Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Savage Flux HP

Aloittaja Janezki, 01.12.08 - klo: 17.50

JaliM

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 31.03.12 - klo: 11.15
Tee muuten jotkut n. milliset reiät sinne renkaiden kulutuspintaan keskelle ainakin kahteen kohtaan vastakkaisille puolille, muuten se vesi ei lähde sieltä koskaan pois.
Vesi renkaan sisällä käy laakereiden päälle, sekä tarpeeksi hanaa annettaessa repii renkaan reikaleiksi.
Kulutuspinnan reiän kautta vesi poistuu renkaasta keskipakoisvoiman takia autolla ajettaessa.

Hyvä vinkki, ei tullut mieleenkään ettei noissa renkaissa ollut vesireikiä. Vesi vaan tirskahti joka renkaasta kun poranterä surahti läpi. Tuntuikin että renkaat väpättivät vähän normaalia enemmän kovilla kierroksilla. Oppia ikä kaikki  :tongue:

Hetkittäin tuntemani voimattomuus 4s-akuilla osoittautui myös olevan vain liian löysä slipperi. Sen kun tiukkasi ohjeiden mukaan, niin alkoi taas monsteri puskea normaaliin tapaan.

Hyvinhän noikin pikkujipot iskostuu muistiin kun muutaman kerran rapsuttelee päätä noiden kanssa.

Hyper 7 TQ Sport .28 / HPI Savage Flux

multi rc

mulki on tomone siin vaa on tehdas vika :embarrassed:

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: JaliM - 01.04.12 - klo: 00.04

Hetkittäin tuntemani voimattomuus 4s-akuilla osoittautui myös olevan vain liian löysä slipperi. Sen kun tiukkasi ohjeiden mukaan, niin alkoi taas monsteri puskea normaaliin tapaan.


Niin, ohjeiden mukaanhan se pitäisi löysätä puoli kierrosta, mutta olen huomannut että parempi pitää täysin kiinni.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

nukkumasa

Kuluu muuten tuo kori syntisen nopeasti, kun innostuu vähän painamaan liikaa kaasua  :azn:
Vois jotai patenttia miettiä tuoho kattoo ( esim. teippiä ), niin ei ehkä kuluis niin nopeasti.

Jotain 4-6 kertaa auto hypänny katollee kiihdyttäessä, ja nyt jo näkyy päivänvalo läpi katosta  :laugh:

Sulais lumet, niin pääsis montulle pommittaa  :tongue:
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Jukis

Biltemasta hiilariteippi? siis semmoinen levee hiilikuidun näköinen teippi joka on lähinnä hifistelyä varten, jotkut käyttää semmoista myös matalampien auton pohjassa ettei naarmuunnu pohjalevy.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5516.0 tuolta löytyy vinkkejä tommosten suhteen, saa näköjään ihan kaarevienkin muotojen päälle laitettua lämmittämällä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

seeveerii

Saahan savagenkin rikki, toinen takarengas ei vedä enää. Onkohan takadiffistä ratas mennyt tai onko pieni tappi katkennut, joka pitää rattaita paikallaan.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Mordex

Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 02.04.12 - klo: 18.33
Saahan savagenkin rikki, toinen takarengas ei vedä enää. Onkohan takadiffistä ratas mennyt tai onko pieni tappi katkennut, joka pitää rattaita paikallaan.

Diffeihin pääsee helposti käsiksi (manuaalista löytyy ohjeet), eli ei muuta kun diffi ulos, auki ja katsomaan missä ongelma piilee. Jos esim. tulit hypystä alas kaasun kera tai vetelit takaperinvoltteja paikaltaan, niin vakio spider gearit voi olla hyvinkin palasina. Ne kantsii vaihtaa kestävämpiin (mainitsen mallin aikasemmassa viestissäni).
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

seeveerii

Kyllä ton diffin olen kerran jo aukaissut, ja sillon oli tappi ainoastaan katki ja sillon tulikin hypystä alas yhdelle renkaalle. Tällä kertaa meni rikki kun ajoin pellolla missä noin 5cm pakkas lunta, joten ei kovin isoa rasitusta tullut.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

-rcmh-

Siellä on varmaan takadiffin bevel-gear tai spider-gear antautunut, mutta aukaisemallahan se selviää.

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

nukkumasa

#2529
Lainaus käyttäjältä: Jukis - 02.04.12 - klo: 18.31
Biltemasta hiilariteippi? siis semmoinen levee hiilikuidun näköinen teippi joka on lähinnä hifistelyä varten, jotkut käyttää semmoista myös matalampien auton pohjassa ettei naarmuunnu pohjalevy.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5516.0 tuolta löytyy vinkkejä tommosten suhteen, saa näköjään ihan kaarevienkin muotojen päälle laitettua lämmittämällä.

Tuo vois olla hyvinkin toimiva ratkaisu  :wink:
Vois käyä kahtomassa, jos ois vaikka järkevän hintaistakin. Mitään hirveän tyyristä tuonne kattoon ei kannata laittaa, kuluu kumminkin pois, kun muutaman kerran käyttää asfaltilla liukurina tuota koppaa  :azn:

Mahdoitko Jukis tarkoittaa tätä: http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Sisustus/Ulkopuoli/Hiilikuitukalvo-3D-33525/
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

varg

Jaa!
Miten koppa kestää lämpöä???

http://www.carbonfiberfilm.com/blog/tag/ca-421/
Kuumailmapuhallin lämpö tila on yli 350C
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Jukis

Kopathan lämmitetään ja vedetään tyhjiöllä muotoonsa muotin päälle eli ei varmaan ihan älyttömiä lämpöjä kestä ilman että lähtee muuttamaan muotoaan. Eipä sitä koppaa tarviikkaan lämmittää vaan sitä itse tarraa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

triheadwolf



Sinne se leopardi menee. 4082 siis. Saa kiinni noilla alkuperäisillä pannoilla, mutta jää vielä nähtäväksi pysyykö myös. Pannat ja pinjoni tartti kääntää toisin päin ja moottorin akseli on hyvinkin pitkälti vaihdelaatikossa kiinni.

Vähän olen pettynyt noihin moottorin piuhoihin ja liittimiin, piuhat on tosi jäykät ja vähän kuin rautalankaa. Liittimien perusteella ei voisi uskoa että tuosta menee tehoa 3,5kW läpi, ei sitten millään.

Kysymykset kuuluukin:

- kuinka liittää tämä MMM nopariin järkevästi?
Piuhat on niin lyhyet että alkuperäiselle noparin paikalle ne ei yllä.

- sitten olisiko vinkkiä mistä saa noita nopariin sopivia bullet liittimiä? Suomesta? Liquidilta? Hobbykingiltä?

- onko kukaan juottanut piuhoja suoraan tuohon noparin kuppiin?
Vai irtooko kupit piirilevystä kun niille tarjoaa vähän lämpöä?

Voiko nuo moottorin johdot vaihtaa 'helposti' ? Hirveästi ei tekisi mieli pitää välissä mitään ylimääräisiä liitoksia vaan mieluiten yksillä liittimillä suoraan nopariin.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

SSchevy

Lainaus käyttäjältä: triheadwolf - 03.04.12 - klo: 19.03


Sinne se leopardi menee. 4082 siis. Saa kiinni noilla alkuperäisillä pannoilla, mutta jää vielä nähtäväksi pysyykö myös. Pannat ja pinjoni tartti kääntää toisin päin ja moottorin akseli on hyvinkin pitkälti vaihdelaatikossa kiinni.

Vähän olen pettynyt noihin moottorin piuhoihin ja liittimiin, piuhat on tosi jäykät ja vähän kuin rautalankaa. Liittimien perusteella ei voisi uskoa että tuosta menee tehoa 3,5kW läpi, ei sitten millään.

Kysymykset kuuluukin:

- kuinka liittää tämä MMM nopariin järkevästi?
Piuhat on niin lyhyet että alkuperäiselle noparin paikalle ne ei yllä.

- sitten olisiko vinkkiä mistä saa noita nopariin sopivia bullet liittimiä? Suomesta? Liquidilta? Hobbykingiltä?

- onko kukaan juottanut piuhoja suoraan tuohon noparin kuppiin?
Vai irtooko kupit piirilevystä kun niille tarjoaa vähän lämpöä?

Voiko nuo moottorin johdot vaihtaa 'helposti' ? Hirveästi ei tekisi mieli pitää välissä mitään ylimääräisiä liitoksia vaan mieluiten yksillä liittimillä suoraan nopariin.

Tuosta 6,5 mm bulletteja > http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56060

löytyy myös 4 mm ja 5,5 bullettei .

postit huimat 0,99 $  :shocked:
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

triheadwolf

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 03.04.12 - klo: 19.12
Tuosta 6,5 mm bulletteja > http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56060

löytyy myös 4 mm ja 5,5 bullettei .

postit huimat 0,99 $  :shocked:

Tuossa yks ilta aiemmin etsin tuohon nopariin sopivia liittimiä, myös nuo huomasin, mutta selvyyttää siitä että onko nuo nimenomaan MMM liittimiä vai ei en saanut.

ilmeisesti nämä: http://www.hobbylinna.com/male-gold-connector-p-22348.html
olisivat oikeat, mutta pomppulinna haluaa noiden lähettämisestä 7.20, enkä periaatepermuudoissani voi yksinkertaisesti tuota maksaa, kun vastaava paketti tulee taalalla jenkeistä. Prkl.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

SSchevy

Lainaus käyttäjältä: triheadwolf - 03.04.12 - klo: 19.19
Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 03.04.12 - klo: 19.12
Tuosta 6,5 mm bulletteja > http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56060

löytyy myös 4 mm ja 5,5 bullettei .

postit huimat 0,99 $  :shocked:

Tuossa yks ilta aiemmin etsin tuohon nopariin sopivia liittimiä, myös nuo huomasin, mutta selvyyttää siitä että onko nuo nimenomaan MMM liittimiä vai ei en saanut.

ilmeisesti nämä: http://www.hobbylinna.com/male-gold-connector-p-22348.html
olisivat oikeat, mutta pomppulinna haluaa noiden lähettämisestä 7.20, enkä periaatepermuudoissani voi yksinkertaisesti tuota maksaa, kun vastaava paketti tulee taalalla jenkeistä. Prkl.

MM noparissa on 6,5 mm bullet liittimet , joten 6 mm liitin siihen ei käy.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Janezki

Lainaus käyttäjältä: triheadwolf - 03.04.12 - klo: 19.03
...
Voiko nuo moottorin johdot vaihtaa 'helposti' ? Hirveästi ei tekisi mieli pitää välissä mitään ylimääräisiä liitoksia vaan mieluiten yksillä liittimillä suoraan nopariin.
Leopardissa taitaa nuo johdot olla suoraan ne käämityslangat (kun ovat niin jäykät), joten vaihto ei onnistu.
Ota liittimet irti ja juota jatkot suoraan johtoihin?
btw. aika julman kokoinen pinioni kuvassa.  :shocked:

triheadwolf

#2537
Lainaus käyttäjältä: Janezki - 03.04.12 - klo: 20.22

Leopardissa taitaa nuo johdot olla suoraan ne käämityslangat (kun ovat niin jäykät), joten vaihto ei onnistu.
Ota liittimet irti ja juota jatkot suoraan johtoihin?
btw. aika julman kokoinen pinioni kuvassa.  :shocked:

Joo näin teen.

Pinjoni on ainut irtokappale mikä pakissa oli, auton mukana tullut 25 piikkinen, piti ihan pussista repiä pois. Ei tule kiinni, mutta tarkat on havainnot!  :police:

Kaipaan kyllä asiantuntevia lausuntoja sopivasta välityksestä, vakio spurri, 6s ja XL:n renkaat (pienempiäkin käytetään, mutta näillä kokeillaan alkuun).

HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Janezki

mmm... siis tuo 4082 Leopardi on 2000kv?
Aikasta paljon tulee kieppejä kuudella kennolla - kannattaa pitää ainakin aluksi lämpöjä silmällä ettei tule yllätyksiä.
Joku 17t pinioni alkuun ja siitä säätämään.

triheadwolf

#2539
Lainaus käyttäjältä: Janezki - 03.04.12 - klo: 21.20
mmm... siis tuo 4082 Leopardi on 2000kv?
Aikasta paljon tulee kieppejä kuudella kennolla - kannattaa pitää ainakin aluksi lämpöjä silmällä ettei tule yllätyksiä.
Joku 17t pinioni alkuun ja siitä säätämään.

Aika varovaista, kun tehdas toimittaa tuon 2200kV + 20T yhdistelmällä (ja kaiken päälle tarjoo tuota 25T lautasta vielä samaan syssyyn että tuosta, polta konees!) :shocked:

Muoks: jos tuon moottorin antoteho on lähelläkään luvattua 3,5kW, niin lämpöä on luvassa ihan varmasti, vaikka hyötysuhde pysyisikin kurissa. Tilaan 17 (77km/h), 18 (81km/h) ja 20 (90 km/h) hampaiset. Isompia saanee laittaa sitten kun on pienemmät renkaat. Phaltlinet on vain 140mm, jolla 17T antaa nimellisjännitteelle huiput 52km/h, mikä on kyllä melko alhainen tuolle paketille. Tahtoisin kuitenkin sitä väännön tunnetta laitteeseen, en niinkään sitä että rääks ja sit on jo täydet lasissa. Sillein olis kiva ajaa että koskaan ei tarttis laittaa kaasua pohjaan (koivistonkylä ei sitten tuu narisee että ajan kuitenkin kaasu pohjassa vaikka oltais jo katollaan).

Niin sen muuten huomasin että todella paljon vähemmän on passiivista magneettivoimaa tuossa moottorissa kuin castlen koneessa. Autohan rullaa niin että kun potkasee sitä persiiseen niin hävii näkyvistä  :shocked:
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Janezki

Njoo, Torkki on tietysti karvan pienempi/lyhyempi kone, joten siksi paremmin kiertävä.
Vaikea sanoa miten Leopardi käyttäytyy ennenkuin kokeilee.  :wink:

tuplaesa1

#2541
Jos joku on laittamassa Alzalle tilausta lähiaikoina niin ottakaa yhteyttä, pitäisi saada nuo motor mountit Castlen 1515 moottorille 41,78mm. Ja ehkä jotain muuta pientä.

Hajosi muuten ensimmäinen osa fluxista, diffiboksi. Tai siitä diffiboksista lähti irti se korvallinen johon toe arm kiinnittyy. Onko näitä mennyt muilta? En käsitä kun hyppy oli pieni ja vauhtia ei juurikaan ollut, ehdin neljät akulliset ajaan ennenkuin rysähti. Täytynee hommata jostain peltiä tai ohut alumiini levy ja työstää siihen sellainen cross brace koska ainakaan Alzalla ollut sellaista valmiina.

[IMG=http://img62.imageshack.us/img62/7853/20120404024935.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

triheadwolf

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 04.04.12 - klo: 02.43
Jos joku on laittamassa Alzalle tilausta lähiaikoina niin ottakaa yhteyttä, pitäisi saada nuo motor mountit Castlen 1515 moottorille 41,78mm. Ja ehkä jotain muuta pientä.

Hajosi muuten ensimmäinen osa fluxista, diffiboksi. Tai siitä diffiboksista lähti irti se korvallinen johon toe arm kiinnittyy. Onko näitä mennyt muilta? En käsitä kun hyppy oli pieni ja vauhtia ei juurikaan ollut, ehdin neljät akulliset ajaan ennenkuin rysähti. Täytynee hommata jostain peltiä tai ohut alumiini levy ja työstää siihen sellainen cross brace koska ainakaan Alzalla ollut sellaista valmiina.

[IMG=http://img62.imageshack.us/img62/7853/20120404024935.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

On mennyt aivan vastaavasti. Itsekin olen harkinnut laittaa Integyn takahubit niin voi jättää noi toe linkit pois. Toistaiseksi on mennyt yks diffikotelo ja pari c-hubia, jotka sitten oon vain kääntänyt puolelta toiselle.

Pitäis itsekin laittaa alzalle tilaus menemään, kovin isot postikuluthan tuolta ei kuitenkaan ole.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Mordex

#2543
Ingetyn takahubit on "must have" osa minusta juurikin tuon ongelman takia ja itsellä ne ovat kestäneet loistavasti. Mukana tulevat hingepinnit kannattaa vaan korvata sopivan pitkällä osakierteisellä ruuvilla ja lukkomutterilla, niin sitten on bueno.

Vaihtoehtoisesti: http://shop.alza-racing.com/parts/21-savage-tie-rod-brace.html
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

nukkumasa

Kuuluuko flektin pyörähtää, kun kytkee virran päälle?
Jääny vähän epäselväksi, enkä löytänyt vastausta miltään sivulta  :huh:
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

seeveerii

Kyllä kuuluu pyörähtää virran kytkiessä päälle.  :wink:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

nukkumasa

#2546
Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 04.04.12 - klo: 22.05
Kyllä kuuluu pyörähtää virran kytkiessä päälle.  :wink:
No perhana, mikseihän mulla ole pyörähtänyt koskaan  :shocked:

E: Huh, sain korjattua, ehin jo säikähtää. Olin irrottamassa tuuletinta, ja huomasin, että tuulettimen johto oli löysällä  :shocked: Ollut varmaankin tehtaalta asti löysällä.
No nyt toimii ilmastointi  :cool:
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

tuplaesa1

Tässä autossa hauskinta on se että voimaa on niin vempeleesti ja se hervoton keuliminen ja keikkuminen.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

vator

Mitä enemmän luen tätä palstaa ja mitä enemmän katson youtubea niin sitä varmemmin rippi rahoillani on jo kohde. :grin: Kalliiks tulee... :roll:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

jukik

#2549
Reilun 3 vuotta on flux saanut kyytiä, eikä parempaa bashaus autoa ole vastaan tullut. On ollut joka ainoan euron arvoinen ostos!


- Rauhotu nyt. Ei karhutkaan riehu koko aikaa, ne vetää välillä puolukoita -