Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated SC10

Aloittaja jesi, 28.01.09 - klo: 17.18

Tapsa

Mitenkäs noi bigboret on toiminu tuupparissa?
Itsellä on useamman vuoden ikään ehtinyt Kit versio(ei FT) ja iskarit alkais olemaan uusien varsien tarpeessa, kun ei enää litkut pysy sisällä vaikka tiivisteet on uusittu. Kävi mielessä, että josko laittais oikeen haisemaan ja ostais kerralla uudet.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

niksu99

Tervehdys Gurut

Tilailin RC10B3:een pataa ja säädintä HobbyKingistä, mutta innostuin tuossa kotiuttamaan pojalle RCM:stä myös uuden auton 2wd SC10FT:n.

Kyssäriä, käykö ja kukkuuko oheinen säädin ja pata sc10:ssä:

Säädin

Moottori

Vai laitellaanko uutta tilausta vetämään :)

t: rookie :)

FLANA64

Olen ajanut 8,5T moottorilla ja 120A noparilla. Kone on sopiva nopari reilusti ylimitoitettu. Noparissa ei ole tuuletinta eikä lämpeä kuin juuri ja juuri käden lämpöiseksi. 60A noparista ei ole kokemusta, mutta kannattaa kokeilla ennen kuin ostaa isompaa. Pinjoni 19 - 21. Näillä välityksillä kone ei lämpeä kuin max 65 asteiseksi.

niksu99

Ok, kiitos infosta :)

micsa.fi

Onko muilla SC10 -kuskeilla ollut tarvetta saada jäykempää jousta kuin Asson punainen etupäähän? Itselläni on välillä ollut ongelmana että etupää kallistelee aivan liikaa. Tällöin käy niin, että auto lähtee kallistumaan etupään kautta ja varsin mutkan loppuvaiheessa kääntyy aivan liikaa. Ongelmaan myötävaikuttaa jäykkä takaapää esim. sinisellä tai vielä jäykemmällä jousella tai vakaajalla.

Uusille 12mm bigbore iskareille näyttäisi olevan jäykempiä jousia saatavilla, mutta ei millään haluaisi investoida 100+ USD pelkkiin iskareihin...
Wacky Stack Racing Team

m.e.

Oletko kokeillut laittaa jäykempää öljyä keulaan? Mikäs öljy on tällä hetkellä käytössä?

Aland

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 25.02.13 - klo: 11.49
Onko muilla SC10 -kuskeilla ollut tarvetta saada jäykempää jousta kuin Asson punainen etupäähän? Itselläni on välillä ollut ongelmana että etupää kallistelee aivan liikaa. Tällöin käy niin, että auto lähtee kallistumaan etupään kautta ja varsin mutkan loppuvaiheessa kääntyy aivan liikaa. Ongelmaan myötävaikuttaa jäykkä takaapää esim. sinisellä tai vielä jäykemmällä jousella tai vakaajalla.

Uusille 12mm bigbore iskareille näyttäisi olevan jäykempiä jousia saatavilla, mutta ei millään haluaisi investoida 100+ USD pelkkiin iskareihin...


Mikko, voit laittaa BB-jouset vakioiskarien päälle käyttämällä Losin jousikuppia ja Traxxasin ylä "spring retainer"
Eli 2kpl näitä http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_363/products_id/17618/n/Traxxas-Shock-Spring-Retainers-Upper-Lower
Ja yksi sarja http://www.amainhobbies.com/advanced_search_result.php?keywords=TLR5095&x=0&y=0

Sen jälkeen voit käyttää Asson omat BB-jouset tai AVID:in tai Losin. Valikoima on iso ja yksi hyvä puoli vielä on ettei jouset hankaa iskaria vasten.
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: m.e. - 25.02.13 - klo: 12.06
Oletko kokeillut laittaa jäykempää öljyä keulaan? Mikäs öljy on tällä hetkellä käytössä?

Asson 45 wattinen öljy tällä hetkellä etupäässä ja se Asson pienireikäisin (#3) mäntä (reikäkokoa ei taida olla virallisesti dokumentoitu). Tosin ainakin teorian mukaan öljyn ja mäntien ei pitäisi edes vaikuttaa kallistuksen määrään, ainoastaan sen nopeuteen. Tiedä sitten miten käytännössä.

Henkka, kiitos vinkistä, tuota pitää kokeilla.

Näyttää siltä että jopa tehdaskuskitkin ovat painiskelleet samojen ongelmien kanssa ainakin Asson omien bigbore-iskarien julkistukseen asti. Cavalieri ajoi viime syksyn ROAR Natseissa Kössin jousilla:

http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/SC10/setup_sheets/SC10_2012_Cavalieri_ROAR.pdf
Wacky Stack Racing Team

m.e.

Jep, se vaikuttaa vaimennuksen nopeuteen. Jos siis tulet mutkaan ja keula tuntuu putoavan nopeasti, niin tuolla jäykemmällä öljyllä saat keulan tukevammaksi.

Kimi

Sc10ft kallistelee todella paljon tämän hetkisellä setupilla, joka on öljyjä lukuun ottamatta aika lähellä vakiota. Etuiskarit on alhaalta ulompana yms. Mitenkäs laiskasta autosta saisi napakamman? Öljynä edessä nyt 45 ja takana 30. Edessä pienimmät männänreijät ja talana vakiot. Ymmärrettävästi auto puskee mutkaan mentäessä aika lailla, mutta on autoa ajavalle pojalle ok.

Joo

NYT! Siinä se on! : http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1104-NEW!_SC10.2_Factory_Team_Kit!/

Lukee allaalla "Available April 2013"

Meinaakohan tuo sitä,milloin tulee kauppoihin?

EDIT : Tuolla tarkemmin : http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/SC10.2/Factory_Team/

Blaze

Lainaus käyttäjältä: Joo - 15.03.13 - klo: 20.26

Lukee allaalla "Available April 2013"

Meinaakohan tuo sitä,milloin tulee kauppoihin?


Rcm;mälle ainakin huhtikuussa näyttäs autot tulevan.

http://www.rcm.fi/team-associated-sc10-2-factory-team-kit.html

300e näytti hintakin..

Joo

Jep! 15-25päivä kertoivat tulevan...


Soo

Hienot nuo uudet etutukivarret. Samat kun SC10B mallissa.


micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Joo - 15.03.13 - klo: 20.26
NYT! Siinä se on! : http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1104-NEW!_SC10.2_Factory_Team_Kit!/

Valitettavan ennalta arvattavissa oleva uudistus, itse olisin kaivannut täysin uutta autoa jonka saisi keskimoottoriseksi. Myös pohjalevyä olisi saanut vahvistaa etupäästä, toki sen heikkouden saa paikattua helposti RPM:n etupuskurilla.

Toki auto on selvästi parempi kuin vanha FT, mutta nykyisen omistajana en näe päivittämiselle oikein mitään järkeä.
Wacky Stack Racing Team

Joo

Jep! Nuo samat päivitykset saa siihen SC10 ja jos sellaisen omistaisin en autoa vaihtaisi autoa (koska häviöllehän siinä jäisi). Mutta siinähän on nyt auto niille,jotka eivät corria ennaltaan omista...

Itse olisin halunnut pääasiassa sen vahvemman keulapalan. Sen jälkeen ei oikeastaan tule mieleen muuta kuin se takamoottorisuus.

Ihme sinänsä,että takamoottorillista mallia ei tullut nyt.

eSATA

Lainaus käyttäjältä: Joo - 17.03.13 - klo: 13.47


Ihme sinänsä,että takamoottorillista mallia ei tullut nyt.

Omiin silmiin tuo tuleva auto näyttää juurikin takamoottorilliselta....
Cannondale Scalpel Team Replica

Joo

Sori,tarkoitin keskimoottorillista... :grin:

MirosHima

Minkäslaisella setupilla Tiksissä mennään SC10:llä kovaa?
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 31.03.13 - klo: 10.58
Minkäslaisella setupilla Tiksissä mennään SC10:llä kovaa?

Meitä SC10:llä ajavia on Tiksissä aika harvassa, kun tänä talvena on puhaltanut Durango-tuuli...

Voin raapustella vloppuna tarkempaa setup sheettiä, mutta muistipohjalta tärkeimmät joilla olen ajanut koko kevätkauden:

- jouset: edessä punainen, takana hopea (vanha 10mm iskari)
- iskariöljyt: edessä 37.5-45wt, takana 32.5-37.5wt
- männät: edessä #3 (pienireikäisin), takana #2 tai #1
- ulosjoustoa rajoitettu, edessä 5 ja takana 2 prikkaa männän alla
- diffi: ratasdiffi, 20k öljy
- syksyllä mulla oli keskijäykkä takavakaaja, jonka sittemmin olen heivannut
- 2,5 tai 3ast taka-auraus

- maavara lähes minimissä siten, että edessä ja takana iskarit ulkona tukivarsissa ja esijännitys vain muutamalla milli 0-tasosta
- akku täysin edessä, painoja 10g akun päällä, 25g+25g kylkikolmioissa ja 17g factory palikka ratasboksin edessä
- pari viikkoa sitten vaihdoin casterin 30-->20 asteeseen, joka paransi selvästi kääntyvyyttä mutkaan sisälle

t. Mikko
Wacky Stack Racing Team

simasuu

Meneeköhän tämä heittämällä ft:n vakion tilalle?   

http://www.amainhobbies.com/­product_info.php/cPath/1_25_1450_1847/products_id/226949/n/Team-Associated-FT-VTS-Slipper-Conversion-Set

m.e.

Tuo linkki ei auennut, mutta jos tarkoitat tätä:

http://www.rcm.fi/91175-associated-ft-vts-slipper-conversion.html

niin tuo on se paketti, jolla vakioslipperin saa muutettua VTS:ksi.

