Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Asso Talk

Aloittaja VesaK, 30.05.03 - klo: 16.15

historia

Tai no ei se siis ole vetari vaan se mihin kiinnitetään rengasta mihin tulee toiselle puolelle vetari.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Divi

ei hemmetti pura se auto ja kato nyt vaan räjäytyskuvasta mikä osa sulla on siellä väärin tai puuttuu. Ei tää voi olla noin vaikeeta.

historia

Ei hemmetti kuule en uskaltanut avata sitä osaa mikä on rikki just sen takii ettei noin kävis.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Joonas.O

Ei hemmetin, hemmetti. Sulla on hajonnut, tai mennyt jokin väärin aivan vain omasta virheestä. Onko mahdollista saada kuvia ongelmakohdasta ja järkevää selitystä?
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

historia

Ei hemmetin, hemmetin, hemmetti. Siis. Kuvia tulee huomenna. Toinen puoli takapäästä toimii, toinen ei.
Kun pyöritän oikeanpuolista rengasta vasemmanpuolinen liikkuu toiseen suuntaan niin kuin kuuluu,
kun pyöritän vasemmanpuolista rengasta ainoastaan se pyörii,kun
laitan laitteet ajokuntoon ja maahan täydellä akulla auto kulkee maassa tosi hiljaa ja kuuluu vianoa raksutusta,
en usko kuitenkaan että diffissä on vika sillä kun laitan "rikkinäisen" renkaan mutteria kiinni
(rengas sillein ettei pyöri) vetariin kiinnitettävä laitteisto liikkuu vaikka ei pitäisi.
(Senhän pitää mennä niin kun rengas pysyy paikkallaan ja kiertää niin voila, kiinni on.)
Mutta ei "rikkinäisessä."
Pitää pitää kiinni siitä vetariin kiinni tulevasta "aukosta" jotta sen saa kiinni.
Yksi voi olla myös, että jos öljyä meni väärään paikkaan niin siitä tuli liian liukas.
Mutta, mutta ensin tutkitaan sitten hutkitaan.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Divi

ettet vaan oo jättäny heksin tappia pois? se on se mikä lukitsee vanteen vetariin ja siirtää voiman akselista renkaaseen.

Gerbiili

Lainaus käyttäjältä: historia - 07.08.07 - klo: 22.58
Mutta, mutta ensin tutkitaan sitten hutkitaan.

Jep.. Näinhän sä olisit voinut tehdä jo edellisellä sivulla. :wink:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

historia

Miten sen tapin saa pois rikkomatta? Olen yrittänyt mutta se tappi on ja pysyy. Manuaalistakin oon kattonut että jos sen sais auki niin loppu olisi helppoa.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

ryskis

Kyse lienee palikasta, josta toisaalta tulee vetoakseli läpi ja toisaalta siihen kiinnitetään vanne mutterilla? Eikös sen lukitustappi yleensä kiristetä vetoakselin päässä olevalla kuusikoloruuvilla.  Se ruuvi on siellä akselin sisällä ja painaa tuota tappia, ettei se tipu kun rengas irroitetaan.


historia

Ei siinä ole mitään paikkaa näkyvissä kuusiokoloavaimelle.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

TTKoo

#1360
Lainaus käyttäjältä: ryskis - 08.08.07 - klo: 11.32
Kyse lienee palikasta, josta toisaalta tulee vetoakseli läpi ja toisaalta siihen kiinnitetään vanne mutterilla? Eikös sen lukitustappi yleensä kiristetä vetoakselin päässä olevalla kuusikoloruuvilla.  Se ruuvi on siellä akselin sisällä ja painaa tuota tappia, ettei se tipu kun rengas irroitetaan.

Kyseessä on käsittääkseni RTR versio, jossa on koiranluuvetarit (?)

Lainaus käyttäjältä: historia - 08.08.07 - klo: 11.37
Ei siinä ole mitään paikkaa näkyvissä kuusiokoloavaimelle.
MIPin vetarien kiinnitys pyörän napa-akseliin on se versio missä on se kuusiokoloruuvi.

http://aedownloads.com/downloads/manuals/9037_B4RS_manuala.pdf
SIVU 10 / 10
Suurenna kuva, niin erottuu paremmin !!!!

Mikäli kyseessä on se tappi joka tulee vanteessa olevaan uraan, ja estää pyörän pyörimisen "tyhjää" on poikki tai väärä, sen saa vaikka sivuleikkureilla (mielellään tylsät) varovasti ottamalla puristukseen (ei saa puristaa poikki) ja kampemalla se pois siitä pyörännäpa-akselista. Jos on hyvät hammastetut pihdit, niin niilläkin se lähtee, eikä ole katkeamisvaaraa.
Jos tappi on poikki sieltä akselin reunantienoilta, sen saattaa saada myös akselia ohuemmalla tuurnalla lyömällä ulos.

Olis paljon helpompaa, jos olis kuva ongelmasta, tai kunnon selitys mistä on kyse.... apuja kyllä löytyisi....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

historia

#1361
Siis en saa tota 7369 Roll Pin pois.
Ulkopuolelta katsottuna se näyttää ihan hyvältä.
Ja on RTR.
Ongelma ratkaistu kiitti kaikille avusta.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: historia - 08.08.07 - klo: 12.23
Siis en saa tota 7369 Roll Pin pois.
Ulkopuolelta katsottuna se näyttää ihan hyvältä.
Ja on RTR.
Se tappi on pienikokoinen putkisokka todellisuudessa, eli koko matkaltaan yhdestä kohtaa halki, joten se puristuu tiukasti reiän seinämiin.
Lähtee pihdeillä vetämällä tai puristamalla siten, että ulospäin sillä ei ole estettä tulla pois.
Niitä pitää yleensä olla varalla....
Mikäli sulla ei ole, ja et saa ehjänä sitä pois, niin sitten sulla ei ole uuttakaan sinne laittaa.
Haluat nyt siis päästä puhdistamaan ne laakerit.... vai ?
Laitoitko kenties likaisiin laakereihin öljyä, jolloin alkoi se rahina ?

Meillä ei tosiaan ole muuta kuin puhdistettu ne laakerit, eikä laitettu öljyä sinne keräämään likaa.
Öljy mikä käy MYÖS moottorin laakereihin, on todennäköisesti öljyä, mikä käy sekä liukulaakereihin, että kuulalaakereihin MOOTTORISSA.

Yritä nyt saada se tappi varovasti sieltä pois, jolloin pääset puhdistamaan ne laakerit, ja samalla tarkistamaan onko rikkoutuneet....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

historia

Moottoriin vaihdoin häiriönpoistajat ja johdot...
Oiskohan motti tullut tiensä päähän kun kantavuus on huono...
RC-Pisteessä sanoivat että mottikin voi olla syynä...
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

historia

Tulin just äsken ajamasta: Ajattelin että hyppään vielä kerran hyppyristä ja sitten lopetan ajamisen.
Sen jälkeen moottori pimeni kun menin tosi lähelle niin se surisi... Ei ollut edes mitään hulvatonta rälläystä.
Mutta, mutta vielä ei voi katsoo kun motti kuumenee musta vähän liikaa. Oisko esim. 18 piikkinen pinjoni parempi ton 23 tilalle?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Migueel

Mitä mieltä ootte asson b4 sähkökrossarista? Ja jos jollain ois kans myynnissä kun oon meinannu sellasta talvirientoihi
Team Losi 8ight/STS/Spektrum/Proline
Miika "Junior" Hietanen

historia

Hyvä on!
Huomasin että hiili oli muuttunut siniseksi ja ne oli tosi pieniä.
Pitäis alkaa toimii.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Miika.laurila

Mikäs kone sulla on autossas kiinni, saattaa toi 23 pinjoni olla aika pitkä jollekkin 12 lankaselle. Käytä mielummin jotain 20-17 pinjoneita.Mulla on autossa novakin pro-stock kone ja hyvä välitys on 17 pinjoni,ja 81 vetoratas. Voi tuo sun hiilten kuluminen johtuu siitä pitkästä välityksestä :wink:
Lainaus käyttäjältä: historia - 09.08.07 - klo: 17.46
Oisko esim. 18 piikkinen pinjoni parempi ton 23 tilalle?

historia

Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Divi


Miika.laurila

Ois joku 18 tai 19 pinjoni tolle 17 lankaselle sopiva ehkä.

historia

Kun sisäänajan konetta (vaihdoin hiilet) niin toiselta puolelta napsuu alvariinsa ne hiilten jouset. Mikä voisi olla vikana? Mä kyllä pidin sitä patalapulla (kuumenee)
niin siinä näkee paremmin sen kipinöinnin. Paketista ihan uusikin napsahti.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Joonas.O

Napsuu? Siis liikkuuko se hiili siellä hiilikanavassam, joka aiheuttaa tuon "napsumisen"?

Miten ja millä sä sisäänajoit sitä konetta? Tohon napsumiseen ainakin itse ajattelisin:

-Liian kova volttimäärä, joka aiheuttaa kovaa kipinöintiä. Jos voltit max. 2 volttia, mielellään alle, niin:
-Kollektori huolimattomasti sorvattu tai sorvaamatta.
-Hiilet huonosti kuluneet tai huonosti kanavissaan.
-Liian löysät tai löystyneet hiilenjouset.
Nämä siis, jos hiili liikkuu sisäänajettaessa hiilikanavissaan...
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

historia

Siis sori. Tarkotin että ne napsahtaa poikki siitä juuresta.
PS. Monestiko kollektori pitäisi sorvata, ja auttaako hiekkapaperi mitään?
Paljon sellanen maksaa?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

m.e.

Tässäpä lyhyesti setupit, joilla auto kulki liukkaasti Vaasan em- ja sm-kisoissa. Eli lähtökohtana oli B4 vakiosetuppi ja tässä tarkennuksia:

*edessä 30wt öljy, ruskea jousi ja mäntä 1
*iskarit alapäästä kiinni sisimmäisissä rei'issä (I), ylhäältä keskellä (2)
*caster 30 astetta
*eturengas PL 8176 M3

*takana 25wt öljy, vihreä jousi ja mäntä 2
*iskarit alapäästä kiinni sisimmäisissä rei'issä (I), ylhäältä myös sisimmäisissä (1)
*anti squat 0 astetta
*takarengas 8184 M3, inserttinä PL firm

*akkuina 5-kennoinen SMC IB4200WC, koneena Putnam TI 9*2 (ennakko 4mm); välitys 22t / 81t
ja muista eroista isojen poikien autoihin voisi vielä mainita Venomin B4 -korin

Eli tällä setupilla pitää lähteä sitten ensi kevään kisoihin...

kisaaja

Peesataan Masaa, eli:
On haettu zämpseihin setappia  :tongue:... eli vaasan säädöt:

Etu:
Muuten sama kuin Matilla, mutta iskarit alapäästä ulompaan reikään ja yläältä sisimpään.
Samalla renkaallakin mentiin.

Taka:
Edelleen sama iskari setup, mutta kiinnnitys yläpäästä keskimmäisessä reiässä.
Inserttinä käytin sitä jotain kaks-osaista.  :wink:

Muita nippeleitä:
Välillä koitin laittaa lisäpainoja "boxin" päälle ja se tuntui hitusen rauhoittavan menoa. Tiedä sitten johtuiko siitä, että auto ei enää jaksanut potkia niin lujaa ja pysyi paremmin lapasessa  :police:
Viidellä kennolla ja 12*1 koneella, välitys 21/81 (ois vissiin voinu olla pidempikin).

Jumps Jumps :mrgreen: :afro:
-Goldi

Haze

Lainaus käyttäjältä: m.e. - 15.08.07 - klo: 18.47
Tässäpä lyhyesti setupit, joilla auto kulki liukkaasti Vaasan em- ja sm-kisoissa. Eli lähtökohtana oli B4 vakiosetuppi ja tässä tarkennuksia:

*edessä 30wt öljy, ruskea jousi ja mäntä 1
*iskarit alapäästä kiinni sisimmäisissä rei'issä (I), ylhäältä keskellä (2)
*caster 30 astetta
*eturengas PL 8176 M3

*takana 25wt öljy, vihreä jousi ja mäntä 2
*iskarit alapäästä kiinni sisimmäisissä rei'issä (I), ylhäältä myös sisimmäisissä (1)
*anti squat 0 astetta
*takarengas 8184 M3, inserttinä PL firm

*akkuina 5-kennoinen SMC IB4200WC, koneena Putnam TI 9*2 (ennakko 4mm); välitys 22t / 81t
ja muista eroista isojen poikien autoihin voisi vielä mainita Venomin B4 -korin

Eli tällä setupilla pitää lähteä sitten ensi kevään kisoihin...

Sieltä se löyty miks matilla käänty niin hyvin ja on samalla vakaa ajaa.  :police: Menny salaa muuttaa iskarien asentoa...  :lipsrsealed:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

m.e.

...vahingossa ruuvasin ne iskarit väärään asentoon...

Haze

Lainaus käyttäjältä: m.e. - 16.08.07 - klo: 14.11
...vahingossa ruuvasin ne iskarit väärään asentoon...

Pitihän se arvata   :lol:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

historia

Lainaus käyttäjältä: historia - 15.08.07 - klo: 17.19
Siis sori. Tarkotin että ne napsahtaa poikki siitä juuresta.
PS. Monestiko kollektori pitäisi sorvata, ja auttaako hiekkapaperi mitään?
Paljon sellanen maksaa?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini