Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Asso Talk

Aloittaja VesaK, 30.05.03 - klo: 16.15

Youha

No varmaan jos noista valitsis niin B44 kun tallista löytyy jo T4 joka kuitenkin on niin samanlainen kuin B4 paitsi tietenkin ajettavuus varmaan aika erilainen.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

ma-de

Itsellä on B44 ja hyvä auto se on. B4 opettaa ajamaan enemmän, mutta jos takaveto jo löytyy niin ehkä  sitten B44.

Youha

No mitenkäs tuo B44 kiinnostaa ajella talvella tasamaamatolla? Onko siitä siihen hommaan?
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Jukka

Kyllähän siitä varmaan siihenkin on kun vähän säätää, mutta krossia tasasella matolla ajaneena voin sanoa, että muutaman kierroksen jälkeen hyvin tylsää touhua.
Tiim Lahti | S-grafix

AE-Mod

Uutta pukkaa Assolta:

SC18!

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

juhou

eli ois b4 team + x-6 squared tulossa tässä talven aikana. kellään kokemuksia?
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: juhou - 13.10.09 - klo: 07.25
eli ois b4 team + x-6 squared tulossa tässä talven aikana. kellään kokemuksia?

Onhan tästä kokemusta jo jonkin verran, piti käydä tonkimassa oma topikki esille (oli kerennyt hautautua melko syvälle...)
Old fart

tturku

Löytyykö vielä TC3 tai TC4 suttaajia, jotka voisivat kertoja, millä ratkaisuilla saisi välityksen 4-4,5 paikkeille. Eli meneekö TC3:een vaikka 60T 48p spurri ja 31-37T 48p pinjonit?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Hazard

Melko hiljasta ollu, mutta nyt pukkaa videoo tuosta uusimmasta tulokkaasta. Ei tartte sitä TRX:ää ostaa kun on SC18.

http://www.youtube.com/watch?v=HZNwXDNxcIQ&feature=player_embedded

sasu`

Tervehdys.

Eli tuli tossa loppuviikosta hommattua tollanen associatedin tc4:nen, lähinnä tohon drifting-käyttöön ja muuhunkin räppäämiseen.

Moottori tuntui aluksi jotenkin nuhaiselta joten hain tänään orionin harjattoman moottorin + noparin. Nyt kiskoo ihan eri tavalla, eikä pitäis voiman loppua hetkeen kesken.

Iskunvaimentimien tiivisteet on aika huonot, mistäköhän noita sais järkevällä toimitusajalla ja mieluiten suomesta? Perät/kardaani/joku muu pitää myös sellasta jännää rutisevaa ääntä moottoria pyöritettäessä, mistä lie johtuu?

Muuten kyllä ihan mukava peli, pitänee ottaa siitä jokupäivä kuvia.

TTKoo

Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

mof

Jos tuo nopeudensäädin/moottori on sensoriton, niin sekin voi pienillä kierroksilla hieman nykiä/rutista.

sasu`

Tuota tuota. Alustasäätöjä driftaukseen asson tc4:seen? En oikein mistään löytänyt kuin vain rata-ajoon...

sasu`

Nostetaan nyt taas ylös. Asso tc4:sen kardaanin laakereiden koko?

TTKoo

Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

sasu`

Noniin. Laakeriasia selvä eli pitää huomenna käydä rc-pisteeltä sellanen hakemassa.

Tänään oli ajelupäivä ja ihmettelin kun yhtäkkiä auto alkoi puskemaan niin pirusti. Etu + takadiffit auki, kuuladiffit ilmeisesti molemmissa päissä mutta takapää ei ns. ollenkaan "lukota". Eli etupyörät vetää ja takapyöriltä on veto poissa.

Autohan on puhtaasti drifting-käyttöön hommattu eli.

Jos ostan eteen oneway:n, voinko käyttää nykyisen etudiffin takana? Vai mitenkä ongelma kannattaa ratkaista? Saako tuohon tc4:seeni suoraa taka-akselia vai onko siitä vain haittaa? Vai pidänkö nykyisen etudiffin ja hommaan taakse uuden?

Sattuisko jollain käyttäjällä olemaan varastossa noita diffejä, kun helsingin suunnilla asustelen niin on vähän paha lähteä hyvinkäälle rc-pisteelle töiden jälkeen...

Ongelmahan tuli oikeastaan tuon orionin 660w moottorin myötä, joka ilmeisesti hajotti ton kuuladiffin takaata?

TTKoo


Mitä nyt sitä drifteriketjua kävin läpi, niin "voitolle" taisi jäädä yhdistelmä, jossa edessä on spooli ja takana diffi.

Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

sasu`

Eli edestä taakse toi diffi ja eteen sit uus "spooli" (jos sopii, ja joka on mikä? =])?

TTKoo


Spooli on kiinteä perä.

Sen voi ostaa valmiina, tai jotkut näppärät ovat tehneet sen itse diffistä.

Kysäsepäs onko pisteessä niitä.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

sasu`

Täytyypi kysellä, ja ihmetellä miten tuosta saisi kiinteän...

-Sasu

Harw

Onkos kukkaan ehtiny vielä sovitella tuupparin (B/T4.1) uutta ratasdiffiä vanhoihin asson laatikoihin? Joutuuko laittaan koko poksin jos meinaa rattaita käyttää. Jotain ulkolaista foorumia äkkiä vilkasin niin siellä ainakin tyrmättiin koko idea tuupparikäytössä.
| Ospa RC |

Hazard

Arvaisin että ratasdiffi on sama kuin SC10:ssä? Tässä tapauksessa käytössä on milliset laakerit jotka eivät sovi vanhoihin B4/T4 lootiin. Käytännössä joutuu siis hankkimaan uudet laakerit ja diffinkotelon ainakin. Ratasdiffin sopivuudesta krossiin ei ole mitään hajua, ei kai ne turhaan kalliissa kisapeleissäkin niitä kuulia viljele?

Janne A

^ Kyllä, se on SC10:n diffi. Jos haluatte päästä minimimäärällä osia, niin tarviitte seuraavat palikat:

Diffcase: 9826
T-plate: 9818
Diff outdrive bearings: 9832
Gear diff: 9827

Ja sitten tietty diffiöljy, joku skaalalla 1000-2000k pitäs toimia.

Tämä keskustelu kuuluisi mielestäni B4-topikkiin...

sasu`

Noniin,

Tänään ja eilen tuli vähän harjoteltua tota assolla driftaamista. Yllättäen tolla harjattomalla 60a combolla rikkoi jo 3kpl noita diffin ulostuloja, ihme ja kyllä samasta paikasta, etupäästä oikealta. Mahdollinen vikakohta korjattu, mutta eihän noiden pitäis seinäosumasta mennä rikki?

Ja vielä yksi kysymys. Mikä idea noilla asson kuuladiffeillä oikein on? Niiden toimintaa kun kattelin niin eihän ne toimi kuin ns. "momentinrajoittimina"? Molemmat luisti kokoajan miten sattuu vaikka niitä kiristeli niin lukitsin ne araldiitilla (liimalla).

TTKoo


Ei sinne kyllä liimaa laiteta, jos aikoo niitä diffinä pitää.

Onkos sulla muuten kaikki osat diffissä? vrt. MANUAL
Oikein koottu....

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#diffit
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

sasu`

Oli kaikki osat diffissä. Nyt kuulien tilalla liimaa, eli 100% lukko edessä ja takana. Mutta mikä idea tollasella asson kuuladiffillä oikein on? Se isoratashan on tavallaan laakeroitu molemmilta puolilta joten nopeasti ajateltuna se ei hirveen hyvin toimita tasauspyörästön virkaa?

TTKoo


Toimiva diffi toimii siten, että kun toisesta pyörästä pyörittää, niin toisenpuolen pyörä pyörii ERI suuntaan.

Kun lukitaan toinen pyörä ja isoratas (spur), niin käsillä kääntäen sitä toista pyörää, se ei saisi pyöriä, eli jos pyörii, niin diffi luistaa.

Diffin tehtävä on tasata sitä eroa, mikä syntyy kaarteessa, kun ulompi pyörä kiertää pidempää kehää kuin sisempi pyörä.

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#diffit
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

sasu`

Pitää varmaan palata vanhaan tekniikkaan kun ei oikein tuppaa toi asso kestämään. Nyt jo 30min ajoajalla ja driftingpyörillä mennyt neljät diffin ulostulot katki. Teräksiset pitäis saada tilalle, vaan mistä hajoaa sitten seuraavaksi? Kardaani, vetarit, jne jne jne....  :huh:

sasu`

http://www.rcmart.com/catalog/rc-ntc3-steel-swing-shaft-mtx3-ntc3245sc-p-4040.html

Tuotetiedoissa lukee nitro tc3, mutta käykö myös normi tc3:seen / neloseen?

sasu`

Associatedin akseliväli, pitäis kori ostaa? Auto työpaikalla niin vaikea päästä mittailemaan...