Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated SC10

Aloittaja jesi, 28.01.09 - klo: 17.18

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: jos - 19.06.12 - klo: 19.45
Onkos noista vakio renkuloista mihinkään ?? Lukenut, että toimivat matolla ei savella?? Onko caliberit paremmat renkaat savi radalle ??

Tässä kohtaa pitää varmistaa, että mitä mallia tarkoitat? Perus Kit-versiossa tulee Asson omat renkaat kaikissa kulmissa, RS-versiossa Assot edessä ja JC Subculturet takana. Factory Team -versiosta en tiedä, mitkä siinä tulee.

Nuo Asson omat renkaat toimii parhaiten sisäradalla, erityisesti keinonurmella ja matolla. Liukkaalla laatalla (esim. Tikkurila) ne vaatii pidottamista. Saviradalla ne kelpaa eturenkaiksi, Riku vissiin on ajellut pari voittoa ne etupäässä. Takarenkaiksi ne eivät sovi saviradoilla, siihen soveltuu paljon paremmin PL Caliber, JC Subculture, AKA Enduro/Cityblock tai vastaava.
Wacky Stack Racing Team

jos

#571
Ok.
Tarkoitin noita FT version renkaita.
Muutes tuleeko missän muussa mallissa CVD (vai mitkä ne nyt on) vetareita, kuin FT mallissa ??

Edit. FT mallissa on JConsepts Subcultures SCT rear tires.
RaumRc

jos

Eli siis kannattaa vaihtaa puskuri tälläiseen: http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=62786
Ja pinjoni joku näistä FT malliin: http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=3823

Tarvitseeko jotakin muuta vaihtaa/parantaa/hommata tuohon FT malliin, kuin sähkö laitteet näiden lisäksi??
RaumRc

Datajätkä

Nyt on ajettu rataa muutama kymmenen akullista FT mallilla ja on kyllä paketista tosi hyvä laitos ajella (omassa 100g lisää painoa akun takana ja akku ihan edessä, mutta testasin myös painotonta autoa Kiimingin radalla ja ihan hyvä semmonenki oli ajaa). Itellä ainakaan ei oo ollu mitään syytä alkaa ees ruuvaileen, kunhan sladittelee menemään. Renkaat toimii ihan hyvin FT:ssä, ainoastaan etusissa on vähän epäloogisuutta savella jos on irtokamaa päällä, tosin en tiiä meniskö seki säätämällä johonki suuntaan.

Omassa moottori 3050kv ja on kyllä just hyvä mokkula tasaseen ajamiseen.

Muutama foto omasta pirssistä. Onneksi en antanu ennakkoluulojen ja muutaman paskoissa setupeissa olleiden autojen testien vesittää hankintaa. Oma pelaa just niinku olin kuvitellukki  :grin:




RikuRassi

Lainaus käyttäjältä: jos - 24.06.12 - klo: 22.58
Eli siis kannattaa vaihtaa puskuri tälläiseen: http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=62786
Ja pinjoni joku näistä FT malliin: http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=3823

Tarvitseeko jotakin muuta vaihtaa/parantaa/hommata tuohon FT malliin, kuin sähkö laitteet näiden lisäksi??

Etupuskuri hyvä laittaa jos meinaa isoja hyppyjä vedellä, se painaa vaan sitten varmaan 20-30g enemmän kuin vakio joten itse laitoin taakse 30g painoa niin tuli taas samanlaiseksi kuin vakio puskurilla. FT on parhailla osilla ja CVD vetareilla, joten ei siihen kyllä ihan heti muuta tarvitse. Jos haluaa että renkaita voi vapaasti vaihdella eteen-taakse, niin se hex sarja eteen. Suurin osa ajaa niillä +3mm levittävillä vanteilla, itsellä tosin kapeat edessä.

Kuuladiffi vaan tuoreena, ajoissa rasvaillen ja kohtuu jäykkänä ettei ala rapisemaan...

Datajätkä

Millä koneella ja välityksellä riku ajelee?


RikuRassi

Ei oikein muuta laittaa kuin 7,5T, liikaa tehoa eli 8,5T olisi parempi. Välitys Vantaa ja Tammisaari 19/vakiospurri...

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: jos - 24.06.12 - klo: 22.58
Tarvitseeko jotakin muuta vaihtaa/parantaa/hommata tuohon FT malliin, kuin sähkö laitteet näiden lisäksi??

Tuo RPM:n puskuri kannattaa tosiaan vaihtaa, ja hex-vanteet ja sovittimet helpottaa myös oleellisesti kun voi käyttää samoja vanteita edessä ja takana. RS-mallissa, joka on eräänläinen uusittu  RTR-malli, on myös vastarikotelo mutta sitä lähinnä tarvitsee jos ajelee kurakeleillä. Tarkempia kuvia RS-mallista täällä:

http://rc10.fi/index.php?topic=33286.msg554454#msg554454

Datajätkä, nähdäänkö sinun Assoasi tai muita Ospa:n SC-kuskeja vielä tänä kesänä SC Summer Cupissa tai Vaasan korrikunkku-kisassa? Olisi hienoa jos saataisiin jossain vaiheessa koko maan SC-kuskit samoihin skaboihin.

Wacky Stack Racing Team

Roudari

Lainaus käyttäjältä: RikuRassi - 25.06.12 - klo: 13.41

Etupuskuri hyvä laittaa jos meinaa isoja hyppyjä vedellä, se painaa vaan sitten varmaan 20-30g enemmän kuin vakio joten itse laitoin taakse 30g painoa niin tuli taas samanlaiseksi kuin vakio puskurilla. FT on parhailla osilla ja CVD vetareilla, joten ei siihen kyllä ihan heti muuta tarvitse. Jos haluaa että renkaita voi vapaasti vaihdella eteen-taakse, niin se hex sarja eteen. Suurin osa ajaa niillä +3mm levittävillä vanteilla, itsellä tosin kapeat edessä.

Kuuladiffi vaan tuoreena, ajoissa rasvaillen ja kohtuu jäykkänä ettei ala rapisemaan...

Se RPM:n etupuskuri (joka Rikullakin on) painaa skid platen kanssa melko tarkkaan 40g enemmän kuin vakio. Muistaakseni noin 80g vs 40g. Paremman puskurin lisäksi sillä saa rungon keulaan lisää vahvuutta. Ainakin varhaisemmissa versioissa SC10:ssä oli saamani tiedon mukaan ongelmana pohjalevyn katkeamisherkkyys eturipustuksen kohdilta.
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Datajätkä

Pitääpä pistää itekki tuo RPM puskuri tulemaan, se ilmeisesti tukee pohjalevyä siitä keulasta? Yhden sc10:n olen nähnyt kahdessa osassa, joten tuskin tuo ihan turha olisi isompia hittejä varten.


Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 26.06.12 - klo: 07.57
Datajätkä, nähdäänkö sinun Assoasi tai muita Ospa:n SC-kuskeja vielä tänä kesänä SC Summer Cupissa tai Vaasan korrikunkku-kisassa? Olisi hienoa jos saataisiin jossain vaiheessa koko maan SC-kuskit samoihin skaboihin.


Vaasaan mahdollisesti ois vetoja lähteä mukaan, muutoin tahtoopi mennä rc reissut hieman yli kesän harrastepudjetin.


jos

Noniin nyt on kyseinen auto tilauksessa. :azn: .
Kohta pääsee kasaamaan ja ajamaan  :evil: .
Itsekkin tilasin suoraan tuon RPM puskutin ja pinjoneita, kun assoja löytyy muutama.

Hyvä sivusto tämä www.teamsc10.com paljon tietoa ja apua, kannattaa vilkaista.
RaumRc

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Roudari - 26.06.12 - klo: 08.21
Se RPM:n etupuskuri (joka Rikullakin on) painaa skid platen kanssa melko tarkkaan 40g enemmän kuin vakio. Muistaakseni noin 80g vs 40g. Paremman puskurin lisäksi sillä saa rungon keulaan lisää vahvuutta. Ainakin varhaisemmissa versioissa SC10:ssä oli saamani tiedon mukaan ongelmana pohjalevyn katkeamisherkkyys eturipustuksen kohdilta.

Ei pelkästään alkupään autoissa. Katkaisin keväällä oman RS-mallini kahtia siitä ohjauslinkistön kohdalta kun vetäsin Tikkurilassa urku auki tolppaan. Vaihtoon meni pohjalevy, top plate, ohjauslinkistö ja front bulkhead.

Se RPM:n puskurin kiinnikelevy jatkuu pitkälle pohjalevyn alle (servotolppien ruuveihin asti) jolloin se nimenomaan tuo lisävahvuutta tuohon heikkoon kohtaan.

Wacky Stack Racing Team

Jezuz

Saakos asson iskareihin sovitettua mitään esim. kyoshon vehkeissä ilmenevää kumituttia? Sais ton kurlauksen pois niistä, ja toimimaan oikein!

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Jezuz - 28.06.12 - klo: 01.41
Saakos asson iskareihin sovitettua mitään esim. kyoshon vehkeissä ilmenevää kumituttia? Sais ton kurlauksen pois niistä, ja toimimaan oikein!

Jos tarkoitat kumitutilla tässä bladderia, niin enpä ole kokeillut. SC10:n iskarit on emulsioiskarit ja enpä ainakaan itse ole kokenut tarpeelliseksi lähteä konvertoimaan niitä bladder-iskareiksi. Kuten aiemmin olen kirjoitellut, olen kokeillut kössin x-rengastiivisteitä näissä ja ne tuntuvat ainakin sopivan.
Wacky Stack Racing Team

mop

Eikä niissä Kyoshonkaan kunnon iskareissa mitään tutteja ole.

jos

Mikä setuppi olisi paras epätasaisella vähä pitoisella saviradalla ?? Iskareiden öljyt eniten mietityttää, kun kaikissa katsomissani setupeissa on eri iskari öljyt??
RaumRc

Datajätkä

FT mallin vakio setuppi toimii kyllä ihan ok, tai ainaki ku ite en oo ees muuta kokeillu  :grin: Jos on pidon kans ongelmia niin ekana kyllä tarkistaisin takarenkaat. Meillä on oma rata kyllä ihan täys reikää ja pito ei vastaa missään määrin kovapitoista racerataa.




jos

#587
Ok.

Eniten mietityttää nuo iskareiden öljyt, kun FT laitetaan 30wt etu/taka iskareihin. Onko hyvä yhdistelmä? Ajattelin vaan että mitä muut käyttävät iskareissa. Omassa kerhossa ei ole oikein (vielä :wink: ) correja joilta setuppeja kysellä :undecided: .

Edit. Ja vielä, kumpi näistä moottoreista olisi parempi tähän autoon ??
Tämä http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7193__EZ_RUN_Brushless_Motor_12T_3300Kv.html
vai tämä http://www.helipal.com/ezrun-8-5t-4000kv-brushless-motor.html
RaumRc

Testikuski

Ospa Rc

Johan_L

Itsellä tämä setup SC10:ssa, tuntuu toimivan hyvin meidän "ei niin tasaisella" SC radalla:
http://teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/SC10/setup_sheets/SC10_numedahl_scnationals_2010.pdf

Tähän muutoksena vielä 100g lisäpainoa taka-iskaritornin edessä, akku edessä.

Moottorina Tekin Redline 8.5T
E-TMK UA

Johan_L

Onko kellään kokemuksia STRC vetareista SC10:ssä? Eilisessä Turun kerhokisassa mulla katkesi vetari kahdesti, Tammisaaren kisan viimeinen A-finaali katkesi samaan vikaan.
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_825/products_id/199014/n/ST-Racing-Concepts-Heat-Treated-Carbon-Steel-Big-Bone-Universal-Driveshaft-Set-2
E-TMK UA

Soo

Yleisesti STRC tuotteet olleet laadultaan heikkoja. Vetareita en ole testannut.

MirosHima

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

mop

Kokeiltu on mipit, asson cvd:t, cva:t ja koiranluut. Kaikki saa poikki aika tasapuolisesti. Parhaiten kestää, kun pitää diffin ulostulot kunnossa. Koloille kuluneet kannattaa vaihtaa uusiin. Joskus kestää pitkään, mutta joskus menee yllättävän nopeasti poikki ja yleensä vielä samojen hyppyreiden alastuloissa.

CVA:t oon todennut parhaiten toimiviksi akselin pinnin kohdalta, kun pistää sen ympärille tulevan metalliklipsin ruuvilukitteella paikoilleen. Koiranluut on halvin vaihtoehto ja nopein vaihtaa.

Johan_L

Kiitos vastauksista. Diffien ulostulot on tosiaan vähän kuluneet, pitää korjata ja seurata miten se vaikuttaa. Tilasin nyt sittenkin nuo STRC:t, katsotaan minkälaista tavaraa on tulossa. STRC:n laatu tosiaan vaihtelee, tosin on minula myös hyviä kokemuksia tuon merkin tuotteista.
E-TMK UA

micsa.fi

Mä olen ajellut koko talven ja nyt alkukesän vakio koiranluilla, ja ihan hyvin niilläkin tuntuu pärjäävän. Pari kertaa on koiranluun päästä tappi katkennut, mutta ei kovin usein. Esim. Tikkurilan endurance-kisassa autolla ajettiin 500+ kiekkaa ilman ongelmia noiden kanssa. Enemmän murheita tuottaa taka-akselien roll-pinnit, jotta katkeilee selvästi useammin.
Wacky Stack Racing Team

mop

Niillä ontoilla putkisokilla ei tee mitään. Kiinteetä kamaa tilalle. Jossei halua kalliita ft-pinnejä ostaa, niin sopivista nauloista tai vaikka turhista L-mallin 1,5 mm kuusiokoloista saa pätkittyä toimivia.

MirosHima

#597
Eilen tuli ekat treenit ajettua SC10FT:llä, kyllähän tuo menee ihan pakettisetupilla jo kivasti. Pikkasen velton olonen oli kovapitoselle radalle, tahto lähtee helposti voblaamaan.

tänään hakeen lisää tuntumaa ja vähän säätöä. Menee ihan sukkasillaan vs. slashi tämä värkki, hyppää niin pirun helposti :)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Testikuski

Itsekkin tässä uutena assokuskina ajellut jonkun kymmentä akkua ja ainoa ongelma minulla on että auto tahtoo yliohjata pääsuoran päässä, nopeassa mutkassa. Olen vaihdellut setuppia moneen kertaan, mutta lääkettä ei tunnu löytyvän.
Ospa Rc

JSJ

#599
Hiukka kaasua pois?

Niin ja jos sitä on jo kokeiltu, niin sitten taitaa olla ne vanhat keinot. Löysempää jousitusta taakse, lisäpainoa, akseliväli lyhyeksi.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