Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Maverick Atom XB

Aloittaja tturku, 01.11.08 - klo: 23.30

Samppu

Pitää olla 1/18 autolle sopiva akku, eli pienempi kuin 1/10.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-NiMH-akut/LRP-VTEC-1400UP-72V-NiMH-Race-Stick-Pack-118-101248, tuossa sellanen akku joka menee(=pienemmät kennot).
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-NiMH-akut/Robitronic-3300mAh-potkoakku-103956, Tuossa taas isompi, joka menee isompiin autoihin.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

sohlo

Ok,tämä selvä.
Tällainen laturi on tuossa nurkassa,tällä kuitenkin pystyy lataamaan nuo 1/18 akut?
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=32753&grpid=5018

Samppu

Siis noilla akuillahan ei ole muuta eroa kuin fyysinenkoko, sekä kapasiteetti. Eli pystyy lataamaan. Joku voi vielä tarkentaa, että KANNATAAKO 1400mAh akkua ladata yli 1.4A? Lipoissahan ei kannata, mutta muistaakseeni nimh-akuissa ei ole sille mitään sääntöä.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

sohlo

No niin...Nyt on otettu ensityypit Atomilla.Kulkee sisälle liian lujaa,poitsu kaatanut jo parit kukat.Tosin eipä taida poika hirveesti ehtiä ajamaan :mrgreen:.Auto ei käänny mihinkään,puskee vain suoraan kunnes hieman jarrulla ja kaasulla saa sladiin.Mitenkäs sitten tuon akun latauksen kanssa?Voiko sitä ladata 2a?

sohlo

Osaksi löytynyt vastauksia ohjaukseen säätöjä hakemalla.Mutta miksi oikealle kääntyessä puskee ja vasemmalle kääntyy oikein hienosti,suorastaan pyörähtää :huh:Renkaat kääntyy molemmille puolille saman verran.

tturku

Auto on pirun kestävä. normi nimhit ei käy jos tarkoitat ns. 'pötköakkua', vaan auto toimii pinemmillä 2/3 kokoisilla nimhi kennoilla, eli sellaisia akkuja kehiin, jotka on tarkoitettu 1:18 autoihin.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

eesava

Mitäs toi iskareiden korkkaus tarkoittaa?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

tturku

Iskarin "hattu" tulee kierteiltään ulos ja tämän jälkeen ei pysy enää kierteillä ellei liimaa pikaliimalla kiinni. Tämän jälkeen ei vain öljyjä enää lisätä tai vaihdeta.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

eesava

Siis se "korkki" josta iskari on yläpäästä kiinni?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

DTFin

Lainaus käyttäjältä: eesava - 02.11.09 - klo: 17.42
Siis se "korkki" josta iskari on yläpäästä kiinni?


4)
Pelkään pimeää, hämähäkkejä ja Vaasan radan triplaa!
Tamiya | Novak | Speed Passion | GM | Futaba | Savöx

eesava

Riittääkö iskareiksi asson orkkis iskarit, vai ovatko alumiiniset pakkohankinta?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Lehtila

Passaako tämä harjaton nopari tähän hyvin? Onko kokemuksia?
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7189&Product_Name=Turnigy_Brushless_ESC_18A_w/_Reverse_programm.

Onko kokemuksia Hobbycityn harjattomista moottoreista, mikä tuohon mahtais sopia suoraan??

-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

jyrsija

#42
Kyllä tuohon vekottimeen saa varmaan tuon Turnigyn noparinkin sovitettua. Ja moottorikiinnityksethän ovat suht vakioita että sekään ei ole se ongelma.

Mutta jos harjattoman tuohon Atomiin sovittelet, sulla voi olla edessä isompi remontti. Nuo alkuperäiset diffit nimittäin suli mulla 2 minuutissa kun ekan kerran ajelin harjattomalla. Voipi olla että diffit oli liian löysällä, mutta epäilen että ongelma on nuo muoviset diffien ulostulot, eivät kestäneet sitä vääntöä hammaspyöräpäässä(?)

Iskareista: Tuskinpa Asson muoviset originaali-iskarit ovat sen parempia. Täältä kun jaksaa lukea niin nekin näyttää korkkaavan suht nopeasti. Iskarin "korkki" saisi mielellään olla metallia jotta jengat ei mene heti sileiksi

-HL-

#43
Lainaus käyttäjältä: partajeesus - 06.11.08 - klo: 23.22
minäkin tätä katselin pari kk sitten ja eniten ärsytti se että edes you tubesta ei löydy kuin pari pätkää.
joku missä otetaan koppa pois ja joku missä ajetaan trampoliinilla, jippii.

eikö tätä todellakaan omista kukaan koko maailmassa vai onko kaikki omistajat sellaisia jotka ei omista nettiyhteyttä että voisivat jotain kirjoittaa ja jopa kunnon videota laittaa.

tälläkin foorumilla taitaa muutamalta auto löytyä niin olisiko mahdollista saada videokuvaa siitä miten tämä vakiona liikkuu?
jos kukaan enää vakiona ajaa.
tässä ois talvi pätkä http://www.youtube.com/watch?v=nkfmFns5mig ja kun haet vaikka vaan maverick atom in ice niin tulee viteoo tästä ja rinnakais mallista.  :cool:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

.:miika:.

terve, minulle tulee lähipäivinä tuommonen maverick atom truckki, niin mitä siitä kannattaa kiriä ensimmäisenä kun lähtee ajamaan..kaikki sanoo että diffit pitäisi kiriä ihan ensimmäisenä.?vai? sitten, mitä "viriä" tuohon kannattaa ostaa vai kannattaako ees?

terv, miika.

Lehtila

Lainaamitä "viriä" tuohon kannattaa ostaa vai kannattaako ees?

2-kennoinen lipo-akku on verraton tuon kanssa. Kulkee aivan eri malliin kuin orkkis Nimhillä.
Myös latausajat ovat murto-osa nimhin latausajoista.

Pitää vain huolehtia siitä että lopettaa ajamisen heti kun meno alkaa puutumaan ettei vedä lipoa liian tyhjäksi.

Tuo akku sopii ainakin suoraan omaan Buggyyn mitoiltaan eikä hinta ole päätähuimaava.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9166

Itse käytän kaikissa akuissa/nopareissani Deanseja, mutta se on makukysymys.

Moottorit sekä spurrit tuntuvat olevan kulutustavaraa. Itseltäni on kärähtänyt jo pari moottoria. Spurri ja pinjoni ovat näkösällä joten hiekalla ajettaessa saavat jatkuvaa hiekkakylpyä. Tosin Hobbylinnasta saa reilulla kympillä rataspkettia tuohon jossa tulee mukana kaksi spurria sekä kolme erikokoista pinjonia. Pienin ja ehkä keskikokoinen pinjoni ovat käyttökelpoisia mutta suurimmalla saa helposti moottorin palamaan varsinkin lipolla.
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

masazi

Ootkos nyt aivan varma, että tuo turnigy menee kyytiin ilman modausta? Itsellä ei mennyt edes zippyn 1300 mahinen. Liian leveä. Tiedä sitten jos tuo on pienempi kooltaan.
VXL Stampede+slash

.:miika:.

vakio kone ei kestä? mistä minä saan harjallisen koneen sitten tuohon mikä kestää? eikös tuo kone oo 340?

Futaba

Lainaus käyttäjältä: Lehtila - 17.11.09 - klo: 11.28

Myös latausajat ovat murto-osa nimhin latausajoista.

Niin, ehkä jos vertaat siihen vakiolaturiin mikä lataa jollan 0,3A virralla. Suurinta osaa lipoista saa kuitenkin ladata vain 1C virralla, joka on siis kapasiteetin mukainen virta (eli 1800mAh lipoa saa ladata 1,8A virralla). Käytännössä siis lipoilla latausaika noin tunti, nimhit saa kunnon laturilla ladattua vaikka alle puolessa tunnissa, mikä ei kyllä kennojen käyttöiän kannalta ole välttämättä hyvä.

Ei sillä että suosittelisin nimheillä ajamaan, kunhan tarkensin. Lipot on pop.
| Academy | Axial |

.:miika:.

noni, tänään tuli ilmotus postista että paketti on saapunut postiin! kävin hakemassa auton ja pistin akun laturiin ja ihmettelin miten pieni/kevyt auto on.. sitten otin akun laturista ja lähdin koe ajolle.
Voi perkule että liikkuu!! meillä on lakattu puulattia niin auto ottaa suttua iha herkeämättä! akullakin olen ajanut kohta 15min eikä ole edes viellä loppunut.
mutta, autossa on yksi miinus, kun vasemmalle kääntyy niin se puskee! mutta oikella kuin kääntyy niin se menee ihan normaalisti missä vika?

autosta jäi minulle todella iloinen kokemus! kannattaa ostaa jos meinaa tuommosta pientä autoa ostaa!

Lehtila

LainaaOotkos nyt aivan varma, että tuo turnigy menee kyytiin ilman modausta? Itsellä ei mennyt edes zippyn 1300 mahinen. Liian leveä. Tiedä sitten jos tuo on pienempi kooltaan.

Kyllä juurikin tuo kyseinen akku sopii ainakin buggyyn. Truggystä en tiedä, onko sama pohjalevy.
Myös LRP Shark Monsteriin menee sama akku.
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

masazi

Itellä juuri tuo buggy. Ja ei mahtunut leveyden puolesta. Kai toi sitten on pienempi  :grin:
VXL Stampede+slash

Lehtila

No pahus vieköön.. Pitääkö siitä ottaa oikein kuva :D
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Lehtila

Onkos muuten jollain tietoa, paljonko tuo Atomin alkuperäinen moottori kiertää?
Sain sen taas kerran palamaan joten mietin josko saisi sovitettua Graupnerin Speed 400:n tilalle. Sen arvot oli muistaakseni hieman yli 16.000rpm @ 7.2V. Onkohan se liian vähän?

Entäs miten LRP Sharkin 380 moottori??
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

eesava

Buggyssä ja truggyssä ei ole muita eroja, kuin renkaat ja kori.
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Lehtila

Tuommoinen siihen nyt pitäis kokeeksi laittaa. Saa nähdä miten funkkaa.
http://www.mscomposit.com/motors/electric_92/brushed/super-370_13930.html

Tuossa vielä kuva 1600mAh 2s liposta joka mahtuu kuin mahtuukin atomiin ;)
(kumit "hieman" sileät :)
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

pertt98

pitääkö koko vetojuttu aukasta jos säätää diffiä?

masazi

Ei. Takaa vasen ylä tukivarsi irti ja sieltä säädät. Edestä taas toisinpäin. Eli oikean puolinen. Ja ollut jo varmasti aiemminkin.
VXL Stampede+slash

leeman2

#58
Nyt kävi itselläkin niin, että tuli hankittua Atomi ihan puoli vahingossa. Ostin kummipojille Joululahjaksi Atomit, mutta totesin koeajon jälkeen että nuoremmalle on haettava vieä nikko.

Sitten innostuin itse laitteesta sen verran, kävin hakemassa siihen Team Orionin harjattoman combon 7500kv.) Ensin laite oli liian nopea kummipojalle olohuone surrailuun ja nyt tuntuu että se on liian nopea kaikkeen ajamiseen :)

Yhtään ei sen enempää kokemusta ole autosta ja sen kestävyydestä, mutta ilmoittelen mistä lentää osat ekaksi. On ilmeisesti lähdettävä testaamaan sitä oikein radalle, olohuone liian pieni.

Kuinkas sinne Espoon RC-Centeriin pääsee kurvailemaan, kun ei ole koskaan tullu käytyä. Kerhokisoja on tullu ajettua viimeksi 80-luvun puolella. ;) Harrastus vaan jotenkin virkosi uudelleen.
http://gallery.mac.com/jarkko.liiman#gallery Linkissä kuva laitteesta.
Paljon on hetkessä kaikenlaista kalustoa kerääntyny, jostain päin alettava luopumaan...

Lehtila

Pinjonin ja spurrin päälle kannattaa rakentaa joku suoja.
Itseäni raivostuttaa ajella hienommalla hiekalla tuolla. Satavarmasti on hiekkaa/kiviä spurrin hampaidenkolossa alle minuutin!

Oma atomi alkaa kaipaamaan isoa remonttia, onneksi on toinen varaosa-auto josta saa timmimpää osaa (tukivarret sun muut lonksuu).
Mulla olis ja yksi lennokin EDF-puhaltimen 4300KV harjaton jota olen tuohon kaavaillut.
Sille pitäisi tilata Hobbycitystä se pieni harjaton nopari kaveriksi.
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --