Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated SC10

Aloittaja jesi, 28.01.09 - klo: 17.18

Harw

Mielestäni nuo ei kyllä mitenkään ylikireällä ole olleet kun on välillä saanut kiristelläkkin muutaman akun välein. Vois tietenki koittaa laittaa lukitteella kiinni ja kohtuu löysälle.

onko kukkaan koittanu tähän vakaajaa taakse? Mahtaskohan pelittää esim mattorosseissa.
| Ospa RC |

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Harw - 06.09.12 - klo: 21.16
Onko muut painiskellu noitten hex etuakseleiden kanssa? Itellä ei taho kestää jos tullee vähänkin kulmalleen alas. Aina napsahtaa reijän kohilta siististi poikki. Kohtuu purkkaa tuntus olevan nuo. Mitään muuta en

Itse olen ajellut vuoden verran RS-mallilla, jossa on hexit vakiona. Etuakseleiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, hyvin on alkuperäiset kestäneet. Olisiko sulla ollut huonoa valmistuserää?

Heikoin kohta tuntuu olevan taka-akseleiden roll-pinnit, joita napsuu aika herkästi. Jos ajelee koiranluilla, niin itse taka-akseleihin syntyy aika nopeasti välystä koiranluun ristitapin kohdalle.

Lainaa
onko kukkaan koittanu tähän vakaajaa taakse? Mahtaskohan pelittää esim mattorosseissa.
Itse kokeilin viime talvena ekassa Nokian SC Winter Cupissa vakaajaa, muistaakseni sitä löysintä. Otin sen kuitenkin pois kisan aikana parantaakseni takapään pitoa. Sen jälkeen ei ole tullut testattua. Model Expossa olisi ehkä ollut niin kova pito, että siellä olisi voinut olla hyötyä, mutta en ehtinyt siellä autoa ruuvaamaan.
Wacky Stack Racing Team

Veskuvaan

Siis takavakaajahan vaikuttaa etupäähän ja etuvakaaja takapäähän, eikö :huh:

SC10:iä mulla ei ole mutta Ultima SC ei kyllä pysy pyörillään pelkällä takavakaajalla, pelkkä etuvakaaja on jo parempi mutta puskee tautisesti
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

harrikal

Olen miettimässä SC autoa talveksi sisäradoille. Mimmonen pirssi tuo asson FT malli on suoraan paketista?   

Datajätkä

Pihalle ainakin heleketin hyvä! Pakettisetuppi ja jopa renkaat pelaa loistavasti.

skoba

Miten pitää säätää autoa kun sisempi taka fillari sutii tyhjää mutkissa?Pitäiskö laittaa tiukemmat  mömmöt diffiin?
Mulla on black greas mömmöt diffissä nytten.Mutta miten paksu öljy sinne pitää laittaa että pysyy sisällä ja että perä vielä toimii kunnolla?
Sc10rs +80m takapiha rata
Poika-revo vxl1/16  tyttö-mini raminator

Jontu

#636
 :grin:

Pisepise

#637


SC10 FT KIT - Ensimmäinen "nopea" rc-auto

-Hobbywing Xerun sensorillinen harjaton 60A/8,5t
-2s lipot, servo ja radio/vastari matkalla HK:sta

Auto oli mielestäni helppo rakentaa selkeän ohjekirjan ansiosta. Ainoa harmi mielestäni oli typerät tuuma koot, kun ei ollut kunnon meisseleitä -> Meisselikauppaan. Kaikki laakerit uitin silikoniöljyssä ennen asennusta, apinoin jostain "SC10 setup" y-tube videosta.

Kuinka usein olisi syytä aukaista kuuladiffi ja huoltaa se? 2x vuodessa ennen sisä/ulkokautta? Riippuu varmaan ajomäärästä ja ajotavasta? No jos ajaisin keskimäärin 1h/vk/vuosi eli 52h vuodessa pääasiassa rata-ajoa.

Testikuski

Diffiin keraamiset kuulat ja RPM:n etupuskuri joka vähentää rungon katkeilua. Tästä on hyvä lähteä. 8.5 kone on jo kipakka tuupille, joutunet hieman expoa säätämään  :grin:
Ospa Rc

Pisepise

Ilmeisesti 8,5t motissa vauhtia piisaa... sain suosituksen että: "näillä moni ajelee". Kun nyt loput rojut tulisi maailmalta ja pääsisi edes ensi testit ottaamaan ja noparin ohjelmoimaan.

RPM etupuskuri oli tarkoitus hommata kun tilaan ekan kerran osia lisää, kenties samalla ne keraamiset kuulat. Onko ne keraamiset kuulat liukkaammat vai kestävemmät?

jarkko

Lainaus käyttäjältä: Pisepise - 17.09.12 - klo: 10.23
...Kun nyt loput rojut tulisi maailmalta ja pääsisi edes ensi testit ottaamaan ja noparin ohjelmoimaan.
...2s lipot, servo ja radio/vastari matkalla HK:sta

Jos olisit tilannut nuo Honkkarin sijaan Suomesta olisit jo ajamassa. Samalla tavaroillasi olisi luotettava takuu eikä lisähintaa järkevillä valinnoilla olisi tullut paljoakaan.

PS. En ole kauppias. Sen sijaan pidän tärkeänä sitä, että meillä on paikallisia kauppiaita ja kattava tarjonta erilaisten harrastajien tarpeisiin ja budjetteihin.

PPS. Mukavaa kurvailua ;-)
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Jontu

Itte ostin tossa muutama päivä sitten RS mallin. Alkuperänen mankka ja vastari olan yli varastoon ja tilalle futaban 4-pks. Servo sai kans lähtee, tilalle laitoin Ko Propon Rsx HC:een. Hyvin, tai siis tarpeeksi rokkaa tolla vakio combolla,toistaiseksi..

Testikuski

Tulipa Jarkolla turha viesti väliin, noille taitaa olla ihan oma topicci jossain..

Keraamiset kuulat kestää pidempään ja ovat herkemmät. Hommaa myös 80-100g lisäpainoja, joilla voit säädellä auton painopistettä.
Ospa Rc

KooBee

Alkuperäinen otsikko oli parempi, nyt otsikko viittaa siihen, että täällä saisi puhua vain SC10 RS RTR:stä tai FT-mallista, mutta ei alkuperäisestä SC10 kitistä, eikä normaalista RTR:stä, tai muista variaatioista...

JSJ

Tää tosiaan on turha uusi aihe. Alkuperäinen sisältää aika paljon enemmän.

http://rc10.fi/index.php?topic=33286.0
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

micsa.fi

Jokos joku on ehtinyt testaamaan Asson uusia bigbore iskareita?

http://www.teamassociated.com/bigbores/
Wacky Stack Racing Team

Soo

Tulevat myyntiin 2-4 viikon sisällä.

Joo

Moi!
Suunnittelin tässä Firestormin vaihtamista Asson SC10.
Eikös se nyt ollut niin,että ne KIT:it on kuuladiffillä ja RS ratasdiffillä.
Suunnittelin tuota 199euron kittiä,mutta vähän epäilyttää tuo kuuladiffi,että miten kestää tuota mun ajoa.
Aikomus kyllä huoltaa sitä tietyin väliajoin ja niin pois päin.
Mitäs tuohon Kit/RS versioon kannattaisi sitten päivittää.

Kit versioon ainakin keraamiset kuulat ja imeisesti myös 12mm hexit laitettava.Muistaakseni tuossa ei ole hexi kiinnitys paitsi,että RS:ssä on.

Sähköistä en vielä tiedä tarkemmin mitkä laittaisin,mutta ajattelin soitella joskus tulevaisuudessa mahd. auton oston yhteydessä RCM:lle.

Sitten vielä se,että saako tuohon kittiin ratasdiffiä. Ajelen tuossa pihalla lumessa,sisä- ja ulkoradalla ajella.
Ja ehkä joskus toosi harvoin myös montulla.

Joo

Pakko kai se on vielä erikseen kysyttävä,että saako SC10 autoon erikseen ostettua ratasdiffin?

Soo

Saa vaihdettua. Menee samoilla osilla, kuin tuohon b4.1. Sieltä ohjeet ->

http://rc10.fi/index.php?topic=34153.1050


Joo

Joo,kiitti! Yritän ne jostain kaivaa vaikka nuo linkit on jo vanhentuneet.

FLANA64

Asson osanumero koko ratasdifille 9827. Sopii suoraan kuuladiffin paikalle.

Joo

Joo,mutta siis miten tää nyt menee oikeen  :laugh:
Öö.. B4 topicin perusteella pitäisi ostaa kuoret ja pohja levyyn osa,että saisi natsaamaan keskenään.
Mutta jos laitan heti kasaus vaiheessa tuon ratasdiffin paikoilleen,niin tarvitsenko muuta kuin tuon 9827 osan.

Roudari

Lainaus käyttäjältä: Joo - 11.11.12 - klo: 20.36
Joo,mutta siis miten tää nyt menee oikeen  :laugh:
Öö.. B4 topicin perusteella pitäisi ostaa kuoret ja pohja levyyn osa,että saisi natsaamaan keskenään.
Mutta jos laitan heti kasaus vaiheessa tuon ratasdiffin paikoilleen,niin tarvitsenko muuta kuin tuon 9827 osan.

Kyllähän tämä sinne B4-topikkiinkin tuli korjattua...  :cheesy:

Mutta Flana64 on tismalleen oikeassa, pelkkä ratasdiffi riittää. Boksi ja takalevy ovat oikeanlaiset vakiona. Riittää kun ostaa http://www.rcm.fi/varaosat/team-associated-varaosat/team-associated-sc10/9827-associated-sc10-complete-gear-diff.html ja asentaa paikalleen  :smiley:

Lisäksi tarvitsee diffiöljyn, esim http://www.rcm.fi/tarvikkeet/oljyt/cr219-core-r-c-silicone-oil-5000-cst-60ml.html jos ei käytä pelkkää mustaa rasvaa. Diffiöljyllä tasauspyörästöstä saa jäykemmän.

Ja vielä sekaannusten välttämiseksi: diffiöljy kuuluu ratasdiffiin. Diffirasva puolestaan kuuluu kuuladiffiin. Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa.

Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

FLANA64

Jep juuri näin. B4:ssa on tuumaset laakerit vaihdelootassa. Ja taasen SC10:ssä on milliset diffin ulostuloissa (kaikki muut laakerit SC10:ssä on tuumamitoituksella) Eli jos haluaa tuon SC10:n ratasdiffin tai kuuladiffin sovittaa B4:seen niin sitten tarvii laittaa uudet kuoret vaihdelootaan ja milliset laakerit diffin ulostuloihin.

Joo

Oookkei... Kiitos pojille neuvoista!

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Joo - 03.11.12 - klo: 12.33
Moi!
Suunnittelin tässä Firestormin vaihtamista Asson SC10.
Eikös se nyt ollut niin,että ne KIT:it on kuuladiffillä ja RS ratasdiffillä.
Suunnittelin tuota 199euron kittiä,mutta vähän epäilyttää tuo kuuladiffi,että miten kestää tuota mun ajoa.
Aikomus kyllä huoltaa sitä tietyin väliajoin ja niin pois päin.
Mitäs tuohon Kit/RS versioon kannattaisi sitten päivittää.

Kit versioon ainakin keraamiset kuulat ja imeisesti myös 12mm hexit laitettava.Muistaakseni tuossa ei ole hexi kiinnitys paitsi,että RS:ssä on.

Sähköistä en vielä tiedä tarkemmin mitkä laittaisin,mutta ajattelin soitella joskus tulevaisuudessa mahd. auton oston yhteydessä RCM:lle.

Sitten vielä se,että saako tuohon kittiin ratasdiffiä. Ajelen tuossa pihalla lumessa,sisä- ja ulkoradalla ajella.
Ja ehkä joskus toosi harvoin myös montulla.

Mihinköhän Kit-versioon tässä viittaat? Kuuladiffi tulee vain Factory Team - versiossa ja sitä ei taida saada ihan 199€, edes isoilta jenkkidiilereiltä. Alkuperäinen Team Kit versio, jonka valmistus on jo loppunut,  liikkuu noissa hinnoissa ja allekin mutta siinä on ratasdiffi kuten RS- mallissakin.

Kannattaa hommata heti alkuun 12mm hexit, niin ei tarvitse polttaa hermoja niillä Asson erikoisvanteilla.
Wacky Stack Racing Team

Joo

No en tiiä. Semmoista infoa olen saanut kyllä s-postiin ,että tuo olisi kuuladiffillä.
http://www.rcm.fi/team-associated-sc10-kit.html

Dummy

#658
Lainaus käyttäjältä: Joo - 12.11.12 - klo: 07.42
No en tiiä. Semmoista infoa olen saanut kyllä s-postiin ,että tuo olisi kuuladiffillä.
http://www.rcm.fi/team-associated-sc10-kit.html

Ainakin tuolla tekstissä on "gear differential", mikä tarkoittaa että on ratasdiffi!
Shut up and drive!