei ole mitään ihan älyttömiä. Eilen kaupassa tuli ihmeteltyä 3.3 revoa, joka alkaa oleen jo aika paljon isompi -joten se siitä hyvästä ideasta että hommaisi pikku revon näköisen ison e-revon ilman että hallitus hoksaa  :grin:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

jej

#2317
No kuvahan se tietenkin unohtui. Kuvakoko on liian iso. Miten porukka saa pienellä kuvakoolla tarkkojakin kuvia? Mutta siis se pohja levy mikä on siinä takana bulkheadin päällä.

Edit. Kuva tulikin linkkinä
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

nukkumasa

Onko kenelläkään kokemusta tuosta Center diffistä?

Ajattelimpa vain näin, että onko sillä käytännön merkitystä nuitten lautaspyörien kestävyyden kanssa?

Eli jos ostan Center diffin, niin rupeasiko takapään hampaat pysymään kasassa. Lähinnä kesää ajatellen, talvella ei ole ollut vielä kummoisia ongelmia.
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

jej

No kyllähän sen nyt ihan maalaisjärjellä ajateltuna pitäisi auttaa. Itse ostin sen alkutalvesta niin en tiedä miten paljon se auttaa. Ainakin ohjautuvuus parani. Ja tietysti se miten jäykät öljyt siihen laittaa vaikuttaa miten paljon siitä on hyötyä.
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

hankar

Kyllä se keskidiffi varmasti edesauttaa voimien tasaamista niin että paikat kestää paremmin, kun teho karkaa ilmassa olevan renkaan kautta, jolloin perä ei pyöri yksinään ja väkisin. Ei se ole ainakaan kallis kokeilu ja onhan siitä sekin etu että etupyörätkin ruopii maata ilman että auto koittaa koko ajan keulia ympäri.  Tässä noita etu- ja takadiffien rattaiden kestosta tullut luettua, niin vaikuttas siltä että ne alkuperäiset bulkheadit joustaa ja se ei edes auta kestoa. Hajoileeko ne rattaat ihan tasasellakin vai epäonnistuneissa hypyissä?
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

mikari

Lainaus käyttäjältä: nukkumasa - 17.01.12 - klo: 08.48
Onko kenelläkään kokemusta tuosta Center diffistä?

Ajattelimpa vain näin, että onko sillä käytännön merkitystä nuitten lautaspyörien kestävyyden kanssa?

Eli jos ostan Center diffin, niin rupeasiko takapään hampaat pysymään kasassa. Lähinnä kesää ajatellen, talvella ei ole ollut vielä kummoisia ongelmia.

Ole nopea, Sabessa enää yksi ku tilasin äsken yhden  :wink:
Pitääpä kokeilla jos junnukin tykkäis ajettavuudesta, rallyyn siis, kai se siihenkin sopii.
Kiitos 20 vuodesta!

nukkumasa

laitoimpa tilauksii, voimpa sitten sanoa onko hyötyä  :wink:
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

vator

Kerro ihmeessä kokemuksia itsellänikin on ongelmia toisen auton rattaiden keston kanssa. Siihen oli edellinen omistaja lyönyt keskidiffin jumiin liimalla ja en ole ruvennut muuttamaan.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

jej

#2324
Lainaus käyttäjältä: vator - 17.01.12 - klo: 17.44
Siihen oli edellinen omistaja lyönyt keskidiffin jumiin liimalla ja en ole ruvennut muuttamaan.
Erittäin järkevää ostaa keskidiffi ja liimata se sitten lukkoon :laugh: Nopeammin siihen olisi laittanut sen vakiorattaan takaisin paikalleen...
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

nukkumasa

Lainaus käyttäjältä: hankar - 17.01.12 - klo: 09.03
Kyllä se keskidiffi varmasti edesauttaa voimien tasaamista niin että paikat kestää paremmin, kun teho karkaa ilmassa olevan renkaan kautta, jolloin perä ei pyöri yksinään ja väkisin. Ei se ole ainakaan kallis kokeilu ja onhan siitä sekin etu että etupyörätkin ruopii maata ilman että auto koittaa koko ajan keulia ympäri.  Tässä noita etu- ja takadiffien rattaiden kestosta tullut luettua, niin vaikuttas siltä että ne alkuperäiset bulkheadit joustaa ja se ei edes auta kestoa. Hajoileeko ne rattaat ihan tasasellakin vai epäonnistuneissa hypyissä?

