Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Asso Talk

Aloittaja VesaK, 30.05.03 - klo: 16.15

pete||

Noita "sinisiä" alumiinivetareita kannattaa käyttää one-wayn kanssa. Ne teräksiset "harmaat" vetarit voivat rikkoa one-wayn, koska ovat niin kovaa materiaalia ja eivät ns. jousta yhtään voimakkaan iskun tullessa.

Tatti

Itse olen vähän meinannut noita komposiitti vetareita, onko kellään niistä kokemusta? Eikä hinta ole kovin paha, 17e/4kpl!
Olisivat hyvä pari one-wayn kanssa, jos hajoaisivat aina tosi kovan paikan tullen!

Muistaako kukaan paljonko maksaa taka-aurauspala?

Onko muuten takaiskarin tuki eteen ihan ehdoton hankinta?

pete||

Onhan noi muovikomposiitti vetarit aika halpoja, mutta voivat juuri napsahtaa poikki jos saavat iskun ja kesken kisan se ei ehkä olisi kivaa. Tosin eihän kunnolla vääntyneellä vetarillakaan voi ajaa  :)

Mulla itsellä on noi alumiinivetarit ollut aina käytössä ja koskaan ei ole one-way hajonnut (vanhempi one-way).
Eikä mulla ole myöskään takaiskarintukea edessä ja silti auto toimii ihan hyvin. En ole koskaan kokeillut takaiskarintukea laittaa eteen, niin en tiedä onko siitä huomattavaa hyötyä..Pitää joskus kokeilla.

Ja voit katsoa tästä paljonko se taka-aurauspala maksaa.
http://www.rcpiste.pp.fi/docu/tc3parts.pdf
Hinta saattaa olla hieman muuttunut, koska hinnaston päivityksestä on jo vierähtänyt jokunen aika.

Petri.S

ei se taka iskarintuki välttämättä ihan ehdoton ole, mutta sillä nyt vaan kaikki sattuu ajamaan... :wink:  sun kannattaa ostaa 0-2 taka auraus palikka, jos niitä ei myydä koko settinä
ei se oo niin tarkkaa

Tatti

Nyt alkaa setuppi olla lyönnis(tai pikemminkin kuski alkaa sopeutua diffiin).
Vaihdoin kaikki iskarien öljyt 35w:ksi niin pito parani, mutkaan sisään ja ulos ajaessa.
Mutkasta ei kyllä vieläkään voi tykittää täysiä ulos, mutta tämänhän takia one-way on keksitty...

Millaisessa asennossa sulla muuten pete88 on iskarit?



Ja Juhohan(onnittelut EM:mästä!!) kertoo, jos on keksinyt jotain uutta mystistä tähän nopeimpaan autoon..

pete||

LainaaMillaisessa asennossa sulla muuten pete88 on iskarit?
Mulla on iskarit keskimmäisissä paikoissa edestä ja takaa.

Otsomaani

Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Ja Juhohan(onnittelut EM:mästä!!) kertoo, jos on keksinyt jotain uutta mystistä tähän nopeimpaan autoon..

Ei Juhon voitto autosta riippunut, puhdasta ajotaitoa.

Juhana

OT: Kuinka moni teistä assoilijoista osallistuu PM kisoihin? :mrgreen:
Xray

pete||

Lainaus käyttäjältä: "Juhana"OT: Kuinka moni teistä assoilijoista osallistuu PM kisoihin? :mrgreen:
Minä tuun ainakin, tosin tj-10:ä ajamaan.

TTKoo

Kuka osaa vastata, mitä käytännön eroa on vaihtoehdoilla:
   2 astetta kickup , 2 astetta B.C.  F & F + 2    ( = 4 astetta caster)
   0 astetta kickup , 4 astetta B.C.  F & F -  0    ( = 4 astetta caster)
   Ensimmäisessä vaihtoehdossahan  alatukivarsi on joustaessaan    vinosti taaksepäin.
    Jälkimmäisessä pystysuorassa liikkeessä ylöspäin.                                                                                                  

Siis ajettavuuteen tms.  ( kestävyys ??? )

Itse olen käyttänyt asfaltilla 2 ast. casteria ja F & F + 2 paloja.
Matolla taas 4 ast. casteria  F & F - 0  paloja.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

CAi

Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"Kuka osaa vastata, mitä käytännön eroa on vaihtoehdoilla:
   2 astetta kickup , 2 astetta B.C.  F & F + 2    ( = 4 astetta caster)
   0 astetta kickup , 4 astetta B.C.  F & F -  0    ( = 4 astetta caster)
   Ensimmäisessä vaihtoehdossahan  alatukivarsi on joustaessaan    vinosti taaksepäin.
    Jälkimmäisessä pystysuorassa liikkeessä ylöspäin.                                                                                                  

Siis ajettavuuteen tms.  ( kestävyys ??? )

Itse olen käyttänyt asfaltilla 2 ast. casteria ja F & F + 2 paloja.
Matolla taas 4 ast. casteria  F & F - 0  paloja.

Front pala aina 0
Caster matolla 2 ja asfaltilla 4. Kestävyyteen ei mitään merkitystä
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

TTKoo

CAi vastasi:

Front pala aina 0
Caster matolla 2 ja asfaltilla 4. Kestävyyteen ei mitään merkitystä
---   ---   ---   ---   ---
F + 2  ja 2 ast. casterpala = käytös ollut kaarteissa tosi rauhallista, mutta aivan puskevan rajoilla, jopa tietyissä kaarteissa puskevaa. Kuitenkin helppo ajettava!
Maton 4 ast. casterpala on perua edellisen neuvojan jäljiltä. On vain etsitty aloittelijana " oikeaa ajotapaa "
Kestävyys kysymys johtui siitä, kun avaa kääntöpalan alaruuvia, kuuluu napsahdus ja tuntuu jopa avaimessakin. Ei koskaan rikkoutunut kuitenkaan mitään.
Kiitos vastauksesta ja uskonvahvistuksesta.....!!!!!!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Tatti

Setuppia olen hakenut viikonloppuna ja tässä on tulos:

Edessä(diffi ja etuiskarin tuki): siniset jouset, 35w öljy, iskarit pystyssä

F+2 pala 0 astetta caster

takana: hopea jousi, 35w öljy, iskarit pystyssä, droob 4.
3+2 taka-aurauspala


Noin auto kääntyy hyvin diffilläkin, takapää tulee kokoajan hienoisessa luisissa ja etupää kääntyy hyvin.
Pääsee menemään mutkat pehmeästi ja nopeasti.

Seuraavaksi pitäisi ostaa uudet etu-tukivarret, että saa droobin säädettyä.

Tuosta kannattaa ottaa esim. aloittelijan jolla on setupit hukassa niin mallia.

Erkhart

Tietääkö joku onko tulossa asso tc4:sta kun ovat niin kaikkia autoja päivittäneet??
Hpi nitro rs4 3, Micro

VesaK

Lainaus käyttäjältä: "Erkhart"Tietääkö joku onko tulossa asso tc4:sta kun ovat niin kaikkia autoja päivittäneet??
Aivan varmasti tulee. Mutta koska, se on toinen juttu.
Tietenkin supinaa esiintyy aina, kuin 1:1 kärryjen osalta konsanaan.

Asso toi 2003 alkuvuodesta uuden crossarin, B4, ja äskettäin Truck T4:n, mikä meillä päin ei niin kiinnosta.
Seuraavaksi voisikin hyvin uskoa olevan touring-kaluston vuoro, mutta eiköhän siihen mene vielä aikaa. Isokaan talo ei nimittäin pysty hoitamaan montaa kehitysprojektia samanaikaisesti, koska niihin osallistuvat samat avainhenkilöt.

Ja miksi hätäillä hyvän auton uusimisessa, joka on kaikkien kisojen kärkipaikoilla?

Jani S

Juttelin tossa pari viikkoa sitten Asson tehtaan parin työntekiän kanssa asiasta ( vähän kyl muustakin mut oli pakko kysyä tätä myös samal;) ) ja heidän kommentinsa oli että uutta autoa ei ole tulossa, kaikki pelkkää huhua mitä on kuulunut. Mut mut kuten voisi olettaa jos ja kun Asso tuo uuden touring markkinoille niin siitä ei paljoa etukäteen tiedoteta. Semmoista olen myös kuulut et uus touring tulisi markkinoille 2005 mutta tämän paikansa pitävyydestä ei kyl osaa sanoa. Pakkokait se on viel vain odotella;)

VesaK

Se oli hyvä kuulla (lukea)!
Janilla kun on sen verran itselläänkin sormensa pelissä, että Härmlandissa tuskin monellakaan voi olla tästä aiheesta parempaa tietoa  :wink:

2005 sopisi hyvin kuvaan: TC4:n kehitys alkanee näihin aikoihin, nyt kun B4 ja T4 tulivat valmiiksi. Kun projekti vienee sellaiset vuoden-puolitoista, niin 2005 voi hyvin uskoa olevan taulussa, kun uusi malli on kaupoissa.

TTKoo

Tatti kirjoitti:

Setuppia olen hakenut viikonloppuna ja tässä on tulos:
---   ---   ---   ---   ---
Tuo vaihe on tullut käytyä jo ja hyvin toimi, kunnes tuli hankittua ONE-WAY.
Nyt tuntuu, että ori alkaa olla kesytetty!
Nyt on autossa kaksireikäiset etu- ja taka-alatukivarret, takaiskarin tuki myös edessä ja lukemattomat kokeilut sekä lukuisat eri variaatiot säädöissä.
Lopputuloksena se ,että Hyvää , kenties Parasta on vaikea parantaa.....!!!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Tatti

Itelläkin on one-way, mutta sillä en aja.. en luota siihen että saan pidettyä one-wayn yhdessä palassa  8)

Kerros ihmees mitkä setupit sulla oli diffillä!

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "Tatti"Itelläkin on one-way, mutta sillä en aja.. en luota siihen että saan pidettyä one-wayn yhdessä palassa  8)

Kerros ihmees mitkä setupit sulla oli diffillä!

 ---   ---   ---   ---    
Ensinnäkin, kun kirjoitin :  " HYVÄ...ellei PARAS....jne.
Tarkoitin autoa, eli on perustaltaan kokolailla valmis. Eli ei olisi tarvinnut nähdä niin paljon vaivaa kuin allekirjoittanut on nähnyt.
Mutta kaikki on kyllä lisännyt kokemusta ja auton tuntemusta ja onhan " pankissa nyt paljon sellaista mitä saattaa tarvita PAHANA päivänä ".  Jotain saattaa matolle mentäessä muuttua, mutta viimeksi on ollut näin ( sillä 4 ast. casterilla). ( tark. F + 2 ja 2 ast casterp. )
Edessä kultaiset jouset, takana hopeiset. Isk. yläp. kesk. reik. niin edessä kuin takanakin ( on kokeiltu myös ylä sisentä edessä )
Isk. ala , uloin edessä ja takana. Öljyt  40  etu ja taka ( joillakin radoilla edessä 50 ).
Ylätukiv. pisin asento edessä ja takana.
Camber edes. 1.5 ast.   taka sama tai pienempi riippuen radasta ja tuntemuksista.
Taka auraus liukkaalla 3, pitävällä 2.
Kuten tunnettua, " kaikki vaikuttaa kaikkeen ". Kokeilemalla on oppinut, mutta assossa on se hyvä puoli että: Lähtökohta on aika valmis , ja keskikohta joka säädössä antaa hyvän pohjan eteenpäin !
Yhtään ONE-WAY : tä ei ole rikkoutunut. On vain alle 10 akun välein puhdistettu huolella Clienerillä ja sen jälk. voideltu asson omalla diffirasvalla. ( jos laittaa rasvaa liikaa, saattaa  olla " vähän vikuri alussa, ennenkuin diffi mahtuu toimimaan ") Ja kanttarilta alas kaasua helläten! Pienemoi vaiva asson ONE-WAY : n huolto ja kestävyys on, kuin sadekelin suojaus noparille ja vastarille, Suomen harvoina sadepäivinä !!!!

Huomasin jo vastattuani että kysyit:  Setupia diffillä. Ne olivat jotakuinkin asson kokoonpanokirjan ohjeen mukaiset. Öljyillä ja jousilla vähän "pelasin".
Lisäys ONE-WAY:n kertomukseen: Kellä on ongelmia takadiffin kanssa. Rakentakaapa se asson edellisen mallin metallisesta. On herkkä, pitävä ja helppo säätöinen!
Painavampi myös, mutta on HYÖTYPAINOA ja auton keskilinjalla kuitenkin. Eli vakiokoneella ajaen hyödyt suudemmat kuin haitat.
FT:n ei ole tarvinnut yhtään lisäpainoa. Ei tosin ole ollut tilaisuutta mitata painonjakautumaa, valitettavasti.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Mika M

Ed. viestissä oli, että diffiongelmiin auttaa teräsdiffi. Niin tekeekin, ne toimii hyvin, mutta myös muoviulostulo diffit voi saada toimimaan loistavasti.

Muovidiffien ulostuloissa on viimmeaikoina ollut lieviä toleranssiongelmia. Lyhyen ulostulon D:n mallinen alue, joka jää diffirenkaan keskelle on liian paksu. Kun diffi kasataan tuo D:n muotoinen alue hankaa diffirattaseen. Tuo aiheuttaa sen että diffiä ei tahdo saada kiristettyä millään niin että se ei luistaisi. Puhumattakaan siitä että se olisi herkkä.

Kokeilkaa ottaa pienellä viilalla ohuesti materiaalia pois tuosta D:n muotoisesta osasta ja kasatkaa sitten diffi. Itsellä diffeistä tuli loistavat ja kaikki tätä kokeilleet ovat olleet erittäin tyytyväisiä tuohon kikkaan ja diffeihin sen jälkeen....

Varmuudeksi olen aina ottanut hiukan pois pitemmänkin ulostulon D muotoisesta alueesta, mutta ongelma on suurelta osin niissä lyhyemmissä.

CAi

Hyvä idea !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

Juho

EM Kisa setup löytyy nyt rcZone.netistä. Jotta sitä pääsee katselemaan pitää rekisteröityä.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

TTKoo

Kiitos vihjeestä  Mika M  !!!!!!!!!
         
          (kokeilen heti kun ehdin, on nimittäin pari odottamassa,
          antamasi neuvonmukaista käsittelyä)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

niko.lindvall

Miten Asso TC3ssa asetetaan pinjonin ja isonrattaan välys?
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

TeemuR

Silleen, että se tuntuu sormeen hyvälle. Pikkusen pääsee iso ratas heilumaan kun nostat auton ilmaan ja heluttelet varovasti päärätasta edestakaisin. Joku muu varmaan osaa kertoa tarkemmin miten se säädetä, noin minä sen olen tehnyt
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Matias V

Olen itse tehnyt samalla lailla kuin teemu12.

Useamman kerran kun sen on tehnyt sen tavallaan jo tietää/tuntee koska on oikea "välys".
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

niko.lindvall

Kuinka usein huollatte (ja rasvaatte liikkuvat osat) Tc3sta.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Juhana

Minä puran diffit joka treenien ja kisojen jälkeen :wink:
Xray

Tuure

Mä oon sen verran laiska että huollan voimansiirron vasta kun on pakko.Asson diffi kestää hyvin jos sen pitää riittävän tiukalla ja käyttää kunnon rasvaa..