Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Xray 808

Aloittaja Voyager, 24.10.08 - klo: 04.43

*HOKE*

#120
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 18.03.11 - klo: 16.08
Huomasin saman pari päivää sitten. Erikseen ostettuna menee yli satanen per perä kun katselin.

Täh???... Yli satasen???

Diffiboksi noin 12e
Laakeripari 2.90e
Pinioni näyttäis olevan 13.50
ja kardaani on nivelen kanssa siellä jossain 30 kieppeillä kun XT8 kardaania katselee.

vanhan 2010 tai 2009 pohjan kanssa pitää mittailla mitkä kardaanit siihen pitää laittaa, koska pohjat ovat erilaiset... 2010 pohjaan saattaa mennä ne täysin samat kardaanit kuin 2011 tulee mukana... tai sitten takakardaanin pitäis olla karvan lyhyempi.


Mutta eniveis.... mistä ihmeestä keksitään että pääty maksaa satasen verran.
Jos haluaa vaan hommata osat että saa ton kardaani jutun tehtyä niin siihen ei tarvitse mitään muuta kuin diffiboksit, pinionit (sama kuin xt8). kardaanin nivel osa... ja itse kardaani... nivelen tynnyri, tappi... laakerit.
Ei noista saa mitenkään satasta täyteen.
Satanen tulee täyteen vasta kun koko auton on muuttanut.

Konversiokitin hintaa en ihmettele... Tuleehan siihen sillon noiden lueteltujen osien lisäksi uusi radiolevy, tukivarsien kiinnikkeet ja muutamia muita juttuja + tottakai se kallein osa, eli pohja.
Mutta kun ei tuon vetopuolen päivittämiseen noita kaikkia osia tarvita.

Vai että satasen pääty...
Noin kovat hinnat löytää vain yhden merkin hinnastosta, ja se ei ole Xray

rs tuning

Joo, mutta kun ei varmaan niin lyhyttä uudenmallin kardaania löydy joka menis lyhimmän rungon kanssa, jos ei eti toisilta merkeiltä (jos ne edes sopis muutenkaan?) ja se uus pohjalevykin olis ollu ihan kiva niiden alumiinikiinnikkeiden kera kun vihtu sellasetkin tuli jo myytyä toisen auton mukana pois.

Ps. mikäs prkl siinä pohjalevyssäkin muka maksaa muu kuin rahastusta, kun on iso kulutusosa?
Jos menee ostamaan kaupasta alumiinilevyn palan (nuo ostavat rekoittain) niin se maksaa muutaman euron ja siihen kun lisätään pariminuuttia CNC- koneen työskentelyä napinpainalluksen jälkeen niin johan tuli napin painajalle kova tuntipalkka?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Hyper 7 TQ

Lainaus käyttäjältä: Hyper 7 TQ - 10.03.11 - klo: 22.32
Ja uutta pitäisi ruveta kasaan... :grin:
Ja kasaus jatkuu......hyvin menöö toistaaseks.......... :grin:
Xray 808, Tamiya Mini

*HOKE*

En minä osaa sanoa mikä siinä pohjassa maksaa sen mitä maksaa...

Maksetaanhan me päivittäin isoja summia perus sapuskastakin...
Eihän siemenet kummosia maksa... kympillä saa jo melkosen kasan... millä voi sitten ruveta tekemään leipää  :azn:

2009 autoon ei pitäis olla ongelma löytää kardaaneja.
Onhan noita reiskalla vino pino erilaisia.
Tarvii vaan mittailla mikä niistä on sopiva.
Katsotaan josko vaikka viikonpäästä voisin mittailla... mikäli silloin pääsen uutta autoa kasailemaan ja samalla kaverin kanssa hänen 2009 runkoista reiskaa huoltamaan.
Hyvin pikaisella silmämääräisellä mittanauhan käyttämisellä taakse noin 100 millinen ja eteen apaut 85...
Hyvällä säkällä XB8 kardaanit saattavat mennä heittämällä...

Tiedän kun pääsen tarkemmin mittailemaan.

HYPER 11 WRC

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 18.03.11 - klo: 22.01
En minä osaa sanoa mikä siinä pohjassa maksaa sen mitä maksaa...

Maksetaanhan me päivittäin isoja summia perus sapuskastakin...
Eihän siemenet kummosia maksa... kympillä saa jo melkosen kasan... millä voi sitten ruveta tekemään leipää  :azn:

2009 autoon ei pitäis olla ongelma löytää kardaaneja.
Onhan noita reiskalla vino pino erilaisia.
Tarvii vaan mittailla mikä niistä on sopiva.
Katsotaan josko vaikka viikonpäästä voisin mittailla... mikäli silloin pääsen uutta autoa kasailemaan ja samalla kaverin kanssa hänen 2009 runkoista reiskaa huoltamaan.
Hyvin pikaisella silmämääräisellä mittanauhan käyttämisellä taakse noin 100 millinen ja eteen apaut 85...
Hyvällä säkällä XB8 kardaanit saattavat mennä heittämällä...

Tiedän kun pääsen tarkemmin mittailemaan.
Ei mee kardaanit heittämällä..XB8:sta.....mutta katellaan.............

*HOKE*

Mikä niissä mättää?
Tai siis tarkemmin sanottuna... paljonko on pituuseroa ja onko liian pitkät vai lyhyet?
Entä käykös jompikumpi kardaaneista eteen tai taakse.

Keskidiffin ulostuloissa on onneksi monta milliä pelivaraa.

HYPER 11 WRC

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 18.03.11 - klo: 22.15
Mikä niissä mättää?
Tai siis tarkemmin sanottuna... paljonko on pituuseroa ja onko liian pitkät vai lyhyet?
Entä käykös jompikumpi kardaaneista eteen tai taakse.

Keskidiffin ulostuloissa on onneksi monta milliä pelivaraa.
Juu menee menee, mutta justihinsa,,, eli pari kolome milliä lyhyemmät niin joustovaraa.....
Noin niinku äkkiseltään,,,,mutta jahka auto kasas..........ja tässä tempaasen ässän eli ei hymiötä.

mikari

Katoin varaosanumeroilla jostain euroopan nettikaupoista mistä osat löyty. Olisko se ollut satanen perät yhteensä. Sori.
Kiitos 20 vuodesta!

rs tuning

Lisäks joku vois tutkia sopiiko siihen uuteen -11 mallin pinioniin jonkun muun merkin kardaani päineen kaikkineen, pelkän kardaanin pituuden sijasta, kun niissä päissäkin voi olla pituuseroja ja päiden kera kun akselit löytyis niin ei tarttis mittailla itte niveltä niin tarkkaan.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 19.03.11 - klo: 08.32
No mutta ei se homma parane vaihtamalla autoon missä on sama systeemi kuin autossasi nyt.
Mielummin sitten tekee reiskaan suojat noille laakereille.

Äkkiseltään tuntuu siltä ettei reiskan pinionille käy muun merkin nivel.

Noh, mutta mikäli ei käy niin aika suurella todennäköisyydellä silti muiden merkkien kardaanit käyvät nivelkuppiin... kunhan vaan pallon halkaisija on sama (aika perus koko) ja tapin paksuus sama 2,5mm (tämäkin hyvin tyypillistä)
Ellei sieltä nyt sitten sopivaa löydy ihan reiskalta itseltään.

Eilen äkkiseltään vertasin vetoakselia tuohon 09 auton taakse...
Saattais olla sopivaa mittaa... tarkemmin näen vain kun saan tuon kardaanin nivelen käsiini.

Hankin varmaan ne oikeet kardaanit, boksit, pinionit ja rungon, jos pääsen hinnasta yhteisymmärrykseen myyjän kanssa. Joudun vaan jättämään enempi vanhoja rupisia osia sitte autoon ja kalliiksi tulee silti :sad:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

rs tuning

Nonih pakollisiin 2011 konversio-osiin hankittu ovh hinnat ja samalla varaosat vanhaan malliin, eli kardaanintappeja+neuloja, diffinpinioninlaakereita, koska löytyy yks vanha diffikotelokin niin pitäähän toi koittaa vanha systeemikin ajaa hajalle ensin, kun ei niitä osia tuu sitte enää takasinkaan laitettua, eli jäis makaamaan turhana sitte...