Varmasti tuo hyppiminen nopeuttaa diffien kulumista, mutta aika kevyttä hyppimistä on ollut, ja harvoin on tullut veto päällä maahan, saatika sitten täysillä kierroksilla. Luulempa, että nuo kiihdytykset on syönyt suurimman osan hampaista, kun tahtoo tuo keula karkailla ilmaan. Katellaas nyt uudemman kerran, kun CD tulee.
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

vator

Lainaus käyttäjältä: jej - 17.01.12 - klo: 18.30
Lainaus käyttäjältä: vator - 17.01.12 - klo: 17.44
Siihen oli edellinen omistaja lyönyt keskidiffin jumiin liimalla ja en ole ruvennut muuttamaan.
Erittäin järkevää ostaa keskidiffi ja liimata se sitten lukkoon :laugh: Nopeammin siihen olisi laittanut sen vakiorattaan takaisin paikalleen...

En vissiinkään tarpeeksi selkeästi ilmaissut että kyse oli kyosho mini infernosta jossa vakiona keskidiffi. Ja ostin auton käytettynä siis edellisen omistajan tekosia. :wink:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

jej

Lainaus käyttäjältä: vator - 17.01.12 - klo: 21.27
Lainaus käyttäjältä: jej - 17.01.12 - klo: 18.30
Lainaus käyttäjältä: vator - 17.01.12 - klo: 17.44
Siihen oli edellinen omistaja lyönyt keskidiffin jumiin liimalla ja en ole ruvennut muuttamaan.
Erittäin järkevää ostaa keskidiffi ja liimata se sitten lukkoon :laugh: Nopeammin siihen olisi laittanut sen vakiorattaan takaisin paikalleen...

En vissiinkään tarpeeksi selkeästi ilmaissut että kyse oli kyosho mini infernosta jossa vakiona keskidiffi. Ja ostin auton käytettynä siis edellisen omistajan tekosia. :wink:
Joo siis ymmärsin ettei se ollut sinun tekosia mutta en lukenut tarpeeksi ajatuksella, kun krjoitit että " ongelmia toisen auton rattaiden" ja ajattelin että kyse oli revosta. Sori ot mut huomasin olevani jo vanhempi jäsen :laugh:
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

jej

#2328
Ihan hauska kokeilu sinällään :roll:, ja ei tainnut jäädä ihan kokeiluksi, koska nuista saa juuri sopivat pidot auratulle pihalle. Ei ole enää sitä luisuttelua. Nuo on siis kuumaliimaa ja yllättävän hyvin pysyy kiinni, ei ole vielä irtoillut mistään. Samalla voi kokeilla miten hyvin mikin kuvio pitää. Kannattaa kokeilla jos ei aio nastoittaa renkaita tai ostaa uusia renkaita. :wink:
edit. nyt on kuvakin...
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

gbvb28

katos vaan,hyvä idea! itsellä oli suunnitelmissa kuumaliimata valot kopan katolle,mutta taisi tulla lisä suunnitelmia ;)
Satunnainen ajaja.

nukkumasa

Lainaus käyttäjältä: vator - 17.01.12 - klo: 17.44
Kerro ihmeessä kokemuksia itsellänikin on ongelmia toisen auton rattaiden keston kanssa. Siihen oli edellinen omistaja lyönyt keskidiffin jumiin liimalla ja en ole ruvennut muuttamaan.

En ole ainakaan vielä hetkeäkään katunut ostoa. Auton käyttäytyminen muuttui radikaalisti parempaan suuntaan ja kiihtyvyys parani (ainakin lumella), joten plussaa siitä. Nyt keulakin pysyy suhteellisen hyvin maassa  :azn:
On myös helppo vaihtaa takaisin alkuperäinen ratas, jos sille päälle sattuu... Törkkäsin 50K ölpit sisää ja tuntuu toimivan sillä hyvin.
Voisimpa melkein suositella  :wink:
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Kalle

#2331
Tuo kuumaliima ei tule kauaa pysymään, on meinaa kohta aika haurasta matskua.  :wink:

korapsi

Mitkäs renkaat ois hyvät huopamatolle mini erevoon? kun kaveri semmosta kyseli.(pitäs olla suomalainen kauppa)
Asson b4.1 ja losi mini rock crawler.

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: korapsi - 20.01.12 - klo: 08.40
Mitkäs renkaat ois hyvät huopamatolle mini erevoon? kun kaveri semmosta kyseli.(pitäs olla suomalainen kauppa)

Minipin? Sun pitää vain löytää 2.2 vanteet 12mm hexeillä.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

korapsi

Minipinnejä aattelinki mut kannattaako laittaa ne minipin taka renkaat myös eteen?
Asson b4.1 ja losi mini rock crawler.

jej

Yleensä nelivetoisessa autossa käytetään samanlaisia renkaita edessä ja takana. :wink: :wink:
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: korapsi - 20.01.12 - klo: 10.58
Minipinnejä aattelinki mut kannattaako laittaa ne minipin taka renkaat myös eteen?

Laita mielummin eteen eturenkaat ja taakse takarenkaat. Ovat yhtä korkeita mutta leveys on eri
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

vator

#2337
Voi sitä tunnetta, kun kolmen viikon tauon jälkeen sain eilen kuuden tunnin aherruksen jälkeen auton kuntoon ja tänään testaamaan. :cool: Puuterilunta oli parisenttiä maassa niin hyvin pöllysi. Kahden rinnankytkettyjen 2s akkujen tyhjennyksen jälkeen ei meinannut edes autoa löytää sen lumi määrän alta. :laugh:

Edit: Ilo ja ehjä auto loppu lyhyeen. :cry: Servo otti loparin ja kun sen avasin niin ei ollut edes märkä. Onko tämä tämän auton vakio servo?
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43217&grpid=3203&order_id=WO1327159838
Vai löytyisikö suomen maasta joitain parempia servoja?
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

gbvb28

Lainaus käyttäjältä: vator - 21.01.12 - klo: 13.51
Voi sitä tunnetta, kun kolmen viikon tauon jälkeen sain eilen kuuden tunnin aherruksen jälkeen auton kuntoon ja tänään testaamaan. :cool: Puuterilunta oli parisenttiä maassa niin hyvin pöllysi. Kahden rinnankytkettyjen 2s akkujen tyhjennyksen jälkeen ei meinannut edes autoa löytää sen lumi määrän alta. :laugh:

Edit: Ilo ja ehjä auto loppu lyhyeen. :cry: Servo otti loparin ja kun sen avasin niin ei ollut edes märkä. Onko tämä tämän auton vakio servo?
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43217&grpid=3203&order_id=WO1327159838
Vai löytyisikö suomen maasta joitain parempia servoja?
Minulta löytyisi vara servo,jos sattuu kiinnostamaan.

Satunnainen ajaja.

jej

Lainaus käyttäjältä: vator - 21.01.12 - klo: 13.51Onko tämä tämän auton vakio servo?
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43217&grpid=3203&order_id=WO1327159838
Vai löytyisikö suomen maasta joitain parempia servoja?
Kyllä tuo on vakio servo. Kannattaa lukea pari viimeistä sivua tästä topicista, on aika paljon keskusteltu viimeaikoina servoista...
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |