Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Virimoottori

Aloittaja -JM-, 03.06.03 - klo: 13.15

-JM-

Mistä mä tunnistan virimoottorin.[/b]

Matias V

esim. avattava pääty, hiilet ovat vaihdettavat, makeet jäähdytysrivat hiilikanavien yläpuolella, yms...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Henkka

Matias: Eiköhän tossa ole kaikki samat asiat kuin vakiomoottorissa. Viritetyn koneen huomaa kun niissä on säädettävä ennakko eli pääty pyörii ympäri, kun vakiossa on sellainen lovi joka estää ennakon laiton ja päädyssä on sellainen pykälä joka menee siihen lovi kohtaan.  :wink:  Toivottavasti tuli jotain apua.
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

-JM-

Joo....... :roll: Tanks

-JM-

Saiskos nyt yhtään tarkemmin.  :?

pete||

Virimoottorissa hiilet ovat pystyasennossa, kun vakiokoneessa ne ovat vaakatasossa.

Ja päätyä voi kääntää (säätää ennakkoa). Kun taas vakiokoneen päätyä ei voi pyöritellä/liikuttaa.

Virikoneissa on kuulalaakerit ja vakiokoneissa liukulaakerit.

JesseT

Jos haluat tarkemman vastauksen, niin tee tarkempi kysymys. Erot on määritelty AKK:n sääntökirjassa...

-JM-

Miten hiilet saa katottua.

-JM-

.....Mulla on kyoshon trackeri

JesseT

Kyosho Trackerin alkuperäistä moottoria ei ole tarkoitettu avattavaksi eikä sen hiiliä edes vaihdettavaksi. Tosin tässä foorumissa on toisessa topicissa keskusteltu kyseisenlaisen moottorin avaamisesta ja erinäisistä toimenpiteistä.

-JM-

Minkä niminen topicci on

hermo1989

Ainakin tässä topicissa keskustellaan  mabuchin virittämisestä.
kyllä se auto kulkee yli 300km/h, mutta kiihtyvyys lopuu kesken.