Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Asso Talk

Aloittaja VesaK, 30.05.03 - klo: 16.15

Mini-Z

Mihin asentoon T4:sen iskarit kannattaa säätä edessä/takana?
Mahdollisimman vaakatasoon? Pystyyn? Mihin?

Mikä välitys olisi sopiva?

- Miika, Asson onnellinen omistaja. -
Are you sure?

GolluB

se manuaalin vakiosetuppi on ollut ainankin b4:n kohdalla aivan toimiva

Mini-Z

Onko T4:llä ja B4:llä nopeus eroja vakiona.
Kuinka nopeasti lähettimen akut kuluvat? Omat kuluvat n. 5-7 akullisen jälkeen.
Are you sure?

pete||

LainaaKuinka nopeasti lähettimen akut kuluvat? Omat kuluvat n. 5-7 akullisen jälkeen.

Mulla kestää 1000mah akut KoPropossa n. 5h.
Taitaa olla akut sulla aika lopussa.

Mini-Z

Mikä on vikana, kun kaverin B4 (tänään ostettu) raksuttaa kun painaa kaasua. Kovassa nopeudessa ääntä ei enää kuulu.
Are you sure?

Jasu92

Jotain häikkää pinionissa tai muissa rattaissa, entä moottori?
Kannatta ainaki noi kattoo ;)

GolluB

Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"Mikä on vikana, kun kaverin B4 (tänään ostettu) raksuttaa kun painaa kaasua. Kovassa nopeudessa ääntä ei enää kuulu.
ääntä kuulematta vaikea sanoa, mutta voisiko slipperi luistaa?

Mini-Z

Miten iskareiden asento vaikuttaa joustoon/nopeuteen.
Are you sure?

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"Miten iskareiden asento vaikuttaa joustoon/nopeuteen.

Hyvinkin paljon...

Nopeasti selitettynä, mitä ulompana iskari on kiinni, sitä jäykempi alusta.

Toisaalta se ei ole ihan pelkästään noinkaan yksinkertaista koska ylä ja alapään kiinnityksillä on myös himan erilainen vaikutus.

Esim. jos iskari kiinnitetään alhaalta uloimpaan reikään ja ylhäältä sisimpään niin jousitus ei välttämättä muutu jäykemmäksi vaan sen progressiivisuus muuttuu.
Esim. (autosta myös hieman riippuva juttu) jousituksen ollessa täysin yläasennossa on vaimennus sekä jousen voima pieni kun se taas muuttuu raskaammaksi jousituksen painuessa sisään. Efekti suurenee mitä enemmän iskarit laitetaan vaakatasoon.

Itse pidän tästä säädöstä krossissa koska silloin auto ei pohjaa niin helposti, mutta alusta on silti pehmeä.

Iskarin ollessa taas vastaavasti mahdollisimman pystyssä efekti pienenee jolloin vaimennus on lähes koko jousituksen liikeradan aikana sama ja jousen vastus myös kasvaa vähemmän.

Vaikeahkoa selittää näin kirjoittamalla. Pitäisi päästä havainnollistamaan.

zhoop

Kysyisin että mitä tuo ----> http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJPY5&P=7 paketti sisältää? Sisältyykö tuohon rtr pakettiin kuulalaakerit? Onko tuolla jotain eroa alkuperäiseen B4:een? Käykö tuohon samat osat kuin siihen alkuperäiseen bee nelkkuun? Tuohan on second edition...
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: "zhoop"Kysyisin että mitä tuo ----> http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJPY5&P=7 paketti sisältää? Sisältyykö tuohon rtr pakettiin kuulalaakerit? Onko tuolla jotain eroa alkuperäiseen B4:een? Käykö tuohon samat osat kuin siihen alkuperäiseen bee nelkkuun? Tuohan on second edition...

Jopa TT:n "kisa-autoissa" on kuulalaakerit   :mrgreen:

ja zhoop, tuossa on vallan hyvä säädin ja ohjain pihasuttaukseen mukana.
---

TeroK

Lainaus käyttäjältä: "zhoop"Kysyisin että mitä tuo ----> http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJPY5&P=7 paketti sisältää? Sisältyykö tuohon rtr pakettiin kuulalaakerit? Onko tuolla jotain eroa alkuperäiseen B4:een? Käykö tuohon samat osat kuin siihen alkuperäiseen bee nelkkuun? Tuohan on second edition...
Nus nus...Eipäs ole vaan Special Edition :D
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

AssoRacing

Setuppia Hyvinkään radalla B4:seen ?
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

markova

Mitä eroa on noilla B4 RTR:n sinisillä alumiinissa iskareilla noihin kierteisiin "Hard anodized" iskareihin? Onko mitä merkitystä vaihtaa noita alkuperäisiä ja saako jostain setin, missä ois kaikki tarvittat osat?

Cruisaaja

Lainaus käyttäjältä: "AssoRacing"Setuppia Hyvinkään radalla B4:seen ?

Aja aluksi vaan sillä paketti set-up:lla, se kuulemma toimii aika hyvin.

Hienosäätöä sitten jos tarvii :wink:
Sponsored by own wallet

TTKoo

Kuten edellä, mutta vihreät etujouset kannattaa vaihtaa hopeisiin.....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

RaDon

Asson perussetupin mukaan B3:ssa pitäisi käyttää 25wt öljyjä edessä ja takana. Itellä on ollu 30wt öljyt jo pidemmän aikaa ja olis vähitellen aika vaihtaa ne.
Miten auton käyttäytyminen siis muuttuu käytettäessä 25 öljyjä 30:n sijaan?

evok

Noniin, mites nyt kun lumet vähitellen sulaneet ja autojakin päästy vähän ulkoiluttamaan, onko minkälaisia säätöjä löytynyt? entä mikä kori?
Omat ulkotreenit kattaa toistaiseksi kahdesti kuusankoskella (jossa siis huom. kisat 28.5) ja ensituntuma todella hyvä..  Tuntui nielevän melkein minkä tahansa setupin mitä autoon laitoin ja ennenkaikkea helppo ajettava.

Parhaimmaksi totesin
Hopea-hopea jouset, antidivea eteen ja iskarit toiseen reikää sisältä.  Muuten kaikki kulmat jne. samaa kuin sisällä. Ja siis onewaylla ja kori stratus.
Olisin halunnut kokeilla vielä vihreä-vihreä, mutta oli vain yksi pari niitä.
(Parhaaksi läpiksi jäi 12.91 , en kyllä tiedä paljonko tuolla "pitää" ajaa, kertokoon viisaammat)

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: "evok"(Parhaaksi läpiksi jäi 12.91 , en kyllä tiedä paljonko tuolla "pitää" ajaa, kertokoon viisaammat)
Ihan kelpo treenipitoläppi. Kisat on aina kisat, mutta jotain tuntumaa suuruusluokasta saa vuoden takaisista kisaläpeistä.

Jyke_

Lainaus käyttäjältä: "AssoRacing"Setuppia Hyvinkään radalla B4:seen ?

Jeps, eli B4 FT on hyväntuntoinen. Tosin ohjaa turhan paljon, sitä saa helposti pois lisäämällä negatiivista camberia.

Seuraavaksi testissä 25 öljyt taakse vihreillä jousilla.

Löysä se alusta saa todella olla. Reikiä tuntuu löytyvän joka paikasta.
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)

OttoL

Mitkä säädöt olis hyvinkäälle asfaltti radalle? ja mitkä perussetupit olis B4:seen hyvät?

TTKoo

Hyvinkään crossikisaan tulevat B4 kuskit, varautukaa vihreillä jousilla eteen-taakse, jopa ruskeitakin nähtiin tänään radalla......

Me emme kyllä vihreitä löysempiä laita........ 8)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

evok

Tämmöinen sattui silmiin selaillessa www.rc10b4.com :in foorumia,

http://home.tiscali.be/be067749/58/bug/print.htm

Porukat tuntui kehuvan tuota, etenkin jos ei ole mitään hajua mistä aloittaa... Tiedä sitten, ihan fiksulta tuntuu.

Samalla sattui silmään että huonommalla pidolla (=meidän pito) suositellaan lyhyttä akseliväliä, lisää peräpitoa ja helpompi ajaa, eli juuri päinvastoin mitä luulisi.

svart

Onkohan TC3:ssa ja TC4 mitä eroa kun näyttävät niin samanlaisilta?  Toi TC3:n on varmaan elinkaarensa lopussa jo kun kerta on myös TC4 myynnissä.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

japa

TC3 on ikuinen timantti. Tottakai autot kehittyy mutta kolmosella pärjää vielä.
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

svart

Entäs ne erot noissa kahdessa :roll:
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

TTKoo

TC 4:ssä kapeampi alusta, ja agressiivisempi kääntyvyys!

Viimeinen JUHO L:n antama setup antoi kääntyvyyteen, ja auton käyttäytymiseen matolle ratkaisun.
Eli hieman löysempi on jousituksen oltava vrt. TC 3

Rakensin ihan mielenkiinnosta meidän TC 3:n TC 4:n osilla niin pitkälti, kuin se pelkillä osien vaihdolla onnistuu, ja toimi asfaltilla ilma OW:ä käsittämättömän hyvin.
Oikeastaan oli molempien parhaat puolet mukana tuossa versiossa!

Kyllä meillä kuitenkin TC 4:nen asfaltille tuodaan, ainakin kuivalle kelille!
Kolmonen voi palvella sadekelin ankeissa oloissa sen takia, että on jo "maailmaa nähnyt", eli enemmän käytetty.
Ei siis muuta syytä siihen.......

Vielä ei olla metriäkään nelosella asfaltilla ajettu, mutta pikkasen jousitusta kun matolta jäykistetään, niin eiköhän se siitä......!

Kyllä TC 3:ssa on sen helpposäätöisyyden jäljiltä jäänyt pysyvä paikka sydämeen..... tuskin nelonenkaan tulee pettymystä tuottamaan ........
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

CAi

Lainaus käyttäjältä: "TTKoo".
Vielä ei olla metriäkään nelosella asfaltilla ajettu, mutta pikkasen jousitusta kun matolta jäykistetään, niin eiköhän se siitä......!

Ei tarvitse jäykistää. Ota ennemmin ulosjoustoa hieman pois. (ja vakaajat).
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

kartturi

Heittäkäähän TC4:lle perus setuppi asfaltille kiitos...

Kannattaako eteen heittää spooli?

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "Juho"

Etupää:

Hopeiset jouset, 40wt öljy, #2 mäntä
#1 shimmit tukivarsien alla (siis ne ohuimmat)
Lyhyt ohjauslinkki, 2 shimmiä hyppyohjausta
Pitkä akseliväli (kaikki 3 shimmiä tukivarren takana)
Pitkä ylälinkki, sisäpuolen pallon alla 2 shimmiä
2 astetta casteria, 1,5 camberia, auraus 0
Iskarit ulommassa reiässä tukivarressa, toiseksi sisin reikä iskarintuessa
Ohjauslinkin sisäpuolen pallon alla 3 shimmiä
Droop 5
Maavara 5mm
Oneway

Takapää:

Vihreät jouset, 40wt öljy, #2 mäntä
#2 shimmit tukivarsien alla
Pitkä akseliväli (3 shimmiä tukivarren edessä)
Pitkä ylälinkki (myös hubissa), musta (matalampi) sisäpuolen pallo
1 aste camberia
Iskarit ulommassa reiässä tukivarressa, toiseksi uloin reikä iskarintuessa
2.0 auraus, droop 4
Maavara 5.5mm
Akut edessä

Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo".
Vielä ei olla metriäkään nelosella asfaltilla ajettu, mutta pikkasen jousitusta kun matolta jäykistetään, niin eiköhän se siitä......!

Ei tarvitse jäykistää. Ota ennemmin ulosjoustoa hieman pois. (ja vakaajat).
VAROITUS !
Jos, ja kun meidän autossa nähdään "erikoisenvärisiä jousia", niin älkää hämääntykö, "kokeilujouset" eivät vastaa asson omien jousien värejä !  :wink:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.