Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Polttis -> Sähkö konversiot

Aloittaja Jabe, 30.01.09 - klo: 16.52

ToBy1

Mistä saisi torseniin isoratasta? Kiinnitys kahdella ruuvilla. Hajos yksi hammas niin uutta tilalle.

Jabe

Lainaus käyttäjältä: ToBy1 - 22.12.09 - klo: 22.28
Mistä saisi torseniin isoratasta? Kiinnitys kahdella ruuvilla. Hajos yksi hammas niin uutta tilalle.
Jos on H&N niin eikös RC Garage myynyt niitä torseneita ja jotain varaosiakin löytyy kun kyselin joskus.
Itse tein muistaakseni Hellfiren rattaasta siihen "isomman" rattaan, ei sovi suoraan vaan vaatii kyllä koneistusta.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-


matti.l

\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Maxximo

Ok, Xcelorin saapui jenkkilästä... Onko tuossa väliä miten nuo johdot kytketään MMM:ään? Sinä on musta, valkoinen ja sininen johto.

Losin ohjeet oli tollaset:

LainaaWith a Sensorless motor you will need to connect the 3 ESC motor leads from the Electronic Speed
Control (ESC), one to each tab.
If the motor runs in the opposite direction desired, unplug any two motor wires, reverse the location
and plug back together.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

HuoH

Kokeile,eli taitaa olla,että valkonen keskelle ja sitten reunoille noi musta ja sininen ja jos kaasusta pakittaa,niin sininen ja musta ympäri keskenään...
Tosin ohje sanoo,että jos kone pyörii väärään suuntaan,kun suunniteltu,niin mitkä tahansa 2 johtoa vaihtaa paikkoja ristiin.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Janos

Ei väliä miten kytket ne kolme, jos pyörii väärään suuntaan niin käännät mitkä tahansa kaksi johtoa toisinpäin niin pyörimissuunta muuttuu
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

auvo

#817
Nyt pukkais Hongnorilta tehdastekoista brushless conversion kittiä X1-CR, X2-CR. and X2-CRT autoihin. Itseltäkin löytyis X2-CR malli viime kesältä joutilaana, joten pikkuisen kiinnostaisi sähköistää se talven ajeluihin, ja muutenkin ensi kesää silmäpitäen poikieni 5v ja 7v treenaaminen olisi helpompaa kuin polttiksella. Sähköjen ja akkujen hinnat rupee oleen jo sitä tasoa että tavallinen harrastelijakin pääsee niihin kiinni.

http://www.hongnor.com.tw/eng/pviewitem1.asp?sn=696&area=&cat=#

Conversion kitti:



Mukaan kittiin kuuluu mielestäni hyvännäköinen koppa!


Kuka olis eka testaan X2 buggy settiä?
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Maxximo

Lainaus käyttäjältä: Janos - 23.12.09 - klo: 20.12
Ei väliä miten kytket ne kolme, jos pyörii väärään suuntaan niin käännät mitkä tahansa kaksi johtoa toisinpäin niin pyörimissuunta muuttuu
No näin itsekin ymmärsin, mut kaaliin ei vaan mee miten toi toimii..?  :grin: :roll:

Kokeillaan heti kun ehditään.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Janos

Se toimii ihan kuin tavallinen kolmivaihemoottori. Jos et niistä mitään ymmärrä niin älä mieti vaan kytke moottori kiinni ja raakka ajoa  :grin:
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

Maxximo

Toimii. :afro:



Tuli samalla tollanen siilikin tolle koneelle... Onkohan sille tarvetta? No, se varmaan selviää kun on muutaman akullisen käyny päästämässä. En tota vielä laittanu kiinni koska se ottaa tohon MMM:n kiinnikkeeseen. Pitää ensin siirtää koko Monsteria hieman taaksepäin koska nuo moottorinjohdotkin ottaa korin tuulilasiin kiinni.

"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Koheltaja

Jos siili mahtuu edes pienellä sovittelulla kopan alle niin ei siitä haittaa ole, pienikin jäähdytys lisä on pelkästään hyväksi. Tuppaa lämmöt nousta jos vedetään pitkää vetoa pilli auki pitkin krossipaanaa, pihasudittelussa välttämättä lämmöt ei nouse niin herkästi mutta jos mahtuu niin kiinni vaan. Mulla on sama siili ja joutuu vähän rälläköimään sitä että saa mahtumaan kopan alle, krossikäytössä tarpeellinen varuste että saa lämpöjä alemmaksi.
Kylätason RC-kuski.

Ile__

Lainaus käyttäjältä: Maxximo - 24.12.09 - klo: 15.30
Pitää ensin siirtää koko Monsteria hieman taaksepäin koska nuo moottorinjohdotkin ottaa korin tuulilasiin kiinni.

Mahtuisko se tuohon koneen viereen? Ois vähän alempanakin sitten... Toisaalta hyvä paikka tuo nykyinen, kun se saa siinä olla tukevasti kiinni.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Ile__

Lainaus käyttäjältä: Jabe - 22.12.09 - klo: 22.36
Lainaus käyttäjältä: ToBy1 - 22.12.09 - klo: 22.28
Mistä saisi torseniin isoratasta? Kiinnitys kahdella ruuvilla. Hajos yksi hammas niin uutta tilalle.
Jos on H&N niin eikös RC Garage myynyt niitä torseneita ja jotain varaosiakin löytyy kun kyselin joskus.
Itse tein muistaakseni Hellfiren rattaasta siihen "isomman" rattaan, ei sovi suoraan vaan vaatii kyllä koneistusta.

Jos Toby1:llä on vielä tarveta torsenin spurrille, niin mulla on tuo Jaben tekemä joutilaana tallin pöydällä...
Se ei ole kulunut käytännössä yhtään. Sen saat ilmaiseksi posteineen kun laitat yv:llä osoitetta
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Maxximo

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 24.12.09 - klo: 22.33
Jos siili mahtuu edes pienellä sovittelulla kopan alle niin ei siitä haittaa ole, pienikin jäähdytys lisä on pelkästään hyväksi. Tuppaa lämmöt nousta jos vedetään pitkää vetoa pilli auki pitkin krossipaanaa, pihasudittelussa välttämättä lämmöt ei nouse niin herkästi mutta jos mahtuu niin kiinni vaan. Mulla on sama siili ja joutuu vähän rälläköimään sitä että saa mahtumaan kopan alle, krossikäytössä tarpeellinen varuste että saa lämpöjä alemmaksi.
Ok, kyllä sen pitäis mahtua kopan alle ainakin jos sen laittaa niin että nuo pidemmät rivat on sivulle päin. Ootko muuten laittanut mitään ton siilen ja motin väliin, piitahnaa tms? Varmaan parantais merkittävästi lämmön siirtymistä.

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 24.12.09 - klo: 22.48
Lainaus käyttäjältä: Maxximo - 24.12.09 - klo: 15.30
Pitää ensin siirtää koko Monsteria hieman taaksepäin koska nuo moottorinjohdotkin ottaa korin tuulilasiin kiinni.

Mahtuisko se tuohon koneen viereen? Ois vähän alempanakin sitten... Toisaalta hyvä paikka tuo nykyinen, kun se saa siinä olla tukevasti kiinni.
Siihen sitä kyllä yritin mallata mutta ei sovi kori kiinni. Ja on se tuossa yläkohdassa aika hyvin suojassa vedeltä ja lumelta. Riittää hyvin kun siirtää 10mm taaksepäin, ei tarvi tehä uutta levyäkään kunhan vain poraa uudet reiät upotuksineen.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Koheltaja

Tällä hetkellä siili on irti mutta en laita mitään väliin kun törkkään sen kiinni, kyllä siinä lämpö siirtyy vaikka ei hilloa laitakkaan väliin.
Kylätason RC-kuski.

