Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Savage Flux HP

Aloittaja Janezki, 01.12.08 - klo: 17.50

Vilz

Tämmöistä tänään :)



Ja kun porukka kysellyt niitä suojauksia niin tässä oma versiono, toimii täydellisesti.
http://img401.imageshack.us/i/059tr.jpg/
It's not what u know.
It's what u can prove.

OV

Sulla vissiin alkuperäset kotelon kiinnikkeet käytössä kun noin kävi? Pika pikaa tarranauhaa kotelon ympäri niin kylä pysyy.

Sivu huomiona noissa feilaamisissa itteä eniten vitutta kun joutuu kävelemään taas sinne parin sadan metrin päähän :D. Mutta hienoa ajelua!

fergu

#1832
Hieno oli video. Onkos tuo joku pakasterasia vai mikä tuossa noparin päällä ja lämpeekö nopari?? Itse ajattelin tehdä lexanista tähän tiiviin sisäkorin ajattelin että se voisi toimia.
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Vilperix

#1833
hmhgh

-rcmh-

Nämä kun laittaa niin ei aukea vaikka kuin antaa kenkää.

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

OV

Juu ei mitään koko auton ympäri kannata pakettinouhoja solmia vaan kuten tuossa kuvassa :)

soulost

#1836
itse hommasin myös tuommoiset nauhat ja nyt on pysynyt kannet kiinni.

Tuli taas pitkästä aikaa laiteltua sava ajokuntoon. Ekalla kerralla hyppyyttämisestä ei tullu mitään, mut tokalla kerralla jo vähän sentään onnistui



Edit: 30s kohdalla tulee jo kohtalainen loikka
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

fergu

Millaisia suojauksia sinä käytät Soulost?
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

soulost

Mulla on oll nopari edellisen hajoamisen jälkeen viilipurkissa.. teipillä pyöritetty ympäri ja nippusiteellä paikalleen. Alareunoissa on 0.5 x 2cm ilmaraot/pääsee kosteus pois.

Eli ihan lätäkköön ei auta upottaa tai hajoaa, mut muuten on toiminu niin kesän kuin talvenkin!
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

fergu

Selvä. Kiitos vastauksesta :azn:
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

ATR

Tulipa sitten tehtyä vesieristys vissiin huonosti! Kävin ensin ajeleen 4s akut tyhjiksi, kuivattelin autoa ja lämmittelin sormia ja 6s akut paikoilleen... Olin juuri lopettelemassa ajoa, otin virrat pois ja olin juuri ottamassa akkuja irti, kun savut nousahti!!!!

fergu

Millainen suojaus sulla oli kun tuolleen kävi? Ja olitko paljonkin sillä noparilla ajanut?
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

ATR

Auto ostettu käytettynä, niin varmaa ajomäärä en tiedä. Eristyksenä oli kolme kerrosta liquid tapea. Olisi varmaan pitänyt antaa kuivua kunnolla ajokertojen välillä :( Tarjotkaahan mulle MGM tai MMM noparia edullisesti ja pikaisesti ;)

fergu

Aika moni muukin lakkaa käyttänyt on savustanut tän noparin tai ainakin mitä olen lukenut.
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

OV

Liquid tape ei ole lakkaa...

Penguin

Yhdestä noparista Liquid tape viritykset poistanut ja toisesta jotkut vastaavat ja molemmissa oli kosteutta "eristeen" ja piirilevyn välissä. Lakka pitää kosteuden pois sieltä mihin kosteus ei kuulu, nämä vedeltä eristävät kalvot imaisevat kosteuden väärälle puolelle jossain vaiheessa. Oikein lakatun kanssa ei ole pelkoa siitä että lakka aiheuttaisi lämpöongelmia.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

tikkunekku

#1846
nesteteippikin on hyvä eriste. ratkaisevaa lienee onkin, kuinka huolella sen eristyksen tekee.
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

fergu

Mistäs tätä nesteteippiä saa??
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

OV

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 09.01.11 - klo: 19.13
Yhdestä noparista Liquid tape viritykset poistanut ja toisesta jotkut vastaavat ja molemmissa oli kosteutta "eristeen" ja piirilevyn välissä. Lakka pitää kosteuden pois sieltä mihin kosteus ei kuulu, nämä vedeltä eristävät kalvot imaisevat kosteuden väärälle puolelle jossain vaiheessa. Oikein lakatun kanssa ei ole pelkoa siitä että lakka aiheuttaisi lämpöongelmia.

Jep näin se on. Teippi voi helposti mennä jossian vaiheessa puhki ihan mistä vaan. Sieltä imppaa kosteutta mikä leviää kauttaaltaan teipin ja piirilevyn väliin. Lakaan kun tulee nihrama niin huonolla tuurilla siitä ks. kohdasta voi ehkä mennä kosteutta piirilevylle, mutta leviämään se ei ala ja näin ollen ei hapeta tai aiheuta oikosulkuja. Pelkästään lakatuilla nopareilla ei ole ollut pienintäkään ongelmaa enkä suojaa nopareita millään pusseilla tai kalvoilla.

Aintu ongelma tuli kun pistin tota liquid tapea lakan päälle niin ei tarvinnu edes mennä testaamaan tiiveyttä ku hajos :D. Tiedä sitten miten senkin sössin.

tikkunekku

#1849
lieköhän eri merkeillä eroja? oman nesteteippini aikanaan tilasin suomesta, veneilijän verkkokaupasta muistaakseni ja merkki oli starbrite. tiivistin paksusti ja huolella, varsinkin konkkien ja jäähdytinripojen välistä niin, että pienimmätkin raot oli tilkitty. koska kuorien sovitus on aika tiukka käsittelyn jälkeen, niin oli hyvä antaa kuivua rauhassa kovaksi, ettei kuoret puhko, eikä revi pehmeää teippiä.

hyvin kesti ajot ja vesipesut sen jälkeen, ilman mitään ongelmia.

voihan tietty olla, että olin vain onnekas. mikäänhän ei ole niin varmaa, kuin epävarma :smiley:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Jepe1

Mulle tuli tollanen savage flux 2350 tuolta Modelsportista :angel: Pitääkin mennä ny testaamaan :grin:
Hpi Savage Flux 2350

ghhgtd

Kerros mielipiteet, aion iteki tilata ehkä tänään juuri tuon 2350 version.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Jepe1

Kyllähän se hyvä auto on lämpee nopari hiukan helpommin kuin savage flux hp:ssä mutta se nyt on ymmärrettävää.
Hpi Savage Flux 2350

soulost


Älä osta MMM enää, vaan suosiolla esim. ezrun/xerun 150A. Toimii kunnolla ylikuumenemissuojat ja omasta mielestäni muutenkin luotettavammano oloinen.
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

OV

Hah. Piti laittaa possu kiertoon, mutta aattelin antaa viimiset polkasut 6s:llä pihalla. Ja ai sitä riemua kun oli ihan pelkät dirt bonzit alla. Aivan liian hyvä pito jäisellä tiellä tarjos jopa keulaa vauhdista... Oli tullut aavistus hankikantoa niin sai antaa sikaa hangen päälläkin. Toki sen nurinkin saa ja tietenkin keskelle niittyä, mutta mikäs siinä pikkukengillä 40cm kinoksissa kahlatessa :).

Oli kyllä paljon mukavampi laitos ajaa kuin vähän aikaa sitten kun oli takana max paddlet ja edessä big joet.

Sitten kyssäriä perään. Alko lopuksi ajo-ominaisuudet katoamaan tiellä ajattessa. Viettää pirusti oikealla ja kun 3 pyörää on ilmassa ja pitää toisesta takarenkaasta kiinni niin se pyörii väkisin (eikös tuon nyt pitäisi pysyä paikallaan tasauspyörästön toimesta?). Kaikki muut pyörät toimi niin, että kun ottaa kädellä kiinni niin pysyy paikallaan ja muut pyörät pyörii. Onkohan siellä nyt diffissä joku ratas poikittain? Ei kyllä kuulu mitään rutinaa tai muuta ja muuten tuntuu toimivan hienosti.

savo

Eikun vaan se takadiffi auki ja silmät suurena kattomaan mikä on pielessä,sillä sieltä se ongelma erittäin todennäköisesti löytyy.Samoja ongelmia oli joskus itelläkin Savage Fluxissa,mutta en millään muista mikä oli rikki diffistä.
Ja onpahan muuten tännekkin päin taas tilattu vaihteeksi otsikon mukainen auto.Eihän se ookkaan vasta kun neljäs...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

-rcmh-

#1856
Kuulostaa että joku bevel-geareista mennyt diffistä todennäköisesti, jos viettää sivulle kiihdytyksessä.

Vai neljännen fluxin savo osti, mulla on vielä sama menossa enkä myy. :tongue:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

miikkaj

Onkos Bullet ST Fluxilla mitään tekemistä Savage Fluxin kanssa? Yhteisiä osia tai mitään?

Bulletista tuntui löytyvän vähän nihkeämmin tietoa ja varaosia mutta stadium truck -lookki miellyttää omaa makua 10x enemmän kuin Savagen suht korkea painopiste ja kaatuma- sekä keulimaherkkyys. Näin oli ainakin polttissavagessa muutama vuosi sitten.

Toinen vaihtoehto tietysti olisi jos Savageen löytyisi jotain kittiä millä painopistettä saa pudotettua Bulletin tyyppiseksi. Rakenne-eroista en sitten tiedäkään ja sitä tässä kyselenkin.
TT-01 1:10
Muutama auto mittasuhteessa 1:1...

hpi racing

Ei käy osat keskenään, Bullet on uudempi malli niin ei varmaan näy kaikkia osia hpin sivulla, Turha sitä savagen painopistettä pudottamaan kun siinä on se uusi x runkolevyt joka se pudottaa tarpeeksi painopistettä.  :wink:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

miikkaj

Lainaus käyttäjältä: hpi racing - 12.01.11 - klo: 23.16
Ei käy osat keskenään, Bullet on uudempi malli niin ei varmaan näy kaikkia osia hpin sivulla, Turha sitä savagen painopistettä pudottamaan kun siinä on se uusi x runkolevyt joka se pudottaa tarpeeksi painopistettä.  :wink:

Kiitos nopeasta vastauksesta.

Osaatko vielä sanoa mikä tuon hintaeron tekee Savagen ja Bulletin välille? Jos Savage 2350 maksaa 400 puntaa ja Bullet ST 250 puntaa (@modelsport) niin jossain lienee iso ero mikä selittää hinnat?
TT-01 1:10
Muutama auto mittasuhteessa 1:1...