Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Savage Flux HP

Aloittaja Janezki, 01.12.08 - klo: 17.50

Mordex

#2910
Amainilta saa Novakin valmistamia 5mm Mod 1 pinjoneita alkaen 9t. Mutta pienin mikä tuohon kittiin sopii on ilmeisesti 11t ja 48t isompaa spurriakaan siihen ei mahdu.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

kenzu

Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Mordex

Lainaus käyttäjältä: kenzu - 25.02.13 - klo: 17.07
Vastaavanlaista pakettia löytyy myös muualta...
http://kershawdesigns.com/Savage-DirectDriveV3.htm

Ei tuohon taida diffiä saada kiinni...
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

kenzu

Totta.. mutta sehän diffihän pitää kumminkin laittaa lukkoon.. :wink:
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Mordex

Ei sentään, itseäni kun ei ne paikaltaan tehdyt takaperinvoltit jaksa enää niin kiehtoa. 500k tjsp litkua kyllä, mutta kun pää-asiallinen tavoite on voimansiirron kestävyyden parantaminen, niin diffin lukottaminen olisi aika +-0.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

kenzu

Ymmärrän ymmärrän. Mitkäs kohdat sulla on ns. heikot kohdat? Itse omistanut autoni hyvin vähän aikaan eikä tälleen talvisin rasitu samalla tavalla. Sulla ilmeisesti XXL runko  ja bajan rengasta ym...
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Mordex

Runkoja löytyy joka lähtöön. Tällä hetkellä auto on normaali koossaan. Tuossa Lehnerissä on niin paljon vääntöä, että se ei paljoa vaadi, että joku vaihdelaatikon ratas sanoo riks raks ja poks. Eli saa olla tosi varovainen kaasusormen kanssa. Keskidiffin kanssa ei pitäisi toivottavasti olla niin justiinsa, vaikka tulisi kaasun kera hypyistäkin alas. Ts. huolettomampaa bäshinkiä  :wink:

Ja eiköhän autosta tule sen myötä myös paremmin hallittava. Nyt kun sillä on vähän niin kuin oma mieli, kun moottori heittelee autoa kun mitäkin heittopussia  :grin:
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

kenzu

Mulla olis tässä tarkoitus kans vaihtaa moottori. Nopariksi löytyy jo castlen xl2 ja tarkoitus olisi ajaa 8s. Yks vaihtoehto koneeksi olis kershawin 4982 1600kv.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

kehveli

Nyt toiminut ainakin diffit (koputtaa puuta) mutta nyt lähtee noita 4cm metallitappeja hukkaan jotka kiinnittävät ylätukivarren.
Jotenkin se puskurin kiinnike aina hieman vääntyy ja päästää sen tapin irtoamaan paikaltaan. 2x jo hukkunut minnelie hankeen. Onko muilla ollu samaa ongelmaa ja jos niin mitä patenttia olette tehneet?
Ilmeisesti kun 'hieman' tullut kärrynpyöriä yms. bashausta tehtyä tuossa kun rakentelin lumesta sopivan hyppyrin niin ei tykkää tapit pysyä paikallaan  :wink:

Jotain tuohon pitää keksiä (pikaliima ja/tai teippi?).

edit:
takaa siit lähtee aina.


Mordex

Swaybar kitin mukana tulee semmoset "tulpat", jotka pitää ne paikallaa. Suosittelen.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

seeveerii

Lainaus käyttäjältä: kehveli - 27.02.13 - klo: 19.16
Nyt toiminut ainakin diffit (koputtaa puuta) mutta nyt lähtee noita 4cm metallitappeja hukkaan jotka kiinnittävät ylätukivarren.
Jotenkin se puskurin kiinnike aina hieman vääntyy ja päästää sen tapin irtoamaan paikaltaan. 2x jo hukkunut minnelie hankeen. Onko muilla ollu samaa ongelmaa ja jos niin mitä patenttia olette tehneet?
Ilmeisesti kun 'hieman' tullut kärrynpyöriä yms. bashausta tehtyä tuossa kun rakentelin lumesta sopivan hyppyrin niin ei tykkää tapit pysyä paikallaan  :wink:

Jotain tuohon pitää keksiä (pikaliima ja/tai teippi?).

edit:
takaa siit lähtee aina.


Laita nippuside molempien puskurin kiinnikkeiden ympäri ja kiristä niin ettei kiinnikkeet pääse liikkumaan ulos päin  :wink: Itsellä kyseinen ongelmä hävisi näin.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

-rcmh-

Joo, toi nippuside homma toimii.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

kehveli

Nojuu laitoin just nippusiteet ja tuntuis olevan jämäkkä paketti. Hitto ku ite tuota keksinyt heti. Liian yksinkertainen ratkaisu ongelmaan  :embarrassed:

tuplaesa1

Laitoin MMM2 säätimen tilaukseen, onko näitä vielä kellään?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

MIKKELSONNI

Kokemuksesta tiedän et hintoja on aika turha kysellä mut eihän kysyminen mitään maksa :wink: eli mistä sava fluxi kannattaisi laittaa tilaukseen?
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Mordex

Tämän foorumin myyntipalstalla näitä on näkynyt aika ajoin. Sieltä itse ostaisin ja aikoinaan oman yksilön ostinkin. Saa usein paljon kattavamman paketin huomattavasti edullisemmin.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Kratos

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 03.03.13 - klo: 10.33
Laitoin MMM2 säätimen tilaukseen, onko näitä vielä kellään?


  Mulle saapu muutama viikko sitte tollanen, ei oo ollu viel ajossa mut asennettu on....Ebayn kautta tilasin jostain jenkki rc liikkeest, sai halvemmalla ku castlelta...ja oli laittanu hinnaksi 23 usd pyytämättä...nopari makso sen 177 usd  :cool:

MIKKELSONNI

Lainaus käyttäjältä: Mordex - 03.03.13 - klo: 13.47
Tämän foorumin myyntipalstalla näitä on näkynyt aika ajoin. Sieltä itse ostaisin ja aikoinaan oman yksilön ostinkin. Saa usein paljon kattavamman paketin huomattavasti edullisemmin.

En ole kiinnostunut käytetyistä vaan ihan uutuuden kiiltoinen pitäis saada. Eli mistä saa sava fluxin halvimmalla?
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

mcly

Lainaus käyttäjältä: MIKKELSONNI - 03.03.13 - klo: 15.51
Lainaus käyttäjältä: Mordex - 03.03.13 - klo: 13.47
Tämän foorumin myyntipalstalla näitä on näkynyt aika ajoin. Sieltä itse ostaisin ja aikoinaan oman yksilön ostinkin. Saa usein paljon kattavamman paketin huomattavasti edullisemmin.

En ole kiinnostunut käytetyistä vaan ihan uutuuden kiiltoinen pitäis saada. Eli mistä saa sava fluxin halvimmalla?
Taitaa se Towerhobbiessta tulla.. Kuponki alet yms..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

mcly

Millä servolla porukka muuten ajelee ? Tai ne ketkä sen nyt alkuperäsestä on parempaan päivittänyt ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Mordex

Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

mcly

Lainaus käyttäjältä: Mordex - 04.03.13 - klo: 14.58
Lainaus käyttäjältä: mcly - 04.03.13 - klo: 12.15
Millä servolla porukka muuten ajelee ? Tai ne ketkä sen nyt alkuperäsestä on parempaan päivittänyt ?

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SA-1283SG-30kg013-Digital-Servo-109213

Tommottiilla.
Kääntyykö asfaltillakin renkaat tolla ? Ite tilasin vastaavilla spekseillä olevan Futaban BLS152 tohon Maxx:iin niin kelasin tiedustella kun autot on aika samanpainoisia ja kokoisia, että oletko ollu tuohon tyytyväinen ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

-rcmh-

Vakioservolla vielä mennään yli neljättä vuotta jo, on se vaan sitkeä.  :tongue:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Mordex

Lainaus käyttäjältä: mcly - 04.03.13 - klo: 15.03
Lainaus käyttäjältä: Mordex - 04.03.13 - klo: 14.58
Lainaus käyttäjältä: mcly - 04.03.13 - klo: 12.15
Millä servolla porukka muuten ajelee ? Tai ne ketkä sen nyt alkuperäsestä on parempaan päivittänyt ?

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SA-1283SG-30kg013-Digital-Servo-109213

Tommottiilla.
Kääntyykö asfaltillakin renkaat tolla ? Ite tilasin vastaavilla spekseillä olevan Futaban BLS152 tohon Maxx:iin niin kelasin tiedustella kun autot on aika samanpainoisia ja kokoisia, että oletko ollu tuohon tyytyväinen ?

Mä en asfaltilla juurikaan ajele, mutta luulisin että kääntyy sieläkin ongelmitta. Eli ei mitään valitettavaa, ihan hyvin riittää vaikka auto olisi konvertoitu 5T kokoonkin, jolloin ajopaino on noin 11kg. Tosin esim. MMM:n oma BEC ei tuolle servolle riitä, joten ulkoinen BEC pitää hankkia jos noparissa ei ole kunnollista.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

mcly

Lainaus käyttäjältä: Mordex - 04.03.13 - klo: 15.27
Lainaus käyttäjältä: mcly - 04.03.13 - klo: 15.03
Lainaus käyttäjältä: Mordex - 04.03.13 - klo: 14.58
Lainaus käyttäjältä: mcly - 04.03.13 - klo: 12.15
Millä servolla porukka muuten ajelee ? Tai ne ketkä sen nyt alkuperäsestä on parempaan päivittänyt ?

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SA-1283SG-30kg013-Digital-Servo-109213

Tommottiilla.
Kääntyykö asfaltillakin renkaat tolla ? Ite tilasin vastaavilla spekseillä olevan Futaban BLS152 tohon Maxx:iin niin kelasin tiedustella kun autot on aika samanpainoisia ja kokoisia, että oletko ollu tuohon tyytyväinen ?

Mä en asfaltilla juurikaan ajele, mutta luulisin että kääntyy sieläkin ongelmitta. Eli ei mitään valitettavaa, ihan hyvin riittää vaikka auto olisi konvertoitu 5T kokoonkin, jolloin ajopaino on noin 11kg. Tosin esim. MMM:n oma BEC ei tuolle servolle riitä, joten ulkoinen BEC pitää hankkia jos noparissa ei ole kunnollista.
Oma idis ei myöskään ole ajaa asfaltilla mutta lähinnä mietin että jos 30kg ei riitä niin ei sit mikään  :smiley: miten sen huomaat ettei riitä ? Ja mikä becci sulla sit on ? Jos itekin joutuu hommaa..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Mordex

Eli silloin servo vaan nykii, pätkii yms. kun BEC kyykkää. Aikoinaan kun vielä oli MMM nopari, niin käytin tätä BECiä:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1574_199/products_id/18210/n/Castle-Creations-10-Amp-Adjustable-BEC

Nykyisen MGM:n noparin oma BEC riittää hyvin.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

SSchevy

Lainaus käyttäjältä: mcly - 04.03.13 - klo: 12.15
Millä servolla porukka muuten ajelee ? Tai ne ketkä sen nyt alkuperäsestä on parempaan päivittänyt ?

Savöx SC-1256TG servolla mennään.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

tuplaesa1

Aluksi oli Savöx SC-0251MG 16kg/0.18 Digital Servo
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-0251MG-16kg018-Digital-Servo-107539

Tuo paloi aivan mitättömän säätövirheen takia.
Sitten laitoin Savöx SC-1256TG joka on toiminut erittäin hyvin. Tuo Mordexin 30Kg Savöx oli mulle jostain syystä liian kallis vuosi sitten kun ostoksia tein, ostaisin sen varmaan nyt varmuuden vuoksi.

Mutta minulle tärkeä kysymys on seuraava:

Ootteko korvanneet alkup. radioboksin esim. sillä Alza racingin servolevyllä joka maksaa 9e?
Siihen jos kaveriksi vaikkapa e-revon tai jonkun muun traxxasin mallin vedenpitävä vastarikotelo.
Tuommoista olis mulla suunnitteilla, tuleekohan painoa lisää vai väheneekö sitä?
Oisko kuvia miltä moinen viritys näyttää? Mulla on tosi lyhyt kaapeli spektrumin vastarissa, heikkeneeköhän signaali kahden paksun alumiinilevyn välissä?

Jos muuten Mordex sulta löytyy kuvia(closeuppeja) autostas niin olis mielenkiintoista nähdä, muistelen että sulla oli pitkä penni ja pitkä optio-osa lista autossas?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Mordex

Itellä on tuo Alzan servolevy, mutta palasin takaisin alkuperäiseen radioboksiin, sillä vaan saa helpommin suojattua vastarin/servon ja mielestäni se näyttää paremmalta (vaikka eihän sillä kopan alla olevalla nyt niin merkitystä ole). Painon kannalta tuskin mitään merkittävää eroa on.

Ehkä jos tekisin autosta 5B:n näköisen, niin sitten laittaisin sen Alzan levyn kiinni, jotta saa 5B:n korin sopimaan. Se kun ei ilmeisesti sovi paikalleen tuon alkuperäisen radioboksin kanssa.

Koitan räpsiä kuvia kunhan tuo Alzan keskidiffikonversio saapuu ja pääsen sitä asentelemaan. Samalla muutan auton XL-kokoon vaihtelun vuoksi.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

triheadwolf

Mulla on kanssa tuo Alzan servolevy, traxxasin vedenpitävä radiokotelo ei mahdu siihen edes yhden normikokoisen servon kanssa. Nyt ostaisin sen sijaan Super 5SC:n radio/servokotelon joka on myös ainakin roiskevesisuojattu.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.