Niin ja kun mähän en oo niin kova kuski että se olis viimeseenasti autosta kyse kuinka homma onnistuu :tongue:

Ohjausservossakin pientä klappia niin ostin ratassarjan jos sen sillä sais tekohengitettyä :huh:

Kukas olikaan Prolinen maahantuoja, jos ostelis tälläsen, kun noi Reiskan korit on hiukan kortilla:
http://prolineracing.com/bodies/crowd-pleazer-2.0-xb808/
Tai vaihtoehtoisesti löytyiskö keltään malaamatonta Reiskan omaa koria vuosimallilla ei oo väliä?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

*HOKE*

JQ Products on maahantuoja.

Kyseistä koria saattaa hyvinkin löytyä hobby- tai racingfactorystä.
Itse kyseisellä korilla suuren osan viimekesästä ajelin.

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 26.03.11 - klo: 16.41
JQ Products on maahantuoja.

Kyseistä koria saattaa hyvinkin löytyä hobby- tai racingfactorystä.
Itse kyseisellä korilla suuren osan viimekesästä ajelin.
Ok racinfactoryllä tuskin on jos ei sitte rf-kaupan hyllyssä etelässä...
Just sielä käyneenä, kentsu sano et edellisetkin 808 korit on jälkitoimituksessa,
niin uusiakaan tuskin ihan heti tulee  :undecided:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

*HOKE*

#133
Noniin...

Tänään se sitten alkaa.
Eli uuden 2011 auton kasaaminen.

Yllätykseksi autossa tulee vakiona kevennetyt diffin ulostulot sekä etu ja taka ylälinkit ovat alumiiniset teräksisten sijaan.

Eli uudessa autossa on viritysosia jo kohtalaisen paljon suoraan paketissa.

Tukivarsien kiinnikkeet, ylälinkit ja diffien ulostulot.

Noiden lisäksi aion vielä laittaa alumiinipallot kaikkialle, alumiiniset pyränakselit ja hiilikuituiset jarrulevyt...
Niin ja tietysti Pumilio takatukivarsien kiinnikkeet sekä lyhennetyt takatukivarret.

Ile__

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 13.04.11 - klo: 17.51
Niin ja tietysti Pumilio takatukivarsien kiinnikkeet sekä lyhennetyt takatukivarret.

Otappa kuva kun kasailet, niin näkee minkälaiset nää lyhennetyt takatukivarret on :wink:
Ennenkin olen niistä kuullu, mutta en kertaakaan nähny...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Tikkeri

Viittiikös hoke samalla vilkasta niitä kardaanien mittoja sitten notta käviskö ne uudet diffiboksit/kardaanit kuinka helposti vanhempiin?
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: Tikkeri - 13.04.11 - klo: 18.19
Viittiikös hoke samalla vilkasta niitä kardaanien mittoja sitten notta käviskö ne uudet diffiboksit/kardaanit kuinka helposti vanhempiin?
Mulla on hintoja noihin hiluihin jo ja postaan vaikka tänne kun kerkeen...

Ps. Olisko jollain Reiskan linkki-avainta lahjottaa, joka ymmärtääkseni tulee uutena autoissa mukana?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

tansu95

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 13.04.11 - klo: 17.51


lyhennetyt takatukivarret.

Mitä hyötyä on lyhennetyistä takatukivarsista?Miten vaikuttaa ajoon?
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//teknorc.fi//->

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: rs tuning - 13.04.11 - klo: 18.30
Lainaus käyttäjältä: Tikkeri - 13.04.11 - klo: 18.19
Viittiikös hoke samalla vilkasta niitä kardaanien mittoja sitten notta käviskö ne uudet diffiboksit/kardaanit kuinka helposti vanhempiin?
Mulla on hintoja noihin hiluihin jo ja postaan vaikka tänne kun kerkeen...

Ps. Olisko jollain Reiskan linkki-avainta lahjottaa, joka ymmärtääkseni tulee uutena autoissa mukana?

Varmaan tarkoitit mittoja  :wink:

Linkki avain on tullut vain alkuperäisessä 808 autossa.
-09 autossa sitä ei enää tullut, eikä sen jälkeisissä.


*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: tansu95 - 13.04.11 - klo: 18.33
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 13.04.11 - klo: 17.51


lyhennetyt takatukivarret.

Mitä hyötyä on lyhennetyistä takatukivarsista?Miten vaikuttaa ajoon?

Helpointa on oikeastaan vain sanoa että koko auto muuttuu vain selvästi paremmaksi.
Perä on vakaampi, enemmän pitoa, silti auto kääntyy ehkä jopa paremmin...
Oikeastaan se helpoin vastaus on vain että se rauhoittaa.

Jokainen suomessa joka on lyhennetyt tukivarret autoonsa kiinnittänyt, on parantanut omia kierrosaikojaan parhaimmillaan jopa sekunnin.

JTH_X


Postipoika toi tänään uuden 2011 spekseillä olevan 808  :cheesy:

Millähän setupilla sen kannattaisi kasata? Joko jollakin olisi heittää ideaa?

*HOKE*

#141
Heitin YV:n

Setuppi millä nyt kasaan auton, on sama millä ajoin PM kisoissa...
Ainut ero PM säätöihin on etudiffi...
Eli nyt laitan eteen actiividiffin 120 asteisilla segmenteillä testaus mielessä.

Ja PM setuppi tietysti löytyy linkistä
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=1415&setup=xb808

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 13.04.11 - klo: 18.48
Lainaus käyttäjältä: rs tuning - 13.04.11 - klo: 18.30
Lainaus käyttäjältä: Tikkeri - 13.04.11 - klo: 18.19
Viittiikös hoke samalla vilkasta niitä kardaanien mittoja sitten notta käviskö ne uudet diffiboksit/kardaanit kuinka helposti vanhempiin?
Mulla on hintoja noihin hiluihin jo ja postaan vaikka tänne kun kerkeen...

Ps. Olisko jollain Reiskan linkki-avainta lahjottaa, joka ymmärtääkseni tulee uutena autoissa mukana?

Varmaan tarkoitit mittoja  :wink:

Linkki avain on tullut vain alkuperäisessä 808 autossa.
-09 autossa sitä ei enää tullut, eikä sen jälkeisissä.
No höh siks se edellinen omistaja ei varmaan sitä mullekkaan antanu, tai sit seki oli ostanu auton käytettynä :angry:

Tarkotin hintoja kyllä. En näe syytä miksi osat ei sopis esim 2010speckiin, jos ei pulttijaossa oo rungossa suurta eroa.

Reiskan sivuilla lukee "New chassis to accomodate all new drivetrain parts", eli sopiiko uudet palikat runkoon, esim diffikotelot? Tässä vielä se linkki: http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=2327&kategoria=2327&Xnet_Session=20cc1a3563c6c3ce625cd39b56dcc5c4
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

*HOKE*

Olenhan minä sen tällä foorumilla jo pariin kertaan todennut että 2010 autoon menee 2011 kardaanit heittämällä.
-09 ja vielä vanhempaan kardaanit eivät käy... Tarvitsee ainakin lyhyemmän takakardaanin.

*HOKE*

#144
Räpelsinpä autoon ensimmäisen modin.
Kardaanien niveliin suojakumit.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=203052206392218&set=a.103828872981219.8313.100000623197283&type=1

Ja yleisön pyynnöstä kuva lyhyistä tukivarsista ja Pumilion valmistamista kiinnikkeistä.
Kuvassa ei ole 2011 mallin kiinnikkeet, mutta pituudet ovat samat ja saa kuvan pituus eroista.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=203052359725536&set=a.103828872981219.8313.100000623197283&type=1

Hmmmm... pienimuotoinen bläkäri iski... kuvat näkyy kun saan homman toimimaan... FB käyttäjät sentään pääsevät näkemään.

rs tuning

Eli siis tukivarret on lyhemmät mutta kannakkeet tuo niitä ulospäin niin leveys ei muutu juurikaan?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

*HOKE*

Leveys pysyy samana.

Eli nimenomaan tukivarret ovat lyhyemmät, kiinnikkeet pidemmät.
Iskarin asento pysyy samana koska tukivarteen tulee iskarillekin uusi kiinnityspiste.

HYPER 11 WRC

Aah. :laugh: kikotin kasas. Vielä kopan väritys

jekku

Laittakaapas niitä kuvia sitä mukaa kun autot valmistuu.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

rs tuning

#149
Eka koeajo (tankillinen) suoritettu "vanhuksella" kylläpäs poistui sukkelaan Alphan koneella :shocked:
Toisaalta onhan tää mun eka M8 ja Monsteri on jo kokonsakki puolesta huono vertailukohta :laugh:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars