Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Asso Talk

Aloittaja VesaK, 30.05.03 - klo: 16.15

TTKoo

`
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=12287

Kokeiltu oikein kisoissakin.
Säännöt vaativat vähintään 10 mm.
Kun aikoinaan rakensin trial-auton noilla osilla, niin muistaakseni sain maavaraa jotain 30mm.

Kuvissa punaisessa ja keltaisessa autossa on ko. sarjat....

Lainaus käyttäjältä: "KyPak"


(c) 2005 Miika Kaukovalta




(c) 2005 Miika Kaukovalta
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

CAi

Huomaa punaisen auton auton takapyörän Camber  :mrgreen:
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

TTKoo

R 3 + 2 ja sopivasti vinottain ( oikeaoppisesti  :|  ) ilmalennosta alas, keula valmiiksi "polun" suuntaan....   8)
PS. Vanteet kuluvat enemmän kuin renkaat   :roll:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Divi

Uus kori maalattu. Taas tuli todistettua että maalaria meikäläisestä ei tuu :mrgreen:

Team Associated B4 Team
Vähä kasaaminen kesken tuossa kuten joku varmaan huomaakin. koriin tulee vielä pari tarraa peittämään mun maalaamisia :)
Uudet vanteet ja renkaat myös listalla kunhan rahoitus järjestyy...

http://jussi.sytes.net/galleria/rc_galleria/b4/galleria.php

pontta

Tuossapa vähän (pääasiassa) Asso-aiheista kuvamateriaalia Jyväskylän SRK:n reeni-ajeluista. Lystiä puuhaa.

//www.cc.jyu.fi/~toniylim/kuvat/hurvittelu/autoilua, katso erityisesti nämä "kisahypetys_xxx.jpg":t.

Tuure

B4 pelikuntoon

Etupää:



Ylälinkin palloon kannattaa laittaa mutteri (ympyröity) ja vähäsen lukitetta niin kierteet kestää paremmin.RPM:n pallokupit on paljon tiukemmat kuin alkuperäiset ja titaanivantit on "pakolliset".



Etupään tuki kannattaa vaihtaa alumiiniseen (säästää tukivarsien kiinnityspalaa).

Takapää:



Iskarin alapään pallon saa pysymään kiinni kun laittaa prikan kiinnitysruuvin ja pallon väliin.Seuraavaks menee kierteet tukivarresta jos kolhii kunnolla  :mrgreen:

Korin kiinnitys:






Työstetään (aseen saa valita itse) takaiskarintuesta "koritolppa" irti ja laitetaan tilalle tarranauhaa (=Velcro).Laitetaan tarranauhaa myös "ammeen" reunoihin ja vastaaville kohdille koriin.Kori pysyy tukevasti paikallaan ja ei halkea kiinnitysreikien ympäriltä!

CAi

Hienoja ideoita Tuure!
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

*HOKE*

Hienoja on ideat, mutta herrajee miten vanhoja.

Näinhän on tehty yli 10 vuotta sitten krossareille.
Mutta mikäli siis tämä on uudehkoa tietoa joillekkin niin hyvä että asia tuli heillekkin tietoisuuteen.

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Hienoja on ideat, mutta herrajee miten vanhoja.

Näinhän on tehty yli 10 vuotta sitten krossareille.
Mutta mikäli siis tämä on uudehkoa tietoa joillekkin niin hyvä että asia tuli heillekkin tietoisuuteen.
Aivan näin, mutta ikävä kyllä krossareista on kohtuu huonosti tietoja
täälä foorumilla. Huomasin vaan itte ku piti viimekesänä jotain
setuppia ettiä!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

CAi

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Hienoja on ideat, mutta herrajee miten vanhoja.

Näinhän on tehty yli 10 vuotta sitten krossareille.
Mutta mikäli siis tämä on uudehkoa tietoa joillekkin niin hyvä että asia tuli heillekkin tietoisuuteen.

No jos nyt kuitenkin nostetaan hattua Tuurella vaivannäöstä ottaa kuvat ja laittaa nettiin hienosti esille! Ihan sama mitä kukin on keksinyt milloinkin.

Juuri Hoken kaltaisella asenteella tieto ei siirry uusille kavereille.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "CAi"Juuri Hoken kaltaisella asenteella tieto ei siirry uusille kavereille.
Nyt ei kyllä tiedä mies (mahtaako ikää vielä ollakkaa?) mistä puhuu :shock:  :?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "CAi"Juuri Hoken kaltaisella asenteella tieto ei siirry uusille kavereille.
Nyt ei kyllä tiedä mies (mahtaako ikää vielä ollakkaa?) mistä puhuu :shock:  :?
Ihan vaan vihjeenä, henkilö on crossin NM:n isä, touringin SM:n isä , ja kun katsot nimimerkin allekirjoitusta, niin siitäkin löytyypi vihjettä!!!!  :mrgreen:
Toki siinä on vasta tärkeimmät meriitit....

Että kukas ei tiennytkään....  :lol:

Ikääkin voipi päätellä em:n perusteella....!!!!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

*HOKE*

Hetkonen...

Mulla ei ollu kyllä mitään asennetta...

Ei ainakaan negatiivista.

Minähän sanoin: "Mutta mikäli siis tämä on uudehkoa tietoa joillekkin niin hyvä että asia tuli heillekkin tietoisuuteen."