Jos haluaa lisää lämmönkestävyyttä Asson vakioslipperiin, niin tällä päivityksellä slipperilevyt saa kestämään kuumuutta reilusti lisää:

http://www.rcm.fi/rcm-pro-slipper-pad-team-associated.html

Spif

Lainaus käyttäjältä: simasuu - 14.04.13 - klo: 08.41
Meneeköhän tämä heittämällä ft:n vakion tilalle?   

http://www.amainhobbies.com/­product_info.php/cPath/1_25_1450_1847/products_id/226949/n/Team-Associated-FT-VTS-Slipper-Conversion-Set
Mukaan kannattaa ottaa B44 slipperin jousi, joka antaa hiukan enemmän pelivaraa http://www.teamassociated.com/parts/details/9739/

Kyseinen jousi on 1.7 mm langalla, kun taas V2 jousi on 2mm langalla. Tuo vanha B44 jousi taitaa tulla nykyään  uusien autojen mukana.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Spif - 03.05.13 - klo: 13.30
Lainaus käyttäjältä: simasuu - 14.04.13 - klo: 08.41
Meneeköhän tämä heittämällä ft:n vakion tilalle?   

http://www.amainhobbies.com/­product_info.php/cPath/1_25_1450_1847/products_id/226949/n/Team-Associated-FT-VTS-Slipper-Conversion-Set
Mukaan kannattaa ottaa B44 slipperin jousi, joka antaa hiukan enemmän pelivaraa http://www.teamassociated.com/parts/details/9739/

Kyseinen jousi on 1.7 mm langalla, kun taas V2 jousi on 2mm langalla. Tuo vanha B44 jousi taitaa tulla nykyään  uusien autojen mukana.

Ite huomasin tämä V2 slipperin hankalan säädettävyyden vkl kisoissa, säätö piti tehä 5min tarkkuudella. Muuten oli löysä tai nappas melkeen kiinni. 2 erää tuli ajettua liian tiukalla slipperillä ja samalla meni diffi ruvelle, koska pääsi luistamaan turffilla.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

MirosHima

#714
Pienillä päivityksillä lähetään etiäpäin, BB:t & VTS,

BB iskareihin käy Durangon iskarikumit
https://picasaweb.google.com/lh/photo/4nuFdMVeFPWDfhIeXBcI8dMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
edit: ei tuntus kovin pitkäikäselle noi kumit näissä iskareissa, on sen verran teräväreunanen tuo alapään korkki.

Ja diffiin myös, ulostulossa kutistesukasta rinkula ja ulkopää liimatipalla kiinn.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/3T7mWLfv3mnFzCTS7Sr8PtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

ja slipperi, toivotaan että tällä saadaan hallitummaksi slipperin toiminta. 
https://picasaweb.google.com/112552183491513901160/TeamAssociatedSC10FT#5883327238730829666
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Johan_L

Millä diffillä ajat Miro, kuula vai ratas?
E-TMK UA

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Johan_L - 29.05.13 - klo: 12.32
Millä diffillä ajat Miro, kuula vai ratas?

Kuulalla, eipä sitä ratasdiffiä saa ruvelle.. :D
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

MirosHima

Pääsin eilen ekaa kertaa kunnolla ajamaan BB iskareilla ja VTS slipperillä. Kyllähän auto muuttui positiiviseen suuntaan.

BB iskareilla tuntus voivan ajaa löysemmällä setupilla kuin pienillä iskareilla, tuntus ottavat röykyt paremmin vastaan ja auto ei myös mene kokoajan aivan kallellaan,
VTS slipperi on myös varsin mahtava keksintö, suosittelen ehottomasti päivittämään, kestää vetää reilusti luistavalla slipperillä akun putkeen eikä muutu tuntuma kesken ajon.  Ite ajoin todella löysällä slipperillä ekat testit, jkl radalla pääsuoralle kiihytyksessä puoleen väliin suoraa vinku slipperi <- tolla tekniikalla auto oli todella helppo lähteä pääsuoralle ja taka hyppyyn, silti 7 hypyissä ei ollu ongelmia päästä yli. 

Läppi aika parani 0.4sek näillä muutoksilla verrattuna SC cup kisassa ajettuun, vaikka radan pito oli huonompi. (kuiva ja pölyinen rata) kisassa rata oli liki pölytön ja hieman kostea.  Renkaana oli samat joilla kisassakin ajelin.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

vihku

Moro, 

olen tässä mietiskellyt uuden auton ostoa ja tämä asson SC10 RS RTR näyttää aikas hyvältä. Mites on kestävyys ja kulkupuoli ja voiko käyttää 3s lipoa?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Dirt Devil

kyl mitä ite oon törmäilly ja lennelly nii hyvin kestää. on kyl vaihdettu rpm:n etupuskin ja tukivarsia. takavetosena on toi 2s lipo ihan liikaa täysillä tehoilla ajettaessa, suoraan on lähes mahdotonta mennä.
kulkee kyl ihan kiitettävästi, melkeen missä vaan.
Ei riemulla rajaa