Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally

Aloittaja RangerWalker, 18.10.08 - klo: 13.12

newbie78

#3330
@s.heinonen Joo, just tota päivitysdiffiä itsekin katselin, mut en sit vain raaskinut hommata. Nyt maksoin jonkun euron varaosasetistä (TRX7079) ja hyvin toimii.

En sitten tiedä noista rakennetta jäykistävistä alumiiniosista, kuten esim. rungosta. Muoviosat kuitenkin joustavat ja mitä tapahtuu, jos tuon jouston poistaa autoa "liikaa" jäykistämällä. Rupeavatko heikoimmat osat hajoilemaan? Mulla ainakin auto saanut niin kovaa kyytiä, et alumiinirunko saattaisi olla jo ihan mutkalla.  :wink:

Mut silti alurunko voisi olla vaihtoehto... Tosin painoa en vielä googlannut eli paljonkohan tuosta tulisi lisää vs. normirunko? Kenelläkään kokemusta? Entäpä hiilikuituosat tai -runko: https://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8759#.VCA69_mSyuI?

TheToyz.com:sta Ebayn kautta lähti hiilikuituinen takasiipi (TRA7122G) about 10 eurolla posteineen http://www.ebay.com/itm/Traxxas-1-16-Mini-Revo-High-Downforce-Exo-Wing-TRA7122G-/201174980069?. Saapa nähdä, miten tuo katukosketuksessa hajoaa.  :evil:
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

newbie78

Jäärenkaat pitäisi näpertää talveksi. Tällaisista ajattelin työstää: http://www.ebay.com.my/itm/311033417149?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com.my%2Fsch%2Fi.html%3F_sacat%3D0%26_from%3DR40%26_nkw%3D311033417149%26_rdc%3D1

Mutta mietin, et mistä nastat... Tein viime talveksi yhdet ja ovat edelleen varastossa, mutta nyt pitäisi lyhyemmillä ja turvallisemmilla "nastoilla" varustetut tehdä. Lyhyt = 7 - 10 mm, joista 2 - 3 mm ulkona.

Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

mcly

Mielummin tällaiset  :wink: Suojalasit ja puku vaan päälle :cool:

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

s.heinonen

Se voi kyllä olla että alu runko tuo liikaa painoa ja jäykyyttä jonka johdosta kestävyys vain huononee :undecided:
Tuota Integyn hiilikuitu runkoa kans ite katoin ja se vois olla hyvä kun hiilari just semmosta kevyttä ja joustavaa.

Itsellä ollut tuo traxxasin hiilikuitu siipi ja pettymyksenä oli että se on vain hiiluidun näköisksi maalattua/ tarroitettua muovia mutta siisti siitä huolimatta :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

newbie78

#3334
@mcly "Meat Wagon"... :laugh: Moottorisahan terää löytyisi minultakin. Kuka tuollaisen on rakentanut? Jää varmasti melkoisen komeat jäljet jäähän. Mut noissa tuskin on kovin hyvä sivuttaispito..

Tässä meikäläisen "talvirenkaat"...ja lyhyemmät piikit olisivat tervetulleet:

Jäällä kotitekoisilla piikkirenkailla:
http://youtu.be/KYnSdkSqaYc

Ohjasin autoa yhdellä kädellä ja kuvasin toisella pitämällä puhelinta: ei siis mikään huippuvideotaideteos.  :tongue: Alla oli vanha ja huonohko 2S-akku. Mutta pito oli erinomainen!

Mutta tällaisten kanssa pitää olla sitten erityisen varovainen, sillä esim. nuo ruuvit lähtevät mahdollisesti irrotessaan todella kovaa noista renkaista irti. Suojalasit ja ei muiden ihmisten lähettyville. Älä tee perässä, ellet ole ihan varma virityksestäsi.  :police:
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

mcly

Toi kuva ollut tuolla Bensa puollela kun ovat puhuneet talvirenkaista ja renkaista ylipäätään.. Ei taida olla foorumilainen  :azn:

Näiden kanssa tosiaan kannattaa olla varovainen ja on ehkä hieman kyseenalaista myös ajella piikkirenkailla tai vastaavilla noin kaupungin luistelukentälläkin  :police:  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

newbie78

@mcly Jep, samaa mieltä. Ei tuo jää tuosta kulunut, mutta muut ihmiset pitää tietty huomioida ja toki varmistin, ettei lähimaillakaan ollut muita. Tuo oli itse asiassa ihan ensimmäinen testisetti saatuani renkaat valmiiksi ja kun muistellaan, minkälainen viime talvi oli, niin pakko oli edes jossain käydä kokeilemassa. Mökille aurasin järven jäälle radan, mutta jää suli ennen ensimmäistäkään ajokertaa.

Kesällä kävin kyseisellä kentällä muutaman vedon ajamassa ja siellä oli muutamat paljon pikku E-Revoa isomman RC-auton jäljet. Ja ikävä kyllä myös oikealla autolla oli joku käynyt.  :sad:
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

temppa.kk

Nyt sitten irtosi grave diggeristä vetoakseli tuolta diffin päästä! :angry:
Miten sen on tarkoitus mennä sinne paikalleen?

temppa.kk

Lainaus käyttäjältä: temppa.kk - 26.09.14 - klo: 07.38
Nyt sitten irtosi grave diggeristä vetoakseli tuolta diffin päästä! :angry:
Miten sen on tarkoitus mennä sinne paikalleen?
Nyt oon koko päivän sitä yrittänyt tuonne takaisin survoa mutta ei se vaan mene.

Millä pyhällä hengellä se sinne oikein menee?

mcly

Lainaus käyttäjältä: temppa.kk - 26.09.14 - klo: 15.19
Lainaus käyttäjältä: temppa.kk - 26.09.14 - klo: 07.38
Nyt sitten irtosi grave diggeristä vetoakseli tuolta diffin päästä! :angry:
Miten sen on tarkoitus mennä sinne paikalleen?
Nyt oon koko päivän sitä yrittänyt tuonne takaisin survoa mutta ei se vaan mene.

Millä pyhällä hengellä se sinne oikein menee?
Siis toinen takavetari irtos siitä tapista mikä tulee diffistä ulos ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

eSATA

Tai jos teleskooppi irtosi niin hahlot on eri levyisiä eli menee kahdessa asennossa.
Cannondale Scalpel Team Replica

temppa.kk

#3341
http://traxxas.com/explodedviews/71054-Driveshafts-Assembly
Eli tuosta kuvasta osa numero 7150 eli koko helahoito irtosi tuosta osasta numero 7057.

mcly

Lainaus käyttäjältä: temppa.kk - 26.09.14 - klo: 16.00
http://traxxas.com/explodedviews/71054-Driveshafts-Assembly
Eli tuosta kuvasta osa numero 7150 eli koko helahoito irtosi tuosta osasta numero 7057.
Sun pitää irroittaa se koko 7150 paketti sieltä ulos. Ottaa siis diffin päästä irti ensin sillä yhdellä ruuvitapilla ja samoin sun pitää irroittaa se sun taka hubista missä on ne laakerit ja mihin rengas. Näin saat koko 7150 irti. Sitten se kasaat sen irrallaan ja asetat takaisin. Onnistuisiko se ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

temppa.kk

Irrotin axlecarrierin mutta en saanut sitä diffistä tulevaa osaa irti koskaruuvvi oli niin p*skassa ja kulunut. Sitten rupesin taas nuijimaan ja naps! Se meni paikoilleen!! Ei tainnut särkeä mitään kun kestihän tuo lähes kahden tunnin muta rallin :grin:

Kiitos kaikille avusta!

mcly

Lainaus käyttäjältä: temppa.kk - 26.09.14 - klo: 19.29
Irrotin axlecarrierin mutta en saanut sitä diffistä tulevaa osaa irti koskaruuvvi oli niin p*skassa ja kulunut. Sitten rupesin taas nuijimaan ja naps! Se meni paikoilleen!! Ei tainnut särkeä mitään kun kestihän tuo lähes kahden tunnin muta rallin :grin:

Kiitos kaikille avusta!
Jaa.. sä olet pyöristänyt sen.. nice..  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

temppa.kk

Nyt tekis mieli huutaaa! :angry:
Ei tullut kyllä lasta ei pas*kaa tuosta diffin lukitsemisesta vaan laitoin visiin liikaa limaa ja puolet pursu sinne missä sitä ei pitäisi olla. Ja nyt tuota kerpeleen diffiä ei saa kasattua kun liimaa joka puolella.

Onko kellään mitään vinkkiä millä tuo vit** pikaliima llähtee irti?

antti_r

Lainaus käyttäjältä: temppa.kk - 27.09.14 - klo: 18.35
Nyt tekis mieli huutaaa! :angry:
Ei tullut kyllä lasta ei pas*kaa tuosta diffin lukitsemisesta vaan laitoin visiin liikaa limaa ja puolet pursu sinne missä sitä ei pitäisi olla. Ja nyt tuota kerpeleen diffiä ei saa kasattua kun liimaa joka puolella.

Onko kellään mitään vinkkiä millä tuo vit** pikaliima llähtee irti?
Pikaliima lähtee asetonilla, jota saa esim. apteekeista ja rautakaupoista.
Team Associated B44.3 | JQ The Car Yellow Edition | JQ eCar

s.heinonen

laitat Kemppi lukon jos lukon haluat, kestää sen mitä rattaat kestää :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

temppa.kk

#3348
Ei tämä auto toimi koskaan!
Nyt tänään kun sain lioteltua nuo liimat pois niin kasasin tuon ihan samalla lailla kun sen olin purkanutkin.
Ja nyt se kerpele rahisee eikä liiku oikein mitenkään.
Renkaista kun pyörittää niin likkuu ne jotenkin mutta juurikaan hyvin.
Jos ei tuo nyt ala toimimaan niin kyllä lentää mehtään koko laitos!

EDIT. Onko normaalia että pohjasta näkyy tuolla diffikotelon keskellä tuommoinen muutaman millin rako?

Henripit

Ei sitä rakoa sinne ole suunniteltu, mutta väkisin se sinne aina jostain ilmestyy. Ja diffi kerää sitä kautta hiekkaa sisäänsä. Kannattaa tiivistää vaikka jollain teipillä se rako.

temppa.kk

Eikö kellään muulla ole hajua että mikä vika?
Joku se tuolla diffissä jumitta mutta kun vaikka kuinka avaa ja tutkii niin ei.
Jotenkin tuntuu ettei tuo kotelo menisi kunnolla kiinni, mikähän tuon voisi aiheuttaa?

s.heinonen

Jotain siellä nyt on kasattu väärin tai sitten laakeri p*skana. Toki voi myös olla hiekkaa/ kivä rattaissa. Mutta jos paha rohina kuuluu eikä oikein pyöri niin ite sanoisin ekana että laakeri vika, se pitää juuri sellaista karseeta rohinaa ja renkaat pyörii raskaasti tai takkuillen jos pyörii.
Traxxas Summit / HPI Savage

temppa.kk

Jotenkin kun jälleen kerran avasin tuon diffikotelon niin kyllä ne laskerit pyöri mutta sitten kun laittoi sen sinne koteloon niin sitten se pyöri erittäin huonosti. Tuntui niinkuin ne päädyt ottais kiinni sinne kotelon laitoihin.

mcly

Ensin :cry: ja sitten  :shocked:

Jos nämä pikku purkit haluaa toimimaan niin ehkä se viimeinen vaihtoehto olisi laittaa sitä pikaliimaa sinne diffiin  :azn:

Akselivälikin on niin hurjan pieni, ettei siitä lukosta nyt käytännössä ihan hirmusesti hyötyä ole. Mutta jos haluaa lukkoa niin ostaa/tekee sellaisen palikan joka korvaa diffin. En tiedä onko tähän kokoluokkaan valmiina..

