Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally

Aloittaja RangerWalker, 18.10.08 - klo: 13.12

maironi

Paljonko maksaa e-revo tai e-slayer halvimmillaan suomessa. alko kiinnostus heräämään ku kattelin niitä
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

trax.xas

No nyt syyhysi sormet tähän värkkiin niin että laitoin tuolta sabelta tilaukseen  :cheesy:
Maltan tuskin odottaa että pääsen paketin hakemaan ja availemaan :p Onkos slashissa sama vika kuin hämähäkissä että pivottipesät hajoavat helposti? Taitanee tosin olla juuri samat alustat mutta ajattelin silti kysyä ^^
Koskahan tulee 1/16 stampede :o Jotenkin sellainen kutina että sellaisen kehittelevät.
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Casull

Lainaus käyttäjältä: trax.xas - 09.02.10 - klo: 00.36
Koskahan tulee 1/16 stampede :o Jotenkin sellainen kutina että sellaisen kehittelevät.

Toivottavasti ei koskaan...
Nämä pienet nelivetoisetkin on aivan tarpeeksi hankalia saada pidettyä edes hetkittäin lapasessa.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

trax.xas

Lainaus käyttäjältä: Casull - 09.02.10 - klo: 01.00
Lainaus käyttäjältä: trax.xas - 09.02.10 - klo: 00.36

Toivottavasti ei koskaan...
Nämä pienet nelivetoisetkin on aivan tarpeeksi hankalia saada pidettyä edes hetkittäin lapasessa.

Mielenkiintoinen mielenkiintoinen  :roll: Siis no nämä pienethän autot ovat tarkoitettu pelleilyyn. Stampede on ollut vaan uskollisin peli mitä ollut , eli tekisi juuri samanlaisen , skaalan heittäis vaan 1/16

Casull

Sitten kun saat oman pikkurevon, kokeile varsin ottaa etukardaani hetkeksi irti ja ajaa sillä...  :wink:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: juhku1 - 08.02.10 - klo: 12.01
Lainaus käyttäjältä: sjos - 07.02.10 - klo: 21.16
Mut, Integyn romuihin ei kannata sekaantua.

Miks, onko ne huonoja?

No Integyn aluja laitetaan yleensä näihin "shelf queen" autoihin, mitkä kiiltelee hyllyssä vain.
Eli jos antaa mailaa autolle niin ei kannata Integya laittaa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

sjos

Tässä pieni testivideo revolla + GoPro kameralla.

son loppu ny.

apt93

Mistäs tilasit gopron ja paljon makso? Suomessa ton hinta on aika suolanen.

sjos

Towerist towerilt.. http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWVE1

Kaikkinensa hinnaksi tuli baut 140€ (alv:ineen, nou tullia).
son loppu ny.

Bassoan

Kuin kauan tota auton mukana tulevaa akkua kuuluu pitää tuossa mukana tulevassa laturissa jotta se on täysin latautunut? Eikai siitä ole mitään haittaa jos laittaa juuri tyhjäksi ajetun akun lämpimänä lataukseen?

Stampede

Nyt pitää taas kysyä asiaa paremmin tuntevilta, kun on nuo omat sähkömiehen taidot olemattomat :roll:
Sain tänään Traxxasin Velineon VXL 3s -noparin käsiini, siis isommalle autolle (Rustler) tarkoitetun. Voinko testata sillä pikku revoa, jotta näkisin onko vika tosiaankin sen omassa noparissa vai rikkooko testaus esim. revon moottorin?
Kiitos ja kumarrus kaikille vastaamiseen vaivautujille  :azn:

Rusakka

Voi testata, koska se on isompi, mutta esim. 1/16 auton noparilla ei kannata kokeilla 540 kokoista konetta, koska s ylikuormittuu! Mutta ei tuossa pitäisi olla mitään, jos sen kytkee revon koneeseen.
Traxxas Slash
Losi CC

Makro86

Lainaus käyttäjältä: Makro86 - 07.02.10 - klo: 19.14
Olisiko jollain jeesiä kun olin tossa ajelemassa kahdella 3s 1550mah Rhino rinnan, "piikki" renkailla, keskidiffi asennettuna ja pinioni vaihdettu siihen toiseen.
Eli jonkun aikaa ajeltuani jäi paikoilleen ja kuin pinioni olisi löystynyt mutta ei vaan sieltä vaihdelaatikosta, todennäköisesti keskidiffin rattaat taas löystyny tms. Viimeksi kävi samaten mutta SandPaweilla. Noilla 2s 2200mah:lla toimi kyllä hyvin, onks nois akuis ny vähä liikaa jytyy toho setuppii? Auttaako vakio pinionin vaihtaminen ton option tilalle tai keskidiffi pois ja myös orkkista paikalle? Kuinka kireellä muuten toi slippery clutchi ruuvi kuuluu olla, aika kuumana motti ja nopari kävi..  :undecided:

Ajopaikka oli tasasta lunta, pientä kaasua ja välillä lähes täysiä joku +10min

Noniin, itse itseäni toistaen elikkä vika oli tällä kertaa keskidiffin rattaassa eli oli mennyt hieman sileäksi ja tämän takia ajot loppuivat. Oliko siis tuo 23 optio pinioni liian kireä 3s Rhinon 1550 rinnankytkennällä vai johtuiko se piikkirenkaista/sandpaweista?  :smiley:
Nyt sitten vakio kamat sisässä +pinioni ja tarkoitus ajella uudestaan noilla 3s +piikeillä  :laugh:
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

Stampede

Lainaus käyttäjältä: jesi - 07.02.10 - klo: 19.26
Jos sähköt sekoilee, kantsii koittaa ottaa ohjausservon johto irti vastarista...
Nyt lähti pelaamaan  :grin: Olin kyllä ottanut johdot irti ja kokeillut vaihtaa toisinpäinkin, mutta eipä auttanut kunnes vasta äsken. Otin servon johdon vastarista ja pari kertaa kokeiltuani kaasutusta lähtikin toimimaan. Laitoin servon johdon paikalleen ja edelleen toimii, kyllä tämä sähköautojen maailma on ihmeellistä  :cheesy:
Kiitos kaikille neuvoja antaneille, taas olen viisaampi kun tulee ongelmia eteen!

trax.xas

Hihiii , huomenna taidankin päästä availeen pakettia , olo on kuin pikkupojalla joka on saanut tikkarin  :mrgreen:  Monenkos millin hexit noissa on? Ei pistäny silmään kun selailin kuvausta =/

next

trax.xas

Tietääkös kukaan että mikä on ns. ahkerin Traxxaksen maahantuoja suomessa? Sabelta ainakin näyttänee jotakin osaa löytyvän ja muutenkin aika ahkerasti pitää Traxxasta mallistossa.
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25348&grpid=5040 Siinä voisi olla montuille menijät.

carbon666

Joo o tuli tehtyä revoon lukko takaperään ja tuntuu menevän huomattavasti paremmin paksummassakin hangessa noilla sand paw:eilla. Sinitarraa niin paljon kun vaan menee niitten pikku rattaitten väliin ja homma toimii tai ainaki 1 lipollinen ajettu ja vielä pelaa  :grin:
-Traxxas E-revo 1/16 vxl-  -Carson crt 4x4 petrol-  -Hpi rs4 pro2-  -Kyösti twin force (projektina)-  -2kpl kyösti fw06-
Myytään nitro kyöstit http://www.nettivaraosa.com/916891

trax.xas

Mitäs ootte poijat mieltä tästä?
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41579&grpid=2203
Oliskohan toi ihan hyvä toho slashiin , kylkeen viel joku ~4000kv moottori. Onkos tos noparis mitään käämi rajoitusta , itse en ainakaan löytänyt tuosta mitään , no eipä mun englannin taidos kehumista ole  :grin:

track-truck

Mites olis tämmönen http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39723&grpid=4306 Tulis varmaan saman hintaseks kun toi ja joku motti?
Toimii käyttäjällä: minicrossiheppu

trax.xas

Kiitoksia linkistä , taidan tuohon turvautua jos ei löydy käytettynä :)

Lainaus käyttäjältä: track-truck - 10.02.10 - klo: 14.17
Mites olis tämmönen http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39723&grpid=4306 Tulis varmaan saman hintaseks kun toi ja joku motti?

jesi

Lainaus käyttäjältä: Stampede - 09.02.10 - klo: 18.47
Jos sähköt sekoilee, kantsii koittaa ottaa ohjausservon johto irti vastarista...
Nyt lähti pelaamaan  :grin: Olin kyllä ottanut johdot irti ja kokeillut vaihtaa toisinpäinkin, mutta eipä auttanut kunnes vasta äsken. Otin servon johdon vastarista ja pari kertaa kokeiltuani kaasutusta lähtikin toimimaan. Laitoin servon johdon paikalleen ja edelleen toimii, kyllä tämä sähköautojen maailma on ihmeellistä  :cheesy:
Kiitos kaikille neuvoja antaneille, taas olen viisaampi kun tulee ongelmia eteen!

50eur.

Ja säädin poijaat, pikku revo on ns puolet isompi ja painavempi mitä 1:18 autot, joihin noi säätimet on tarkoitettu.
Että ei voittoa.
/ Jere Siirilä

trax.xas

Mitäs tarkalleen täs tarkoitat tolla 50€? Ja itse olen slashiin ostamassa.

Lainaus käyttäjältä: jesi - 10.02.10 - klo: 16.27
Lainaus käyttäjältä: Stampede - 09.02.10 - klo: 18.47

50eur.

Ja säädin poijaat, pikku revo on ns puolet isompi ja painavempi mitä 1:18 autot, joihin noi säätimet on tarkoitettu.
Että ei voittoa.

jesi

50eur oli osoitettu mr stampedelle päivän pelastamisesta.

Ja revo ja slassi on tässä tapauksessa yksi ja sama.
/ Jere Siirilä

sjos

Huumorilla rajansa  :evil:

Meinasitko laittaa lumikolan revon perään, mihin akut laittas..
son loppu ny.

track-truck

No joo meni ehkä vähän yli. Ois pitäny laittaa se mikä meni sharkkiin klemmarilla.

apt93

Eikös kyseinen motti toiminut loistavasti jonden sharkissa??

track-truck

Mistäs niin luit en minä muista jos toimii niin toimii.

apt93