Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Asso Talk

Aloittaja VesaK, 30.05.03 - klo: 16.15

historia

Mikä on kun auto menee kaasulla taaksepäin ja pakilla eteenpäin?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

hpi-cen

historia:ootko joskus purkanu diffit?
jos oot..nii kato uuestaan ja kato onko diffit väärinpäin!

historia

Miten diffin saa väärinpäin?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

m.e.

jos siinä on RTR-vakionopeudensäädin, niin se saattaa joskus löytää kaasun ja pakin väärinpäin. eli sammuta virrat ja kytke uudelleen päälle. jos auto tekee edelleen saman, niin käännä kaasun suunnanvaihtaja toisin päin. sillä sen pitäisi asettua...

historia

Missäköhän se mahtaa sijaita?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Jukka

Jos tarkoitat kaasun suunnanvaihtajaa niin radiossa.
Tiim Lahti | S-grafix

historia

#1476
Emmä sitä siitä saanu toimimaan mutta kun käänsin moottorin kannun niin se alko toimii.
Miten ennakkoa voi säätää kun siinä on vaan ne yhet ruuvinpaikat?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Habaku

Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

historia

Mutta kun siinä on  vaan yhet ruuvin paikat niin jos sen laittaa erillailla niin se vaan pyöri tyhjää...
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: historia - 30.10.07 - klo: 16.01
Mutta kun siinä on  vaan yhet ruuvin paikat niin jos sen laittaa erillailla niin se vaan pyöri tyhjää...
Päädyn kiinnitysruuveja ei avatakaan kokonaan, vaan löysätään hieman, jolloin pääty kääntyy tarvittavan matkan ja sitten ruuvit kiristetään takaisin.

Ruuvithan on kiinni siinä renkaassa joka on siellä kannun sisällä. Kitistettynä rengas puristuu kannussa olevia nystyröitä vasten, löysättynä sallii päädyn kääntämisen.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

historia

Kiitti taas!!!
Mutta, mutta kannattaako Asson "koiranluu" vetarit vaihtaa noihin eri vetareihin ja mitä se edes auttaa? Ja kun RC-Pisteessä on myynnissä niitä b2/b3 niin käykö ne samat b4?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

historia

Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Habaku

Noh, vaikuttaa et ne pysyy siellä missä pitääkin, vaikka camppeereja muuttelet + puolelle. Tota en tiedä käykö B2, B3 vetarit B4:een
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: historia - 02.11.07 - klo: 18.34
Kiitti taas!!!
Mutta, mutta kannattaako Asson "koiranluu" vetarit vaihtaa noihin eri vetareihin ja mitä se edes auttaa? Ja kun RC-Pisteessä on myynnissä niitä b2/b3 niin käykö ne samat b4?
Varaosanumerot ovat ainakin eri, joten eivät varmaan käy.

Miksi pitäisikään laittaa vanhemman mallin vetareita, koska B 4:een on olemassa MIPin vetarit jotka ovat hyvät....
http://www.rc10.com/enlarge/9599.htm

Jos ne koiranluut pysyvät paikoillaan, niin ajaa niin kauan kunnes katoavat jonnekin kun sattuu tukivarsi aukeamaan/pettämään.
Mikäli ei halua ajotaukoja, niin kannattaa ainakin jo pakkiin hankkia valmiiksi ne MIPin vetarit.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

historia

Kiitti taas. Mitä toi aine tossa on mikä tulee mukana? Onko siinä kasausohjeita.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: historia - 05.11.07 - klo: 16.30
Kiitti taas. Mitä toi aine tossa on mikä tulee mukana? Onko siinä kasausohjeita.
Muistaakseni MIPin vetarisarjassa tulee kasausohje.
Aine on kierrelukitetta jota tarvitaan siihen pieneen ruuviin jolla lukitaan se tappi kiinni.
Se on kiristettävä suht tiukalle mutta ei työkalun syvennystä kuitenkaan rikkoen, eli kannattaa olla se kahva-avain (asson hopea, eli pienin), jolloin sujuu helpolla.
Tappi sitten aivan keskelle reiässään, eli vetarien reiissä.
Kierrelukitetta on varottava laittamasta muualle kuin siihen ruuviin.

Lisäksi tarvitset sitä mustarasvaa ohuelti niihin nivelpintoihin (ei ruuviin eikä ruuvin reikään), estää samalla kierrelukitteella nivelen liimamamisen jumiin. (toki kuumentamalla aukeaa, jos vahinko käy)
Mustarasvaa ei saa olla sitten yhtään liikaa, koska se alkaa keräämään likaa....

Niveleen saa sitten korjaussarjaa ja kun muutaman vuoden ajat, niin vetareitakin voi sitten vaihtaa erikseen.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

historia

Jos kierrelukitetta sitte laittaa vahingos johonkin muuhun ruuvin niin sitä ei sit saa enää takas?
Onks se niinku liimaa?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: historia - 05.11.07 - klo: 18.14
Jos kierrelukitetta sitte laittaa vahingos johonkin muuhun ruuvin niin sitä ei sit saa enää takas?
Onks se niinku liimaa?
On ne tähänasti aina auenneet.... viimeistään esim. kuumaa kolvia lähellä pitäen.
Eihän niitä ole tarkoitus liimata kiinni, vaan varmistaa ettei ne ikäänkuin itsekseen aukea ajon aikana....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

historia

Mulla on nyt sellainen ongelma että mun Assosta kuuluu ihme raksutusta vaikka olen kattonut rattaat että ne on kunnolla ja on ollutkin mutta sittenkään se ei lopeta sitä...
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

monster_rc

Täällä kanssa sama havainto. Ihme rutinaa kuuluu (ei tietenkään koko aikaa). Vissiin diffistä mutta autoakaan en ole vasta kuin hetken omistanut ja mitään en ole vielä kerennyt purkamaan.
Eiköhän se vika sitten löydy kun jostain päästä veto loppuu :grin:
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

TTKoo

Kun pyöriä pyörittää ilmassa, niin pyöriikö herkästi.
Kun toista takapyörää toiseen suuntaa, niin pyöriikö nykimättä toinen toiseen suuntaan.

Jos, niin onko spurrin ja miksei pinioninkin hammasvälit puhdistettu esi. harjalla, ja suurennuslasilla voi vaikka katsoa onko spurrin hammasväleihin uponnut pieniä hiekanjyväsiä, ne saa kaivettua vaikka terävällä piikillä pois.
Mikäli spurri (isoratas) on vaurioitunut, niin kannattaa uusia, ja samalla isommaksi, niin saa välitykset paremmin laitettua.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

historia

Miksiköhän RC-Pisteessä ei myydä noita roottoreita(Se missä on ne langat kiinni.)?
Kun vein sorvaukseen niin myyjä sanoi että sinne oli mennyt kivi ja rikkonut yhden langan jonka takia sitä ei kannattanut sorvata. Sitten se sanoi että pitää ostaa kokonaan uusi moottori.
Moottori on LRP Fusion 17 lankanen.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: historia - 27.11.07 - klo: 18.26
Miksiköhän RC-Pisteessä ei myydä noita roottoreita(Se missä on ne langat kiinni.)?
Kun vein sorvaukseen niin myyjä sanoi että sinne oli mennyt kivi ja rikkonut yhden langan jonka takia sitä ei kannattanut sorvata. Sitten se sanoi että pitää ostaa kokonaan uusi moottori.
Moottori on LRP Fusion 17 lankanen.
Kysymys olisi kannattanut tehdä siellä liikkeessä.
No kysyin itsekin aikoinaan, ja syy taitaa olla se että hiilelliset moottorit tulevat jäämään pois pikkuhiljaa.

Voit ostaa sen ankkurin (hiilellisissä moottoreissa) muistakin liikkeistä missä niitä on myynnissä.
Ota vanha malliksi, vaikka siinä kyllä on esim. se kollektori ns. "normaali".

Muista sitten säätimesi takia ettet osta kuin 17 t. tai suurempi käämimääräinen. (käämitys on ne langat siinä ankkurissa)
(Roottori on hiilettömissä moottoreissa ja siinä ei ole lankoja vaan magneetit)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

historia

Joo mä tarkotin ankkureita, kiitos taas!
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

hpi-cen

moi.
voiko täällä puhua kaikista team associated:in autoista?
no ihan sama kirjotan tänne!

niin onko toi auto hyvä?(siis asfaltti autoiluun hyvä?)

team associated tc4.


eli toi: http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_14&products_id=14885

-jarkko

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: hpi-cen - 29.11.07 - klo: 21.52
moi.
voiko täällä puhua kaikista team associated:in autoista?
Kyllä voi, otsikkohan on sellainen ettei siinä keskitytä mihinkään tiettyyn malliin ko.valmaistajan tuotteista

Lainaus käyttäjältä: hpi-cen - 29.11.07 - klo: 21.52
niin onko toi auto hyvä?(siis asfaltti autoiluun hyvä?)

team associated tc4.

eli toi: http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_14&products_id=14885

-jarkko
Kyllä se on hyvä auto varsinkin aloittamiseen, mutta niinkuin aina, niin noiden RTR pakettien sähköosat ovat sitten kasattu myyjälle ystävällisistä tuotteista.
Osien saatavuus hyvä vanhempanakin, yksinkertainen ja koeteltu tekniikka.

Itse suosittelen aina hankkimaan auton ja sähköosat erikseen. Kaikki uutena se on kalliimpaa, mutta auton voi niistä ostaa vaikka käytettynä. Niitä saa edullisesti, kun vaan on apuna joku kokeneempi joka tarkistaa että kaikki on kunnossa.

Huomioi sitten myös tämä:

Auton ajokuntoon saattamiseksi tarvitaan lisäksi:

7,2V ajoakku
laturi
8kpl AA paristoja lähettimeen

Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

historia

RC-Pisteestä saa kaiken mukaan 350.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

historia

Mikäköhän Assossa on kun ajelin ja oli vähän aikaa kiven päällä eikä päässy pois niin ei yhtäkkii enää renkaat pyöriny vaan kuulu ihme rahinaa  :shock: No aattelin että kivi on varmaan rikkonut spurrin tai jotain siihen suuntaan,
mutta nyt mulla alkaa tuntuu että tää on sähkövika koska moottori ei pyöritä edes pinjonia.
Mikä voisi olla vastaus?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

herbu_91

Oliskohan pinjonin ruuvi päässy löystymään?
Traxxas Slash Brushless
Firelap Nano Dragon II

historia

Ei ollut mut huomasin että siinä diffissä on varmaan joku rikki koska kun pyöritin spurria niin renkaat ei pyörineet.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini