Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Savage Flux HP

Aloittaja Janezki, 01.12.08 - klo: 17.50

savo

Melkosen nätti peli... :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

crazy man

Kumpi ois parempi tämä vai traxxas e-revo brushless edition.
[hpi-racing e-firestorm 10t flux]  [lrp 5300mah 2s lipo] [graupner ultramat 14] [traxxas stampede] [hong nor x-10e]

crazy man

Onko autossa ollut jotai vikoja että mikä yleensä näissä savageissa hajoaa ekana?
[hpi-racing e-firestorm 10t flux]  [lrp 5300mah 2s lipo] [graupner ultramat 14] [traxxas stampede] [hong nor x-10e]

HMS77

^ Ja noita kahta viestiä ei voinut millään laittaa yhteen?

Oletko lukenu tätä topicia ollenkaan? Pari sivua sitten vertailtiin tätä E-Revoon..
Myöskin tuo mikä hajoaa ekana on tullut ilmi.. :huh:

Luepa tämä topicci läpi niin asiat näyttää paljon selkeämmältä.
Lue myös tuon E-Revon osalta oma topicinsa läpi niin voit tehdä päätöksen ihan itekin.
Vai että kumpi on parempi.. Se kun on niin suhteellista.
Mitähän sullekin "paremmuus" nyt sitten pitää sisällään? Pitääkö auton olla nopea? Kestävä? Saada hyvin varaosia? Sutia v*tusti?
Molemmat noista kysymistäsi autoista on kaikkia noita mitä luettelin, joten joudut ostamaan molemmat.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

TmK*Rc

Mutta kyllä E-Revossa on parempi ohjattavuus alempi painopiste jne...  :police:
Harrastus lopetettu viimeset osat myymässä pois.

crazy man

Sori vaan et viestit on tollee eriksee mutku asiat tuli mieleen vaan eri aikaan.
[hpi-racing e-firestorm 10t flux]  [lrp 5300mah 2s lipo] [graupner ultramat 14] [traxxas stampede] [hong nor x-10e]

RCl

Lainaus käyttäjältä: crazy man - 31.03.09 - klo: 19.45
Sori vaan et viestit on tollee eriksee mutku asiat tuli mieleen vaan eri aikaan.


viestiä vois myös muokata. :grin:

mutta Jukik: aika nätti peli noilla phatlineilla.. :p
traxxas stampede|X-ray T2 `007

crazy man

Mistä oot tilannu ton mini e-revon ja paljon makso.
[hpi-racing e-firestorm 10t flux]  [lrp 5300mah 2s lipo] [graupner ultramat 14] [traxxas stampede] [hong nor x-10e]

RCl

Lainaus käyttäjältä: crazy man - 31.03.09 - klo: 20.16
Mistä oot tilannu ton mini e-revon ja paljon makso.

mini e-revo hankintalistalla, ei ole vielä markkinoilla. keväällä tulossa?

muokkaa näppäin: näkyy tuossa viestin yläpuolella, jossa on myös vastaa ja lainaa merkit. (muokkaa merkki näkyy vain itse lähetettyjen viestin yllä).

hieman meni nyt ohi aiheen, joten paihoitteluni!
traxxas stampede|X-ray T2 `007

sikatopi62

nyt kun löytyy jo puhdasta asfalttia ettei tyhjää sudi niin, on kyllä nuo vakiorenkaat huonot, sopii soralle ja hyppyihin hyvin, mutta hur hur hur alkaa huutamaan renkaat kun 4s vähän päästää lujempaa, ja sitten lähteekin lapasesta koko auto.
onkos kukaan vielä Phaltlinen renkailla ajellut?
miten on ohjattavuus?
entä niiden kanssa pienet hypyt? kolahtaako liikaa vanteille?

jos jotain huonoa fluxista niin vakiot jokapaikanrenkaat eivät sovi yhtään asfaltille, ohjattavuus ja kaikki katoaa.. liian pehmeät. ovat tainneet venyä ja löystyä tässä 2viikon aikana.

pitäisi varmaan etsiä joku vakiorenkaan ja Phaltlinen väliltä..


ps.tosin eihän tuo mikään asfalttiauto olekkaan..


Qazu

Jos vakiorenkaihin on tyytyväinen monttuajossa niin ne voi riittää (jos ei tarvi karkeampaa hakkua) ja jos meinaa ajaa asfaltilla niin kai ne phatlinet ois hyvät siihen? Onkohan jotain dirt hawg tyyppisiä kompromissejä sitten ja miten hyvät ne sitten on lopulta?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

HMS77

#281
Tässä on siis ilmeisesti akut kytketty vakiona sarjaan? Mites ne olis mahdollista saada rinnan, onko mitää adapteria, tms. olemassa sitä varten?
Entäs jos ostaa kaksi 4S pakkaa niin rinnan kytkettynähän tuon noparin pitäis kestää ne?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

sikatopi62

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 01.04.09 - klo: 19.54
Tässä on siis ilmeisesti akut kytketty vakiona sarjaan? Mites ne olis mahdollista saada rinnan, onko mitää adapteria, tms. olemassa sitä varten?
Entäs jos ostaa kaksi 4S pakkaa niin rinnan kytkettynähän tuon noparin pitäis kestää ne?

juu, sarjassa ovat vakiona, onhan noita erilaisia silmukoita olemassa jotta ne saa rinnan. 2kpl 4s lipoa rinnan toimii ihan hyvin, ajoaikakin tuplaantuu kapasiteetin takia.

HMS77

Kukaan bongannu hyvää tarjousta tästä autosta missään? Ite kattelin Modelsports.uk:sta, mutta tulee saman hintaseks posteineen kuin pelkkä auto Hobbylinnassa.
Ei siis maksa vaivaa tilata pikku-amerikasta tuolla erotuksella..
Muutenki mitä katellu ni tuo Bobbylinnan hinta on sen verran kilpailukykyinen ettei kandee varmaan ulkomailta lähteä tilaamaan..
Jenkeistä ny ainakaa kannata tilata, autolle jäis Towerista rahteineen hintaa 529e, mutta tuohonhan tulli pätkäyttää vielä reilun satkun lisää, jolloin ollaan taas melkein Hoppylinnan hinnassa.  :huh:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

jiksu

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 03.04.09 - klo: 16.01
Kukaan bongannu hyvää tarjousta tästä autosta missään? Ite kattelin Modelsports.uk:sta, mutta tulee saman hintaseks posteineen kuin pelkkä auto Hobbylinnassa.
Ei siis maksa vaivaa tilata pikku-amerikasta tuolla erotuksella..
Muutenki mitä katellu ni tuo Bobbylinnan hinta on sen verran kilpailukykyinen ettei kandee varmaan ulkomailta lähteä tilaamaan..
Jenkeistä ny ainakaa kannata tilata, autolle jäis Towerista rahteineen hintaa 529e, mutta tuohonhan tulli pätkäyttää vielä reilun satkun lisää, jolloin ollaan taas melkein Hoppylinnan hinnassa.  :huh:

näinhän se on että mielummin ostaa suomesta kuin ulkomailta jossei hinnassa ole paljon eroa :wink: jotkut jotka ei tiedä tullista nii voi olla aikas yllätys tommone lisähinta :grin: miksiköhän ne ottaa noin paljon tullissa??
-tauolla-

Acumen

#285
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 03.04.09 - klo: 16.01
Kukaan bongannu hyvää tarjousta tästä autosta missään? Ite kattelin Modelsports.uk:sta, mutta tulee saman hintaseks posteineen kuin pelkkä auto Hobbylinnassa.
Ei siis maksa vaivaa tilata pikku-amerikasta tuolla erotuksella..
Muutenki mitä katellu ni tuo Bobbylinnan hinta on sen verran kilpailukykyinen ettei kandee varmaan ulkomailta lähteä tilaamaan..
Jenkeistä ny ainakaa kannata tilata, autolle jäis Towerista rahteineen hintaa 529e, mutta tuohonhan tulli pätkäyttää vielä reilun satkun lisää, jolloin ollaan taas melkein Hoppylinnan hinnassa.  :huh:

Osta ihmeessä Suomesta vaan tässä tapauksessa. Imho Hobbylinnan palvelu on vieläpä jokseenkin niin moitteetonta että mielellään kotimaista vaihtoehtoa tukee kun hintakin on kilpailukykyinen.

Millä ilveellä muuten saa tuon yhden rattaan pysymään paikoillaan autossa ajon aikana, se tuntuu kerran per 30 min ajo sen verran löystyvän että se liikkuu akselilla toisen rattaan kosketuspinnan ulkopuolelle ja auto / ratas alkaa huutamaan tyhjää. Olen melko varma että Fluxin omistajat tietävät mistä rattaasta on kyse, onkohan tämä nyt sitten ihan se "moottorin akselin ratas" - sillä se ei tunnu kiristämälläkään pysyvän paikoillaan. Huomasin että kun autoa ottaa etupuskurista kiinni ja hieman kolistelee perää maahan niin tuo ratas liukuu sen verran takaisin paikalleen että ajoa voi kyllä hyvällä lykyllä jatkaa (akut loppuun asti ajaen).

Huomasin pientä parannusta vakiorenkailla ajotuntumaan kun laittoi jousia kireämmälle, ja yhden "lisämuoviholkin" sinne jousien väliin (niitä holkkeja mitä tulee auton mukana olevassa varaosapussissa). Nyt holkit 10 + 8 + 5 + 3 ja hitusen parempi touchi autossa, ei kallistele ihan niin paljon kuin suoraan pakasta vedettynä. Sais olla jouset vieläkin kireämmät mielestäni, mutta ei paketissa ole enää kuin noita ohuen ohuita +1 koon miniholkkeja.
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

jesi

Lainaus käyttäjältä: Acumen - 03.04.09 - klo: 17.21

Millä ilveellä muuten saa tuon yhden rattaan pysymään paikoillaan, se tuntuu kerran per 30 min ajo sen verran löystyvän että se liikkuu akselilla toisen rattaan kosketuspinnan ulkopuolelle ja auto / ratas alkaa huutamaan tyhjää. Olen melko varma että Fluxin omistajat tietävät mistä rattaasta on kyse, onkohan tämä nyt sitten ihan se "moottorin akselin ratas" - sillä se ei tunnu kiristämälläkään pysyvän paikoillaan.


Koitas vaikka:
/ Jere Siirilä

Nair

ei sul sattuis oleen ruuvilukitetta siihen kierteeseen?
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Acumen

Jaa että ruuvilukitetta tuohon rattaan kiristävään kuusiokolomutteriin vaiko itse rattaan ja akselin kontaktipinnalle? Nimittäin veikkaan ettei tuon pelkän mutterin lukitseminen mitään auta, epäilen että se ei sinänsä löysty yhtään, mutta metalli vasten metallia ei vaan yksinkertaisesti "pidä" ja pääsee luistamaan.

Edit: kyllä mulla loctiten ruuvilukitetta löytyy, varmaan 7-8 vuotta vanhaa mutta kaippa se kuranttia tavaraa vielä on.
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

jesi

On ne pinjonit pysyny tähän päivään mennessä tehokkaampienkin vessojen koneissa kii.

Kai sulla on viiste mötörin akselissa?
/ Jere Siirilä

Acumen

Lainaus käyttäjältä: jesi - 03.04.09 - klo: 17.28Kai sulla on viiste mötörin akselissa?

Viiste?  Mikä ihmeen viiste? :azn:

Jos tässä autossa on "viiste" vakiona kaupasta ostettuna niin sitten on, mutta jos ei niin sitten minulla ei ole viistettä. Motti siis irtikö ja siihen poralla / viilalla jonkinlainen lovi johon tuon ruuvi ottaa kiinni eikä pääse enää liukumaan?
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

jesi




Sitä en tiedä onko siinä vakiona vai ei.

Mutta jos ei, niin suojaa moottori _HYVIN_!
Eli teippaat ruuvinreijät, akselin juuren, lakrun päädyt, johtojen juuret ja kaikki Kunnolla, ja sit parhaaksi näkemälläsi tavalla jyrsit moisen siihen.

Oon monesti moisen jyrsinnän dremelillä tehny, eijoo ollu ongelmia.
Sopivaan mini-ruuvipenkkiin pata kankaiden/kumien kanssa Hellästi kii ja jyrs jyrs jyrs.
/ Jere Siirilä

Acumen

#292
Lainaus käyttäjältä: jesi - 03.04.09 - klo: 17.33
Sitä en tiedä onko siinä vakiona vai ei.

Tuon varmaan joku minua paremmin asiasta tietävä Fluxin omistaja osaa sanoa?

Lainaus käyttäjältä: jesi - 03.04.09 - klo: 17.33
Mutta jos ei, niin suojaa moottori _HYVIN_!
Eli teippaat ruuvinreijät, akselin juuren, lakrun päädyt, johtojen juuret ja kaikki Kunnolla, ja sit parhaaksi näkemälläsi tavalla jyrsit moisen siihen.

Tarkoitatko että moottori pitää jyrsinnän ajaksi suojata hyvin, vai ihan muutenkin sen yleistä toimivuutta ja elinikää ajatellen?

Olen nyt ajellut 5:t latauksen verran autolla ja suojannut auton about tämän Jorma01:n kuvien mukaisesti :
http://rc10.fi/index.php?topic=30064.120 (keskivaiheilla sivua olevat havainnolliset kuvat).

Eli elmukelmua / muovikäärettä ympäri reilusti, ja niin eturenkaiden kuin takarenkaidenkin juureen tiukka "tiivistys" ilmastointiteipillä. Auto on kyllä ollut sisältä kuiva kun olen paketti aukonut, mutta kyllä sieltä hienojakoista pölyä yms hiekkaa pinnoilta löytyy, eli ei tuo täysin ilmatiivis paketti ole - mutta ei kai sen kaiketi tarvitsekaan olla kun ajeleehan porukka kesällä täysin ilman "kondomeja" näillä autoilla, right?
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

jesi

Tai sit otat ite sen pinjonin siitä koneesta irti ja katot?


Joo, pitää koko pata saada suojaan jos akselia meinaat jyrsiä.
Ku se akseli on metallia ja mötörissä on magneetit, nii ne lastut vähä niinq hakeutuu sinne sisälle, joka tarkottaa aika varmasti rahanmenoa.

Toki irroitat moottorin em. työstön ajaksi autosta.
/ Jere Siirilä

Nair

kai nois moottoreis nyt on pakko olla tollanen ura!, kuka ees kuvittelis suunnitellessaan että jossain pyöreessä akselissa pysyis mitään kiinni pelkällä top-ruuvilla?
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

jesi

Lainaus käyttäjältä: Nair - 03.04.09 - klo: 18.01
kai nois moottoreis nyt on pakko olla tollanen ura!, kuka ees kuvittelis suunnitellessaan että jossain pyöreessä akselissa pysyis mitään kiinni pelkällä top-ruuvilla?

Aika moni valmistaja kuvittelee että pyöreessä akselissa pysyy jotain kiinni pelkällä top-ruuvilla.
/ Jere Siirilä

Nair

Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

DagO

Dremel on kova sana.

Acumen

Lainaus käyttäjältä: AcumenEli elmukelmua / muovikäärettä ympäri reilusti, ja niin eturenkaiden kuin takarenkaidenkin juureen tiukka "tiivistys" ilmastointiteipillä. Auto on kyllä ollut sisältä kuiva kun olen paketti aukonut, mutta kyllä sieltä hienojakoista pölyä yms hiekkaa pinnoilta löytyy, eli ei tuo täysin ilmatiivis paketti ole - mutta ei kai sen kaiketi tarvitsekaan olla kun ajeleehan porukka kesällä täysin ilman "kondomeja" näillä autoilla, right?

Itse itseäni lainaten, tässä muutama uunituore kuva omista sääsuojauksista:






Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

jukik

On  siinä akselissa viiste. Ei pysy pinion edes lukitteella paikoillaan vaan saa olla vähänväliä liimaamassa ja tiukkaamassa. Lisää pinjoneitakin piti laittaa tilaukseen kun vanhat alkaa antautumaan. Slipperikin meni vaihtoon... pitas kohta lähteä noita "kesärenkaita" kokeilemaan.
- Rauhotu nyt. Ei karhutkaan riehu koko aikaa, ne vetää välillä puolukoita -