Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

ongelma tc-3 :n kanssa

Aloittaja cundi89, 30.11.08 - klo: 21.33

cundi89

morjens ostin tosta joku vuosi sitten asso tc-3 ja nyt on tullut auton kanssa ongelmia.
Nyt kun yritän ajaa autolla niin auto ei toimi radiosta kun ohjauspyörää vääntää alkaa moottori pyörimään...kaasu vivusta ei tapahdu mitään.

toinen juttu kun pitää radiota päällä ja auto päällä alkaa yhtääkkiä moottori huutamaan ja silleen omituisesti pätkimään... en ymmärrä mikä siinä on? oliskohan vastari hajoamassa vai onkohan rattiradio hajoamassa?
Lisäksi kun heilutttaa ratti radiota edestä taakse liikettä niin auton moottori alkaa hyrisemään...

onko teillä ehdotuksia? tai vinkkejä mitä vois kokeilla tehdä?

kiitos vastauksista etukäteen...
Asso tc-3
nopari: Patriot reverse  servo: S1903 vastaanotin: GS Racing moottori: nosram tornado ss4 14

bluebeetle

Vaihda ne johdot keskenään jotka menee CH1 ja Ch2 sun vastaanottimessasi, suiel on menny ohjaus ja nopeus sekaisin..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

snakepoison

Kokeilepa ohjelmoida säädin uudelleen. Kokeile myös jollain toisella vastarilla (esim kaverisi tai kerhon ) Epäilen että sulla on kuitenkin säädin nyt jotenkin vinkkelissä joten kokeile se eka.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 30.11.08 - klo: 21.35
Vaihda ne johdot keskenään jotka menee CH1 ja Ch2 sun vastaanottimessasi, suiel on menny ohjaus ja nopeus sekaisin..

Juuri olin muuten lisäämässä tuota. Eli kokeilepa nyt eka ne johdot laittaa oikeinpäin =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

cundi89

oon kokeillu vaihtaa mut ongelma senkun jatkuu vaan... :undecided: voisko vastarissa olla vika? tuleeko siihen batt kohtaan mitään kun tässä on 3 kanava paikkaa ja sit batt?

Olisiko muita vinkkejä teillä tiedossa
Asso tc-3
nopari: Patriot reverse  servo: S1903 vastaanotin: GS Racing moottori: nosram tornado ss4 14

Youha

Batt kohtaan ei tule tässä tapauksessa mitään kun autosi on sähkövehje ja saa sähkön noparille menevästä johdosta, batt liitin on tarkoitettu polttiksille joissa ei ole ajoakkua. Radioissa jotain vikaa.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

TTKoo


Tossa yllä tulikin jo muutama hyvä ohje, mutta kertoisitko vielä:
- minkä merkkinen/malli radio sulla on
- samat tiedot vastarista
-säädin/moottoriyhdistelmä?

Oletko kokeillut toisilla kiteillä ?
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

cundi89

#7
radion merkki futuba mega tech junior
vastari on Gs racing FM 27mhz micro
Nopari on nosram patriot reverse ja moottori on nosram tornado ss4
Sori täytyy korjata olen kokeillut kiteitä mut huomasin et niissä oli eri kide taajuus ongelma taisi ratketa :) mut jos ei vielä toimi niin palaillaan asiaan :)
Asso tc-3
nopari: Patriot reverse  servo: S1903 vastaanotin: GS Racing moottori: nosram tornado ss4 14

Youha

Ihan nyt vaan selvyyden vuoksi, vaihdoithan siis molempiin kiteet, vastariin ja radioon?
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

rizardi

Vieläkö joku tätä palstaa kuuntelee???
Olen säätämässä tc-3 vtr autoksi ja tarvitsisin hirveästi vinkkejä että saisi auton kulkemaan.
kuulin, että tamussa olis iskarit jotka sopii tähän kun omat on mitä on eli millä speckseille mennään?

tturku

Sun pitää saada siihen TC3:een pidemmät välitykset ainakin, eli spurri ja pinjoni menee vaihtoon. Oliko kaverit ajellu VTR:ää jollain 6-5 kokonaisvälityksillä. TC3:n sisäinen välitys on 2.5 ja välitykset pystyt laskemaan seuraavasti:

välityssuhde = Spur gear/Pinion gear * sis. välitys

Esim: 69/22*2.5 = 7.84

Kyselepä tuolta VTR aiheesta oikeat välitykset, millä porukat ajaa.
Tohon autoon käy varmaan mitkä tahansa normi turistin iskarit jos sulla ei ole autoon keppejä vielä. Mutta ei ne Asson omatkaan mitkään huonot ole.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

rizardi

#11
Lainaus käyttäjältä: tturku - 02.07.10 - klo: 08.26
Sun pitää saada siihen TC3:een pidemmät välitykset ainakin, eli spurri ja pinjoni menee vaihtoon. Oliko kaverit ajellu VTR:ää jollain 6-5 kokonaisvälityksillä. TC3:n sisäinen välitys on 2.5 ja välitykset pystyt laskemaan seuraavasti:

välityssuhde = Spur gear/Pinion gear * sis. välitys

Esim: 69/22*2.5 = 7.84

Kyselepä tuolta VTR aiheesta oikeat välitykset, millä porukat ajaa.
Tohon autoon käy varmaan mitkä tahansa normi turistin iskarit jos sulla ei ole autoon keppejä vielä. Mutta ei ne Asson omatkaan mitkään huonot ole.
Välitykset on kunnossa 66/40*2.5=4.125 hieman joutui muokkaamaan alustaa ja kyllä nämä asson omat aika sudet on 1/2 tunnin ajo ja iskarit remppaan

snakepoison

Jep välitykset pitäisi kyllä riittää. Ellei sitten ole näitä uusia ennakkosäätimiä. Speed Passionilla Gt 2.0 itsellä on välitys tasan 7. Mutta siis jos sulla on näitä normi säätimiä niin sun välitykset on ok. En ole ihan 100% varma käykö Tamiyan TRF iskarit TC3 autoon. Mulla on TC5 kyseiset iskarit. Täytyy sanoa että ovat kyllä hintansa väärti ja joka euron arvoiset. Mulla on kerholla TC3 autoja joten voisin tässä illan päälle testata saako sen iskarin siihen kiinni.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx