Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Polttis -> Sähkö konversiot

Aloittaja Jabe, 30.01.09 - klo: 16.52

HuoH

Joo paineilmalla varmaan sais äkkiä kamat viileeks,mutta vkl siellä varmasti sille laitokselle jokunen muukin käyttäjä...
Mutta jos jollain tiedossa jotain tehokkaita/hyviä tuulettimia,niin vois laittaa linkkiä taikka kertoa mistä sais sopuhintaan.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

rautalapio

Lainaus käyttäjältä: HuoH - 27.02.10 - klo: 22.58
Tosin jos budjetilla mennään,niin sieltä pakista tuskin löytyy toista settiä sähköjä...
Mutta saiskohan jostain sopivia tuulettimia,millä sais äkkiä näitä 1/8 sähköjä varikolla viileeks?
Hae jostain tietokonetarvikkeita myyvästä liikkeestä (ei ehkä lähin gigantti) joku 120mm tai isompi tuuletin. Vaikka yli 2000rpm niin puhaltaa ihan jees. 12v nuo on yleensä speksattu niin varmaan löytyy virtaa jostain.

Ile__

Lainaus käyttäjältä: juhku1 - 27.02.10 - klo: 13.58
Miten saa jarrun toimimaan kytkimen kanssa kahdella kanavalla?
Onko edes mahdollista?
Y-kaapelilla 2 kanavasta ei onnistu, koska sitten kun pakittaisi, niin jarru olisi päällä ja kytkin vaan kuluisi.

Hyvin sen saa toimimaan juurikin tuolla Y-kaapelilla. Noparistahan ohjelmoidaan pakki pois mekaanisten jarrujen yhteydessä. Peruuttelu on aloittelijoiden hommaa (eli minun :grin: )

Lainaus käyttäjältä: Janos - 27.02.10 - klo: 19.40
Miten hyvin keskipakokytkin toimii muutenkaan silloin kun pakitat eli sun sähkömoottori pyörii toiseen suuntaan kuin normalisti? Itellä ei kokemuksia mutta olettaisin ettei se kovin hyvin toimisi oten taitaa olla hankalaa saada kytkintä ja pakkia toimimaan sähköautossa...

Väärään suuntaan pyöriessä tarttuu paremmin ja pienemmillä kierroksilla, joten sen puoleen ei ole mitään ongelmaa...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

HuoH

Okei,täytyypi käydä jostain tietokone liikkeestä kyselemässä...
Ja eiköhän täällä PK seudullakin oo muutama muukin tietokone kauppa kun se Gigantti... =D
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

renssi

Jos joku voisi vähän infota mitä kaikkea pitää ostaa jotta saa crt.5 sähköillä toimimaan ja minkä verran siihen pitäisi varata rahaa. Itse vasta koitan päästä sisään sähköautojen maailmaan.
ps. ois tietty kiva että auto menis ja kiihtyis nopeasti.

SlidSlide

Lainaus käyttäjältä: renssi - 28.02.10 - klo: 00.06
Jos joku voisi vähän infota mitä kaikkea pitää ostaa jotta saa crt.5 sähköillä toimimaan ja minkä verran siihen pitäisi varata rahaa.

Suosittelen tätä: Extended Electric CRT.5 Chassis Conversion Kit

Mukana:
- paketissa tulee pidempi pohjalevy (vakiota sekä ofnan levyä parempi bashaamiseen, koska auto ei keuli niin helposti)
- moottoripukki (saat perus sähkömoottorin siihen kiinni)
- aluosaa

Nopeudensäätimeksi suosittelen Mamba Max Pro:ta. Moottori tulee valita oman maun mukaan, mutta tuolla conversion kitillä crt5 oli ihan kipee L-moottorilla ja 3S lipolla.

4wdkanootti

Huomioithan kuitenkin, ettei konversiokitissä tule moottoria, noparia, akkuja eikä akuille laturia/laturin-virtalähdettä.
Esim castlen MambaMonsteMax+220kone, 3s-5000 mAh lipot ja latain. Taatusti meno riittää. Tankkaaminen on sitten yli tunnin juttu jos ei ole toista "tankillista" akkuja vaihtaa.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

juhku1

Ainiin, kiitti Ile!

En tiedä tykkääkö sähköt siitä mutta: Prismasta, rautakaupasta.. saa niitä normi paine ilma pulloja ja niistä kun suihkuttaa ilmaa väärinpäin, niin tulee jäätä ulos.
Itse käytän tinauksessa tätä.
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Maxximo

Lainaus käyttäjältä: savo - 27.02.10 - klo: 18.39
Nyt olis taas edessä sähköjen hommaus sähkökonversio 1/8 truggyyn.

Castlen tuotteet tiedän ja ne ovat olleet ainakin omalla kohdalla varmoja valintoja.
Sitten on tietysti tuo hyvä Tekin RX8.
Nyt tekis kuitenkin mieli kokeilla jotain muuta.
Tämä pyörii mielessä http://www.hobbylinna.com/xerun-150a-escmotor-combo-p-22731.html
ja sitten tämä http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB9558

Kummassa noista mielestänne kohtaa paremmin hinta/laatusuhde?
Ja ulkomailtakin voin tilata jos on tarvis.
Ja jos jollain on omakohtaista kokemusta noista kahdesta niin kertokoon rohkeasti täällä tai sitten vaikka YV:llä.

Jostain joskus oli lukevinaan kokemuksia ettei noi Losin esc:t olis kovin vakuuttavia, mutta noita koneita mulla on pari(toinen varalla) ja hyvin niillä tuntuu auto liikahtavan 5S lipoilla ja MMM noparilla. Tällä yhdistelmällä saa kyllä renkaat sileeksi vähä liiankin nopeasti. :grin:

Vireoo löytyy tubesta...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

jesi

Lainaus käyttäjältä: juhku1 - 28.02.10 - klo: 13.18
En tiedä tykkääkö sähköt siitä mutta: Prismasta, rautakaupasta.. saa niitä normi paine ilma pulloja ja niistä kun suihkuttaa ilmaa väärinpäin, niin tulee jäätä ulos.
Itse käytän tinauksessa tätä.

Ei oo tullu mieleen ihan kylmäspray?
/ Jere Siirilä

juhku1

En oo koskaan kuullukkaan kylmäspraysta  :grin:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

jesi

Kannattaa joskus tutustua...
Löytyy useita makuja, -30 -> -50c
/ Jere Siirilä

Jyrki-Boy

Lainaus käyttäjältä: jesi - 28.02.10 - klo: 13.52
Lainaus käyttäjältä: juhku1 - 28.02.10 - klo: 13.18
En tiedä tykkääkö sähköt siitä mutta: Prismasta, rautakaupasta.. saa niitä normi paine ilma pulloja ja niistä kun suihkuttaa ilmaa väärinpäin, niin tulee jäätä ulos.
Itse käytän tinauksessa tätä.

Ei oo tullu mieleen ihan kylmäspray?

Varovasti, kun suihkii, niin saa varmaan ihan kätevästi jäähdyteltyä tuolla.
En sitten tiiä, että mitä esim muovit tykkää, jos lämmönvaihdos on 50->-20astetta. Nojaa, eiooniinnöpönuukaa.
Eikös se pilipalin kylmäspray ollu jotain -55 asteista? Siitähän saa jo palovamman. :grin:

Jääsprayllä saa pienen palonkin sammutettua (on hyvää kamaa, kun on palamatonta), mikä on varmaan apu, jos saa oikkarin aikaiseksi...
Nelkkukrossia

Ile__

Joku uus juttu tuo kylmäspray? :roll:
Mä oon tottunu käyttään tinakolvia tinaamiseen :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

juhku1

Mikäs vikana kun mun tecnon konversiossa, kun kytkin kuumeni varmaan 100 asteiseks? Vesi vaan suhahti pois.

Käytössä komposiitti palat, jäähdyttämätön kytkinkello ja tecnon konversion mukana tulevat löysät kytkinjouset. Välillä hypyistä tultiin kaasulla alas.. johtuisko siitä?
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Jabe

#975
Se lämpö tulee kitkasta ja liikkeestä, eli kytkin luistaa. Joko palat on huonot tai sitten on liian pitkät välit tai liian kireät jouset.
Kokeile alkuun vaihtaa välityksiä pienempään.
Ei ole polttiksella tullu ajettua pitkään aikaan, mutta eikös se kytkinkello aina kuumene jonkin verran, mutta ei nyt yli 100C pitäisi olla.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

anavee

Kyllä se joskus tuppaa kuumeneen melko kuumaksi. Laakereista palaa rasvat ja kellon värikin muuttuu.

Janos

Tässä oma konversio melkein valmiina, auto siis HB D8 suoraan paketista ja siihen ostin Tekno RC valmiin konversio kitin eli helpolla tyylillä mennään.




Kytkin mulla olisi myös tuohon mutta mennään aluksi ainakin suoralla vedolla, vaihdetaan sitten jos ei miellytä. Jarruja en ainakaan heti laita vaan kokeilen aluksi ihan moottorijarrua ainoastaan.
Nopariksi tulee MMM V3 ja moottorina toimii tuo 1900kV kiinanihme. Akut ovat kuvissa näkyvät Turnigyn 2*3S 5000mAh 25C Lipoja sarjassa. Ohjausservoksi tulee Savöxin 16kg vääntävä digitaaliservo. Ja vastarina tulee toimimaan Spektrum 2.4GHz moottorin lämpö ja kierros telemetrialla. Ja tulee myös erillinen BEC antamaan sähköä edellä mainituille sähköille ja lisäksi tuulettimelle mikä tule konetta jäähdyttämään.
Jospa nuo saisi loppuviikon aikana kasaan kun pääsee takaisin kotiin harrastamaan.
Autosta on siis tulossa 1:8 GT auto satunnaiseen rata-ajoon/pihasuttailun pää-asiassa huvin vuoksi. Koppa tulee olemaan Porsche 911. Tämä konversio on vielä hieman kesken kun pitäisi vielä keksiä mitkä iskarit ja jouset laittaa autoon. Alkusuunnitelma on että iskareihin jäykät öljyt ja jousiksi jotkut jäykät myös. Mikäli jollain on ehdotuksia niin vapaasti saa ja myös pitää niitä ehdotella, ei haluaisi keksiä pyörää uudelleen :D
Palaillaan taas kuvien kera kun on enemmän saatu aikaan =)
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

hamietti

sanosin että toi sun kiinan ihme motti ei kauvan kestä. alle yhen lipon kesä ajos talvella se kestää jotenkin. oma kokemus.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

anavee

samaa mieltä edellisen kanssa

Ile__

Edellisistä viesteistä huolimatta, mun mielestä tuo kone kyllä kelpaa hyvin alkuun.
Kyllä se pari vetoa ja yhen jarrutuksen kestää, jolla saakin hyvin 1/8 sähköauto innostuksen käyntiin. Sitten voi ostaa laadukkaampa konetta.

Lainaus käyttäjältä: Janos - 01.03.10 - klo: 19.09
Jarruja en ainakaan heti laita vaan kokeilen aluksi ihan moottorijarrua ainoastaan.
Moottorijarrulla kyllä pärjää moni. Tuossa kiinakoneessa se ei vaan pääse täysin oikeuksiinsa, kun se on niin magneetiton kone
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

-rcmh-

Kyllähän toi kiinanihme jotain kestää jos vain jaksaa jäähdytellä vähän väliä.
Mut lämpimänä se käy ja ei siinä potkua ole jos verrataan esim. castle/neu mottiin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Janos

Lainaus käyttäjältä: Ile__ - 01.03.10 - klo: 19.54
Edellisistä viesteistä huolimatta, mun mielestä tuo kone kyllä kelpaa hyvin alkuun.
Kyllä se pari vetoa ja yhen jarrutuksen kestää, jolla saakin hyvin 1/8 sähköauto innostuksen käyntiin. Sitten voi ostaa laadukkaampa konetta.

Lainaus käyttäjältä: Janos - 01.03.10 - klo: 19.09
Jarruja en ainakaan heti laita vaan kokeilen aluksi ihan moottorijarrua ainoastaan.
Moottorijarrulla kyllä pärjää moni. Tuossa kiinakoneessa se ei vaan pääse täysin oikeuksiinsa, kun se on niin magneetiton kone

Näistä asioista olen täysin tietoinen kyllä, tuo kiinanihme on vain sen takia tuossa että saan sitä tässä talvella hieman jossain testattua, kevääksi on tarkoitus ostaa joku laatukone.
Noista alusta-asioista haluaisin niitä ehdotuksia/kommentteja
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Janos - 01.03.10 - klo: 19.09
Tässä oma konversio melkein valmiina, auto siis HB D8 suoraan paketista ja siihen ostin Tekno RC valmiin konversio kitin eli helpolla tyylillä mennään.
..
Autosta on siis tulossa 1:8 GT auto satunnaiseen rata-ajoon/pihasuttailun pää-asiassa huvin vuoksi. Koppa tulee olemaan Porsche 911. Tämä konversio on vielä hieman kesken kun pitäisi vielä keksiä mitkä iskarit ja jouset laittaa autoon. Alkusuunnitelma on että iskareihin jäykät öljyt ja jousiksi jotkut jäykät myös. Mikäli jollain on ehdotuksia niin vapaasti saa ja myös pitää niitä ehdotella, ei haluaisi keksiä pyörää uudelleen :D
Palaillaan taas kuvien kera kun on enemmän saatu aikaan =)

Hieno homma! Missäpäin vaikutat ? Päästäänkö radalle samaan aikaan (turku/helsinki/hyvinkää?)

Öljyt on makusia mutta periaatteessa voi olla aika löysätkin, jousen olis hyvä olla aika jäykkä. En tiedä löytyykö jäykkää jousta noin isoille pumpuille.

Omasta GTe:stäni tuolla http://rc10.fi/index.php?topic=42456.msg417275#msg417275

Janos

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 01.03.10 - klo: 20.01

Hieno homma! Missäpäin vaikutat ? Päästäänkö radalle samaan aikaan (turku/helsinki/hyvinkää?)

Öljyt on makusia mutta periaatteessa voi olla aika löysätkin, jousen olis hyvä olla aika jäykkä. En tiedä löytyykö jäykkää jousta noin isoille pumpuille.

Omasta GTe:stäni tuolla http://rc10.fi/index.php?topic=42456.msg417275#msg417275

Turun suunnalla vaikutan.
Tota sun autoasi olenkin tässä myös hieman vakoillut :D
Miettisin että pitäiskö laittaa vaikka oma topikki pystyyn näille Off-Road-->On-Road konversioille. Voisi siis keskustelu olla kaikkien kokoluokkien konversioista saman topikin alla samaan tyyliin kuin tämä polttis->sähkökonversio topikki
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

mikkolah

Köyhän miehen konversio  :afro:

Piti sitten tämmönenkin tehdä kun oli inferno turhana hyllyssä.
Sähköt tosin täytyy vaihtaa josain kohtaa, luulen että noi päästää savut aika nopeesti  :grin:



Kyosho :: HPI :: Asso + muuta aiheeseen liittyvää..

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Janos - 01.03.10 - klo: 21.15
Turun suunnalla vaikutan.
Tota sun autoasi olenkin tässä myös hieman vakoillut :D
Miettisin että pitäiskö laittaa vaikka oma topikki pystyyn näille Off-Road-->On-Road konversioille. Voisi siis keskustelu olla kaikkien kokoluokkien konversioista saman topikin alla samaan tyyliin kuin tämä polttis->sähkökonversio topikki

Hyvä idea - tee vaan. Laitetaan jutut sinne. Täällä forumissa on muitakin, mm. JVille Pirkkalasta. Hänellä on tosi hieno IGT2 konversio.

Jabe

Lainaus käyttäjältä: Janos - 01.03.10 - klo: 19.09
Tässä oma konversio melkein valmiina, auto siis HB D8 suoraan paketista ja siihen ostin Tekno RC valmiin konversio kitin eli helpolla tyylillä mennään.

Kytkin mulla olisi myös tuohon mutta mennään aluksi ainakin suoralla vedolla, vaihdetaan sitten jos ei miellytä. Jarruja en ainakaan heti laita vaan kokeilen aluksi ihan moottorijarrua ainoastaan.
Nopariksi tulee MMM V3 ja moottorina toimii tuo 1900kV kiinanihme. Akut ovat kuvissa näkyvät Turnigyn 2*3S 5000mAh 25C Lipoja sarjassa. Ohjausservoksi tulee Savöxin 16kg vääntävä digitaaliservo. Ja vastarina tulee toimimaan Spektrum 2.4GHz moottorin lämpö ja kierros telemetrialla. Ja tulee myös erillinen BEC antamaan sähköä edellä mainituille sähköille ja lisäksi tuulettimelle mikä tule konetta jäähdyttämään.
Jospa nuo saisi loppuviikon aikana kasaan kun pääsee takaisin kotiin harrastamaan.
Autosta on siis tulossa 1:8 GT auto satunnaiseen rata-ajoon/pihasuttailun pää-asiassa huvin vuoksi. Koppa tulee olemaan Porsche 911. Tämä konversio on vielä hieman kesken kun pitäisi vielä keksiä mitkä iskarit ja jouset laittaa autoon. Alkusuunnitelma on että iskareihin jäykät öljyt ja jousiksi jotkut jäykät myös. Mikäli jollain on ehdotuksia niin vapaasti saa ja myös pitää niitä ehdotella, ei haluaisi keksiä pyörää uudelleen :D
Palaillaan taas kuvien kera kun on enemmän saatu aikaan =)
Mulla olisi tuossa ylimääräisenä Reckward Tuningin Extra Hard truggy jouset, laita mitat iskarista niin kerron sopiiko ne, pituus ja alakupin halkaisija (jousen sisähalkaisija), voin antaa vaikka lainaan niin pääset kokeilemaan vaikka RC-Areenalla.
Vinkkinä vielä että Savage Flux:in jousista löytyy vähän jäykempää mallia, ne sopi ainakin suoraan Hobao ST Pron bigboreihin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

RangerWalker

Omaan romuun matkalla MMM 2200 combo.

Kohta kulkee... :evil:
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

savo

Kokeillaan nyt tällä kertaa tässä HongNor X2 CRT Pro:ssa tuota yhden akkutelineen versiota.

Uudet renkaat,vanteet ja kori on vielä tulematta ja nippuside puuttuu noparin ympäriltä...
Jäi taas kokeilematta Kiinan nopari-moottoricombot kun sattui kävelemään vastaan uusi MMMv3 ja hiukan käytetty castle/neu 2200kv kone.

Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!