Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Minkä valitsen?

Aloittaja villespaa, 30.05.03 - klo: 20.48

villespaa

Oon ostamassa ekaa polttis autoa, ja nyt valinta on kallistumassa ns. ralli auton puolelle.
Tämän hetkisen käsitykseni mukaan vaihto ehdot on:
Kyosho TR-15 rally
HPI super nitro rally
Thunder Tiger SSR
Sen tiedän, että ssr on ainut 2-vaihteisella laatikolla varustettu ja HPI ainut täydellisesti laakeroitu.?
Kommentteja, kiitos! (Muitakin kuin kyoshon ylistystä...)

- V -

Mika R

periaatteessa tämä topicci löytyy jo vanhoista vaikka eihän siellä ole kuin mun vastaus  8)
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=2937

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Molemmat varmasti hyviä ja viritys/sovitus -osia löytyy hyvin kumpaanki automalliin. Vaikea valinta, alla plussat lyhyesti:

TR-15 Rally
- kattavasti varaosia ja esim moottorivaihtoehtoja, myös käytettynä, koska SuperTen ja TR-15 käyttävät samoja ratkaisuja
- kanssa ajajia löytyy Suomesta jo kohtuullisen monta

SuperNitro Rally:
- isompi koko tekee autosta miellyttävämmän ajaa mutta TR-15:kin taitaa itse asiassa olla Super Size eli tässä mielessä ei eroja

Ai niin, jos valitset HPI:n niin multa löytyy käyttämätön paketissa oleva maalaamaton "Tommi" Mitsu tarroineen jonka myyn edullisesti varakoriksi (usko pois ne menee rikki jossain vaiheessa)
ovh 50 euroo, sulle sanotaanko 40

Tsiisus

Valitse ihmeessä Kyosho TR-15 rally, olen kuullut vain hyvää ko. autosta !
- Marui RACING -

nici

ei se nyt noin yksiselitteistä ole... mä en kehtaa mitään suositella kun en ole millään ajanut tai edes nähnyt, mutta HPI on muistaakseni eniten ralliauto eli on aika suojattu ja sähköt saa nopeasti kaikki pois että voi vaikka vedellä pestä auton 10 minuutissa mikä on hyvä asia..

late

Eipä se HPI ole sen enempää suojattu kuin Kyoshokaan.
verratkaa
http://www.hpi-europe.com/ sieltä 'rc cars', selaa alaspäin ja super nitro rally.

http://www.kyosho.com/cars/kyoc0435-chassis-lg.jpg

Kyoshoon löytyy paremmin viritysosia ja Kyosho on varmasti vakiona sähäkämpi laite.
Tuota HPI:n .15 konetta kun on kehuttu vähän laiskaksi voimanlähteeksi.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

motille ei kannata hirveesti laittaa painoa, sen haluu kuitenkin päivittää jossain vaiheessa johonkin oikeaan moottoriin, RB, OS, Sirio tmv vaikka kyllähän noilla alkuun pääsee mainiosti

late

Kyllä ne Kyoshonkin moottorit ovat ihan oikeita!  :)
Sitäpaitsi esim. Tee-ärrään GS15-R on enemmän kuin tarpeeksi, koska auto on niin kevyt (teho/painosuhde = 0.9hv/1.7kg, paremmin kuin esim. isoveljensä sporttiversiolla = 1.6hv/3.2kg)

Ajoin huvikseen puoli tankillista mahdollisimman piikillä, että autosta saisi kaikki kierrokset ja täten tehot irti ja tuloksena se, että Inferno melkein keuli ruohikolla kun painoi liipasimen pohjaan!
Ja usein nämä Ossit sun muut ovat niin kalliita, että sitä mielummin säästää parempaan autoon kuten Superten, Landmax II tms.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

Jees, mä tarkoitinkin että HPI:n ja Kyoshon stock motin ominaisuuksille en laittas hirveesti painoa auton valinnassa; ne on tavallaan sellaisena yhtä "hyviä" tai "huonoja".

Olet Late onnellinen jos sulla GS motti toimii hyvin, tuntuu että sen laatuvaihtelut ovat suuria. Tämän takia nuo Ossit sun muut maksavat, koska laatuvaihtelut ovat äärimmäisen pieniä.