Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno MP9 Buggy

Aloittaja Mikko260, 19.01.09 - klo: 20.10

*HOKE*

mikari

Ok, p*ska homma niille joilta hajos.
Kiitos 20 vuodesta!

foursquare

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 05.08.13 - klo: 10.04
Mites muuten PM-kisoissa, hajosiko siellä yseistä tukivarsia?
Hajosi.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 05.08.13 - klo: 10.30

Jeps... Johanssonin Tonilla hajos varmalta nousupaikalta 1/4 finaalissa.
Tosin hyppäs etunurkalle, eli sai ihan kivan tällin.

mikari

Auts. No olis se voinu muultakin merkiltä hajoo, on sitäkin joskus (kuulemma) tapahtunut.
Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

Kyllä niitä osia menee jokamerkiltä niinkuin yllä mainitsin.
Tosin tiedän varmaksi että jollain toisella merkillä olis tuosta tällistä matka jatkunut. Ehkä oli olli saranatappia mutkalla tai jotain vinksahtanut, mutta meno ei lopu...

Mutta tosiaan jollain toisella merkillä voi sitten hajota jotain muuta täysin eri tilanteessa.

mikari

Kyl!

Ilmeisesti mp9 RTR ei vaikuta isommin nykyiseen inferno (mp75) race spec rtr linjaan jos joku miettii, eli esim. mp9 pohjaista GT autoa ei liene ihan tulossa jne

Tämmönen RBltä, 379€  :wink:

http://www.rmv-deutschland.de/catalog/product/gallery/id/3371/image/6744/kanaiedition_50.jpg
Kiitos 20 vuodesta!

tontsa

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 05.08.13 - klo: 18.34
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 05.08.13 - klo: 10.30

Jeps... Johanssonin Tonilla hajos varmalta nousupaikalta 1/4 finaalissa.
Tosin hyppäs etunurkalle, eli sai ihan kivan tällin.

Joo nyt kun v-käyrä on laskenut niin tutkin auton vahingot. Tosiaan rikki meni tukivarsi, sisempi saranatappi mutkalle alhaalta ja ylhäältä. Lisäksi pakoputken kiinnitysrauta vääntyi ja putki sulatti kolon tankkiin. Osuma oli sit vissiin aika napakka...

jsuvanto

Mun autolla (TKI3) on tänä kesänä takana jonkun verran treeniä Jyrkkälässä, jokusen viikonlopun treeni Lavangossa, Turun SM, Nordic Open, Salon SM ja PM.

Hajonneiden osien saldo:

Yksi etutukivarsi ja front suspension holder. Molemmat menneet eri tilanteissa Jyrkkälän radalla treeneissä.

Miellän siis ko. auton erittäin kestäväksi.

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

Nimenomaan... Kestävähän se on tämäkin auto... Mutta eroa on silti pariin muuhun merkkiin sillon kun napsahtaa.
Se ei tee autosta missään nimessä heikkoa eikä varsinkaan huonoa.
Mutta fakta on että moni tilanne missä Kyoshosta napsahtaa tukivarsi poikki, toinen merkki jatkaa matkaa kenties vääntyneen saranatapin kanssa tai jopa ilman vauriota.

Mutta tosiaan... ei tätä autoa tarvitse kenenkään yrittää todistella kestäväksi.
Kestävähän se on... Joskin tukivarren kestossa jää kestävimpien taakse, mutta mitä sitten... Uusia saa kaupasta ja se rysäys mikä tarvitaan tukivarren katkaisuun, on useimmiten kuskin kädetystä.

p-man

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 16.08.13 - klo: 23.26
Nimenomaan... Kestävähän se on tämäkin auto... Mutta eroa on silti pariin muuhun merkkiin sillon kun napsahtaa.
Mutta fakta on että moni tilanne missä Kyoshosta napsahtaa tukivarsi poikki, toinen merkki jatkaa matkaa kenties vääntyneen saranatapin kanssa tai jopa ilman vauriota.

Mutta tosiaan... ei tätä autoa tarvitse kenenkään yrittää todistella kestäväksi.
Kestävähän se on... Joskin tukivarren kestossa jää kestävimpien taakse, mutta mitä sitten... Uusia saa kaupasta ja se rysäys mikä tarvitaan tukivarren katkaisuun, on useimmiten kuskin kädetystä.

Niissä muissa voi olla sit jotain muita heikkoja kohtia. Mä en ole yhtään tukivartta vielä MP9:stä särkenyt, mutta silti mulla on alumiinista koneistetut alatukivarret odottamassa asennusta.. Ne ei hajoa  :afro:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

Lainaus käyttäjältä: p-man - 17.08.13 - klo: 16.42
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 16.08.13 - klo: 23.26

Niissä muissa voi olla sit jotain muita heikkoja kohtia. Mä en ole yhtään tukivartta vielä MP9:stä särkenyt, mutta silti mulla on alumiinista koneistetut alatukivarret odottamassa asennusta.. Ne ei hajoa  :afro:

Nyt sain alatukivarren rikki. Hyppyristä suoraan seinää päin :) Meni myös sisempi saranatappi, iskarin yläpään ruuvi ja iskarin korkki. Etuiskaritorni tuntuis olevan pomminkestävä, niin paljon se on hittiä saanut ja suora on vieläkin.

iceracer

Oon ihmetelly kun takakardaani menee harva se kerta banaaniks ajoreissulla.
Voiko tuo tuki pohjalevystä taakse aiheuttaa semmosta propleemaa-kun näyttäs mutkalla olevan... :undecided:
Onkohan näihin jtn. päivityspalikkaa tai vippaskonstia joku keksinyt....?
VD12

p-man

Lainaus käyttäjältä: iceracer - 06.01.14 - klo: 19.23
Oon ihmetelly kun takakardaani menee harva se kerta banaaniks ajoreissulla.
Voiko tuo tuki pohjalevystä taakse aiheuttaa semmosta propleemaa-kun näyttäs mutkalla olevan... :undecided:
Onkohan näihin jtn. päivityspalikkaa tai vippaskonstia joku keksinyt....?

Mites toi tuki on mutkalle mennyt? Itse ajoin alkuperäisillä kardaaneilla yli 100 akullista ilman ongelmia. Ainoastaa kulumista ilmeni, suorat on edelleen.

iceracer

Sitäpä tässä oon pähkäillykki. Jotenkin se varmaan tuosta periks antaa ja pohjalevy fleksaa liikaa, jolloin kardaani joutuupi liian ahtaalle.
VD12

p-man

Laita uus tuki niin pitäis loppua kardaani ongelmat. Alumiininen kestää enemmän mutta on myös painavampi. Itsellä on toisessa autossa alumiininen ja toisessa muovinen.

iceracer

Arvelinki että valumiinisiä vois olla saatavilla.
Saaneeko suomenmaalta...?
VD12

p-man

Saa ihan Kyoshon nettikaupasta Suomesta.

P.R

Eihän tuo kardaani pääse ottamaan jossain tilanteessa moottorinkorvaan kiinni?
Lähellä näyttäis ainakin olevan...
Muugenissa piti jyystää pala moottorinkorvasta,ettei hinkkaa kardaaniin.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

iceracer

Joo ei suorana osu. Vääntyneenä hipsi pikkasen kiinni.

Lainaus käyttäjältä: P.R - 06.01.14 - klo: 22.49
Eihän tuo kardaani pääse ottamaan jossain tilanteessa moottorinkorvaan kiinni?
Lähellä näyttäis ainakin olevan...
Muugenissa piti jyystää pala moottorinkorvasta,ettei hinkkaa kardaaniin.
VD12

jsuvanto

Auton ohjeen mukaan moottorikorvakkeesta pitää sipaista pois pala. Jossain tilanteessa saattaa siis leikkaamattomaan moottorikorvakkeeseen ottaa hiukan tuo kardaani kiinni, esim. hypyn alastulossa ja sitten knaks.

Tämä on tietysti vaan spekulointia, omissa moottoreissa on laikkakone laulanut nurkat pois, joten omakohtaista kokemusta ei ole.

iceracer

Hmmm...
Täytyypi alkaa tutkailee tuota moottorikorvake hommaa...
Ei oo tullu tutkittua niin tarkkaan kasausohjeita kun valmiiks kasattuna ostin.
VD12

emppu99

Monellakos tämä RTR-versio jo on? Itse tilaan omani tänään Modelsportista, on niin hyvässä tarjouksessa..

KE21R on ilmeisesti saanut hyvää palautetta mitä olen lukenut, vai onko jollakulla muuta tietoa?
EXC125

sikki

mitäs toi mp9 maksaa modelsportista,toimituskuluineen?

emppu99

Hinnaksi tuli vastariakun, hehkun ja laturin, afterun öljyn ja ilmansuodatin öljyn kanssa 475€ toimituskuluineen.

Ilman niitä varmaankin noin 440€ koska auto maksaa 420€.
EXC125

emppu99

EXC125

mikari

Oon mä ainaki nähny RTR mallia suomes ja aikasemminkin  :cool:

kivan oloinen peli, siitä sit vaa ajoon  :smiley:
Kiitos 20 vuodesta!

emppu99

Sisäänajoa 2 tankkia takana, hyvin lähti käymään ja käy. Vetpkäynnistin tosin saa siirtyä starttiboxin tieltä.
EXC125

mikari

Hyvä homma Emppu. Lähtikö eka kerta narulla vai boxilla.
Kiitos 20 vuodesta!