Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Savage Flux HP

Aloittaja Janezki, 01.12.08 - klo: 17.50

jesi

Emmää sillä tarkottanu, aattelin vaa notta miltä se näyttäs  :cool:
/ Jere Siirilä

savo

Lainaus käyttäjältä: jesi - 15.02.11 - klo: 21.25
Emmää sillä tarkottanu, aattelin vaa notta miltä se näyttäs  :cool:
Luulis ainaki vettä pitävän hetken,muusta en tiiä.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Speed79

Onko noi vakio deansit tarpeeksi järeet liittimet, varmuuden varoiksi vihdoin TRX liitttimet omaani kun kaikki akut paitsi mukana tulleet oli TRX lliittimillä.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

fergu

Vähintään yhtä järeet. Itse sanoisin deansseja järeemmiksi, mutta kun näistä sitten niin tiedä.
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

-rcmh-

On deanssit tarpeeksi järeet ainakin, mä en muita käytäkkään näissä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Ville Vainio

Hyvin on deanssit pelannu 6S
Kyosho Inferno MP9e

Speed79

Ensimmäinen osa rikki Fluxista kantoteline meni poikki molemmista reunoista kun landasin 2m korkeen hypyn suoraan katolleen jäiselle tielle =).
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Speed79

#1987
Tänään tuli voltti vähän yli takarenkailleen ja huomasin kun vetoakseli tipahti lumelle että nyt meni joku rikki tarkemman tutkinnan jälkeen ainut hajonnut osa oli halki mennyt keskidiffistä lähtevä taka kuppinivel (86082+86094) ja sen muvinen suoja (100949). Onko muilla kyseiset osat hajonneet?

Liquidistä löytyi näemmä vahvistetut keskififfin kuppinivelet ne lähti tilaukseen.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

JiiVee

eihän savassa ole keskidiffiä?
pöö

Divi

+ elmu ei auta kokonaan veteen upotettaessa, ei vaikka olis 30 rullaa..

jesi

... ja vetoakselit on autossa poikittain ja kardaanit pitkittäin ...
/ Jere Siirilä

Speed79

#1991
Pahoittelen virheellistä ulosantiani  :grin:. autosta halkesi vaihdelaatikosta lähtevä takakardaanin kuppinivel. Korjatkaa jos meni taas persiilleen hajonneen osan kuvaus.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Toivo

Tuli hankittua savage flux. 417 e + tullit 95 e jäi hinnaksi Towerilta. Kiristelin ruuvit ja slipperin. Pinionin laitoin lukitteella kiinni. Jos tuo slipperi ei pysy kiinni, niin lienee siihenkin siten hyvä laittaa lukitetta. Noparin uppokäsittelin Corrosionx:llä. Kolme akullista on kestänyt toistaiseksi. Suunnittelin tuohon noparin päälle jotain pakasterasiaviritelmää lisäsuojaksi, mutta taitaapa jäädä laittamatta, kun ei nopari ole vielä ainakaan kärynnyt, vaikka nopari on ollut yltäpäältä sohjossa.
Hauska auto on ajella. Talvella tosin ei tule hillitöntä tehontunnetta, kun pyörät lyö tyhjää koko ajan. Akkukoteloille joutui tarjoamaan dremeliä, jotta sai akkujen johdot tulemaan sujuvasti ulos. Tähän asti vaikuttaa hyvältä ostokselta.
Rustler VXL  Savage Flux HP

Falconi

Noniin nytton varmaan 15 akullista fluxilla takana ja mukavaa on ollut. Onkos tässä topicissa puhuttu sen enempää miten saada tuota kääntymistä paremmaksi? Tai keulimista pienemmäksi?

Varmaan säädettävät ylätukivarret olisi yksi keino jolla saisi camberia säädettyä. Nyt kun on nuo levityspalat niin camber kulma on melkein plussalla ja kaasuttaessa menee plussan puolelle kun keula kevenee. Nämä siis silmämääräisesti katsottu.

Tuli mieleen, että painoa voisi keulaan lisätä, mutta tämä sitten tietenkin vaikuttaa suorituskykyyn jonkin verran. Esim vastarikotelossa oleva kolo on mulla tyhjillään ja sinne periaatteessa saisi täyteen vaikka lyijyä. Ajattelin kuitenkin keulimista rajoittaa castelinkin avulla kun saa sieltä säädettyä sen kaasukäyrän niin loiventaa sitä hieman, että ihan viime metreillä käyrä hyppäisi täyteen tehoon. Tämä tietysti sitten haittaa vähän 4S:llä ajaessa, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla.

Tuossa futten 4PL:ssä kun ei saa kaasukäyrää muutettua muuta kuin expoilla ja se vaikuttaa koko käyrään. Eli olisi hyvä jos olisi vaikka 3 ohjelmoitavaa pistettä kaasukäyrällä niin kuin esim. hk310 markan mankassa oli.

Laitoin vastarin antenninkin kopan sisälle kokonaan ettei pilli katkea ja katkaise myös koko antennia. Tänään hajos tosi rajun ilmalennon jälkeen linkin kiinnitys kohta jolla säädetään takarenkaiden auraus kulmaa. Vaihdoin toisen puolen kanssa päittäin ne osat ja taas mennään :D
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

ghhgtd

Jos keuliminen haittaa, niin minulla ei ainakaan keuli (tosin ajan 4s) vaikka asfaltilla testasin, koska en ole kiristänyt slipperiä ollenkaan, eli koita sitäkin löysätä ja testaa uudelleen. On se ihana auto, pitää vaan uusi nopari ja moottori hankkia, että voisi ajella 6:ässällä. :evil: . Eihän sellaiset paljoa kiinassa maksa...
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Falconi

Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 26.02.11 - klo: 16.46
Jos keuliminen haittaa, niin minulla ei ainakaan keuli (tosin ajan 4s) vaikka asfaltilla testasin, koska en ole kiristänyt slipperiä ollenkaan, eli koita sitäkin löysätä ja testaa uudelleen. On se ihana auto, pitää vaan uusi nopari ja moottori hankkia, että voisi ajella 6:ässällä. :evil: . Eihän sellaiset paljoa kiinassa maksa...

Tosiaan voisi hieman löysätä tuotakin. Ei mullakaan 4S:llä mitään ongelmia keulimisen suhteen ole, mutta kääntyvyys on siinäkin huono.

Mitähän öljyä vakiona tuolla iskareissa on? Mulla olis 35wt:tä niin vois kokeilla vaihtaa. Toinen juttu, et jos etudiffiin laittas jäykempää öljyä niin silloin se ei menetä niin helposti vetoa pitävältä pyörältä? Onkohan torseneita nähin monstereihin saatavilla, sellainen nyt varmasti auttaisi jos edessä olisi. Kyllä siinäkin varmaan haittapuolet nousee esiin muussa ajossa..
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

ghhgtd

Hmm, mulla kyllä kääntyy hyvin 4:ässällä, tosin kaasun käyttä vaikuttaa, näin pienessä pihassa kun ei voi yli puoltakaasua käyttää.

Ei muuten kovin isoa hyppyriä tarvi, että saa backflipin tehtyä. Oli reilu puolen metrin korkuinen hyppyri ja siitäkin sai jo tehty, tosin eturenkailleen ländäs. Tarvisi toisen laturin niin nopeutuisi akkujen lataus.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Falconi

Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 26.02.11 - klo: 17.26
Hmm, mulla kyllä kääntyy hyvin 4:ässällä, tosin kaasun käyttä vaikuttaa, näin pienessä pihassa kun ei voi yli puoltakaasua käyttää.

Ei muuten kovin isoa hyppyriä tarvi, että saa backflipin tehtyä. Oli reilu puolen metrin korkuinen hyppyri ja siitäkin sai jo tehty, tosin eturenkailleen ländäs. Tarvisi toisen laturin niin nopeutuisi akkujen lataus.

Jep, kääntyy se suht hyvin pienissä vauhdeissa, mutta juurikin yli puolen kaasun ja nopean vauhdin kääntyvyys on huono verrattuna esim. bullet fluxiin.

Ilmeisesti toi torsen lukko ei olisi hyvä kuin tasaisilla pinnoilla. Taidanpa huvikseen vaihtaa öljyt tohon etudiffiin niin on ainakin sama litku edessä ja takana.

Mäkin tein tänään backflippejä :)
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

jesi

Mikä torsen missä?
/ Jere Siirilä

Falconi

Lainaus käyttäjältä: jesi - 26.02.11 - klo: 17.34
Mikä torsen missä?

Etudiffinä jos olisi torsen, joka välittäisi voiman sille pitävälle pyörälle eikä sille joka pyörii helpommin.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Quaddro

#2000
Täällä myös ajeltu talvella elmukelmu viritelmillä. Hyvin on kosteus pysynyt poissa ja parin minuutin hommahan tuo on ennen ajoa. Kohtuullisen lämpimänä toi nopari vaan tahtoo pysyä, vaikka pakkasta välillä 20 korvilla niin tuuletin pyörii lähes jatkuvasti.

Tossa eiliseltä vähän pihasudittelua..

http://www.youtube.com/watch?v=pEbksIw0CSk

Toivo

Tänään tuli pöllytettyä lunta parin akullisen verran. Onnistuin sitten rikkomaan servon, vaikka tulikin ajeltua kohtuu siististi. Yhdestä servon rattaasta on piikit sileänä. Nyt saa suositella tuohon käypäistä hyvää servoa.
Rustler VXL  Savage Flux HP

SSchevy

Mites sait servon rattaat sileäksi ? vaikka ne on metallia .
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Toivo

Ajo oli kohtuullisen siistiä. Jossain vaiheessa renkaat eivät enää vaan kääntyneet toiseen suuntaan. Ohjaus takelteli jo aikaisemmin joten luulen, että tuossa servossa oli vikaa jo valmiiksi. Auto on uusi, ja sillä ei ole törmätty mihinkään ja hypytkin ovat olleet maltillisia.
Rustler VXL  Savage Flux HP

ghhgtd

mites te ootte päässeet kiristämään slipperiä? On tuo levy jossa nopari on niin edessä, ettei mahdu avaimet slipperiin. :angry:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

jesi

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 26.02.11 - klo: 21.31
Mites sait servon rattaat sileäksi ? vaikka ne on metallia .


Ei ole mitenkään erikoista että metallirattainen servo antautuu, kaiken saa rikki.

Yleensä syynä liian kireä saveri tai/ja sopiva mälli.
/ Jere Siirilä

maqqaRa

Lainaus käyttäjältä: ghhgtd - 27.02.11 - klo: 10.44
mites te ootte päässeet kiristämään slipperiä? On tuo levy jossa nopari on niin edessä, ettei mahdu avaimet slipperiin. :angry:
Noparin "ständi" on kiinni kahdella ruuvilla, yhdellä alhaalta ja yhdellä sivulta. Ne irti ja niin lähtee koko teline jolloin slipperi on varsin helposti käsiteltävissä.
MAN TG 410 A 6x6, Savage Flux (X)XL ja lentäviä

ghhgtd

#2007
Ahaa, pitääpäs mennä aukaisemaan ja testaan uudelleen.


EDIT: Joo nyt onnistui, kiitos neuvosta!
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Falconi

Kyllä ihan normi lenkkiavaimella mahtuu slipperiä säätää irroittelematta mitään.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

whelibob

Lainaus käyttäjältä: Toivo - 25.02.11 - klo: 20.44
Tuli hankittua savage flux. 417 e + tullit 95 e jäi hinnaksi Towerilta. Kiristelin ruuvit ja slipperin. Pinionin laitoin lukitteella kiinni. Jos tuo slipperi ei pysy kiinni, niin lienee siihenkin siten hyvä laittaa lukitetta. Noparin uppokäsittelin Corrosionx:llä. Kolme akullista on kestänyt toistaiseksi. Suunnittelin tuohon noparin päälle jotain pakasterasiaviritelmää lisäsuojaksi, mutta taitaapa jäädä laittamatta, kun ei nopari ole vielä ainakaan kärynnyt, vaikka nopari on ollut yltäpäältä sohjossa.
Hauska auto on ajella. Talvella tosin ei tule hillitöntä tehontunnetta, kun pyörät lyö tyhjää koko ajan. Akkukoteloille joutui tarjoamaan dremeliä, jotta sai akkujen johdot tulemaan sujuvasti ulos. Tähän asti vaikuttaa hyvältä ostokselta.
Mistäs sait Corrosion X:ää hankittua? Kehuttua kamaa ja pitää vissiin itsekkin ostaa sitä. Saako sitä suomesta mistään?