Mitä tohon rohinaan tulee niin oletko laittanut sen kotelon kiinni sillee sopivasti eikä apinan raivolla kiristänyt ? Jos on liian kireä niin ei ne laakerit hyvin pyöri.. Ja tasainen kiristys on aina A ja O. Muuten voi jäädä vinoon. Mutta siis jos kaikki skulaa kun ei ole ihan super kireä ja laakerit ei rohise niin vähän kerrallaan kiinni ja katsot missä vaiheessa alkaa ahistaa liikaa..

Mistä päin muuten olet ? Jos tuut meijän kanssa ajelee niin laitetaan sun autos kuntoon. Löytyy noita Reppana kuskejakin  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

aFox

Onkohan siinä kanssa niinku itellä että toisella puolella on millin isompi laakeri eikä käy sitten kuin toisinpäin. Lähelle menee väärinkin päin.

temppa.kk

Minä asun täällä kainuun koevessa joten täältä tuskin saa minkäänlaista apua.
Avaan tuon illalla ja teen tuon sinun keinosi.

temppa.kk

Lainaus käyttäjältä: aFox - 29.09.14 - klo: 08.13
Onkohan siinä kanssa niinku itellä että toisella puolella on millin isompi laakeri eikä käy sitten kuin toisinpäin. Lähelle menee väärinkin päin.
jaa.a. Laakerit on kyllä oikeilla puolilla mutta en tiedä että onko ne miten päin.
Liekkö sillä sitten väliäkään?

aFox

En muista enää tarkkaan miten se meni mutta jotain siinä tais olla. Oisko sit että diffi kävis koteloonsa muuten väärinki päin mutta laakerit estää.

newbie78

#3358
@temppa.kk Saatko kuvaa tms. laitettua? Olen pari kertaa etu- ja takadiffit avannut ongelmitta. Pyörivätkö ne pienet rattaat ennen kuin ruuvaat kannen kiinni? Oletko ottanut ne pikkurattaat irti ja katsonut, että ovat ehjät? Entä se iso? Eihän se pieni sininen tiivisterengas ole mennyt rattaiden väliin, kun olet kiristänyt diffiä kiinni? Tasainen kiristys on tärkeä, kuten täällä aiemmin kirjoitettiinkin.

Mulla rohisi ja napsui etudiffi, kun olivat diffipinjoni ja -rinkula (TRX7079) menneet ajossa rikki. Oli ollut välystä sen verran, että rattaat olivat aika rumasti aalloilla. Osat vaihdettu, diffi shimmattu ja homma toimii.

Laakerit ovat muistaakseni identtiset molemmilla puolilla, joten siitä tuo ei johdu, jos vain laakerit on painettu paikoilleen. Ota laakerit irti kuopistaan ja putsaa. Tuo bulkki kerää pölyä ja likaa todella paljon (ja toi sama rako munkin autossa on, teipattu umpeen). Kun laitat etubulkkia kiinni, niin katso, että se Y:n muotoinen "ohjaustolppa" (ks. osa TRA7043) menee oikealle paikalleen, eikä jää kanittamaan.

Ja jos hermo menee totaalisesti, osta uusi diffi.  :laugh:
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

temppa.kk

No ne pikkurattaathan ei pyöri kun laitoin sen  täyteen liimaa, jotta siitä tulisi lukkodiffi.
Jotenkin vain tuntuu ettei tuo koko diffi pyörisi kunnolla siellä kotelossaan.