Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Onko liian tiukalla?

Aloittaja Erkhart, 07.06.03 - klo: 19.55

Erkhart

Hommasin tossa tollasen hpi nitro rs4 3:sen ajoin sen sisään ja aloin kiristää. Minulle kävi niin että kun otin huiput ja jarrutin niiden päätteeksi kone sammui, kun koitin käynnistää (pumppasin bensat ym. jutut) kone ei meinannut lähteä käyntiin ja kun lähti niin sammui heti kun antoi vähänkin kaasua. kyllä se siitä sitten kumminkin lähti ja vähän rikastin seosta ja se toimi sitten. Ajattelin vaan että onko tuo niitä ylikuumenemisen oireita??
Hpi nitro rs4 3, Micro

Tatti

On. Aja aluksi normoolia rikkaammalla seoksella n. 1-2l löpöä.
Oletko katsonut että pitääkö servo autoa päällä?
Muuta en nyt heti keksi...

Erkhart

Ei servo pidä, no ehkä hiukan voisi tyhjäkäyntiä korottaa. Kiitos kuitenkin tiedoista, että tiedän jatkossakin varoa ylikuumenemista!
Hpi nitro rs4 3, Micro

Erkhart

Kuuluko moottorista kuulua kiehumis ääniä ajon jälkeen?
Hpi nitro rs4 3, Micro

Sludge

Ainakin minun vanhassa GT12 motista lähti kiehumis ääniä, kun kaasari oli metallinen. Eli bensa höyrystyy ajon jälkeen kuumassa koneessa. Ainakin minulla, kun ryypytin, kuului pieniä kiehahduksia. :wink:
Nikko on kirosana!

Erkhart

selvä! Pitää hommata tohon mottiin parempi jäähdytyskansi, kun tuolta netistä luin että kyseinen moottori on herkkä ylikuumenemaan. Eli täytyy pitää vielä vähän rikkaalla ennen kun saan sen kannen.
Hpi nitro rs4 3, Micro

TeemuR

Mun mielestä sen ei pitäisi kiehua, korkeintaan hieman höyrytä!
Selventäköön kokeneemmat polttis kuskit.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Erkhart

No niin vastauksia kaivataan eli vähän pihisee ajon jälkeen onko normaalia????
Hpi nitro rs4 3, Micro

Erkhart

Hpi nitro rs4 3, Micro

Sludge

Niin, tuohon kihumisjuttuun, että ei se nyt minullakaan niinsanotusti kiehunut se bensa. Nuo pihahdukset sopivat kuvaamaan sitä paremmin. Ja hieman tuli silminnähtäävää höyryäkin.
Onko muuten koneessasi kaasutin mitä materiaalia. Metallisissa ainakin helpommin bensa höyrystyy.

Niin ja mistä kohin höyry ja pihinä moottoristasi tulevat?
Nikko on kirosana!

Erkhart

lyllä se siitä kaasarista varmaan.
Hpi nitro rs4 3, Micro

fiesta6

Mun baja beetlestä sellanen poriseva ääni välillä pakoputkesta  :P
Taas kehissä.. ;)

riku

Antti S

Lainaus käyttäjältä: "Erkhart"No niin vastauksia kaivataan eli vähän pihisee ajon jälkeen onko normaalia????

Täysin normaalia!
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

tux10

Lainaus käyttäjältä: "Tuning girl"
Lainaus käyttäjältä: "Erkhart"No niin vastauksia kaivataan eli vähän pihisee ajon jälkeen onko normaalia????

Täysin normaalia!

Kaksi vaihoehtoa:

1. Bensaa tippuu muuman männän päälle (ei haittaa)
2. Kona käyn liian kuumana (haittaa)
THE Car - OS - Savöx - Sanwa