Maxximo

"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

HuoH

Suojasitkos tuota MMM:ää millään???
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Maxximo

En. Ostin ton käytettynä Ile_:ltä ja katoin et on tainnu saada kosteutta ennenkin joten eiku menox sano annie lenox... :tongue:
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

SLap

Aloitin juuri Protech Nitro Tech 12 1/10 polttistouringin sähköistämistä. Nyt pitäisi mennä värkkäämään moottoripukkia sen semmoista. Tästä lisää projektin edetessä. -Sami
Jeps

Maxximo

Siirsin tota MMM:ää hieman taaemmas ja asentelin paikoilleen ton moottorin jäähyn piitahnojen kera. Laitoin noin päin jotta painopiste tulis enemmän auton keskilinjalle. :wink:  Ei vaiskaan, oikeesti se oli helpompi kiristää oikeaan asentoon noin päin, toisinpäin kiinnityslaippa olis helposti ottanu kardaaniin.

"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

tapsa92

Ensiviikolla tulee ilmeisesti Nutech Thunderbolt 2 buggy rullaavan mulle, pitäisi alkaa moottoripukkia sun muuta suunnitteleen siihen.

Eli teen siitä aihion sähkis-konversioksi. Taitanee myöskin olla maailman ensimmäinen thunderbolt sähkiskonversio :roll: .
- Tapsa

sjos

Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 09.01.10 - klo: 01.35
Ensiviikolla tulee ilmeisesti Nutech Thunderbolt 2 buggy rullaavan mulle, pitäisi alkaa moottoripukkia sun muuta suunnitteleen siihen.

Eli teen siitä aihion sähkis-konversioksi. Taitanee myöskin olla maailman ensimmäinen thunderbolt sähkiskonversio :roll: .

Onko suunnitelmissa jättää alkup ratastu paikoilleen ?
Vaiko suoraan keskidiffiin mottia.

Vilkuilin vaan tuossa pläjäytyskuvii, ja tulee tuo veto poikittain.
son loppu ny.

tapsa92

Joo alkuperäisillä rattailla ajattelin tuon saada toimimaan, en laita suoraan keskidiffiin kiinni.
- Tapsa

ToBy1

Mistä saisi ostettua esim axial vakio akkunauhoja tai vastaavia?

tapsa92

#835
Lainaus käyttäjältä: sjos - 09.01.10 - klo: 08.51
Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 09.01.10 - klo: 01.35
Ensiviikolla tulee ilmeisesti Nutech Thunderbolt 2 buggy rullaavan mulle, pitäisi alkaa moottoripukkia sun muuta suunnitteleen siihen.

Eli teen siitä aihion sähkis-konversioksi. Taitanee myöskin olla maailman ensimmäinen thunderbolt sähkiskonversio :roll: .

Onko suunnitelmissa jättää alkup ratastu paikoilleen ?
Vaiko suoraan keskidiffiin mottia.

Vilkuilin vaan tuossa pläjäytyskuvii, ja tulee tuo veto poikittain.

Tuossa on myös se ongelma et keskidiffiin ei suoraan saa helposti sitä moottoria laitettua. Ajattelin käyttää vakio rattaita.
- Tapsa

sjos

Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 09.01.10 - klo: 16.44
Tuossa on myös se ongelma et keskidiffiin ei suoraan saa helposti sitä moottoria laitettua. Ajattelin käyttää vakio rattaita.

Sitä mä tässä hieman hain.
Ettet lähe ettimään keskidiffiin jostakin spurria yms.
son loppu ny.

jesi

#837
Kyllä tuon diffiä pyörittävän rattaan koneen päähän saa kiinni.

Yksi vaihtoehto:


Ei tarvi autokädiä eikä 6-axis cnc konetta.
Senku hieman korkeemmalle nostaa koneen,niin ei hankaa keppiin.


edit: orgispukki ja rattaat:



/ Jere Siirilä

SH.

Näyttäs aika helpolta konversiolta,ei mitään turhia hömpötyksiä :wink:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

tapsa92

Niin helppo ja helppo miten sen nyt ottaa..
- Tapsa