Ikävää jos tämän joku ymmärsi väärin.
Itse vaan pidin asiaa täysin itsestäänselvyytenä, niinkuin se oli jo 10 vuotta sitten...
Silloin jokaisessa autossa oli jo ohjeissa tuo juttu selvitetty... Ihmettelinkin siis että eikö se nyt ole jo ohjeissa asti neuvottu.

Eli hyvä siis jos ei ole tietoisuudessa ollut ja joku asian kaikille selvitti.

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Silloin jokaisessa autossa oli jo ohjeissa tuo juttu selvitetty... Ihmettelinkin siis että eikö se nyt ole jo ohjeissa asti neuvottu.
Ei kai kukaan näistä assokuskeista lue ohjeita :wink:

ps. selvis näköjään minkä takia ei krossareista oo kauheesti
hyödyllistä tietoo foorumilla, kun niillä on näköjään useemmalla
(vissiin assokuskeilla) jotain vihanneksia klyyvarissa.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Jukka

Provoaminen ja turha p-jauhaminen loppuu sitten tähän paikkaan puolin ja toisin.
Tiim Lahti | S-grafix

Tuure

No hei! Ei (tulevalta) insinööriltä voi aivan mahdottomia vaatia  :D

tapsa92

Mistä saa sellaset renkaanmutterit Asso TC3 autooni, jotka ei irtoile kokoajan ja lentele ympäri rataa :?: Eikös ne ollu krossarin mutterit (B2,3,4 jne?...) :?:
- Tapsa

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Mistä saa sellaset renkaanmutterit Asso TC3 autooni, jotka ei irtoile kokoajan ja lentele ympäri rataa :?: Eikös ne ollu krossarin mutterit (B2,3,4 jne?...) :?:
http://www.rcpiste.pp.fi/  ....ja edelleenkin touringauton ohuemmat mutterit!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

tapsa92

Mitkä olisi hyvät välitykset harjattomalle Assossa?
- Tapsa

Joonas.O

Riippuu aika pitkälti radasta.
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

tapsa92

Mutkikas rata, yksi pitkä pääsuora.
- Tapsa

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Mitkä olisi hyvät välitykset harjattomalle Assossa?

Yli 11.0 :n on mentävä mielellään, jos vähänkin on epävarma oikeista välityksistä.
Assoon saa isompia isoja rattaita mahtumaan muistaakseni 81 T:n ainakin. Meillä on muistaakseni 4 FT:ssä 84 T ( ainakin on 81 T ) , mutta siihen piti jo viilata ylädekkiin lisää tilaa.
Kolmoseen ei taida mahtua kuin 78 T , koska silloin tulee ratas jo pohjan reiästä näkyviin....

Lainaus käyttäjältä: "Xray Poju"Riippuu aika pitkälti radasta.
Niinhän se yleensä menee, mutta NYT kysymys on vieläkin enemmän siitä, mikä harjaton "paketti" autossa on!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

tapsa92

LRP:n Sphere ja Vector 2 star.
- Tapsa

tapsa92

Minkä pinjonin ja päärattaan ostan tolle vector 2 star moottorille ja spherelle, kun en tiiä mitkä olisi sopivat... Noi edelliset viestit ei antanu tarpeeksi selkeetä vastausta, koska en tiedä paljon välityksien eroista :oops:
- Tapsa

Korpse

Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"

Yli 11.0 :n on mentävä mielellään, jos vähänkin on epävarma oikeista välityksistä....

78T spurri ja 17 pinioni antaa yli 11 välitykset TC3een "Gear Ration" mukaan...Pitää varmaa itsekkin hommata testiksi 1-star koneeseen, nyt 72 + 19

TTKoo

Tuolla moottorilla tuskin tarttee pääratasta sinänsä vaihtaa.
Pinioniksi käy varmaan joku 16 -- 18 t

72 / 18  taitaa olla välityksenä joku 10.0
72 / 17   n. 10.5
72 / 16   n. 11.0

Jos muutat isoa ratasta kolmella hampaalla suuremmaksi, niin se vastaa samaa kuin pinioni yhdellä pienemmäksi.

Asson sivuilta löytyy manuaalit, joiden viimeisellä (-sillä ) sivulla on välitystaulukot. Jostain syystä en saanut niitä nyt auki.... (?)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Korpse

Tuolta:

http://www.rcracing.com/Gear_Ratio_Program_1100.cfm

Kiitos vastauksesta, pitää hommata pari pienempää pinionia vielä pakkiin

tapsa92

Joo, tiesin kyllä että tuota pääratasta ei ole pakko vaihtaa, mutta kysyin kuitenkin :roll: Taidan ottaa tuon 16 pinjonin. Kiitos vastauksistanne :wink:
- Tapsa

Bagi

Minkäs kokosta pinjonia suosittelette asso b3 + 17t motti ja oisko 95 hampainen spurri
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

OttoL

Lainaus käyttäjältä: "Bagi"Minkäs kokosta pinjonia suosittelette asso b3 + 17t motti ja oisko 95 hampainen spurri
Riippuu siitä, minkälaisella radalla ajat (mutkikas vai pitkiä suoria jne.) Vai ajeletko pelkästään pihalla?