Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated SC10

Aloittaja jesi, 28.01.09 - klo: 17.18

camshaft6

pinionin ja spurrin päälle tulee muovisuoja,ja eilen vertailtiin vierekkäin slash/sc10 ,todellakin slash:ssa on reilusti enemmän maavaraa keskellä ja muutenkin siinä on koko rakenne ylempänä kuin sc10:ssä.
Mutta eiköhän ihan kivat skabat saada aikaiseksi,sillä liukkaan oloinen ajettava tuo assokin näillä renkailla oli,
8.5 harjaton->ei mitään pitoa soralla/asfaltilla=hauskaa tulee
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

nnikkem

Eikös tätä Assoa saada sitten korotettua?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

camshaft6

Ei sitä tarvitse korottaa,maavara on aivan riittävä,slashin maavara on sen sijaan jopa liioiteltu.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Mika R

#123
Lainaus käyttäjältä: camshaft6 - 04.04.09 - klo: 11.34
pinionin ja spurrin päälle tulee muovisuoja,ja eilen vertailtiin vierekkäin slash/sc10 ,todellakin slash:ssa on reilusti enemmän maavaraa keskellä ja muutenkin siinä on koko rakenne ylempänä kuin sc10:ssä.
Mutta eiköhän ihan kivat skabat saada aikaiseksi,sillä liukkaan oloinen ajettava tuo assokin näillä renkailla oli,
8.5 harjaton->ei mitään pitoa soralla/asfaltilla=hauskaa tulee

hehe... aika samalla viivalla siis tosiaan, loistavaa!!  :police:

Jaa, piti vielä kysyä oliko tossa takana kuuladiffi?

RC-BASTARD

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 04.04.09 - klo: 14.54

Jaa, piti vielä kysyä oliko tossa takana kuuladiffi?

Noup. Ratas diffi näyttäs olevan.
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

bluebeetle

Siis minullakin on ennemminkin periaatehommia tuo tuumaisten vastaisuus. Plus että millisiä on M3x6 alkaen parin millin välein aina 25 milliin asti pakissa joka kokoa, plus mutterit. Eli jos nykyisestä kalustosta joku putoaa niin ei tartte kaukaa etsiä uutta, tuohon joutuisi aina metsästämään...

Aivan satavarmasti tuommoinen tulee vielä kittinä joltain valmistajalta metrisilläkin rojuilla, ja siinä vaiheessa menee ehdottomasti hankintaan!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

alarauta

millä hitsin pimpulalla tuohon assoon saa 12mm hexiset renkaat kiinni?
tai mahdollisesti isommatkin hexit 1/8 crossin renkaiden käyttöä ajatellen.

etu- ja takapää tarvivat sitten kai eri pimpulat?

renkaita kuluu ja muitakin tassuja pitää koittaa kuin asson vakioita.
jos tyhmä saisi vaikka linkkiä että mitä tilataan ja mistä.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Hazard

Eka testiajo takana. Kylmä ja märkä asfaltti ei tarjonnut yhtään pitoa ja se näkyy tuossa videossa. Painopiste on matalalla eikä auto edes meinannut pyörähtää katolleen vaikka pyörikin villisti. Koppa ei tahtonut pysyä kiinni kun jätin reiittämättä sen ja kori on paikoillaan vain velcrolla. Nyt asia on korjattu ja ensi kerralla koppa pysyy toivottavasti kiinni. Ajot jää nyt hetkeksi kun joudun lähtemään työreissuun muutamaksi päiväksi mutta ensi viikolla on talviloma, joten eiköhän sitä kerkiä ajella enemmänkin sitten.

Huono video aiheesta.

Mika R

Ihan kiva mut miks asfaltilla, olisitte kuvannu soralla...

Janne A

Näyttääpäs se tosiaan liukkaalta. Ei taida noi Asson kumit kummia pitoja tarjota, mikä sinällään on aika hyvä juttu, jos miettii SC10 vs Släsh-kisoja.

Hazard

Tääläpäin on hiekkatiet niin märkiä ettei autoa viitti sinne vielä viedä. Melkosesti pesua vaati tuonkin pätkän jälkeen. Hiekalle mennään kunhan vähän kuivuu keli mutta ennen sitä varmaan pitää mennä kokeileen Nokialle sisäkrossiradalle.

Renkaat tosiaan oli liukkaat ja tehoja pitää vielä laskea kun pyörähdyksiä tapahtui kovastakin vauhdista. Keulia tuo ei onneksi edes yritä, tiedä sitten miten käy pitävämmällä alustalla.

Minkäslaisilla välityksillä muuta ajavat. Itse laitoin sen pienemmän spurrin, olisko ollut 77 hampainen ja 24t pinionin. Ei tuolla yhdistelmällä liikaa vauhtia tullut eikä moottori lämminnyt kauheesti viiden minuutin aikana.

alarauta

mie kaavailin väleiksi sitä mukana tullutta isompaa spurria (oliko 84) ja pinjoniksi 19 (tai pienempi)
mulla tulee tuo ylikireä lrp x11 5,5 eli 6200kv kone.

Mutta onko juuri totta että tuohon ei saa muita kumeja ja vanteita kuin nuo asson omat?
mie olen penkonut nettiä, kysynyt mm. pro-lineltä ja ei ole muita vaihto ehtoja löytynyt.
taaksehan on sinänsä helppo laittaa 12mm tai joku muukin hexi.
mutta eteen pitäisi löytää hubi jossa on laakeri pesät?
Pitääkö tehdä epätoivoinen teko ja ostaa sittenkin nikko, ei ku siis, Slash?
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

peanuts

Eikös fillaripojan billettipajasta löytyis alarauvalle apuja? Vai natsailisko B44 etuhubi, ja siihen sitten köpöstäs hexin..
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

LittleDemon

olis kyllä komee peli kun sais vaa nelivetona :(
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: LittleDemon - 07.04.09 - klo: 09.36
olis kyllä komee peli kun sais vaa nelivetona :(

menis idea koko laitteesta.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Janne A

Tosin Traxxasin vastaavasta autosta (Slash) on polttisversio olemassa, joka on neliveto. Se on nimeltään Traxxas Slayer.

Åsgard

Slayerilla ja Slahilla ei ole paljon yhteistä. Kori ja uuden Slahin renkaat taitaa olla samat molemmissa.
Team Sokeripalat

Janne A

Lainaus käyttäjältä: Åsgard - 07.04.09 - klo: 14.13
Slayerilla ja Slahilla ei ole paljon yhteistä. Kori ja uuden Slahin renkaat taitaa olla samat molemmissa.

Nojoo, totta.

Sysi

Miten eroaa nelkkukrossarien mitoista? Eikö niitä saisi jatkettua tekemällä pitemmän pohjalevyn ja etsimällä pidemmät vetarit?
Jere M

Fillarimies

Lainaus käyttäjältä: peanuts - 07.04.09 - klo: 08.35
Eikös fillaripojan billettipajasta löytyis alarauvalle apuja? Vai natsailisko B44 etuhubi, ja siihen sitten köpöstäs hexin..
Jaa-a.. Sen näkee sitte.

Joko se asso on jo sulla downiron?
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

LittleDemon

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 07.04.09 - klo: 13.23
Lainaus käyttäjältä: LittleDemon - 07.04.09 - klo: 09.36
olis kyllä komee peli kun sais vaa nelivetona :(

menis idea koko laitteesta.
Niin jos idea on se ettei sillä pysty ajamaan kovaa  :cheesy:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Mika R

Sinänsä oikea heitto että jos olet huomannut nykypäivän trendin niin autot kulkevat jo liian kovaa, siksi haetaan tilalle hitaampia vaihtoehtoja, näistä Slash/SC10 on yksi mutta ei ainoa... Minit, GT autot, "classic" touringautot, bensa-autot... Kaikki saa toki kulkemaan lujaakin mutta ei ole tarkoituksenmukaista. Tässä säästetään paitsi hermoja, niin selvää rahaa varaosien, renkaiden ym. muodossa. Kovaa kulkeva on aina kalliimpi ylläpitää.

Janne A

^ plus nelivedon monimutkaisempi ja kalliimpi voimansiirto.

LittleDemon

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 08.04.09 - klo: 13.07
Sinänsä oikea heitto että jos olet huomannut nykypäivän trendin niin autot kulkevat jo liian kovaa, siksi haetaan tilalle hitaampia vaihtoehtoja, näistä Slash/SC10 on yksi mutta ei ainoa... Minit, GT autot, "classic" touringautot, bensa-autot... Kaikki saa toki kulkemaan lujaakin mutta ei ole tarkoituksenmukaista. Tässä säästetään paitsi hermoja, niin selvää rahaa varaosien, renkaiden ym. muodossa. Kovaa kulkeva on aina kalliimpi ylläpitää.

1:1 autoissa takaveto ruuls, mutta näissä pienemmissä saa meikäläisen ajotyylillä ja moottorimaulla olla ihan liian varovainen kaasun kanssa. tokihan tuo radalla menee ihan hyvin, sitä en kiistä. mut tällaisella nelikkona käyttöä olis ainoaksi autoksi jolla voisi ajaa muualla kuin radalla tai asfaltilla, ja olis kiva päästellä jäällä jne :) komeen näkösiä. kai se ainut vaihtoehto on ostaa toinen m8 ja siihen sovittaa kori  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Hazard

Tuli tänään paiskottua koppikärryä Nokialla huoparadalla ja siellä liika pito alkoi jo olemaan ongelma. Pari kertaa kippasi auto kyljen kautta ympäri ja keulihan se katolleenkin kun pitoa löytyy. Hiekalla ei ole tätä ongelmaa. Mukavasti toi kori varmasti säästää tukivarsia ja runkoa muutenkin vaikka nopeasti menikin huonoon happeen.

Onko kellään kokemusta SpeedPassion ShortCourse combosta ja tarkemmin siitä 3600kv versiosta? Ajattelin sellaista istuttaa tuohon kokeeksi. Hinta ei ole paha ja vauhti varmasti riittää ulkonakin. Sitten ne renkaat, jos ei vakiorenkaita aio ostaa, pitää varmasti hankkia uudet vanteetkin. Normaalit 2.2 renkaat on ulkohalkasijaltaan hieman pienemmät kuin Asson omat vai onko tuossa koossa paljon hajontaa valmistajien ja mallien kesken. Vanteiksi kävisi vaikka noi Losin blingblingkromit kunhan isommat kumit niihin löytäisi.

Jankka

#145
Assoa kasaillessani vertailin Slashin ja tuon SC10:n koria niin yllätyksekseni huomasin et Asson koppa on hivenen suurempi vaikka specsien mukaan Asson piti olla hieman pienempi kooltaan.

Noita Speed Passionin Short Course -comboja itekkin tuossa tuumaillut ja pistinkin RF:n kyselyä et onkohan niitä mahdollisesti tulossa myyntiin. 

Edit#1 Sanokaas nyt joku passeli litku tonne diffiin, vai oletteko vielä löytäneet mistään täytettyä setup sheettiä?

Edit#2 löysinkin jo jonkun jolla pääsee alkuun: http://67.199.85.166/racing/setups/sc10_wenger_ocrc_2009.pdf ,mut diffiin ei oo tarjolla lääkettä :undecided:

Edit#3 laitoin kokeeksi 5000Wt diffiöljyn diffiin, kokeilemaan en pääse ennenkuin moottori ja säädin saapuu.


Tässä kuitenkin ihan hyvä video SC10 kisasta: http://www.youtube.com/watch?v=ZAOhl3nc7wU

alarauta

Lainaus käyttäjältä: Hazard - 08.04.09 - klo: 13.45
Tuli tänään paiskottua koppikärryä Nokialla huoparadalla ja siellä liika pito alkoi jo olemaan ongelma. Pari kertaa kippasi auto kyljen kautta ympäri ja keulihan se katolleenkin kun pitoa löytyy. Hiekalla ei ole tätä ongelmaa. Mukavasti toi kori varmasti säästää tukivarsia ja runkoa muutenkin vaikka nopeasti menikin huonoon happeen.

Onko kellään kokemusta SpeedPassion ShortCourse combosta ja tarkemmin siitä 3600kv versiosta? Ajattelin sellaista istuttaa tuohon kokeeksi. Hinta ei ole paha ja vauhti varmasti riittää ulkonakin. Sitten ne renkaat, jos ei vakiorenkaita aio ostaa, pitää varmasti hankkia uudet vanteetkin. Normaalit 2.2 renkaat on ulkohalkasijaltaan hieman pienemmät kuin Asson omat vai onko tuossa koossa paljon hajontaa valmistajien ja mallien kesken. Vanteiksi kävisi vaikka noi Losin blingblingkromit kunhan isommat kumit niihin löytäisi.

kumithan löytyy kyllä esim prolinen switch, tai m8 crossin kumit vanteineen, mutta ne vanteet!
millä saa muut vanteet sopimaan sc10:n etupäähän?
taaksehan voi tapin päälle nakata kohtuu helposti haluamansa hexin.

mullekin tuli sc10 viimein eilen. vein kopan maalarille, ja se alkoi puhumaan heti pulkkamäkeen lähdöstä :lol:
odottelen kasaamiseen vielä amainhobbiesin pakettia jossa tulee factoryteam osaa.
ne mitä olen kasannut menee nippuun kuin ajatus ja sarja vaikuttaa laadukkaalta.
diffiinmeni 100.000 cst liemi ja siitä tuli kohtuu tiukka  :mrgreen: vaihdetaan löysempään jos tuottaa ongelmia.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Hazard

Tossa koko setti kympillä, adaptereita näytti saavan vitosella T4 tarkoittetuna. Tuon linkatun setin vanteet näyttää vähän hentosilta, mutta vaihtoehtoja kyllä löytyy kunhan noi adapterit hankkii.

Hazard

Pari videoo rannalta, auto kestää kivasti paiskomista. Tuollaista päätöntä rässimistä ei tosin jaksa kauaa, radalle pitäisi päästä. Tuli muuten tilattua se Speedpassion SC setti kun RF sopivasti sitä mainosti tuossa.

Klik
Klik

camshaft6

tohon likaisuuteen liittyen,tein omaani depronista suojuksen korin alle,nyt pysyy sähköt siistinä.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]