Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Awesomatix 1/10 Electric Touring Car

Aloittaja copter, 13.01.09 - klo: 00.51

copter


TTKoo

#1


http://awesomatix.com/prototypes.html

Ton voimansiirtolinjan kokeilu kiinnostaisi kovastikin meidän vanhassa "sotaratsussa". :cool:

Etu- ja taka-akselisto aika heikonoloisia näöltään....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

SS

Tuolla kulmavaihdeversiolla Ivan ja Vitali ajoivat Kapinoissa 2007 ja olivat kohtuullisen nopeita, olisivatkohan peräti ottaneet ProStockissa kaksoisvoiton (olivat jopa viriluokassa ansioitunutta Tamperelaiskuljettajaa nopeampia!). Auto on muutenkin mielenkiintoinen, ei vähiten jousituksen ja iskunvaimennuksen suhteen, kuvassahan ei mitään iskarintukia näy, vaimennuselementit sijaitsivat tukivarsissa. Autojen ensiesiintyminen sai aikaan ProStockissa pienimuotoisen kardaanivillityksen (ainakin Rajatorpassa).
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

TTKoo

Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

SS

Noissa kuvissa ei vaimennuselementtejä näy ja kohdasta "damping" kuvat eivät aukea. Jos muistan oikein, taisivat olla jonkinlaiset kitkavaimentimet, eli kuten varhaisemmissa Citroën 2 CV -malleissa. TommyW saattaisi muistaa paremmin, kun isäntien kanssa autosta keskusteli. Oma kielitaitoni rajoitti keskusteluun osallistumista.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Stilo

Iskarit toimivat siten, että mäntä liikkuu kaaressa, eli on yhdestä reunasta nivelöity, muuten periaate ihan sama nesteeseen perustuva kuin tavallisissa iskareissa. Kuulemma sisään ja ulosvaimennus tulee olemaan erikseen säädettävissä. Jouset on toteutettu periaatteessa lehtijousen tavoin jousiteräspätkällä. Ainakin näin ymmärsin kun Laptev ideaa Tanskassa selitti.

jarkkom

Kaivoin kuvan arkistostani, kai näitä saa 'jo' julkaista...
---



TomiM

Puhutaan selvää Suomen kieltä. Kyseiset "vaimenninelementit" ovat radiaali-iskunvaimentimet. Aikoinaan jopa Formula 1:ssä koeteltua tekniikkaa.

Matalan ja liukkaan näköinen peli.

JUkka-san

Hienoa että tuossa on keksitty laittaa servo samalle puolelle akun kanssa...helpottaa varmaan balanssia.

Koheltaja

Kuvien perusteella servon voi laittaa kummalle puolelle tahansa :wink:

Löytyykö noista iskareista juttua mistään, toiminta periaate ja kuvia sisäkaluista?
Kylätason RC-kuski.

4wdkanootti

40-50 -luvulla oli tolla tekniikalla toimivia iskareita. Hylkäsivät huonoina, muistaakseni juuri luotettavuudeltaan, silloin. Oliskohan silikoniöljyt parantaneet jotain, ei tiivistystapa ainakaan ole ihmeelllisempi?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Oleg Babich


pt.

Tuli nyt vasta "ajatuksella" katseltua om. laitetta netin syövereistä.

Jonnin verran vain harmittaa, kun ei tullut katsottua ennen viikonloppua, niin olisi ehkä lauantaina saanut ihailla enemmän ajatuksella livenä autoa Kuusaan kisoissa (mikäli omistajansa olisi tähän suostunut..)

Kysymyksiä varmasti herättää, kun pääsee käsissä pyörittämään.


Onko näitä nyt muilla ajossa/käytössä, kuin Kutvosella?

V6

Lainaus käyttäjältä: pt. - 28.05.12 - klo: 15.23
Tuli nyt vasta "ajatuksella" katseltua om. laitetta netin syövereistä.

Jonnin verran vain harmittaa, kun ei tullut katsottua ennen viikonloppua, niin olisi ehkä lauantaina saanut ihailla enemmän ajatuksella livenä autoa Kuusaan kisoissa (mikäli omistajansa olisi tähän suostunut..)

Kysymyksiä varmasti herättää, kun pääsee käsissä pyörittämään.


Onko näitä nyt muilla ajossa/käytössä, kuin Kutvosella?


Totta kai saa tulla kyselemään autosta paikan päällä! On siinä itelläkin vielä ihmettelemistä  :roll:

Lauantaina FTT kisoissa oli tosiaan ensimmäinen asvalttikisa kyseisellä autolla. Olosuhteet oli melko omituiset kilpailun alussa, kun kierrosajat olivat reilu sekunnin hitaampia kun perjantaina, vaikka rata oli jo täysin kuiva. Ilmeisesti taivaalta oli tullut kaikki pöly alas lyhyen sateen mukana.

Kun pito alkoi alkoi kasvamaan, alkoi auto olla jälleen elementissään. Mitä enemmän pitoa radassa, sitä vakaampi ja nopeampi auto on ajaa.

MM-kisoja odotellessa :)  Säädöt laitan jakoon heti kun pystyn.

pt.

Lainaus käyttäjältä: V6 - 28.05.12 - klo: 20.00
Lainaus käyttäjältä: pt. - 28.05.12 - klo: 15.23
Tuli nyt vasta "ajatuksella" katseltua om. laitetta netin syövereistä.

Jonnin verran vain harmittaa, kun ei tullut katsottua ennen viikonloppua, niin olisi ehkä lauantaina saanut ihailla enemmän ajatuksella livenä autoa Kuusaan kisoissa (mikäli omistajansa olisi tähän suostunut..)

Kysymyksiä varmasti herättää, kun pääsee käsissä pyörittämään.


Onko näitä nyt muilla ajossa/käytössä, kuin Kutvosella?


Totta kai saa tulla kyselemään autosta paikan päällä! On siinä itelläkin vielä ihmettelemistä  :roll:

Lauantaina FTT kisoissa oli tosiaan ensimmäinen asvalttikisa kyseisellä autolla. Olosuhteet oli melko omituiset kilpailun alussa, kun kierrosajat olivat reilu sekunnin hitaampia kun perjantaina, vaikka rata oli jo täysin kuiva. Ilmeisesti taivaalta oli tullut kaikki pöly alas lyhyen sateen mukana.

Kun pito alkoi alkoi kasvamaan, alkoi auto olla jälleen elementissään. Mitä enemmän pitoa radassa, sitä vakaampi ja nopeampi auto on ajaa.

MM-kisoja odotellessa :)  Säädöt laitan jakoon heti kun pystyn.

Kuusaan sisäkisassa tuli katsastuksessa tuota autoa pari kertaa katseltua, mutta silloin ei osannut "bongailla" näitä erikoisuuksia ja nyt ei vain muistanut..

Hirveästi ei kerenny katselemaan, mutta omiin silmiin etenkin tuo lähtösuoralta varikon edustalle kääntyvään mutkaan tuo auto tuli "vakaammin" kuin muut. Kun moni jotenkin rauhaton siihen sisään kääntöön, niin tuolla se homma meni juurikin vakaasti. Mutta ei tullut seurattua ajoja liikoja, joten ei kovin suurella otannalla homma mene (tai ammattimaisella silmällä).. Eikä tuo kuskikaan nyt tässä pienin tekijä ole.