Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Asso RC18 keskustelu ja kuvat.

Aloittaja snakepoison, 18.01.09 - klo: 23.36

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: RealTaste - 29.01.09 - klo: 20.04
onko radiossa rev asento päällä? ja jos harjallinen niin onko moottorissa johdot väärinpäin?

Ei ole reverse päällä, ja moottori on harjaton
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

RealTaste

no entä sitten kun painat jarrua niin meneekö se eteenpäin?
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: RealTaste - 29.01.09 - klo: 20.19
no entä sitten kun painat jarrua niin meneekö se eteenpäin?

Ei mene vaan jarruttaa, eli auto toimii muuten normaalisti mutta kaasu käskyttää autoa väärään suuntan
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

steni83

Kokeileppa laittaa se reverse päälle.

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: steni83 - 29.01.09 - klo: 20.31
Kokeileppa laittaa se reverse päälle.

Kun kaasun reversen lyö päälle, auto kasuttaa itsekseen ilman että kaasuun tarvitsee edes koskea.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

jpietari

Harjattoman moottorin pyörintäsuunta vaihtuu kun mitkä tahansa kaksi johtoa (kolmesta) vaihtaa keskenään ja jättää kolmannen paikoilleen. Sensorillisen moottorin (sellaisen jossa on kolmen lisäksi joukko ohuempia johtoja) kanssa johtojen järjestystä _ei_ saa muuttaa.

steni83

Mulla oli ihan sama ongelma joskus. Sillon tuomio oli et nopari oli viallinen. onko siinä speed passionissa semmosta vaihtoehtoa et nollais kokonaan noparin asetukset?

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: jpietari - 29.01.09 - klo: 20.35
Harjattoman moottorin pyörintäsuunta vaihtuu kun mitkä tahansa kaksi johtoa (kolmesta) vaihtaa keskenään ja jättää kolmannen paikoilleen. Sensorillisen moottorin (sellaisen jossa on kolmen lisäksi joukko ohuempia johtoja) kanssa johtojen järjestystä _ei_ saa muuttaa.

Tuota kyllä mietin, mutta ajatuskin että esim keltainen johto siniseen ja päinvastoin saa karvat nousemaan pystyyn
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: steni83 - 29.01.09 - klo: 20.35
Mulla oli ihan sama ongelma joskus. Sillon tuomio oli et nopari oli viallinen. onko siinä speed passionissa semmosta vaihtoehtoa et nollais kokonaan noparin asetukset?

On kyllä, tuotakin mietion että koko säädin olisi jo valmiiksi viallinen. Kokeilen vielä nuo johdot, ja sitten otan vihaisen puhelun RF:lle
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

steni83

Yleensä jos värit osuu kohdalle, niin silloin ne on oikein. Ja muistaakseni SP:ssä on motissa ja noparissa täysin samat värit...

jpietari

Noparissa voi olla myös ohjelmallisesti vaihdettavissa tuo pyörintäsuunta.

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: steni83 - 29.01.09 - klo: 20.38
Yleensä jos värit osuu kohdalle, niin silloin ne on oikein. Ja muistaakseni SP:ssä on motissa ja noparissa täysin samat värit...

Samat värit ovat kyllä sekä säätimessä että koneessa, joten hullulta tuntuisi lähteä niitä vaihtamaan. Millähän nimellä se pyörimissuunnan vaihto voisi olla. Koska SP:n mukana tulee palikka jolla säätöjä voi vaihtaa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

jpietari

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 29.01.09 - klo: 20.40
Samat värit ovat kyllä sekä säätimessä että koneessa, joten hullulta tuntuisi lähteä niitä vaihtamaan. Millähän nimellä se pyörimissuunnan vaihto voisi olla. Koska SP:n mukana tulee palikka jolla säätöjä voi vaihtaa

Löytyykö reverse rotation?

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: jpietari - 29.01.09 - klo: 20.47
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 29.01.09 - klo: 20.40
Samat värit ovat kyllä sekä säätimessä että koneessa, joten hullulta tuntuisi lähteä niitä vaihtamaan. Millähän nimellä se pyörimissuunnan vaihto voisi olla. Koska SP:n mukana tulee palikka jolla säätöjä voi vaihtaa

Löytyykö reverse rotation?

Täytyy vilkaista, mutta epäilenpä että ei löydy
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

snakepoison

Näyttäisi siltä että ongelma on ratkaistu. Eli Kerrotaan nyt tässä muillekin ettei tule samoja ongelmia. Eli Autoa kaasuttaessa, auto liikkui taakse päin. Resetoin säätimen ja vasta tämän resetoimisen jälkeen ohjelmoin säätimen uudestaan. Eli neutraali set, kaasu set, ja jarru set. Nyt toimii aivan oikein
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

steni83


*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 29.01.09 - klo: 18.15
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 29.01.09 - klo: 16.54
Yksi kysymys vielä liittyen auton virtaan. Eli kun LiPolla ajetaan on syytä varmastikin laittaa säätimestä päälle LiPo-Cut off. Speed Passionissa on valittavissa viisi toimintoa Cut-offia silmällä pitäen eli

1. 2.6V/cell

2. 2.8V/cell

3. 3.0V/cell

4. 3.2V/cell

5. 3.4V/cell

eli mikä nuista kannattaa laittaa käyttöön jotta kaikki ei kyrvähdä?

Lipo kennoa ei kannata päästää purkautumaan alle 3v. (per kenno)
Eli valitset 3. 3V/cell

Tarkennusta... Eli vastaukseni oli siis numero 3. eli 3.0V
Unohtu laittaa tuo .0 tarkennukseksi.
Eli laita siis 3.0V/cell

snakepoison

#137
Itse tarkennan myös muutaman asian eli. Kun tuossa sanoin että diffin kanssa kannattaa olla varovainen, joo kannattaa mutta huomasin että olin itse vääntänyt diffin ruuvin kieroon. Pikku Assossa saa diffi olla melkoisen tiukalla ja se on helpoin kiristää kun laittaa ison ruuvimeisselin diffin toiseen päähän hahloihin ja kiristää varovasti ruuvia. Autoni ei liikkunut koska diffi oli niin löysällä että veto ei välittynyt renkaisiin asti. Mukavia pikkukikkoja kirppuAssossa on

EDIT: erittäin iso kiitos *HOKELLE* LiPo neuvoista yms. Muille myös kiitos neuvoista. Mutta jatketaan Topic:ia laittakaa kuvia autosta yms. *HOKEN* autosta pitäisi saada kuvat tänne
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

*HOKE*

Otan kuvia kun olen jaksanut asentaa loputkin blingit paikalleen.
Vielä alumiiniset diffikotelot pitäis jaksaa trimmailla että saa istumaan täydellisesti.

snakepoison

#139
Itse tilailen lähipäivänä setin jonka asenettua voi käyttää normi 1/10 autojen renkaita pikkupirussa. Tuota Bling:iähän on Assoon pirusti =)

EDIT: Kysäsempä tämän asian täällä vaikka se toiseen topiciin kuuluisi. Mutta miten LiPocut-off vaikuttaa autoon? Toimiiko se vain niin että kun ajat ja cut-off on päällä, auto pysähtyy kuin seinään akun volttimäärien pudottua tarpeeksi alas ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

snakepoison

Ei tullut vielä tilattua settiä jolla saadaan 1/10 renkaita kiinni, mutta tilasin tällaisen http://www.rcplanet.com/Integy_Steering_Bell_Crank_Set_RC18T_p/intt7619b.htm tosin Medasecilta, saa nähdä onko tuosta mitään apua ohjaukseen vai pysyykö ohjaus edelleen rimpulana
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx


*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: gate - 30.01.09 - klo: 05.06
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=7421&cat_name=%27

Tää on oikeasti ainoa oikea vaihtoehto.

ja

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=6383&cat_name='

ja

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=8122&cat_name='

Ps. Hioin muutaman millin keskipalkkia niin palautus toimii normaalisti.

Eipäs pidä paikkaansa että olisi ainoa vaihtoehto.
Alumiiniset ohjaus hässäkät toimii myös hienosti.
Joskin tuo linkittämäsi drag link toimii parhaiten.

Tuolla rattaiston suojalla taas ei tee yhtään mitään ellei meinaa ajaa ulkona.
Ja taas sielläkin tuo suojaa ainoastaan rattaat, mutta kaikki muu autossa jää edelleen suojaamatta.

Tuo metallilenkki saveriin on myös hyvä.
Saa saverin jäykemmäksi jolloin ohjaus on tarkempi kuin vakio lötkönä.

Ps: ihmetyttää kyllä edelleen että jouduit hiomaan auton osia jotta ohjaus toimi normaalisti.
Haluaisinpa nähdä autosi ihan mielenkiinnosta että mitä siinä on pielessä.
Tähän asti kun kaikilla tietämilläni kyseisen osan omistavilla on osa mahtunut paikoilleen ilman hiomisia.

snakepoison

#143
Juu ja kun tuota draglinkiä ei suomesta saa niin päädyin alumiiniseen. Saattaahan se olla että ohjaus ei juurikaan parane, mutta ei tuo hintakaan maailman hirvein ollut. Kertokaapas jotain tärkeää LiPo-cut-offista. Ja *HOKE* kun sulla on sitä Blingiä autossa, niin oletko päivittänyt autoasia teräsdiffillä ? Onkohan se mistäänpäin kotoisin ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

*HOKE*

Löytyy teräksiset diffin ulostulot ja carbidi kuulat.
Teräksiset CVD vetarit löytyy myös... Nämä on aika ehdottomat viritysosat.
Ohjauksen blingaamisen jälkeen seuraavaksi tärkeimmät.

Oma auto on niin paljon tosiaan blingattu vuosien aikana että kovin paljoa vakio palikkaa ei löydy.
Aikanaan ostin auton RTR mallina kun ekat suomen maahantuojalle tulivat.
Nyt on vakio osaa enää kardaani, ohjauspalat, C-palat, takahubit, puskuri ja takatukivarsien taaempi kiinnike.
Pohjalevy on ollut jo kolmisen vuotta hiilikuituinen ja ylädekki cnc työstetty alumiinidekki.
Alumiiniset iskaritornit vaihdoin viimeksi paikalleen kun tuolla lippulaivan radalla tuppaa tulemaan aikamoisia tärskyjä.
Puskurin vaihdan jossain välissä alumiiniseen, kunhan vain oikeanlainen löytyis.

tomije

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 30.01.09 - klo: 08.25
Lainaus käyttäjältä: gate - 30.01.09 - klo: 05.06
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=7421&cat_name=%27

Tää on oikeasti ainoa oikea vaihtoehto.

ja

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=6383&cat_name='

ja

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=8122&cat_name='

Ps. Hioin muutaman millin keskipalkkia niin palautus toimii normaalisti.

Eipäs pidä paikkaansa että olisi ainoa vaihtoehto.
Alumiiniset ohjaus hässäkät toimii myös hienosti.
Joskin tuo linkittämäsi drag link toimii parhaiten.

Tuolla rattaiston suojalla taas ei tee yhtään mitään ellei meinaa ajaa ulkona.
Ja taas sielläkin tuo suojaa ainoastaan rattaat, mutta kaikki muu autossa jää edelleen suojaamatta.

Tuo metallilenkki saveriin on myös hyvä.
Saa saverin jäykemmäksi jolloin ohjaus on tarkempi kuin vakio lötkönä.

Ps: ihmetyttää kyllä edelleen että jouduit hiomaan auton osia jotta ohjaus toimi normaalisti.
Haluaisinpa nähdä autosi ihan mielenkiinnosta että mitä siinä on pielessä.
Tähän asti kun kaikilla tietämilläni kyseisen osan omistavilla on osa mahtunut paikoilleen ilman hiomisia.

Itse hankin ensiksi tuollaisen:
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=179113_170&products_id=35077&zenid=kian7boqv73tbr9ullvngjp495
ohjaus hässäkän, jonka totesi täysin sudeksi klappia puolet enemmän kuin alkuperäisessä. Hot racing "laatua"

Sen jälkeen hankin tollasen:
http://www.rcmart.com/catalog/rc-steering-assembly-3racing-saver-wball-bearing-associated-rc18t18mt-rc18004b-p-15155.html?cPath=595_747_621_855
Muuten ok, toinen pää laakeroitu ja mukaan tuli servosawerin kiristäjä jousi, mutta samanlailla löysä noiden holkkien alta kuin hotracing.

Viimekseksi tilasin ton:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=7421&cat_name=RC18T

Eli toimivin yhdistelmä ainakin minulla on tuo DP:n "ohjaustanko" + 3racing "vivustot"
Tuo dp poistaa ohjauksesta 2 ylimääräistä kiinnityspistettä mitkä aiheuttavat klappia, joka tuo suurimman eron.
Ei niin tuo laakerointi.

JQ products, Hobbyfactory, EA-import

tomije

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 30.01.09 - klo: 11.25
Löytyy teräksiset diffin ulostulot ja carbidi kuulat.
Teräksiset CVD vetarit löytyy myös... Nämä on aika ehdottomat viritysosat.
Ohjauksen blingaamisen jälkeen seuraavaksi tärkeimmät.

Oma auto on niin paljon tosiaan blingattu vuosien aikana että kovin paljoa vakio palikkaa ei löydy.
Aikanaan ostin auton RTR mallina kun ekat suomen maahantuojalle tulivat.
Nyt on vakio osaa enää kardaani, ohjauspalat, C-palat, takahubit, puskuri ja takatukivarsien taaempi kiinnike.
Pohjalevy on ollut jo kolmisen vuotta hiilikuituinen ja ylädekki cnc työstetty alumiinidekki.
Alumiiniset iskaritornit vaihdoin viimeksi paikalleen kun tuolla lippulaivan radalla tuppaa tulemaan aikamoisia tärskyjä.
Puskurin vaihdan jossain välissä alumiiniseen, kunhan vain oikeanlainen löytyis.


MIP:n teräs cvd vetarit ovat ihan jees, mutta jostain syystä minulta on murtunut niistä hubin nivel systeemi edestä 3 kertaa.
En ymmärrä miksi ei ainakaan liiasta tehosta.
Nyt olen vaiheittain siirtymässä takaisin Muovisiin koiranluuvetareihin. Tulee muuten liian kalliiksi. (MIP 20$ pr, muoviset 4$ pr)
Alumiinisia koiranluu ja cvd vetareita ei mielestäni kannata laittaa, koska kun alumiini ottaa iskua se muuttaa muotoaan.
Muovi taas taipuu ja palautuu takaisin. (oma komemus)
Ja asson muovi vetarit ovat niin paksua kamaa ettei niitä tollasella normi voimalla saa rikki.

Ainut huono puoli koiranluissa on että ne saattavat jumiutua hubin päästä.
Ei muuten merkitystä paitsi jos kisatilanne tjsp.

Multa löytyy myös teräksiset diffin ulostulot.
Ja nekin hot racing "laatua", eli ovat aika pehmeätä tavaraa ja kuluneet aivan kuopille vetarin "sokan" kohdista.
MIP:n vastaavat ovat varmaan parhaat (ei oma kokemus)

Tomppa
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Jabe

Lainaus käyttäjältä: tomije - 30.01.09 - klo: 11.54
MIP:n teräs cvd vetarit ovat ihan jees, mutta jostain syystä minulta on murtunut niistä hubin nivel systeemi edestä 3 kertaa.
En ymmärrä miksi ei ainakaan liiasta tehosta.
Olethan rajoittanut ohjausta, ettei käänny "liikaa". Sen pystyy ihan pöydällä toteamaan, koska kääntyy liikaa, pyörät ilmaan ja kaasua ja kääntelee, jos pitää sillasta kolinaa kun kääntää kaikki, niin pitää ohjausta vähän rajottaa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

tomije

RC18 assossa pyörät ei ainakaan liikaa pääse kääntymään, päinvastoin.

Voihan se olla että olen törmännyt pyörät vinossa johonkin, jolloin cvd sanoo naps.
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

*HOKE*

Itsellä on teräksiset MIP vetarit kestäneet hienosti.
Alumiiniset kestivät noin vuoden jonka jälkeen olivat liikaa kuluneet ja napsahtivat nivelestä.

Nivel täytyy olla rasvattu jotta siihen ei kohdistu liiallista kitkaa jolloin se kuluu ja tietysti voi rasituksesta mennä rikki.
Ohjauksen määrästä ei tosiaan ole kyse, itsellä on niin paljon kuin vain auton rakenteet antavat myöden.